30 İşçinin Öldüğü Grizu Faciası Davasında Karar: 5 Sanığa Hapis
Zonguldak'ta, 17 Mayıs 2010'da meydana gelen 30 maden işçisinin yaşamını yitirdiği grizu faciasıyla ilgili ceza davasında 4.5 yıl sonra karar çıktı. Tutuksuz yargılanan 28 sanıktan taşeron firma ortaklarından Halim Köse ve proje sorumlusu Kadir İpek 10'ar yıl, dönemin müessese müdürü 6 yıl 3 ay, müdür yardımcısı Yusuf Ünlütürk ile İnşaat Emlak Daire Başkanı Mustafa Küçük 5'er yıl hapis cezasına çarptırıldı. Diğer 23 sanık ise beraat etti.Türkiye Taşkömürü Kurumu (TTK) Karadon Müessese Müdürlüğü maden ocağında yerin 540 metre altında meydana gelen grizu patlamasında, galeri açma hazırlık işlerini yürüten taşeron firma Yapı-Tek'te çalışan 30 işçinin ölmesiyle ilgili ceza davasının 16'ncı duruşmasında karar çıktı. 2'nci Ağır Ceza Mahkemesi'ndeki duruşmada, 'Birden çok kişinin ölmesine ve yaralanmasına neden olmak' suçundan 15 yıla kadar hapis istemiyle tutuksuz yargılanan sanıklardan İsmail Güner, Halim Köse, Kadir İpek, Yusuf Ünlütürk, Vedat Küçükbükücü, Ertekin Sayın, Mustafa Küçük ve Murat Taşcı hazır bulundu, diğerleri katılmadı.'CEZA ÜST SINIRDAN VERİLSİN'Ölen madencilerin yakınlarının avukatlarından Ünal Demirtaş, davanın 4.5 yıldır sürdüğünü hatırlatarak, 'İş kazaları toplumun kanayan yarası oldu. Büyük maden kazaları gündemde. Sanıkların tutuklu yargılanmasını talep etmiştik. Ama olmadı. Yargılama bu şekilde olsaydı bu tür iş kazalarında caydırıcı olurdu. Cezanın üst sınırdan verilmesi, yine bu tür iş kazalarının caydırıcı olması açısından önemli' dedi.Diğer avukatlar da sanıkların cezalandırılmasını istedi.BERAAT TALEP ETTİLERSon sözleri sorulan sanıklardan Yapı-Tek ortağı Halim Köse, suçlamayı kabul etmedi. Köse, 'Olayın meydana gelmesinde hiçbir eylemim yoktur. Alınan ekipmanlar, tesisatlar TTK'nın onayıyla alınmıştır. İşletim ve ruhsatı TTK'ya aittir. Ocağa giriş ve çıkışlar TTK'nın sorumluluğundadır. Her şey onların kontrolü altındadır. 14 aylıkken babası 38 yaşında ölen madencinin oğluyum. Çok üzgünüm' dedi.Yapı-Tek Proje Sorumlusu Kadir İpek ise işyerinin TTK'nın ruhsat sahası içinde yer aldığını ifade ederek, 'Bu konuda çok kusurlu olduğumu düşünmüyorum' dedi. Ölen madencilerin yakınları İpek'e tepki gösterdi.Dönemin Karadon Müessese Müdürü olan TTK Genel Müdür Yardımcısı İsmail Güner ise kazada sorumluluğun taşeron firmada olduğunu savunarak kusuru olmadığını söyledi ve beraatini talep etti. Diğer sanıklar da beraatlerini istedi.Sanıkların avukatları da müvekkillerinin beraatlerini, ceza verilecekse de alt sınırdan verilemesini talep etti.5 SANIĞA HAPİS, 23 SANIĞA BERAATDuruşmaya verilen 1 saatlik aranın ardından mahkeme heyeti kararı açıkladı. Suçları sabit görülen sanıklardan Yapı-Tek ortağı Halim Köse ile Yapı-Tek Proje Sorumlusu Kadir İpek'e 10'ar, dönemin Karadon Müessese Müdürü, TTK Genel Müdür Yardımcısı İsmail Güner'e 6 yıl 3 ay, Karadon Müessese Müdür Yardımcısı Yusuf Ünlütürk ile TTK İnşaat Emlak Daire Başkanı Mustafa Küçük'e de 5'er yıl hapis cezası verildi. Mahkeme, hapis cezası alan 5 sanığa yurt dışına çıkma yasağı getirirken, adli kontrol şartı uygulanmasını kararlaştırdı. Diğer sanıkların ise beraatlerine karar verildi.Yurt
Reklam
"Fikret Orman'ın Gücü Varsa İnsin..."
Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım, Beşiktaş Başkanı Fikret Orman'ın 'Ben hakemlerin yanına inmem' söyleminin ardından Orman'a cevap verdi.Fikret Orman'ın, 'Bu yönetim tarzımız bazen eleştiri alıyor. Ama kimse bizden hakemlere hakaret etmemizi, soyunma odasını basmamızı beklemesin. Bu bizim tarzımız değil' diyen Fikret Orman, 2.5 yıllık başkanlığında daha hakemlerle konuşmadığını söylemesi üzerine Aziz Yıldırım konuştu.İşte Aziz Yıldırım'ın açıklamaları;Beşiktaş Stadı'nı yaptığı stat kendi paralarınla yaptıklarını söylüyorlar ama sounlar çözülmez. Herkes bugünü konuşuyor. Fikret başkan konuştu yoksa konuşmayacaktım. Stadın yapılması önemli olan kimin yaptığı önemli değil. Beşikjtaş'ın stadı, Fenerbahçe'nin stadı, Galatasaray'ın stadı hepsi devletindir. Bu olaylara böyle bakmamız gerekiyor. Biz salon yaptık ama milli maçlar içinde kullanılıyor. Biz bunula gurur duyuyoruz ama bu ülkenin varlığıdır. Beşiktaş Kulübü'yle ilgili konuşmadım ama bugün konuşacağım.Süleyman Seba gibi bir isimle başkanlık ypama şerefine nail oldum. Benim ilk başkanlık dönemimdi kulüp lişikilerimiz dostluğumuz çok iyiydi. Şimdi Özhan Bey'lede çok iyi dostluğumuz vardı. İkisine de Allah'tan rahmet diliyorum. Süleyman Seba şerefli ikincilikler diyerek, onun duruşu ve dostluğuyla aynı çizgiye sokmaya çalışıyoruz. Beşiktaş'ın durumunu da biliyorum ben o zamanlar neler yaşadığını... Kendi yaptıkları ifade edemiyorlar ama ona atıf yapıyorlar, Beşiktaş hakemlerle ilgili konuşuyor. 3 haftadır kiminle oynuyorsak başkanı çıkıp konuşuyor. Galatasaray, Gençlerbirliği bugün de Fikret bey hakemi izleyeceğiz diyor ve baskı altına alıyorlar hakemleri... Ben hakem odası basmadım koridorda söyledim devre arasında koridorda görünce söylüyorum. Hakem odası basmadım ama gerekirse basarım onu da bilsinler. Fenerbahçe'nin hakları yeniyorsa Yıldırım Demirören Bey hakem odasına gitmedi mi? Rakip takımın soyunma odasına gittiler. Çabuk unutuyorlar bize sallıyorlar. Kiğılı ile konuşmuş hapisten çıktıktan sonra geldiler. Oynayabilirsiniz dedim Galatasaray'la anlaşın aynısını imzalayın vereceğim dedi. Bu sene Fikret Bey ve ikinci başkan geldi görüşmek istediler. Yine stadı açtılar ben de 'Kusura bakmayın veremeyiz' dedim. U21'i oynatmaya çalışıyorum ama zemin bozuluyor. Yanlış lanse ediyolar bu yanlış. Demba Ba'yı mutlaka git al dedim. Bir oyuncu daha vardı onu almadık fiyatı bu dedim git al istiyorsam dedim ama bize saldırıyorlar anlayamıyorum. Hakeme söylerim yarın, öbürgün hep söylerim. Maçtan önce hakemi baskı altına almam.Beşiktaş'ın Sivas maçı elle atıyor golü, 5. hafta Balıkesir maçı 1-0 öndeler stoperi gole giden adamı düşürüyor kırmızı kart görmesi lazım görmüyor. Eskişehirspor maçı