Astrazeneca'nın Aşısına AB'de Kullanım Onayı İçin Tavsiye Kararı Çıktı
BRÜKSEL (AA) - Avrupa Birliği'nin (AB) ilaç düzenleyicisi Avrupa İlaç Ajansı (EMA), ilaç firması AstraZeneca'nın yeni tip koronavirüse (Kovid-19) karşı geliştirdiği aşının kullanılması için onay verilmesini tavsiye etti.AB Komisyonunun vereceği onayın ardından AstraZeneca'nın aşısı AB'de kullanılabilecek üçüncü Kovid-19 aşısı olacak.EMA'dan yapılan açıklamada, aşının 18 yaş üzerindeki kişilerde kullanılabileceği belirtildi. İngiltere, Brezilya ve Güney Afrika'da 24 bin kişinin katıldığı 4 klinik deneyin sonuçlarının incelendiği kaydedilen açıklamada, aşnın 18 yaşın üzerindeki kişilerde güvenli ve etkili olduğu ifade edildi.Açıklamada, 4 ila 12 hafta arayla iki doz halinde uygulanan AstraZeneca aşısının klinik deneylerde yüzde 60 etkili olduğu vurgulandı.Açıklamada, çalışmalardaki katılımcıların büyük çoğunluğunun 18 ile 55 yaş arasında olduğu, 55 yaş üzerindeki kişilerde aşının ne kadar işe yaradığını gösterecek yeterli verinin henüz bulunmadığı bildirildi.Açıklamada, 'Ancak bu yaş grubunda bir bağışıklık tepkisi görüldüğü için koruma beklenmektedir. Diğer aşılardan elde edilen tecrübelere dayanarak EMA uzmanları daha ileri yaşlardaki kişilerde aşının kullanılabileceğini değerlendirmektedir.' denildi.AB'de daha önce BioNTech-Pfizer ve Moderna şirketlerinin geliştirdiği aşılara onay verilmişti.
Bisak'tan Boğaziçi Üniversitesindeki Sergide Kullanılan Resme Tepki
İSTANBUL (AA) - Boğaziçi Üniversitesi İslam Araştırmaları Kulübü (BİSAK), dün Boğaziçi Üniversitesinde bir grup tarafından açılan sergiyle ilgili, 'Bu sergideki bir resimde İslam’ın en mukaddes mekanı, Müslümanların kıblesi Kabe-i Muazzama haysiyetsizce tahkir ve tahrif edilmiştir. Bu ahlaksızlığın sanat kisvesiyle meşrulaştırılmasını ve üstüne üstlük hadsizce savunulmasını hiçbir şekilde kabul etmiyoruz.' açıklamasını yaptı. BİSAK'ın Twitter hesabından yapılan açıklamada, şu ifadelere yer verildi:'Üniversitemizde rektör atamasını protesto etme bahanesiyle perşembe günü Güney Meydan'da hiçbir meşru temele dayanmayan, ne idiği belirsiz kişilerce bir resim sergisi açılmıştır. Bu sergideki bir resimde İslam’ın en mukaddes mekanı, Müslümanların kıblesi Kabe-i Muazzama haysiyetsizce tahkir ve tahrif edilmiştir. Bu ahlaksızlığın sanat kisvesiyle meşrulaştırılmasını ve üstüne üstlük hadsizce savunulmasını hiçbir şekilde kabul etmiyoruz. Boğaziçi Üniversitesi İslam Araştırmaları Kulübü olarak üniversitemiz dahilinde İslami değerlerimizin fütursuzca alaya alınmasına asla müsaade etmeyeceğiz.'
Rum Kesiminde Yaşanan Yolsuzluk Skandallarına Karşı Yeni Tedbirler Alındı
LEFKOŞA (AA) - Güney Kıbrıs Rum Yönetimi'nde (GKRY) yatırım karşılığı vatandaşlık programında yaşanan skandalların ardından halkın endişesini gidermek adına yolsuzlukla mücadele kapsamında tedbirler alındı.Rum lider Nikos Anastasiadis, yolsuzlukla mücadele için alınan yeni tedbirleri açıkladı.Anastasiadis, tedbirleri, adı yolsuzluğa karışan görevlilerin kontrolsüzce davranmaya devam ettiklerine dair yaygın olan bir algıya karşı 'şimdiye kadarki en büyük müdahale' olarak nitelendirdi.Önlemler arasında başsavcı yönetiminde bir yolsuzlukla mücadele görev gücünün kurulması ve potansiyel çıkar çatışmalarına karşı yetkililerin şahsi varlıklarını incelemekle görevle bir yapının kurulması da yer alıyor.Anastasiadis, 8 yıllık görev süresi boyunca Rum kesiminde yaşanan yolsuzluklarda payı olduğu gerekçesiyle çok sayıda sosyal medya paylaşımındaki eleştirilerin de hedefi oldu. Rum kesiminde 'yatırım karşılığı vatandaşlık' skandalıAvrupa Birliği (AB) üyesi GKRY, son yıllarda farklı ülkelerden suçla bağlantılı binlerce kişiye, para karşılığında 'altın pasaportlar', diğer ismiyle 'yatırım karşılığı vatandaşlık' adı altında vatandaşlık verdi.2013'te hayata geçirilen Kıbrıs Rum kesimi yatırım karşılığı vatandaşlık programına göre, GKRY vatandaşlığı için 2 milyon avro değerinde gayrimenkul satın almak ya da 2,5 milyon avroluk yatırım yapmak yeterliydi.Uygulamaya göre, pasaport alacak kişilerin temiz bir sabıka kaydına sahip olmaları gerekmesine rağmen GKRY bu kriteri çok dikkate almadı.Rum kesiminin büyük gelir elde ettiği altın pasaport