Görüş Bildir

Efsane 'Selvi Boylum Al Yazmalım' Filmini Başka Gözle Seyretmenizi Sağlayacak Az Bilinen Detaylar

Anasayfa
 > Yaşam

Bu detayları öğrendikten sonra bir kez daha filmi izlemek farz oldu...

Film, Kırgız yazar Cengiz Aytmatov'un "Kırmızı Eşarp" isimli kitabından uyarlanmış. Daha önce SSCB'de yine bu uyarlamadan film çekilmiş ancak Selvi Boylum Al Yazmalım kadar ses getirmemiş.

Film, Kırgız yazar Cengiz Aytmatov'un "Kırmızı Eşarp" isimli kitabından uyarlanmış. Daha önce SSCB'de yine bu uyarlamadan film çekilmiş ancak Selvi Boylum Al Yazmalım kadar ses getirmemiş.

Filmin çekimleri 1977'de gerçekleşmiş ancak gösterime girmesi 1978. Bu yüzden tarihler birkaç yerde farklı görünüyor. Filmin senaristi Ali Özgentürk, yönetmeni ise efsane adam Atıf Yılmaz.

Filmin çekimleri 1977'de gerçekleşmiş ancak gösterime girmesi 1978. Bu yüzden tarihler birkaç yerde farklı görünüyor. Filmin senaristi Ali Özgentürk, yönetmeni ise efsane adam Atıf Yılmaz.

En çok merak edilenlerden biri de filmin nerede çekildiği. Film o zamanlar Adana'nın bir ilçesi olan Osmaniye'de çekilmiş. İlyas'ın çalıştığı baraj da yine Osmaniye'de yer alan Aslantaş barajı.

En çok merak edilenlerden biri de filmin nerede çekildiği. Film o zamanlar Adana'nın bir ilçesi olan Osmaniye'de çekilmiş. İlyas'ın çalıştığı baraj da yine Osmaniye'de yer alan Aslantaş barajı.

Türkan Şoray, Cengiz Aytmatov'un bu efsane eserini okuyup yapımcı Arif Keskiner'e önermiş. O sırada başka bir film için hazırlık yapılırken bütün plan değişmiş ve ekip Selvi Boylum Al Yazmalım'ı çekmeye karar vermiş.

Türkan Şoray, Cengiz Aytmatov'un bu efsane eserini okuyup yapımcı Arif Keskiner'e önermiş. O sırada başka bir film için hazırlık yapılırken bütün plan değişmiş ve ekip Selvi Boylum Al Yazmalım'ı çekmeye karar vermiş.

Film çekildiği sırada Türkan Şoray 32, Kadir İnanır ise 28 yaşında. Hiç belli olmuyor değil mi?

Film çekildiği sırada Türkan Şoray 32, Kadir İnanır ise 28 yaşında. Hiç belli olmuyor değil mi?

Bu detayı belki çoğunuz bilir ama bilmeyenler için ilginç bir bilgi: Samet'i canlandıran aslında bir kız çocuğu. O çocuk ise şimdilerde bazı dizilerde gördüğünüz bir kadın: Bilal İnci'nin kızı Elif İnci

Bu detayı belki çoğunuz bilir ama bilmeyenler için ilginç bir bilgi: Samet'i canlandıran aslında bir kız çocuğu. O çocuk ise şimdilerde bazı dizilerde gördüğünüz bir kadın: Bilal İnci'nin kızı Elif İnci

Filmde kırmızı renk, hep bir heyecanı ve umudu simgeler: İlyas'ın Aldırma Gönül yazan kamyonu, Cemşit'in Samet için boyadığı salıncak, Samet'in çıngırağı ve tabii ki Asya'nın al yazması...

Filmde kırmızı renk, hep bir heyecanı ve umudu simgeler: İlyas'ın Aldırma Gönül yazan kamyonu, Cemşit'in Samet için boyadığı salıncak, Samet'in çıngırağı ve tabii ki Asya'nın al yazması...

Ahmet Mekin, filmde giydiği o meşhur hâki gocuğun gerçekten orada çalışan bir işçiye ait olduğunu ise bir röportajında şu şekilde dile getirmiş

Ahmet Mekin, filmde giydiği o meşhur hâki gocuğun gerçekten orada çalışan bir işçiye ait olduğunu ise bir röportajında şu şekilde dile getirmiş

'Hikaye çok güzel. Senaryo iyi. Yönetmen çok iyiydi. Oyuncular da yerine oturmuştu. Müzik de çok iyiydi. Her şey çok iyiydi. O zaman üzerimdeki gocuğu da şantiyenin başındaki taşerondan almıştım hatta çocuklarının ve eşinin yaşadığı evi boşaltmıştı filmin çekilmesi için.'

