Daha Önce Başkalarıyla Birliktelik Yaşanmış Olsa Dahi Evliliğe Kadar Cinsellikten Uzak Durma Akımı

-

Cinsellik bir tabu oldukça bu konuyla ilgili tartışmaların sonu gelmez. Şimdi yeni bir trend ardından ortaya çıkan tartışma aslında çok temel bir soya dayanıyor. Evlenene kadar cinsel ilişkiye girmeme konusunu bu kez farklı bir açıdan ele alıyoruz.

Evlenene kadar cinsel birliktelik yaşamama, nikahı bekleme durumu pek çok din ve toplumun kabul ettiği bir uygulama.

Bu durum erkek-kadın ayırt etmiyor, insanların ilk cinsel ilişki için evliliği beklemesinin aile ve toplum yapısı için en doğrusu olduğu düşünülüyor.

Bu durumda esas olan iki tarafın da bekaretini koruması.

Yani evlenene kadar herkesle yaşanacak cinsel yakınlaşma doğru kabul edilmiyor. Bu kuralı hayatında uygulayan ve evlenene kadar cinsellikten uzak duran pek çok ünlü var. Ayrıca bilindiği üzere bunu çoğu toplumda kadınlar daha sık uyguluyor.

Ancak şimdi trend başka; çiftler daha önce ilişki yaşamış dahi olsalar yeni ilişkilerinde evliliğe dek beklemeyi tercih ediyorlar.

Son olarak ünlü şarkıcı Ciara, eşi Russell Wilson'la evlenene dek beklediklerini açıkladı. Ciara'nın eski nişanlısı Future'dan bir çocuğu var, Russell Wilson da daha önce evlenmişti ve bir kızı vardı.

Ciara bu durumu kocasıyla aynı seviyede dini inanca sahip oldukları için uyguladıklarını söylüyor.

Daha önce başkalarıyla ilişkiler yaşayıp çocuk sahibi olsalar da inançları gereği evliliğe dek birbirlerine dokunmamayı tercih etmişler.

Bunu uygulayan ilk veya tek çift onlar değil.

Günümüzde lise veya üniversite yıllarında ilişki yaşamış gençler ayrılığın ardından kendilerini cinselliğe kapatıp doğru kişiyi bekleyebiliyor. O kişiyi bulduklarında da evliliğe kadar sözlerini tutuyorlar.

Bu durumu doğru bulanlar kadar saçma bulanlar da var tabii, o zaman şu soruyu sormak gerekiyor; seks bir kere yaşandıktan sonra değersizleşiyor mu?

İnsanlar ilk sekse kadar büyük anlamlar yükledikleri cinselliği sonradan küçümseyebiliyor. Normal şartlarda birlikte olmayacağı insanlarla bile "nasılsa bakir/bakire değilim" diyerek birlikte olduğunu itiraf eden pek çok insan var.

Öte yandan cinsellikten bu şekilde uzak durmak ikiyüzlü bir tutum olarak da görülebiliyor.

Daha önce ilişki yaşamış ve yine yaşamak isteyen (biriyle evlenmek istemek bunun göstergesi) birinin kendini evliliğe kadar saklaması, sakladığı bir şeyler olduğu izlenimi verebiliyor. Veya hiç ilişki yaşamamış gibi davranılıyor ki bu en incitici yalanlardan biri. Bunun birini evliliğe ikna etmek için bir koz olarak kullanıldığını düşünenler de var.

Bu tecrübeyi yaşayan çiftler ise kesinlikle beklemeye değer olduğunu söylüyor.

Defalarca başkalarıyla birlikte olsalar da dürüstçe bunu karşı tarafa açıklayan ve evliliği bekleyen insanlara göre gerçekten beklemeye değer; insanın sevdiği ve sevildiği, kararlarına saygı duyan biriyle yaşadığı deneyim çok başka.

Her ilişki kendine özgü ve biricik.

Önceki ilişkilerin hataları veya sorunları yansıtılamayacağı gibi, kıyaslama da yapılamaz. İki insanın iletişimi özeldir ve kararlar bu doğrultuda alınmalı.

Siz bu tartışmalı konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
berkay-onat-tokac

Gereksiz bir hareket bence. seviş gitsin

cent

Bence Jan Klod Van Dam Cekicanı döver )

momomorty1

Bi insanın sevdiği ile bi şeyler yaşamasını yanlış bulmuyorum önemli olan ayrıldıktan sonra ne yapmış. Sevdiğin kadını bakire değil diye terk mi edeceksin?

normiedestroyer

Türkçesi önceden önüme gelene verdim herkesle sikiştim şimdi namuslu davranıp kendimi enayi birine kakalama vakti

ahc-the-real-one

Sanki kızın biri sana vericem dese koşarak gitmeyeceksin ama evlenirken mutlaka bakire olmalı demi

normiedestroyer

öyle bir şart aramıyorum lafım sonradan namuslulaşanlara

alperen-unal

Konuş reis

ozturk-sadri-alisik

tam benim kafa ama benimki ilke akım çakım kural falan değil, çirkinim mınnagoym, bakan yok, beğenen yok, evde kaldık, gurur yaparım asla uçkur çözmem, afedersiniz ama sikim bana değil, ben ona hükmederim, elime yüzlerce fırsatta geçti, angarada nerde ne bok vardır bilirim, çok abazada götürdüm ama asla girmem, ben onun için yaşamıyom, o benim için yaşıyo ve yaşamak zorunda, ben istersem uyanır ben istersem uyur, feodal yapı değildir, gerçek asker kafası, kontrol, disiplin, hiçkimse veya hiçbir uzuv bana istemediğim şeyi yaptıramaz, isteseydim bazı bağlantılar sayesinde sarı tutkuyuda sikebilirdim mesela ama onu yakından gören biri olarak size bi öneri, her bulduğu şeyi içmesinden mütevellit teri leş gibi kokuyo, hallenecek olan varsa burnunu tıkasın icraate geçsin, benden bu kadar, her zaman dediğim gibi, bedeni disiplin

momomorty1

ya sarı tutkuya hallenen insanların ben jkskd

ozturk-sadri-alisik

oooooooo çok fena var bi bilsen, abaza takımının kıvılcımıdır tutku, 7-8 sene evvel askere gidecek bi mahalleli genç için yedirenk gazinozuna gitmek istemiş bizim bebeler, geldiler bana abi sende gel, lan benim ne işim olur, olsun abi bilirsin oraları, ne demek lan ben pavyoncumuyum dedim, gittik gördük okkadar ne annarım pavyondan falan, neyse bunlara abilik yaptık gittik yedirenke, ozzamanlar tutku yedirenkte çıkıyodu, bu yiba çarşısı taraflarında bi gazino neyse boşver, sazcı piçya laf atıyo tutkuya, varya hani Dilberay ın şarkısı, sazcı başladı tutkuya " akşama geleceğiiiiiiiiimm akşama geleceğim, anahtarlaaarr nereeeedeeee " tutkudan cevap " anahtarlar pencerredee amımda kaynarr tencerredee " sizin dedim ben, bebelere söyledim 5 dakka kaldım kalmadım çıktım, rezalet, Mustafa Keser söylemişti asıl pavyon izmirdedir diye, izmir pavyonlarında fasıl vardır dinleti vardır demişti

momomorty1

nolcak bu ülkenin hali :(

ozturk-sadri-alisik

ne demiş Einstein " bekleyip görelim "

Başlıklar

CinsellikTercihkadınlartrend
Görüş Bildir