uygulaması, AB tarafından da tepki görüyordu. Bu uygulamadan başta Rusya ve Ukrayna vatandaşları olmak üzere çok sayıda ülkeden suç ve yolsuzlukla bağlantılı kişiler faydalandı.Kıbrıs Rum kesimi pasaportları, AB üyeliğinden ötürü Avrupa'ya girişi kısıtlanan şahıslar için önemli olurken, bu pasaportları taşıyanlar, 27 Avrupa ülkesinde serbestçe seyahat edebiliyor, iş ve bankacılık işlemleri yapabiliyor.Kıbrıs Rum kesiminin, yatırım karşılığı vatandaşlık programı sayesinde 2013'ten bu yana yaklaşık 7 milyar avro gelir elde ettiği tahmin ediliyor.Rum kesiminde suça karışmış kişiler de yararlandığı için eleştirilen 'yatırım karşılığı vatandaşlık' programı 13 Ekim 2020'de sonlandırılmıştı.GKRY'de 'altın pasaportlar' programıyla ilgili adı skandallara karışan Rum Meclisi Başkanı Dimitris Şilluris 15 Ekim 2020'de istifa etmişti.Rum gazeteciden Anastasiadis 'vatandaşlık programından gelir elde etti' iddiasıÖte yandan, Kathimerini gazetesinin GKRY'de yayın yapan baskısının genel yayın yönetmeni Andreas Parashos, köşesinde Anastasiadis'in 'iki devletli çözüm için nabız yokladığını' ve 'yatırım karşılığı vatandaşlık programından gelir elde ettiğini' yazmasının ardından 15 Ocak 2021'de istifa ettiğini duyurmuştu.Parashos söz konusu köşe yazısında, bir eğlence ortamında Anastasiadis’in, 'para karşılığı vatandaşlık programının altın yumurtlayan tavuk olduğunu anladığını ve programın kendi avukatlık bürosuna yıllık 300 milyon avro gelir getirdiğini' ve 'bu paraları Seyşeller'e özel uçakla yaptığı seferlerle götürdüğünü' söylediğini kaydetmişti.
Pakistan, Malezya Ve Japonya'da Kovid-19 Salgınına İlişkin Gelişmeler
İSLAMABAD (AA) - Asya ülkelerinden Pakistan, Malezya ve Japonya'da yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını etkisini sürdürüyor.Pakistan Koronavirüs Ulusal Yönetim ve Kontrol Merkezinden yapılan açıklamaya göre, son 24 saatte tespit edilen 1644 vakayla ülkedeki toplam vaka sayısı 541 bin 31’e yükseldi. Son 24 saatte 46 kişinin yaşamını yitirmesiyle ölenlerin sayısı 11 bin 560’a ve iyileşenlerin sayısı 496 bin 745’e çıktı.Pakistan'ın Kovid-19'la mücadele stratejisinin başındaki Planlama, Kalkınma ve Özel Girişimler Bakanı Asad Umar, dün Twitter’dan yaptığı açıklamada, sağlık çalışanlarına yönelik Kovid-19 aşılama kampanyasının gelecek hafta başlayacağını belirtmişti.Pakistanlı yetkililer, bu ayın sonunda Çinli Sinopharm şirketinin Kovid-19 aşısından 500 biz dozun ülkeye ulaşacağını açıklamıştı.EndonezyaSağlık Bakanlığı verilerine göre, son 24 saatte 13 bin 802 kişinin Kovid-19 testi pozitif çıktı, toplam vakalar 1 milyon 51 bin 795'e ulaştı.Bugün 10 bin 138 kişi sağlığına kavuşurken virüsü yenenlerin sayısı 852 bin 260 oldu.Son 24 saatte 187 kişinin virüs nedeniyle hayatını kaybettiği ülkede, Kovid-19 kaynaklı can kayıpları 29 bin 518'e çıktı.Malezya'da en yüksek vaka artışıMalezya Sağlık Bakanlığının açıklamasına göre, son 24 saatte 5 bin 725 kişinin Kovid-19 testinin pozitif çıkmasıyla şimdiye kadarki en yüksek günlük vaka sayısı görüldü, toplam vaka sayısı 203 bin 933'e yükseldi.Bugün 3 bin 423 kişi daha sağlığına kavuştu, iyileşen kişi sayısı 157 bin 722, aktif vaka sayısı ise 45 bin 478 oldu.Son 24 saatte 16 kişinin hayatını kaybetmesiyle Kovid-19 salgınında ölenlerin sayısı 733'e yükseldi.JaponyaJaponya’da Kovid-19 vaka sayısı son 24 saatte 3 bin 534 artarak 384 bin 670’e, virüse bağlı can kaybı sayısı 96 artışla 5 bin 610’a yükseldi.Son bir günde 65 bin 426 kişiye virüs testi yapılırken, 5 bin 814 kişinin taburcu edildiği ülke genelinde 1014 kişi yoğun bakım servislerinde Kovid-19 tedavisi görüyor.
Kahramanmaraş'ta Bağ Evlerinden Hırsızlık İddiasına 4 Gözaltı
KAHRAMANMARAŞ (AA) - Kahramanmaraş'ın Onikişubat ilçesinde bağ evlerinden hırsızlık yaptığı iddia edilen 4 şüpheli gözaltına alındı.İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şubesi Hırsızlık Büro Amirliği ekipleri, Kılavuzlu Mahallesi'ndeki bağ evlerinden buzdolabı, televizyon, musluk ve sökülmüş demir kapı gibi malzemelerin çalındığı ihbarı üzerine çalışma başlattı.Polis yaptığı araştırmayla zanlıların M.S, M.B, İ.K. ve M.G. olduğunu belirledi.Operasyonla gözaltına alınan zanlıların emniyetteki işlemleri sürüyor.
Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde Başbakan Sylvestre Ilunga İstifa Etti
ANKARA (AA) - Kongo Demokratik Cumhuriyeti’nde Başbakan Sylvestre Ilunga, Meclis Genel Kurulunda yapılan güven oylamasını büyük farkla kaybetmesinin ardından istifa etti.Cumhurbaşkanlığı resmi Twitter hesabından yapılan paylaşımda, Başbakan Ilunga’nın, Cumhurbaşkanı Felix Tshisekedi’ye istifasını sunduğu belirtildi.Mecliste 27 Ocak'ta, 500 milletvekilinden 382’sinin katılımıyla gerçekleşen güven oylamasında, milletvekillerinin 367'si hükümetin düşmesi için oy kullanmıştı.
Reklam
Düzce'de Uyuşturucu Ticareti Yaptığı İddia Edilen Şüpheli Tutuklandı
DÜZCE (AA) - Düzce'de düzenlenen uyuşturucu operasyonunda gözaltına alınan 3 şüpheliden biri tutuklandı.İl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerince, Düzce Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde uyuşturucu ticareti yapanların yakalanmasına yönelik çalışma başlatıldı. Çamlıevler Mahallesi'nde uyuşturucu satıldığı bilgisine ulaşan ekipler, belirlediği adreslere operasyon düzenlendi. Şüphelilerin evlerinde yapılan aramada, 124 gram sentetik uyuşturucu, uyuşturucu kullanma aparatı, ruhsatsız tabanca ve mermi ele geçirildi.Gözaltına alınan 3 şüpheli, emniyetteki işlemlerin ardından adliyeye sevk edildi. Zanlılardan biri uyuşturucu ticareti yaptığı iddiasıyla tutuklandı, diğer ikisi ise serbest bırakıldı.
Büyükelçi Çakıl Lübnan Başbakanı Diyab İle Ülkenin Kuzeyindeki Gelişmeleri Görüştü
BEYRUT (AA) - Türkiye'nin Beyrut Büyükelçisi Hakan Çakıl, Lübnan Başbakanı Hassan Diyab ile ülkenin kuzeyindeki gösterileri ve yansımalarını ele aldı.Lübnan Başbakanlığından yapılan yazılı açıklamada, Diyab'ın başkent Beyrut'taki Hükümet Sarayı'nda Büyükelçi Çakıl ile bir araya geldiği belirtildi.Açıklamada, Büyükelçi Çakıl'ın, Türkiye'nin, bölgedeki protestolar sırasında ateşe verilen Trablusşam belediye binasının onarımı ve kentteki yoksul aileler için yardıma hazır olduğunu aktardığı ifade edildi.Büyükelçi Çakıl da AA muhabirine yaptığı açıklamada, Başbakan Diyab ile görüşmesinde, öncelikle Trablusşam'da belediye ve diğer kamu binalarına yönelik eylemlerden duydukları üzüntüyü ilettiklerini söyledi.Özellikle Osmanlı döneminden kalan Trablusşam belediye binasındaki hasarın karşılanması amacıyla yardıma hazır olduklarını aktaran Çakıl, 'Ayrıca Trablusşam halkının ekonomik sıkıntılarının hafifletilmesi için de hükümet ile iş birliğine istekli olduğumuzu kaydettim.' dedi.Ekonomik kriz ve Kovid-19 karantinası protesto ediliyorTarihinin en büyük ekonomik krizlerinden birine sahne olan Lübnan'da yeni tip koronavirüs (Kovid-19) vakalarındaki artışın önüne geçmek için 14 Ocak'ta uygulanmaya başlayan 10 günlük olağanüstü halin 8 Şubat'a kadar uzatılması ve ekonomik kriz protesto ediliyor.Kentte 25 Ocak Pazartesi gününden beri süren ve yüzlerce kişinin yaralandığı söz konusu protestolarda gece saatlerinde, Trablusşam Belediyesi ile hükümet konağında yer alan 'Sünni Şeriat Mahkemesi' binaları ateşe verilmişti.
Reklam
Türk Ve Rus Askerlerinin Görev Yapacağı Ortak Merkez, Yarın Faaliyetlerine Başlayacak
ANKARA (AA) - Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, Azerbaycan Savunma Bakanı Zakir Hasanov ile telefonda görüştü.Akar, Hasanov ile görüşmesinin ardından, AA muhabirine açıklamada, 'Zakir Hasanov ile savunma ve güvenlik konularında yaptıklarımız ve yapacaklarımız konusunda değerlendirmelerde bulunduk.' ifadelerini kullandı.Görüşmede, Türk ve Rus askerlerinden oluşan Ortak Merkez'in gündeme gelip gelmediğinin sorulması üzerine Akar, şunları söyledi:'Karabağ'da ateşkesi gözetmek ve denetlemek maksadıyla oluşturulacak Türk-Rus Ortak Merkezi'ne ilişkin mutabakat zaptını Rus mevkidaşım Şoygu ile 11 Kasım 2020'de imzalamıştık.Ortak Merkez'in oluşturulmasına yönelik çalışmalar tamamlandı. Türk ve Rus askerlerinin görev yapacağı Ortak Merkez, yarın faaliyetlerine başlayacak.Zakir Hasanov ile de son durumu değerlendirdik ve hayırlı olsun dileklerimizi karşılıklı olarak ilettik. Bir general ve 38 personelimizin görev yapacağı ortak merkezin bölgede ateşkesin sürekliliği ile barış ve istikrarın sağlanması büyük katkılar sunacağına inanıyoruz.Türk ve Rus askerlerinin bulunacağı bu Ortak Merkez'in çalışmalarıyla faaliyetlerimiz yoğunlaşacak ve Azerbaycanlı kardeşlerimizin hakkını, hukukunu sonuna kadar müdafaa etme görevimizi yerine getireceğiz.Bir millet iki devlet anlayışı ile bugüne kadar Azerbaycanlı kardeşlerimizle birlikte olduk, bundan sonra da olmaya devam edeceğiz.'