normal gol atıyor Eskişehir, Beşiktaş ofsayttan gol atıyor sayılıyor maç berabere bitiyor. Bursa'da Beşiktaş hem lheine hem alehine gayet doğal... Mete Kalkavan Beşiktaş'tan önce ibizm maçı idare ettik, Konya maçını yönetti bizim çok zor kazandık yani.. Kendi lehine ve alehine Hakemler formsuz yani ama maçtan önce Galatasaray başkanı, Beşiktaş başkanı etkilemeye çalışıyor. Nasıl oalcak bu iş yani. Ben hiç değilse maçı idare ediyor ben onu tenkik ediyorum. Geçen senelere öbür seneye geçersek Federasyon bana ceza veriyor neden ceza veriyor ya... İdare edemiyorsunuz bir daha gelemezsiniz. Fenerbahçe Spor Kulübü ben kaybettiğim zaman TFF'den para alıyorum bunları takıma dağıtıyorum. 160 gün versen ne fark eder. Ayıp yani, Tahkim'den sözlü savunma istedim gidip savunmamı yapacağım. Çok ayıp bizim sağır ve nal olmamızı istiyorlar. Buna 17 sene her şeyi ben biliyorum ayıp yani, kötü bir şey demedik. Kadlec;'in ayağına basıyor tepki göstermiyor. Hakem tamam başkan dedi bir şey olmadı. 60 gün ceza vermek için büyütülür mü ya?'Beşiktaş arkamıza saklandı'Beşiktaş arkamıza saklanmış durumda, Fenerbahçe gidiyor en önden diye düşünüyorlar . Biz 2011'de şikeyle uğraşıyoruz. Yazışmalar, konuşmalar bu kanun bilinçli hazırlanmış ve düşünce bile suç unsuru böyle bir kanun olmaz. Bizi mahkum etmeye çalışyorlardı. Özel mahkemelerde yargılandık Beşiktaş bir gün çıkıp söyledi mi? Hep bizim yanımızda Fenerbahçe'nin yanında seni kupadan yargılanıyorsun sen bunu gidip iade ettiniz, siz şimdi şike yapıp yapmadığınızı bir çıkıp konuşun, bunları dile getirmiyorlar. Aziz Yıldırım dışında kimse yargılanmamış gibi davranıyorlar. Ayıp yani ayıp çıkıp söylesinler biz şike yapmadık desinler. Biz hangi yanı Fikret Bey'e hiç yakıştıramadım. Gücün varsa in soyunma odasına inebiliyorsa insin. Maçlardan önce konuşmaya hakkı var mı? Bir dahaki maçta 1 hafta önceden başlayalım böyle spor olmaz ayıp. Süleyman Seba'dan ders alıp ondan iyi ders alsınlar. Sporun ve liderliğin ne olduğunu anlarlar. Benim söyleyeceklerim bu kadar.Aziz Yıldırım'ın ardından Mahmut Uslu da konuştu.İşte Mahmut Uslu'nun açıklamaları;Ben özellikle, Beşiktaş'ın Çarşı Grubu biz onlar ıseviyoruz, onlarda bizi seviyordur. Başkan her şeyi söylediği için benim söyleyecek bir şeyim yok. Fikret'in başkan olarak bunları konuşması çok yanlış. Canımız yanınca konuşuyoruz ama Galatasaray maçında lehimize kırmızı kart penaltı verilmedi ama maçtan sonra bile çıkıp konuşmadık ama yine sustuk. Soyunma odasını bastı diyorlar bunlar olmuyor, biz aynı gemideyiz. Biz bu sene devreyi lider bitireceğiz ve biz yine şampiyon olacağız çünkü biz takımımıza güveniyoruz.Skorer
Reklam
Emine Ülker Tarhan CHP'den İstifa Etti, İşte Sosyal Medyadan İlk Tepkiler...