Filmle aklımıza mıh gibi çakılan "Sevgi emektir" sözü ise sanılanın aksine Cengiz Aytmatov'a ait değil. Senarist Ali Özgentürk, kızına uzun uzun bakarken yazmış bu cümleyi.

Filmle aklımıza mıh gibi çakılan "Sevgi emektir" sözü ise sanılanın aksine Cengiz Aytmatov'a ait değil. Senarist Ali Özgentürk, kızına uzun uzun bakarken yazmış bu cümleyi.

Filmin dublajı, usta sanatçılar tarafından yapılmıştır bu arada. Kadir İnanır'ı Pekcan Koşar, Türkan Şoray'ı Tijen Par, Ahmet Mekin'i ise Kamran Usluer seslendirmiştir.

Filmin dublajı, usta sanatçılar tarafından yapılmıştır bu arada. Kadir İnanır'ı Pekcan Koşar, Türkan Şoray'ı Tijen Par, Ahmet Mekin'i ise Kamran Usluer seslendirmiştir.

Filmin finali ise sette küçük bir kargaşaya sebep olmuş. Türkan Şoray, film izleyicisinin mutlu son istediğini ön görerek Asya'nın İlyas'a dönmesi gerektiği konusunda ısrarcı olmuş. Fakat hem kitabın orijinalinde hem de senaryoda Asya, Cemşit'i seçiyor. İşler o kadar çıkmaza girmiş ki, araya Türkan Şoray'ın sevgilisi Rüçhan Adlı girmiş ve büyük ısrarlar sonucu sevgilisini orijinal finale ikna edebilmiş.

Filmin finali ise sette küçük bir kargaşaya sebep olmuş. Türkan Şoray, film izleyicisinin mutlu son istediğini ön görerek Asya'nın İlyas'a dönmesi gerektiği konusunda ısrarcı olmuş. Fakat hem kitabın orijinalinde hem de senaryoda Asya, Cemşit'i seçiyor. İşler o kadar çıkmaza girmiş ki, araya Türkan Şoray'ın sevgilisi Rüçhan Adlı girmiş ve büyük ısrarlar sonucu sevgilisini orijinal finale ikna edebilmiş.

Tüylerinizi diken diken edecek bir detay daha: Söylentiye göre Kadir İnanır son sahnede bitkin ve yorgun görünmek için o gece hiç uyumamış. Oyunculuğu iliklerine kadar yaşamak böyle bir şey olsa gerek!

Tüylerinizi diken diken edecek bir detay daha: Söylentiye göre Kadir İnanır son sahnede bitkin ve yorgun görünmek için o gece hiç uyumamış. Oyunculuğu iliklerine kadar yaşamak böyle bir şey olsa gerek!

Selvi Boylum Al Yazmalım bir filmden öte, gerçek hayatta seçim yaparken bizlere neyin öncelikli olduğunu da sorgulatan bir felsefe adeta. Sevginin ve emeğin yeri geldiği zaman karşı karşıya kaldığını; aşk ve mantık arasında seçim yapmamız gerektiğini acılar içinde gösteren bir hayat dersi sanki...

Selvi Boylum Al Yazmalım bir filmden öte, gerçek hayatta seçim yaparken bizlere neyin öncelikli olduğunu da sorgulatan bir felsefe adeta. Sevginin ve emeğin yeri geldiği zaman karşı karşıya kaldığını; aşk ve mantık arasında seçim yapmamız gerektiğini acılar içinde gösteren bir hayat dersi sanki...

Filmin kamera arkasından bir kare. Ahmet Mekin ve Türkan Şoray'ın arasında oturan kişi Rüçhan Adlı.

Filmin kamera arkasından bir kare. Ahmet Mekin ve Türkan Şoray'ın arasında oturan kişi Rüçhan Adlı.

31 Aralık 1977

Asya'nın, insanın içini paramparça eden o iç sesini bir kere daha hatırlayalım o zaman:

Asya'nın, insanın içini paramparça eden o iç sesini bir kere daha hatırlayalım o zaman:

'Mutluluk neydi; coşkun akan dere, sonbahar rüzgarıyla ürperen yaprak, cama vurup dağılan yağmur damlaları, bir yürek çarpıntısı... Sonunda coşkun dere durulur, yapraklar kurur dökülür, yağmur diner güneş çıkardı. 

Sevgi neydi; sevgi sahip çıkan dost, sıcak insan eli, insan emeği idi. sevgi iyilikti, sevgi emekti.' diyen asya seçimini yaptı. emeği seçti, çünkü sevgi emekti'

Filmin efsane müziğinin Cahit Berkay tarafından bir gecede yapıldığını söylesek peki? İnsanın içini titreten o efsane eser için şöyle buyurun...

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
517
259
51
12
11
10
7
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?