Güncelleme 2 - Zeytinburnu Sahili'nde Kargo Gemisi Karaya Oturdu
İSTANBUL (AA) - Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü (KEGM), Zeytinburnu Sahili'nde karaya oturan Komor Adaları bayraklı 'STREAMLINE' isimli kargo gemisinde bulunan 3 personelin varagele sistemi kurularak tahliye edildiğini bildirdi. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünün Twitter hesabından yapılan paylaşımda, Zeytinburnu Zeyport önlerinde demirli bulunan 108 metre Komor Adaları bayraklı 'STREAMLINE' isimli genel kargo gemisinin, hava muhalefeti nedeniyle demir tarayarak kıyıya sürüklendiği ve sancak tarafından karaya oturduğu belirtildi. Bunun üzerine ivedilikle Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Kurtarma 2, Mehmetçik ve Poyraz römorkörleri ile tahlisiye (can kurtarma) ve çevre ekibinin sevk edildiği aktarılan paylaşımda, yapılan kontrol neticesinde gemide 2 personel bulunduğu ve çevre kirliliği yaşanmadığının rapor edildiği kaydedildi. İstanbul Valiliğinin açıklamasında ise saat 15.00 sıralarında Sahil Güvenlik Harekat Merkezinden alınan bilgiye göre, Zeytinburnu Ahırkapı (D) bölgesinde demirli bulunan, Morini Limanı'na kayıtlı ve Komor Adaları bayraklı 'STREAMLINE' isimli kargo gemisinin, hava muhalefeti nedeniyle demir tarayarak kıyıya sürüklendiği ve sancak tarafından karaya oturduğu aktarıldı. Açıklamada, 'Olay yerine ivedilikle Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne ait 3 kurtarma römorkörü, Sahil Güvenlik Komutanlığına ait 2 bot ile tahlisiyeve çevre ekibi sevk edilmiştir. Yapılan kontrollerde olay nedeniyle çevre kirliliği yaşanmadığı rapor edilmiştir.' ifadesi kullanıldı.Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünün Twitter hesabından son duruma ilişkin yapılan paylaşımda, gemide bulunan 3 personelin, tahlisiye ekiplerinin çalışmaları sonucu varagele sistemi kurularak tahliye edildiği duyuruldu.
Tarım Ve Orman Bakanı Pakdemirli, "Sütaş Bingöl Hayvancılık Entegre Tesisi Etki Analizi Lansmanı"Nda Konuştu:
BİNGÖL (AA) - Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, 'Sözleşmeli üretim modelini özellikle hayvancılık alanında kullanmamız gerekiyor. Mutlaka bu tesislerin oluşmasına kırsal kalkınma destekleriyle katkı vereceğiz.' dedi.Bakan Pakdemirli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın çağrısı üzerine SÜTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz'ın aldığı yatırım kararı çerçevesinde 'SÜTAŞ Doğu-Güneydoğu Anadolu Sütçülük Projesi Bingöl Entegre Teknik Hayvancılık ve İmalat Sanayi Yatırımı' kapsamındaki Çeltiksuyu köyünde yapımı süren tesislerde düzenlenen 'SÜTAŞ Bingöl Hayvancılık Entegre Tesisi Etki Analizi Lansmanı'na katıldı.Burada konuşan Pakdemirli, Bingöl başta olmak üzere, bölgeye önemli katkılar sağlayacak, hayvancılık sektörüne değer katacak bu projenin ülkeye hayırlar getirmesini diledi.1,1 milyar lira gibi büyük bütçeli bu yatırımın, istihdam başta olmak üzere, tarımsal sanayinin gelişmesine, göçün önlenmesine ve bölgenin kalkınmasına büyük bir ivme kazandıracağına yürekten inandığını ifade eden Pakdemirli, Tarım ve Orman Bakanlığı olarak, yetiştiricinin emeğini, özel sektörün yatırım gücüyle birleştirerek bu sektörü daha çok üretime ve daha çok katma değere dönüştürmeye gayret ettiklerini bildirdi.18 yılda hayvancılığa 73 milyar lira destek verdik' 'Son 18 yılda hayvancılığa reel rakamlarla 73 milyar lira destek verdik. Son 2,5 yılda ise Cumhurbaşkanlığı Hükümet sistemiyle hayvancılıkta, yerli, yeterli ve kaliteli üretim anlayışıyla çalışmalarımıza hız kattık. Son 3 yılda hayvancılığa verdiğimiz desteği 2 kattan fazla artırarak, 7,8 milyar Liraya çıkardık.' diyen Pakdemirli, kaliteli süt temini için çiğ süt üretimine önemli miktarda destek sağladıklarını belirtti.Pakdemirli son 3 yılda çiğ süt prim desteğini 2,3 kat artışla 695 milyon liradan 1,6 milyar liraya çıkardıklarını aktararak, '25 Ocak 2020'de çiğ inek sütünün sınıflandırılmasına ilişkin tebliğ yayımlandı. Bu kapsamda sanayi için önemli olan sınıflandırılmış çiğ süte ilave pirim veriyoruz. Geçen yıl pilot olarak 3 ilimizde başlattığımız bu çalışmayı, önümüzdeki yıl 81 ilimize yaygınlaştırmayı planlıyoruz. Ayrıca geçen yıl sonbahar döneminde çiğ süt fiyatını yüzde 22 artışla litre başına 2,8 liraya yükselttik.' diye konuştu.Süt üretiminin yanında, kırsal kalkınma hibeleriyle ülkedeki modern hayvancılık tesislerinin artmasını da teşvik ettiklerine