Sanayi Ve Teknoloji Bakanı Varank, "Sütaş Bingöl Hayvancılık Entegre Tesisi Etki Analizi Lansmanı"Nda Konuştu:
BİNGÖL (AA) - Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, 'Tüm dünyayı etkisi altına alan salgından medet umup hükümetimizin, devletimizin aciz duruma düşmesini dört gözle bekleyenler var. Tüm bu beklentilere inat, bizler sanayicimizin, üreticimizin, esnafımızın yanında durmaya devam ediyoruz.' dedi.Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın çağrısı üzerine SÜTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz'ın aldığı yatırım kararı çerçevesinde 'SÜTAŞ Doğu-Güneydoğu Anadolu Sütçülük Projesi Bingöl Entegre Teknik Hayvancılık ve İmalat Sanayi Yatırımı' kapsamındaki Çeltiksuyu köyünde yapımı süren tesislerde 'SÜTAŞ Bingöl Hayvancılık Entegre Tesisi Etki Analizi Lansmanı' gerçekleştirildi.Bakan Varank, burada yaptığı konuşmada, SÜTAŞ tarafından hızla tamamlanma aşamasına gelen Bingöl entegre teknik hayvancılık ve imalat sanayi yatırımının, bölgede oluşturacağı sosyo ekonomik etkinin analiz edildiği değerli bir çalışmanın yapıldığını söyledi. Bakanlığın uzmanları tarafından yapılan bu değerli çalışmanın kamuoyu ile paylaşılacağını aktaran Varank, Bingöl'e uzun zamandır gelmek istediğini, gecikmiş ziyaretini Bingöl için tarihi bir yatırım vesilesiyle gerçekleştirdiklerini belirtti.Bingöl'ü bölgenin marka şehirlerinden biri olarak gördüğünü, bu değeri daha da yükseltmek için kentte bulunduklarını anlatan Varank, AK Parti iktidarlarından önce, bölgedeki diğer şehirler gibi Bingöl'ün de yatırımlar noktasında unutulmuş, kaderine terk edilmiş bir halde olduğunu, bunu tersine çevirdiklerini bildirdi.Varank, 'Cumhurbaşkanımızla birlikte açılışlar ve yatırımlar için Bingöl'e kaç defa geldiğimizi inanın hatırlamıyorum. AK Parti hükümetleri döneminde Bingöl'e kazandırdığımız hizmetlerin en yakın şahitleri Bingöllü kardeşlerimizdir. Tabii Bingöl'ün yeri bizde bambaşka. Bu yiğit şehir Sayın Cumhurbaşkanımızı hiç yalnız bırakmadı. Terör örgütlerine, hain darbe girişimlerine ve bu topraklarda emelleri olan uluslararası güçlere karşı verdiğimiz savaşta hep yanımızda oldu.' diye konuştu.'Yerli ve yabancı yatırımcıların güveni tazelendi'Türlü tuzaklara, sınır ülkelerindeki istikrarsızlıklara, içerden ve dışardan önlerine konulmak istenen engellere rağmen Cumhurbaşkanı Erdoğan liderliğinde milletin refahını artırmak, ülkenin muasır medeniyetler seviyesinin üzerine taşımak için gece gündüz çalıştıklarını dile getiren Varank, şöyle devam etti:'Tüm dünyayı etkisi altına alan salgından medet umup hükümetimizin, devletimizin aciz duruma düşmesini dört gözle bekleyenler var. Tüm bu beklentilere inat, bizler sanayicimizin, üreticimizin, esnafımızın yanında durmaya devam ediyoruz. Tüm dünyada tedarik zincirlerinin alt üst olduğu, hijyenden gıda ürünlerine ciddi arz sıkıntılarının yaşandığı bir dönemi, hızlı karar alma süreçlerimiz ve üreticilerimizin üstün gayretiyle arz kıtlığı yaşamadan geçiriyoruz. Tüm dünyada tedarik zincirlerinin alt üst olduğu, hijyenden gıda ürünlerine ciddi arz sıkıntılarının yaşandığı bir dönemi, hızlı karar alma süreçlerimiz ve üreticilerimizin üstün gayretiyle arz kıtlığı yaşamadan geçiriyoruz. Tüm imkanlarımızı seferber ederek salgının çalışanlarımız ve işletmelerimiz üzerindeki mali etkisini asgari düzeyde tutmaya gayret ediyoruz. Hamdolsun bu gayretler neticesinde ülkemiz diğer ülkelerden pozitif anlamda ayrıştı, yerli ve yabancı yatırımcıların güveni tazelendi. 2020 yılında yatırım talebi salgına rağmen yaklaşık yüzde 25 artış gösterdi. Sadece geçtiğimiz aralık ayında 28 milyar lira değerindeki 1181 yatırım için teşvik belgesi düzenledik. Hizmet sektörüne yönelik mecburi kısıtlamalara karşın sanayi üretimimiz güçlü seyrini sürdürüyor. Birileri devletimizin köklü kurumlarının rakamlarını kabul etmek istemese de, otel köşelerinde görüştükleri IMF bu hafta açıkladığı büyüme tahminleriyle Türkiye'nin büyüme rakamlarını teyit etti. Pandemi başlangıcındaki yüzde 5 küçülme tahminlerini bu hafta başında yüzde 1,2 büyüme olarak güncellediler.'Yoğun aşılamayla salgının etkilerini geride bırakarak 2021'de Türkiye'nin rotasını üretim, istihdam ve ihracatta tutmaya devam edeceklerine dikkati çeken Varank, hukuk ve ekonomi alanındaki reform paketinin hayata geçmesiyle bu ivmenin daha da artacağını vurguladı.'Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesi başta olmak üzere ülkemiz terörden çok çekti. Bingöl'ümüz de bu anlamda uzun yıllar büyük bedeller ödedi. Şükürler olsun, sınır ötesinde ve sınırlarımız içinde terör örgütlerine artık göz açtırmıyoruz. Bu bölgelerimizin terörle anılma dönemi artık bitmiştir. Yatırım ve üretimle şahlanma, hak ettiği refaha kavuşma dönemi başlamıştır.' diyen Varank, hükümet olarak bölgenin altyapısına son 19 yılda çok büyük yatırımlar yaptıklarını dile getirdi.'Bu dev yatırım, Bingöl için bir dönüm noktası olacak'Ulaşımda, sağlıkta, eğitimde ve tüm kamu hizmetlerinde bölgeler arası farklılığı en aza indirdiklerine işaret eden Varank, geldikleri noktada, bölgedeki her bir şehrin sahip olduğu dinamik nüfusu ve ekonomik potansiyeliyle yerli yabancı yatırımcılara çok önemli fırsatlar sunduğunu aktardı.Tekstilden ayakkabı üretimine, enerjiden tarıma dayalı sanayiye, mobilyadan makine sektörüne, turizmden sağlığa kadar birçok alanda kazançlı yatırım fırsatlarının mevcut olduğuna dikkati çeken Varank, şöyle konuştu:'Buradan yatırımcılarımıza sesleniyorum. Gelin bu fırsatları değerlendirin. Hem siz hem bölge halkı hem de ülkemiz kazansın. Biz hazırladığımız altyapıyla, sağladığımız desteklerle her zaman yanınızdayız. İşte SÜTAŞ'ın Bingöl'de faaliyete geçireceği yatırım bunun en somut örneği. Gelin bu örnekleri hep birlikte çoğaltalım ve hep birlikte üreterek büyüyelim. Bugün tanıtımını yaptığımız ve inşallah mayıs ayında Sayın Cumhurbaşkanımızın bizzat açılışını yapmasını istediğimiz bu dev yatırım, Bingöl için bir dönüm noktası olacak. Tarımla sanayinin buluştuğu bu modern yatırımla Bingöl artık göç veren değil, göç alan bir Anadolu kaplanı şehri olacak. 1,1 milyar lira değerindeki bu entegre yatırım, büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinden süt işlemeye, yem üretiminden elektrik üretimine kadar birçok sektörü doğrudan ya da dolaylı harekete geçirecek. Sadece Bingöl'ün değil çevre illerin yani bölgenin ekonomisini de canlandıracak. Bu nedenle biz bu projeyi çok önemli bir bölgesel kalkınma projesi olarak değerlendiriyoruz.'Bölgesel kalkınma politikalarındaki temel vizyonun, daha dengeli ve topyekun kalkınmış bir Türkiye oluşturmak olduğunu bildiren Varank, bu vizyonu gerçekleştirmek için de bölgelerin sahip olduğu potansiyellerin azami düzeyde değerlendirilmesine ve rekabet güçlerinin artırılmasına odaklandıklarını anlattı.Tesis, göçün önüne geçecekBölgeler ne kadar güçlü olursa ülke ekonomisinin de o derece güçlü olacağını dile getiren Varank, Bingöl ve komşu illeri Muş, Erzurum, Erzincan, Tunceli, Elazığ, Diyarbakır'ın tarımsal üretim bakımından çok büyük bir potansiyele sahip olduğu, bu şehirlerin toplam gayrisafi yurtiçi hasılasında tarımın payı yüzde 16, kişi başına canlı hayvan değeri ve hayvansal ürün üretiminde de 81 il arasında en üst sıralarda yer aldığına dikkati çekti.Bingöl'e ve 250 kilometre çapındaki tüm bölgelere hizmet edecek tesisin, yerel üreticilerin ürünlerini kullanacağını, katma değerini yükselterek ekonomiye kazandıracağını ifade eden Varank, tesisin 1012 kişiye doğrudan, 7 bin 600 kişiye dolaylı ilave istihdam sağlayacağını belirtti.Çiftçilerin oluşturduğu düzenli gelir modeliyle birçok ailenin artık geleceğe daha güvenle bakacağını dile getiren Varank, oluşturacağı taleple bölge halkının gelirini yükselterek göçün önüne geçeceğini, bölgesel gelişmişlik farklarını azaltacağını ifade etti.Tesisin etki analizi raporunun da bu beklentiyi doğrular nitelikte sonuçları ortaya koyduğunu bildiren Varank, konuşmasını şöyle sürdürdü:'Rapordaki tahminlere göre 12 yıllık projeksiyon sonunda bu tesis, pozitif dışsal etkileriyle birlikte Bingöl ekonomisine yıllık ilave 1 milyar 375 milyon dolar katkı sağlayacak. Dışarıya verilen göçün azalmasıyla il nüfusunu 48 bin kişi artıracak. İl düzeyinde kişi başı gelirin yüzde 40 daha fazla artmasına ve bu sayede ülke ortalamasına yakınsamasına vesile olacak. Hükümet olarak bu topraklara değer katan tüm yatırımcılarımızın her zaman yanında olduk, olmaya devam ediyoruz. SÜTAŞ'ın bu yatırımını 2018'de proje bazlı teşvik kapsamına aldık. Düzenlediğimiz teşvik belgesi ile vergi, enerji, altyapı, nitelikli personel ve yatırım yeri konularında destekler sağlıyoruz. Bu yatırımın sağladığımız destekleri sonuna kadar hak ettiğini düşünüyorum. SÜTAŞ yatırımı Bingöl ve çevresi için çok önemli. Ama bizim Bingöl'e sağladığımız destekler bununla sınırlı değil.''1 birim yatırım, ekonomiye misliyle katma değer olarak geri dönüyor'Varank, 2007'de 16,3 milyon lira kredi desteği sağlayarak Bingöl OSB'yi tamamladıklarını, 53 parselin 50'sinin tahsis edildiği OSB'de şu anda 858 kişiye istihdam sağlandığını söyleyerek 2021 yatırım programına dahil ettikleri 92 hektar büyüklüğündeki ilave alan projesi ile OSB'nin kapasitesini artıracaklarını, tamamlandığında 2 bin kişilik ilave istihdam sağlayacağını kaydetti.OSB'lerin yanında 60 milyon lira kredi desteği ile Genç ve Solhan ilçelerinde küçük sanayi siteleri kurduklarını, Bingöl merkez 3. kısım küçük sanayi sitesinin yapımının da tüm hızıyla devam ettiğini bildiren Varank, 501 işyerine sahip olacak olan bu sanayi sitesinin 2 bin 500 kişilik ilave istihdam sağlayacağını bildirdi.Sanayi altyapısına verdiğimiz desteklerin yanında işletmelerimize ve Bingöl'e yatırım yapmayı planlayan yatırımcılara önemli kolaylıklar sağladıklarını vurgulayan Varank, 2002'den bu yana 5,4 milyar lira ve yaklaşık 7 bin kişiye istihdam sağlayan 186 yatırım projesine teşvik belgesi düzenlediklerini belirtti.Aynı dönemde, KOSGEB aracılığıyla Bingöl'deki 1564 işletmeye yaklaşık 48 milyon hibe desteği, 1263 işletmeye de 19.5 milyon lira faiz desteği sağladıklarını anlatan Varank, TÜBİTAK'ın sanayiye, akademiye ve bilim insanlarına yönelik destekleri kapsamında 23 proje ve 54 bilim insanına yaklaşık 6 milyon lira katkıda bulunduklarını söyledi.Doğu Anadolu Bölge Kalkınma İdaresi aracılığıyla tarım, hayvancılık, sanayi ve kültür konularında 192 projeye 131 milyon lira kaynak aktardıklarını dile getiren Varank, şunları kaydetti:'Fırat Kalkınma Ajansımız ile Bingöl'deki kamu, özel sektör ve sivil toplum kurumlarının 160 projesine 92 milyon lira katkıda bulunarak 1000 kişilik ilave istihdamın önünü açtık. Kalkınma Ajansımız ve Doğu Anadolu Bölge Kalkınma İdaremiz aracılığıyla geliştirdiğimiz projelerle modern hayvancılık, yem bitkilerinin üretimi ve süt toplama tesislerinin kurulmasına ön ayak olduk. SÜTAŞ'ın yatırım kararı sonrasında projenin altyapı ihtiyaçlarının karşılanması konusunda da ajans ve DAP büyük gayret sarf etti. Bu çalışmalarla, SÜTAŞ tesisi kurulmadan önce bölgeyi bu yatırıma hazırladılar, üreticilerin arz yeteneklerini artırarak projeden faydalanma potansiyellerini yükselttiler. Merkezi hükümet, yerel idare ve özel sektör iş birliğinin çok güzel bir örneğinin sergilendiği bu dev yatırım, model bir proje olarak tarihe geçecek. Tarım ve hayvancılık ürünlerinin sanayileştirilmesi, sahip olduğu ileri ve geri bağlantılar nedeniyle bölgesel kalkınma açısından kritik bir öneme sahip. Dolayısıyla yapılan 1 birim yatırım, ekonomiye misliyle katma değer olarak geri dönüyor. SÜTAŞ'ı bu tarihi yatırım kararı dolayısıyla tebrik ediyorum. Tesisin Bingöl'e ve tüm bölge illerine hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.'
Ankara'daki Fuhuş Operasyonunda Gözaltına Alınan 8 Kişiden 4'Ü Tutuklandı
ANKARA (AA) - Ankara'da çok sayıda kadını fuhuşa zorladıkları iddiasıyla gözaltına alınan 8 şüpheliden 4'ü tutuklandı.İl Emniyet Müdürlüğünde işlemleri tamamlanan şüpheliler, sağlık kontrolünün ardından adliyeye getirildi.Soruşturmayı yürüten savcıya ifade veren şüphelilerden 4'ü tutuklama, 4'ü ise adli kontrol talebiyle mahkemeye sevk edildi.Nöbetçi Sulh Ceza Hakimliğince sorgulanan şüphelilerden O.K, O.D, M.B. ve E.D. tutuklanırken, 4 şüpheli adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.Emniyet Müdürlüğü Göçmen Kaçakçılığıyla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, Yenimahalle'de, kadınları tehdit edip fuhuş yapmaya zorladıkları iddiasıyla 8 kişiyi gözaltına almıştı.Şüphelilerin kaldıkları yerlerde ruhsatsız tabanca ile bu silaha ait şarjör ve mermi ele geçirilmişti.