işaret eden Pakdemirli, bu kapsamda son 2,5 yılda toplam 160 milyon lira hibe ödediklerini aktardı.'Son yıllarda hayvan varlığında çok ciddi artışlar yaşanıyor' 'Tüm destekler ve etkin politikalar sayesinde son yıllarda hayvan varlığında çok ciddi artışlar yaşanıyor. Son iki yılda büyükbaş hayvan varlığımızı yüzde 8 artışla 18,6 milyon başa, küçükbaş hayvan varlığımızı ise yüzde 20 artışla, 55,1 milyon başa çıkardık. Gururla söylüyorum ki; bugün Türkiye küçükbaş hayvan sayısında Avrupa'da birinci, büyükbaş sayısında ikinci sırada. Yürüttüğümüz etkin ıslah projeleri ile verimi yüksek kültür ırkı sığır sayısının toplam sığır varlığı içerisindeki payı yüzde 19'dan yüzde 48,4'e yükseldi.' ifadelerini kullanan Pakdemirli, geçen yıl büyükbaş damızlıklardan 250 bin ilave buzağı aldıklarını kaydetti.Pakdemirli verim artışına yönelik bu çalışmaların hayvansal üretime de doğrudan yansıdığına dikkati çekerek, 2020'nin ilk 11 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre toplanan inek sütü miktarının yüzde 4, içme sütü miktarının yüzde 11 artış gösterdiğini belirtti.Süt ürünleri bazında ise inek peynirinin yüzde 10, kaymağın yüzde 8, tereyağı miktarının yüzde 6 arttığını bildiren Pakdemirli, 2019'da 23 milyon tona yükselen toplam süt üretiminin 2020 verileri açıklandığında bu rakamın üzerine çıkacağını aktardı.Bitkisel üretimimiz Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırdı'Pakdemirli, '2020'de toplam bitkisel üretimimiz bir önceki yıla göre 7 milyon ton artışla 124 milyon tona ulaşarak, Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırdı. Bu vesileyle buradan bütün üreticilerimize, çiftçilerimize, yetiştiricilerimize teşekkür ediyor, ellerine emeklerine sağlık diyorum.' şeklinde konuştu.Salgının geçen yıl tüm dünyada tarım ve gıda sektörünü olumsuz etkilediğini ifade eden Pakdemirli Türkiye olarak bu süreci Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde başarıyla yürüttüklerini, yürütmeye de devam ettiklerini belirtti.'Gıda arzı ile ilgili hiçbir sorunla karşılaşmadık'Pakdemirli, 'Bakanlık olarak aldığımız 101 tedbir sayesinde gıda arzı ile ilgili hiçbir sorunla karşılaşmadık. Gıda tedarik ve lojistik zincirlerini doğru yönlendirdik, tarımsal üretimin kesintisiz devamını sağladık ve pandeminin bu olumsuz atmosferine rağmen, sağladığımız destekler ve yeni projelerimizle tarım ve hayvancılık sektörümüz büyümeye ve gelişmeye devam etti.' ifadelerini kullandı.2020 yılının ilk 3 çeyrek ortalamasında yüzde 5,3 büyüyen tarım sektörünün ekonomiye önemli katkılar sağladığını dile getiren Pakdemirli 2020 yılının ilk 11 ayında tarım ve gıda ürünleri ihracatının bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4 artış gösterdiğini kaydetti.Canlı hayvan ve hayvansal ürün dış ticaret fazlasının 2019 yılında 585 milyon dolar iken, 2020 yılının ilk 11 ayında 2019 yılının tamamını geçerek 712 milyon dolara ulaştığını anlatan Pakdemirli ayrıca geçen yıl Çin'e süt ve süt ürünleri ihracatını başlattıklarını hatırlattı.'25 yıla ışık tutacak bir yol haritası hazırladık'Pakdemirli 2019'da Cumhurbaşkanı himayelerinde 15 yıl aradan sonra 3. Tarım ve Orman Şurasını düzenlediklerini dile getirerek, '5 yıllık planlarımızı oluşturduk ve 25 yıla ışık tutacak bir yol haritası hazırladık. Ardından vakit geçirmeden eylem planımızı hazırladık ve uygulamaya geçtik. Hayvancılık bu şuranın ana konularının başında geliyor. Geçen yıl pandemiye rağmen şura sonucunda belirlediğimiz projeleri birbir hayata geçirdik.' dedi.İlk olarak nisan ayında Dijital Tarım Pazarını (DİTAP) uygulamaya aldıklarını, hayvansal ürünleri eylül ayı gibi sisteme dahil etmeye başladıklarını, Cumhurbaşkanının imzası ile yayımlanan kararda artık DİTAP'ın da tarımsal destekleme kalemleri arasına alındığını hatırlatan Pakdemirli, Bakanlığın belirlediği hayvan ve hayvansal ürünleri, DİTAP üzerinden sözleşmeli usulde pazarlayan yetiştiricilere destek verdiklerini aktardı.'Sözleşmeli üretim modelini özellikle hayvancılık alanında kullanmamız gerekiyor'Pakdemirli, 'Sözleşmeli üretim modelini özellikle hayvancılık alanında kullanmamız gerekiyor. Mutlaka bu tesislerin oluşmasına kırsal kalkınma destekleriyle katkı vereceğiz. 650 ihtiyacımız var dediğiniz çiftlikleri, mevzuat açısından bir problemimiz yoksa yüzde 70'in üzerinde katkı ile bu bölgede yaptıracağız. Önemli olan bu çiftliklerde sözleşmeli üretimin başlaması ve devam etmesi. Bu çalışmayı birlikte yürütüyor olacağız.' diye konuştu.Pakdemirli SÜTAŞ'ın Hayvancılık Eğitim Merkezleri ile sektördeki bilgi kapasitesini artırmak için sağladığı katkıyı da yakından takip ettiğini dile getirerek, hayvancılığı daha fazla teknoloji ve inovasyonla buluşturmayı hedeflediklerini söyledi.Bingöl'e sağladıkları tarımsal desteği anlatan Pakdemirli, kente 18 yılda 6,8 milyar Lira tarımsal destek sağladıklarını, kırsal kalkınma destekleri kapsamında 69 milyon lira hibe desteği ödediklerini bildirdi.Pakdemirli Bingöl'ün son 18 yılda bitkisel üretim değerini 5 kat artışla 136 milyon liraya; hayvansal üretim değerini de 13 kat artışla 2 milyar liraya çıkardığını ifade ederek, SÜTAŞ yatırımının da ayrıca hem Bingöl hem de bölgede tarım ve hayvancılık alanında farklı bir iklim oluşturacağından emin olduğunu dile getirdi.'İnşallah Bingöl bu sayede bölgenin parlayan yıldızı olacak.' diyen Pakdemirli SÜTAŞ'ın Bingöl'de yapacağı entegre tesis yatırımı ile günlük 1063 ton süt işleneceğini, günlük 600 ton yem üretileceğini belirtti.Bütün tesislerin tam kapasite üretime geçmesiyle bölge hayvan varlığına ilave 95 bin baş katkı sağlayacağına dikkati çeken Pakdemirli, SÜTAŞ tarafından Bingöl başta olmak üzere 250 kilometre çapta yer alan Elazığ, Malatya, Diyarbakır, Muş, Erzurum, Tunceli ve Erzincan'dan da çiğ süt tedarik edileceğini, bu illerdeki yetiştiricilerle sözleşmeli bitkisel üretim yapılacağını kaydetti.Pakdemirli, şöyle konuştu:'Bingöl ve çevresinde yem bitkileri üretimi ve hayvancılık faaliyetleri açısından önemli bir dönüşüm sağlanacak. Bu yatırım bünyesindeki arıtma ve biogaz tesisinde, çiftliklerden ve fabrikadan çıkan organik atıklar işlenerek 6,4 megawatt elektrik üretilecek. Üretilen elektrik enerjisi 50 bin kişinin günlük elektrik enerjisi ihtiyacını karşılayabilecek kapasitede olacak. Yatırım kapsamında Ar-Ge, inovasyon ve eğitim faaliyetleri de gerçekleştirilecek. Bingöl'ü Türkiye'de hayvancılığın önemli bir merkezi yapacak olan Süt Hayvancılığı Eğitim Merkezi ve Çiftliği, Teşhis Laboratuvarı ve Sağlık Merkezi, Genomik Seleksiyon Laboratuvarı, Embriyo Çalışmaları Laboratuvarı ve Genomik Boğa Yetiştirme Merkezinin yatırım projesi arasında yer alması bizi memnun ediyor.''SÜTAŞ'ın bu yatırımının bölgeye katkısını çok net olarak görüyoruz'Bu tesisler tamamlandığında SÜTAŞ'ın en büyük ve en kapsamlı yatırımı olacağını ifade eden Pakdemirli, 'Bu tesisi diğer SÜTAŞ tesislerinden ayıran en önemli özellik içinde genomik seleksiyon ve embriyo üretim merkezini barındıracak olması. Bu merkezlerde Anadolu'ya özgü hayvan ırklarının geliştirilmesi planlanmakta. Burada yapılacak çalışmalar sayesinde ülkemizdeki hayvan ırklarının verimliliğine katkı sağlanmış olacak. Bu yatırımlar, Bingöl'de ziraat ve veteriner fakültelerinin olması tarım ve hayvancılıkta yeni bilim üssümüz olacağını göstermektedir.' diye konuştu.Pakdemirli bu yatırımların bölgede, makine ekipmandan ambalaj sanayisine, inşaat sektöründen lojistik hizmetlere kadar birçok sektöre de katkı sağlayacağına işaret etti.SÜTAŞ'ın yatırımının Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin kalkınma anlayışının en güzel örneği olduğuna dikkati çeken Pakdemirli, ülkenin bundan sonra da kaliteli üretimi ve artan ihracatıyla, tarım ve orman sektöründe dünyada lider ülkeler arasındayer almaya devam edeceğini vurguladı.Pakdemirli, SÜTAŞ'ın yatırımına öncülük edenlere teşekkür etti, yatırımın hayırlı olması dileğinde bulundu.TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Cevdet Yılmaz da bu projenin kamu-özel işbirliği modeli için önemli bir örnek olduğunu söyledi.Ülkenin büyümesi için gelişmesi için bu yatırımın çok özel ve istisnai olduğuna değinen Yılmaz, 'Bakanımızın da söylediği gibi bu etki değerlendirme işleri maalesef Türkiye'de çok fazla yapılmıyor. Bu güzel bir örnek oldu. Başka çalışmalara da inşallah vesile olsun. Attığımız taşın nereye gittiğini görmemiz açısından çok önemli. Kaynaklarımızı daha verimli kullanmak, politikalarımızı daha etkili hale getirme için çok önemli.' ifadelerini kullandı.Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Tarım ve Orman Bakanı Pakdemirli ile beraberlerindeki heyet daha sonra SÜTAŞ tesislerinde incelemelerde bulundu, yetkililerden bilgi aldı.Programa, Vali Kadir Ekinci, Belediye Başkanı Erdal Arıkan, AK Parti Bingöl Milletvekili Feyzi Berdibek, AK Parti İl Başkanı Haşim Sağlar ve diğer ilgililer katıldı.