Kütahya'da Bir Köy Kovid-19 Nedeniyle Karantinaya Alındı
KÜTAHYA (AA) - Kütahya'nın Hisarcık ilçesinde bir köyde, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri kapsamında karantina uygulanmaya başlandı.Hisarcık Kaymakamlığından yapılan açıklamada, ilçeye bağlı Dereköy'de, Kovid-19 pozitif vaka ile temaslı sayısının arttığı belirtildi. Salgının yayılması ve vatandaşların hayatlarını tehdit etmesini engellemek amacıyla tedbirler alındığı kaydedilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:'İlçemize bağlı Dereköy'de Kovid-19 pozitif vakalardaki artış nedeniyle bireysel izolasyonun yeterli olamayacağı, alınan tedbirlerin bulaşın yayılım hızının düşürülmesine olan etkisinin en üst noktaya taşınabilmesi amacıyla 9 gün süreyle karantina uygulaması başlatılmasına karar verilmiştir.'Açıklamada, alınan kararlara uymayanlar hakkında kanunun ilgili maddesi gereğince adli işlem yapılacağı bildirildi.Öte yandan köye ulaşımı sağlayan kara yolunun giriş ve çıkışına toprak döküldü.
Rize'de 28 Köy Yolu Kar Nedeniyle Ulaşıma Kapandı
RİZE (AA) - Rize'de yüksek kesimlerde etkili olan kar yağışı nedeniyle 3 ilçeye bağlı 28 köye ulaşım sağlanamıyor.Kentte aralıklarla devam eden yağış nedeniyle Çamlıhemşin'de 7, Çayeli'nde 3 ve İkizdere'de 18 olmak üzere 28 köye ulaşım sağlanamıyor.İl Özel İdare ekipleri, köy yollarının ulaşıma açılması için 21 personel ile çalışmalarını sürdürüyor.Yağışın Ovit Dağı'nda ve Ayder Yaylası'nda da etkili olduğu belirtildi.Karayolları ekipleri ise Ovit Dağı Sivrikaya mevkisindeki tünel bölgesinde ve Ayder Yaylası'nda yolun araç trafiğine açık kalması için çalışmalara devam ediyor. Yetkililer, sürücüleri araçlarında zincir, takoz ve çekme halatı bulundurmaları yönünde uyardı.
Japonya Başbakanı Yoşihide: "Olimpiyat Oyunlarına Ev Sahipliği Yapmaya Kararlıyız'
CENEVRE (AA) - Japonya Başbakanı Suga Yoşihide, 2021'e ertelenen Tokyo Olimpiyatlarını düzenlemeye kararlı olduklarını bildirdi.Dünya Ekonomik Forumunun (WEF) '2021 Davos Gündemi' toplantısında konuşan Yoşihide, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınına karşı mücadelede 'en ön safta' mücadele verdiğini söyledi. Japonya’da temmuzda başlaması öngörülen Tokyo Olimpiyatları ve Paralimpik Oyunları'nın yeniden erteleneceğine yönelik spekülasyonlara değinen Yoşihide, 'Dünyaya umut ve cesaret getiren oyunları düzenlemeye kararlıyız.' ifadesini kullandı.Yoşihide, 21 Ocak'ta yaptığı açıklamada, Tokyo Olimpiyatları ve Paralimpik Oyunları'nın planlandığı üzere düzenleneceğini ve B planlarının olmadığını belirten Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) Başkanı Thomas Bach ile 'güvenli ve emniyetli' bir etkinlik düzenlemek için temas halinde olduklarını söylemişti.Küresel ticarete de değinen Yoşihide, Japonya'nın serbest ticarete 'sarsılmaz bağlılığının' altını çizdi.Yoşihide, 'Kovid-19 kaynaklı korumacı politikalarının ortasında, Japonya, serbest ve adil ekonomik alanları genişletme ve kurallara dayalı çok taraflı serbest ticaret sistemini güçlendirme çabalarında liderlik yapacak.' dedi.Microsoft’un kurucusu Bill Gates, temmuzda düzenlenmesi beklenen Tokyo Olimpiyatları ve Paralimpik Oyunları'nın geleceğinin Kovid-19 aşı uygulamalarının ilerleyişine bağlı olduğunu belirtmişti.Salgın sebebiyle tarihte ilk kez ertelenen olimpiyatlar 23 Temmuz’da başkent Tokyo’da başlayacak.Öte yandan, WEF '2021 Davos Gündemi' toplantıları bugün sona eriyor.25 Ocak'ta çevrim içi ortamda başlayan toplantılara yaklaşık 70 ülkeden 1500'den fazla iş insanı, siyasetçi, akademisyen ve sivil toplum kuruluşu temsilcisinin katıldı.
Kahramanmaraş'ta Trafik Kazasında Bir Kişi Yaşamını Yitirdi
KAHRAMANMARAŞ (AA) - Kahramanmaraş'ın Dulkadiroğlu ilçesinde meydana gelen trafik kazasında bir kişi hayatını kaybetti, kazada ihmali bulunduğu gerekçesiyle 3 kişi gözaltına alındı.Mehmet Akif Mahallesi Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı'nda, elektrikli bisiklet sürücüsü A.H. bir iş yerinin önünde M.S'nin park halindeki hafif ticari aracının açtığı kapısına çarptı. Savrulan elektrikli bisiklet, bu sırada arkasından ilerleyen R.G. idaresindeki otobüsün de çarpması sonucu devrildi.Kazada ağır yaralanan, elektrikli bisiklette yolcu olarak bulunan Mahmut Hüseyin, ambulansla kaldırıldığı Necip Fazıl Şehir Hastanesinde yapılan müdahaleye rağmen kurtarılamadı.Olayla ilgili başlatılan soruşturmada, M.S, A.H. ve R.G. gözaltına alındı.
Reklam
Kahramanmaraş'ta 750 Bin Boş Makaron Ele Geçirildi
KAHRAMANMARAŞ (AA) - Kahramanmaraş'ta 750 bin boş makaron ele geçirildi, 4 şüpheli gözaltına alındı.İl Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şubesi ekipleri, Kahramanmaraş-Adana kara yolunda durdurduğu bir araçta ve kentteki bir depoda arama yaptı.Aramalarda 750 bin boş makaron ele geçirildi, V.Ö, B.E, A.A. ve Ş.A. gözaltına alındı.
Orta Afrika Cumhuriyeti'nde Son Çatışmalar 200 Binden Fazla İnsanı Yerinden Etti
ANKARA (AA) - Orta Afrika Cumhuriyeti’nde (OAC) 27 Aralık cumhurbaşkanlığı seçimi öncesinde başlayan isyancı gruplarla güvenlik güçleri arasındaki çatışmalar nedeniyle 200 binden fazla kişi yerinden oldu.Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (UNHCR) Sözcüsü Boris Cheshirkov, düzenlediği basın toplantısında, OAC’de devam eden insani durumla ilgili açıklamalar yaptı. Ülkedeki çatışmaların endişe verici boyutlara ulaştığını belirten Cheshirkov son 2 ayda 200 binden fazla kişinin yerinden edildiğini aktardı.Mültecilerin çoğunun ulaşılması zor bölgelerde, nehir kenarlarında, evsiz ve yiyeceksiz yaşamaya çalıştığını ifade eden Cheshirkov, mülteciler arasında sıtma, solunum yolu enfeksiyonları ve ishalin yaygınlaştığı bilgisini paylaştı.Ülkede yaşanan şiddet olaylarından yardım faaliyetlerinin de etkilendiğini dile getiren Cheshirkov, mülteciler arasında yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını ve diğer hastalıkların yayılmasını önlemek için acilen yiyecek, barınak, temiz su, hijyen ve sağlık malzemelerine ihtiyaç duyduklarını söyledi.Cheshirkov, yağmur mevsiminden önce gerekli yardım malzemelerinin mültecilere ulaştırılması gerektiği uyarısı yaptı. Kaynaklarının ihtiyacın sadece yüzde 2’sini karşılayabileceğine işaret eden Cheshirkov, uluslararası topluma acil yardım çağrısında bulundu.OAC’deki çatışmalarOAC Anayasa Mahkemesinin, devrik lider Francois Bozize'nin cumhurbaşkanı seçimi için adaylık başvurusunu, 'insanlığa karşı suç ve soykırıma teşebbüs' ile 'Bozize'nin Birleşmiş Milletler'in (BM) yaptırım listesinde olması' nedeniyle kabul etmemesinin ardından 18 Aralık 2020'de hükümet ile silahlı gruplar arasında şiddetli çatışmalar başlamıştı.Hükümet ve BM, çatışmaların sorumlusu olarak gösterdiği Bozize’yi 'darbe hazırlığı yapmakla' suçlamıştı. Yaklaşık yüzde 80'i silahlı gruplarca kontrol edilen ülkede, Değişim İçin Vatanseverler Koalisyonu (CPC) çatısı altında toplanan isyancı gruplar, başkent Bangui’yi ele geçirmek için aralık ayında harekat başlatmıştı.
Reklam
Kayseri'de Yakalanan 3 Deaş Zanlısı Tutuklandı
KAYSERİ (AA) - Kayseri'de terör örgütü DEAŞ'a yönelik operasyonda gözaltına alınan yabancı uyruklu 3 şüpheli tutuklandı.İl Jandarma Komutanlığı ekiplerince, DEAŞ üyesi oldukları iddiasıyla gözaltına alınan Suriye uyruklu A.E, A.D. ve A.A'nın jandarmadaki işlemleri tamamlandı.Kayseri Devlet Hastanesinde sağlık kontrolünden geçirilip adliyeye sevk edilen şüpheliler, nöbetçi hakimlikçe cezaevine gönderildi.Örgüt adına 2013-2017 yıllarında Suriye'nin Hama, Humus ve Halep şehirlerinde faaliyette bulundukları öne sürülen zanlılar, 26 Ocak'ta düzenlenen eş zamanlı operasyonda yakalanmıştı.