Reklam
Deaş Adına Haraç Topladıkları Öne Sürülen Sanıkların Yargılanmasına Devam Edildi
ADANA (AA) - Adana'da terör örgütü DEAŞ adına fırıncılardan haraç topladıkları iddia edilen ve aralarında örgütün sözde 'Türkiye emiri' Mahmut Özden'in de bulunduğu tutuksuz 17 sanığın yargılanmasına devam edildi.Adana 13. Ağır Ceza Mahkemesindeki duruşmada, sanıklardan H.G, A.Ç. ve M.G. ile avukatları hazır bulundu. Başka bir soruşturma kapsamında tutuklu bulunan örgütün sözde 'Türkiye emiri' Mahmut Özden ise Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) arızası nedeniyle duruşmaya katılamadı.Cumhuriyet savıcısı, esas hakkındaki mütalaasında, 17 sanığın 'Anayasal düzeni ortadan kaldırmaya teşebbüs' suçundan ağırlaştırılmış müebbet ve üçer kez işledikleri belirlenen 'nitelikli yağma' suçundan da kırkbeşer yıl hapisle cezalandırılmalarını talep etti. Savcı ayrıca, 11 sanığın 'İş ve çalışma hürriyetinin ihlali' suçundan ikişer yıla kadar da cezalandırılmalarını istedi.Sanık A.Ç. savunmasında, terör örgütü DEAŞ üyesi olmadığı ve kimseden örgüt adına haraç toplamadığını belirterek 'Mütalaayı kabul etmiyorum. Ben kimseden zorla para almadım. Ayrıntılı savunma yapmak için süre talep ediyorum. Hakkımda uygulanan adli kontrol tedbirinin kaldırılmasını ve beraatimi istiyorum.' dedi.Duruşmaya katılan diğer sanıklar da terör örgütüyle bağlantılarının olmadığını ileri sürerek haklarında uygulanan adli kontrol tedbirlerinin kaldırılmasını ve beraat talebinde bulundu.Mahkeme heyeti, sanıkların mevcut hallerinin devamına karar vererek duruşmayı erteledi.
Muğla'da Kaybolan Yaşlı Adam Ölü Bulundu
MUĞLA (AA) - Muğla’nın Milas ilçesinde iki gün önce kaybolduğu bildirilen yaşlı adamın cansız bedeni bulundu.Çiftlik Mahallesi'nde ikamet eden 78 yaşındaki Mehmet Ali Öngel'den iki gün haber alamadıklarını ve alzheimer hastası olduğunu belirten yakınları durumu güvenlik güçlerine bildirdi.İhbarın ardından Muğla 911 Arama Kurtarma, AFAD ve jandarma ekipleri tarafından dağlık arazide arama çalışmaları başlatıldı.Dere yatağında hareketsiz halde bulunan Öngel’in hayatını kaybettiği belirlendi.Öngel’in cansız bedeni otopsi işlemleri için Muğla Adli Tıp Kurumu morguna götürüldü.Milas Cumhuriyet Başsavcılığınca olaya ilişkin soruşturma başlatıldı.
Reklam
Muğla'da Kaybolan Yaşlı Adam Ölü Bulundu
MUĞLA (AA) - Muğla’nın Milas ilçesinde iki gün önce kaybolduğu bildirilen yaşlı adamın cansız bedeni bulundu.Çiftlik Mahallesi'nde ikamet eden 78 yaşındaki Mehmet Ali Öngel'den iki gün haber alamadıklarını ve alzheimer hastası olduğunu belirten yakınları durumu güvenlik güçlerine bildirdi.İhbarın ardından Muğla 911 Arama Kurtarma, AFAD ve jandarma ekipleri tarafından dağlık arazide arama çalışmaları başlatıldı.Dere yatağında hareketsiz halde bulunan Öngel’in hayatını kaybettiği belirlendi.Öngel’in cansız bedeni otopsi işlemleri için Muğla Adli Tıp Kurumu morguna götürüldü.Milas Cumhuriyet Başsavcılığınca olaya ilişkin soruşturma başlatıldı.
ABD'de Kovid-19'Dan Ölenlerin Sayısı 443 Bini Geçti
NEW YORK (AA) - ABD'de yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı, son 24 saatte 4 bin 299 artarak 443 bin 832'ye yükseldi. Kovid-19 verilerinin derlendiği 'Worldometers' internet sitesine göre, ABD'de virüs tespit edilen kişi sayısı son 24 saatte 174 bin 532 artışla 26 milyon 342 bin 817'ye çıktı. Salgın nedeniyle yaşamını yitirenlerin sayısı 4 bin 299 artarak 443 bin 832'ye ulaştı. Bugüne kadar iyileşenlerin sayısı 16 milyon 71 bini ve Kovid-19 testi yaptıranların sayısı 306 milyon 455 bini geçti.En fazla vaka California, en çok ölüm New York'taVaka sayısı bakımından California, 3 milyon 260 bin ile ülkede ilk sırada yer alırken bu eyaleti 2 milyon 336 bini aşkın vakayla Teksas ve 1 milyon 687 binden fazla vakayla Florida izliyor.Kovid-19'a bağlı can kayıplarında ise 43 bin 200 ölümle New York ilk sırada yer alıyor.Salgında vaka ve ölüm sayısında dünyada ilk sırada olan ABD'yi, 10 milyon 720 binden fazla vakayla Hindistan ve 9 milyon 60 bin vakayla Brezilya takip ediyor.