AB Yönetimi, Aşı Geliştiren Şirketlerin Yöneticileriyle Görüşecek
BRÜKSEL (AA) - Avrupa Birliği (AB) yönetimi, İngiltere-İsveç firması AstraZeneca ile yaşanılan ihtilafın ardından yeni tip koronavirüse (Kovid-19) karşı aşı geliştiren ve AB ile sözleşmesi bulunan firmaların yöneticileriyle görüşecek. Video konferansla 31 Ocak'ta yapılacak toplantıya AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen'in yanı sıra AB'nin aşı alım sözleşmesi imzaladığı Moderna, Sanofi, CureVac şirketlerinin üst yöneticileri katılacak.Halen AB genelinde kullanılan aşının üreticisi BioNTech ile Pfizer'i her iki şirketin yöneticileri Uğur Şahin ve Albert Bourla temsil edecek. AB ile aşı tedarikinde kesinti yapacağı için bir haftadır ihtilaf içinde bulunan AstraZeneca CEO'su Pascal Soirot da toplantıda yer alacak.Von der Leyen'in sözcüsü Eric Mamer, toplantının sadece aşıların tedarikinde yaşanan sorunlar için düzenlenmediğini, yanlış beklentiler yaratmak istemediklerini söyledi.Bir tarafta AB içinde aşıların dağıtımını yürüttüklerini, diğer tarafta geleceğe yönelik hazırlıklar içinde olduklarını belirten Mamer, 'Mevcut kriz temelinde modelimizi çok hızlı şekilde geliştirmeye çalışıyoruz.' dedi.AB, mevcut aşılama stratejisi çerçevesinde 450 milyon nüfuslu birlik içindeki yetişkin nüfusun yüzde 70'ini 1 Haziran'a kadar aşılamayı hedefliyordu. Ancak aşı üreticilerinin son haftalarda tedarikte kesinti yapacağını açıklamasıyla AB'de hedefin tutturulamayacağı yorumları arttı. AB içinde mevcut halde onay almış BioNTech-Pfizer aşısı ile Moderna aşıları kullanılıyor. Moderna'nın önceden beri düşük miktarlarda tedarik yaptığı biliniyor. En fazla kullanılan BioNTech-Pfizer aşısının teslimatlarında bir miktar azalma olacağı iki hafta önce açıklanmıştı. Şirket iki hafta boyunca yüzde 8'lik kesintinin ardından üretim ve teslimatın normale döndüğünü açıklamıştı.Ancak geçen hafta AstraZeneca'nın teslimatları ciddi oranda düşüreceğini açıklamasıyla şirketle AB arasında gerilim başlamıştı. Kısa süre içinde aşısının onaylanması beklenen AstraZeneca'nın tedarikinde öngörülen kesintinin yılın ilk çeyreği için yüzde 60'ın üzerinde olacağı belirtiliyor.AB ise firmadan sözleşmesindeki taahhütlere bağlı kalmasını ve AB ülkelerindekinin yanı sıra İngiltere'dekiler dahil olmak üzere tüm tesislerinden AB'ye aşı tedarik etmesini istiyor.Gelecekte aşısı onaylanacak firmaların da benzer şekilde tedarikte kesinti yapmasını engellemesi için AB yönetimine baskılar artıyor.
Araçları Çamura Saplanan İtfaiyeciler, Koşarak Ulaştıkları Bağ Evindeki Yangını Tüplerle Söndürdü
BİLECİK (AA) - Bilecik'in Pazaryeri ilçesinde araçları çamura saplanan itfaiyeciler, koşarak ulaştıkları bağ evindeki yangına tüplerle müdahale etti.Dikilitaş mevkisinde, Bozüyük Gaziler Dernek Başkanı İsmail Topal'a ait bağ evinde yangın çıktı.Vatandaşların haber vermesi üzerine olay yerine gitmek üzere yola çıkan itfaiye ekiplerinin aracı, eve yakın bir yerde çamura saplandı.Bu sırada ekipler, yangın tüplerini alıp koşarak olay yerine ulaştı. Ekiplerin iş makinesinin de yardımıyla tüplerle söndürdüğü yangında, bağ evi kullanılamaz hale geldi.Öte yandan, çamura saplanan itfaiye aracı, iş makinesiyle bulunduğu yerden çıkarıldı.
Reklam
Johnson&Johnson'ın Tek Dozluk Kovid-19 Aşı Adayı Klinik Denemelerde Yüzde 66 Etkili Oldu
ANKARA (AA) - ABD'li ilaç şirketi Johnson&Johnson'un iştiraki Janssen firmasının yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşı adayının hastalığı önlemede yüzde 66 oranında başarılı olduğu bildirildi.Şirket, 44 bin gönüllünün katıldığı üçüncü aşama klinik denemelerinin erken sonuçlarını açıkladı.Tek dozluk aşı adayının, orta ve ileri düzeydeki hastalık belirtilerini önlemede yüzde 66, en ağır semptomları önlemede ise yüzde 85 başarı sağladığı belirtildi.Şirketin Küresel Araştırma Birimi Başkanı Dr. Mathai Mammen, tek doz aşı uygulanan deneklerden hiçbirinin 28 günlük evrenin ardından, virüse bağlı rahatsızlıklardan hastaneye kaldırılmadığı veya hayatını kaybetmediğini ifade etti.Mammen, aşı yapıldıktan sonra Kovid-19'a yakalanan deneklerin tümünün hastalığı hafif semptomlarla atlattığını kaydetti.Aşı adayının acil kullanım onayı için, gelecek hafta ABD İlaç ve Gıda İdaresi ile dünyadaki farklı düzenleyici kurumlara başvurulacağı kaydedildi.Sonuçlar ülkeler göre farklılık gösterdi Öte yandan klinik denmenin sonuçlarının ülkelere göre farklılık göstermesi dikkati çekti. Aşı adayı orta ve ileri düzeydeki hastalık belirtilerini önlemede ABD'de yüzde 72, virüsün mutasyona uğrayarak daha hızlı yayılan tipinin ortaya çıktığı Güney Afrika'da yüzde 57 etkinlik gösterdiği belirtildi. Aşı adayı iki doz uygulanan BioNTech, Moderna ve Oxford aşıları kadar yüksek koruma sağlamasa da dünya genelinde acil aşı ihtiyacına karşılık verebileceği öngörülüyor. Şirket, 'Ad26COVS1' adını verdiği aşı adayı için, 15 Temmuz’da Belçika ve ABD’de başladığı klinik denemeleri 23 Eylül'de 3'üncü aşamaya taşımıştı.ABD, Güney Afrika, Arjantin, Brezilya, Şili, Kolombiya, Meksika, Peru, Güney Afrika 'da yürütülen üçüncü aşama denmelere 44 bin gönüllü katılmıştı.Virüs vektörü yöntemiyle üretildiVirüs vektörü yöntemiyle üretilen aşı adayı, formülünde 'adenovirüs serotip 26' (Ad25) adı verilen virüse eklenen Kovid-19 DNA'sı barındırıyor. Ad25, daha önce Ebola ve diğer viral hastalıklara aşı geliştirmek için de kullanılmıştı.ABD hükümeti, aşı adayının başarılı olması halinde 100 milyon, Avrupa Birliği ise 200 milyon doz ön satın alma anlaşmaları imzalamıştı. Şirket, Dünya Sağlık Örgütü'nün (DSÖ) öncülük ettiği Kovid-19 Aşıları Küresel Erişim Programı için 500 milyon doz aşı üretmeyi taahhüt etmişti.
Adana'da Terör Örgütü PKK'nın Propagandası Yaptığı İddia Edilen Zanlı Yakalandı
ADANA (AA) - Adana'nın Ceyhan ilçesinde, terör örgütü PKK propagandası yaptığı öne sürülen şüpheli gözaltına alındı.İl Jandarma Komutanlığı ekipleri, terör örgütü iş birlikçilerinin tespit edilmesine ve faaliyetlerinin ortaya çıkarılmasına yönelik çalışmalar sonucu Sarısakal Mahallesi'nde ikamet eden bir kişinin, PKK propagandasını yaptığı bilgisine ulaştı.Zanlıyı operasyonla gözaltına alan ekipler, ikamette kurusıkı tabanca, şarjör, 5 dijital materyal ve örgütsel doküman ele geçirdi.
Muğla'da Uyuşturucu Operasyonu Kapsamında Bir Şüpheli Tutuklandı
MUĞLA (AA) - Muğla'da düzenlenen uyuşturucu operasyonunda yakalanan zanlı tutuklandı.İl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü, Marmaris Grup Amirliği ekipleri, ilçede uyuşturucu ticareti yapıldığı bilgisi üzerine çalışma başlattı.Marmaris Cumhuriyet Başsavcılığının talimatı doğrultusunda, teknik ve fiziki takibin ardından belirlenen emlak ofisine düzenlenen operasyonda, bir miktar uyuşturucu ele geçirildi.Gözaltına alınan B.B. (32), emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edildi. Zanlı, çıkarıldığı sulh ceza hakimliğince tutuklandı.
Reklam
Düzce'de Uyuşturucu Operasyonunda 2 Şüpheli Tutuklandı
DÜZCE (AA) - Düzce'de düzenlenen uyuşturucu operasyonunda gözaltına alınan 2 şüpheli tutuklandı.İl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerince, Düzce Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde uyuşturucu ticareti yapanların yakalanmasına yönelik operasyon düzenlendi. Operasyonda, uyuşturucu ticareti yaptığı tespit edilen 2 şüpheli yakalandı.Şüphelilerin üzerinde, ikametlerinde ve araçlarında yapılan aramalarda bir miktar uyuşturucu ele geçirildi.Emniyetteki işlemlerinin ardından 'uyuşturucu ticareti yapmak' suçundan adliyeye sevk edilen şüpheliler, çıkarıldıkları mahkemece tutuklandı.Zanlılardan uyuşturucu aldığı tespit edilen 4 kişi hakkında ise 'uyuşturucu bulundurmak ve kullanmak' suçundan adli işlem yapıldı.
Kayseri'den Suriye'deki İhtiyaç Sahiplerine 5 Tır Patates Ve Giyim Gönderildi
KAYSERİ (AA) - Kayseri'den, Suriye'nin İdlib kenti kırsalındaki ihtiyaç sahiplerine 5 tır patates ve giyim yollandı.Diyanet İşleri Başkanlığı ve Türkiye Diyanet Vakfınca 'Yolun İyilik Olsun' sloganıyla düzenlenen kampanya kapsamında, hayırseverlerin katkılarıyla toplanan yardımları taşıyan tırların uğurlanması amacıyla Hunat Mahallesi'ndeki otoparkta tören düzenlendi.İl Müftüsü Şahin Güven, burada yaptığı konuşmada, her ay Kayseri'den Suriye'deki ihtiyaç sahiplerine yardım malzemesi ulaştırdıklarını söyledi.Son 4,5 yılda uğurladıkları tır sayısının, bugün gönderecekleriyle 662'ye ulaştığını anlatan Güven, şunları kaydetti:'Bu 5 tırımızda 240 bin liralık hem gıdamız hem de giyim malzemelerimiz var. İnşallah oradaki ihtiyaç sahiplerine dağıtılacak. Türkiye Diyanet Vakfı ve diğer yardım kuruluşlarımız bölgede 'iyilik konutları' yapıyor. Bizler de Diyanet Vakfı olarak bu çalışmaya destek verelim dedik. Bu kapsamda 3 hafta önce başlattığımız kampanyaya şu anda 200'ün üzerinde iyilik konutunun parası geldi. Daha da gelecek.' Duanın ardından yardımları taşıyan tırlar İdlib'e uğurlandı.