Reklam
Gümüşhane Belediye Başkanı Çimen, Şehit Kızının Doğum Gününü Makamında Kutladı
GÜMÜŞHANE (AA) - Gümüşhane Belediye Başkanı Ercan Çimen, Diyarbakır'daki terör saldırısında şehit olan komiser yardımcısı Tamer Aktaş'ın kızının doğum gününü, hazırlattığı pastayla makamında kutladı. Çimen, makamında kabul ettiği şehidin kızı Betül ve annesi Fatma Aktaş ile bir süre sohbet etti. Sohbet sırasında Betül'ün 9. yaş günü olduğunu öğrenen Çimen, küçük kız için pasta ve hediye hazırlattı.Makamında şehidin kızı ve eşiyle pasta kesen Çimen, sonrasında Betül Aktaş'a çeşitli hediyeler verdi.Çimen, şehit Aktaş'ı rahmetle anarak emanetlerine sahip çıkmanın boyunlarının borcu olduğunu söyledi.Betül ile yakından ilgilendiklerini dile getiren Çimen, 'Bugün kızımızın 9. yaş günü. Babasının görevini yerine getirmeye çalıştık. Bu mutlu gününde yüzünün gülmesi en temel arzumuz. Şehitlerimizin emanetlerinin bizlerin başımızın üstünde yeri var. Onları hiçbir zaman yalnız bırakmayacağız. Acı, sevinç ve başarılarına ortak olacağız.' diye konuştu.Diyarbakır'ın Bağlar ilçesi Bağcılar Mahallesi'nde 31 Mart 2016'da, terör örgütünün faaliyetlerinin engellenmesine yönelik çalışmalar için Diyarbakır'da geçici görevlendirilen personelin bulunduğu servis aracının geçişi sırasında terör örgütü PKK mensuplarınca bomba yüklü araçla gerçekleştirilen saldırıda Gümüşhaneli Özel Harekat Komiser Yardımcısı Tamer Aktaş (40) şehit olmuştu.
Samsun'da Gülsan Sanayi Sitesi Yeni Modern Yerine Taşınacak
SAMSUN (AA) - Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, kent merkezindeki sanayi sitesini yapılacak modern siteye taşıyacaklarını belirtti. Demir, belediye binasındaki basın toplantısında, TOKİ tarafından inşa edilen Toybelen Küçük Sanayi Sitesi'nden dükkan alacaklar için peşinatın yüzde 10'a indirildiğini söyledi.Eski sanayi sitesindeki esnafa çağrıda bulunan Demir, 'Hem 100 metrekare hem de 200 metrekare olan dükkan için bedelin yüzde 10'u yatırılacak. Müracaat tarihinden 6 ay sonra ilave yüzde 7,5, bir 6 ay sonra da yüzde 7,5 ödenecek. Yer teslimi yapılana kadar taksit kalktı. Teslim aldıktan sonra kalan meblağ da 60 ay vadeyle ödenecek. Toplamda 7 yıl oluyor. Hedefimiz öncelikli olarak Gülsan Sanayi Sitesi'ndeki esnafı dükkan sahibi yapmak.' dedi.Toybelen Küçük Sanayi Sitesi'nde 1526 dükkan ile 82 ticari birim olmak üzere 1608 iş yeri bulunduğuna işaret eden Demir, 'Sanayi ve kentsel dönüşüm bizim için ön planda olan projelerdi. Yıllardır bekleyen Gülsan Sanayi Sitesi esnafı için TOKİ ile mutabakata vararak esnafımıza her türlü kolaylığı sağlamaya çalıştık. 2022 sonuna kadar Toybelen Küçük Sanayi Sitesi'ni bitirmeyi planlıyoruz. Burası yapılırken eski sanayi sitesindeki çalışmalar da bu yıl başlıyor. Orasını da selatin camisi ve botanik bahçesine dönüştürerek Doğu Park ile birleştireceğiz. 650 dönümlük yeşil alanı kentimize kazandıracağız.' ifadesini kullandı.Demir, yeni sanayi sitesinin Türkiye'nin en modern sanayi sitelerinden biri olacağını vurgulayarak, şunları kaydetti:'Toybelen'in ulaşımı ve mekanı çok güzel. Proje tamamlanınca Samsun'un şehir içi pik saatlerdeki trafik sıkışıklığına da olumlu anlamda etki edecek. Türkiye'nin en iyi projelendirilmiş ve en modern sanayi sitesi olacak. Çatıdan önündeki kepenklerine kadar son derece modern yapılar. Bir esnaf birden fazla talepte bulunabiliyor. 2022 yılında oraya esnafı taşımak istiyoruz. Talepler her geçen gün artıyor. 15 gün içinde ne kadar talep olduğu netleşecek. Gülsan'daki tüm kayıtlı esnaf ile görüşüyoruz. Gülsan görüşmesi bittiğinde yerimiz kalırsa TOKİ ile yeniden görüşüp diğer sanayi sitelerimizdeki esnafa da buradan yer kazandırmaya çalışacağız.'
Kayseri'de Polisin "Dur" İhtarına Uymayan Şüpheliler, Kullandıkları Aracı Bırakıp Kaçtı
KAYSERİ (AA) - Kayseri'de kovalamaca sonucu yakalanacaklarını anlayınca araçlarını bırakıp kaçan 2 şüpheli aranıyor.Kent merkezinde seyir halindeki 50 ABD 047 plakalı otomobildekiler, polis ekiplerinin 'dur' ihtarına uymayarak kaçtı. Şüpheliler, kovalamaca sonucu yakalanacaklarını anlayınca Kocasinan Bulvarı Mimarsinan Kavşağı'nda otomobili bırakıp yaya olarak kaçtı.Polis, kaçan 2 şüphelinin yakalanması için çalışma başlattı.
Reklam