Reklam
Samsun Lojistik Merkezinin Mobil Gümrük Noktası Hizmete Açıldı
SAMSUN (AA) - Samsun Valisi Zülkif Dağlı, Avrupa Birliği projesi kapsamında hayata geçirilen Samsun Lojistik Merkezi Mobil Gümrük Noktasının açılışını gerçekleştirdi.Dağlı, açılışın ardından gazetecilere yaptığı açıklamada, Samsun Lojistik Merkezinin Türkiye'nin kuzey kapısı olduğunu vurguladı.Merkezde faaliyete açtıkları Mobil Gümrük Noktasının hayırlı olmasını dileyen Dağlı, 'İlimiz için son derece önemli görüyorum. Burada gümrük ile ilgili sistem bağlantıları yapılmak suretiyle hizmet vermeye başlıyoruz. Lojistik merkezimizin dün itibarıyla tüm depoları doldu. Burada 300 dönüme yakın alanımız var. Yeni projelerimiz bulunuyor. Onları da önümüzdeki günlerde kamuoyuyla paylaşacağız.' dedi.Vali Dağlı, Samsun'un lojistik merkez olma yolunda önemli adımlar attığına işaret ederek, 'Burada hem demir yolu hem hava yolu hem deniz yolu ve kara yolunun tam ortasında çok önemli arterde bulunuyoruz. Lojistik imkanları geliştirmek suretiyle Samsunumuzu olması gereken yere ulaştırmak istiyoruz.' diye konuştu.Orta Karadeniz Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürü Ersin Başaran ise Mobil Gümrük Noktası'nda kara yoluyla yapılacak ihracat işlemlerinin yürütüleceğini söyledi.Tırların işlemlerinin bu noktadan yapılacağını anlatan Başaran, 'Samsun Gümrük Müdürlüğünde işlemler yürütülüyordu. Araçların liman sahasına gitmek yerine buradan, özellikle kara yoluyla yapılacak ihracat işlemlerini yürütmek üzere Bakanlığımızın da izniyle mobil hizmet noktası kuruldu. Buradan sadece kara yoluyla ihracat yapılacak. Tırların tüm işlemleri gerçekleştirilecek.' diye konuştu.Daha sonra açılışı yapılan Mobil Gümrük Noktasında katılımcılar tarafından incelemelerde bulunuldu, Rusya'ya gönderilecek otomobil yedek parçalarının yüklü olduğu iki tırın işlemleri gerçekleştirildi. Avrupa, Türkiye, Karadeniz ülkeleri, Orta Doğu, Orta Asya ülkelerinde yaşayan yaklaşık 600 milyon insan için ithalat ve ihracat kapısı olma potansiyeli taşıyan Samsun Lojistik Merkezi'nde firmaların gümrük işlemleri, şehir trafiğini etkilemeden yapılabilecek.
Antalya'da Fuhuş Operasyonu Kapsamında 10 Şüpheli Tutuklandı
ANTALYA (AA) - Antalya'nın Manavgat ilçesinde düzenlenen fuhuş operasyonunda gözaltına alınan 10 zanlı tutuklandı.İl ve İlçe Jandarma komutanlıkları ekiplerince, Side Mahallesi'nde yurt dışından getirilen kadınlara zorla fuhuş yaptırıldığı ihbarı üzerine çalışma başlatıldı.Kadınların iyi iş imkanı, çok para kazanma ve tüm ihtiyaçlarının karşılanması vaadiyle getirildiği ancak borçlandırılıp fuhşa zorlandıkları tespit edildi.Çeşitli adreslere düzenlenen operasyonda 1'i Kırgızistan uyruklu 10 kişi gözaltına alındı. Jandarmadaki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen zanlılar, çıkarıldıkları sulh ceza hakimliğince tutuklandı.Öte yandan, 12 kadın, İl Göç İdaresi Müdürlüğüne gönderildi.
Huzurevi Sakinlerinden "İstiklal Marşı" Klibi
KARABÜK (AA) - Karabük'te bulunan Yücel Huzurevi sakinleri, TBMM Genel Kurulu tarafından 2021 yılının 'İstiklal Marşı Yılı' olarak kabul edilmesi dolayısıyla klip hazırladı.Huzurevi sakinleri ile personel, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Galip Sökmen önderliğinde klip çekti.İstiklal Marşı kıtalarının huzurevi sakinleri ve personel tarafından seslendirildiği klip, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünün sosyal medya hesaplarından yayımlandı.Klip, sosyal medya kullanıcılarından yoğun ilgi gördü.
Reklam