CHP Ankara Milletvekili Emine Ülker Tarhan partisinden istifa ettiğini açıkladı. CHP’nin Meclis’teki sandalye sayısı 128′e düşerken bağımsızların sayısı 16′ya yükseldi.İstifa gerekçesinde CHP’nin politikalarını eleştiren Tarhan, “CHP yönetiminin olası vahim tercihlerini değiştiremeyeceğimi anladığımdan, iktidar umudu da hedefi de bulunmayan yanlış ve zayıf politikaların parçası olmamak için büyük umutlarla geldiğim CHP’ den istifa ediyorum” dedi.Tarhan’ın istifa açıklaması şöyle:“Ülkemizin içinde bulunduğu savaş tehlikesini de içeren koşullar nedeniyle çocuklarımızın geleceği açısından olağanüstü önem kazanan 2015 genel seçimleri öncesi partide demokrasinin işletilmesi, seçim yenilgileri ve özellikle de cumhurbaşkanlığını ilk turda iktidara teslim eden hatalardan dersler çıkartılıp, ciddiyetle yol haritası çizilmesi için yaptığım çağrıyı görmezden gelerek, kurultayı bir koltuk kapma yarışına çeviren;Kurucusunun büyük fedakarlıklarla inşa ettiği devletin yıkılıp, diktiği ağaçların sökülüp, yerine, adına “ak” denilen ucube sarayda somutlaşan otoriter bir devletin kurulması girişimini ve cumhuriyetin köşkünün, hanedan sarayına dönüştürülmesini sessizce izleyen;Türkiye’nin iç ve dış tehditlerle karşı karşıya olduğu, iş ve terör cinayetleri ile sarsıldığı bu çok kritik dönemde sorumsuz çağrılar, tutarsız tezkere söylemleri, belirsiz politikalar ile halkımızın duyarlılıklarından kopuk muhalefet anlayışında ısrar edeceği anlaşılan CHP yönetiminin olası vahim tercihlerini değiştiremeyeceğimi anladığımdan, iktidar umudu da hedefi de bulunmayan yanlış ve zayıf politikaların parçası olmamak için büyük umutlarla geldiğim CHP’ den istifa ediyorum.” Emine Ülker Tarhan kimdir?Yargıçlar ve Savcılar Birliği'nin (YARSAV) kurucu üyesi olan Tarhan, önce birliğin genel sekreterliğini, 15 Kasım 2009 - 10 Mart 2011 tarihleri arasında ise başkanlığını yaptı. Tarhan, YARSAV Başkanı olduğu dönemde, yargı bağımsızlığı konusunda hükümetle sık sık çatıştı. YARSAV, onun döneminde de bir önceki başkan Ömer Faruk Eminağaoğlu’nda olduğu gibi ulusalcı çizgisini devam ettirdi.2011'de milletvekili seçilen ve iki sene CHP Grup Başkanvekili olarak görev alan Tarhan, Haziran 2013’te yapılan grup başkanvekilliği seçimlerinde aday olmasına karşın seçilemedi. Türk medyasında adının, Gezi eylemleri sırasında fazlasıyla öne çıkmış olmasının Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu’nda rahatsızlık yarattığı yazıldı. Tarhan, partinin ulusalcı damarını temsil eden isimlerle birlikte CHP ve MHP'nin çatı adayı Ekmeleddin İhsanoğlu'nun adaylığına karşı çıktı. Cumhurbaşkanlığı seçimini Tayyip Erdoğan'ın kazanmasının ardından da partide yönetim değişikliğinin şart olduğunu belirterek, kurultay çağrısı yaptı. Tarhan, 'Sayın Genel Başkan ve ekibi demokrasilerde yeri olmayan sadece seçmeni suçlamaktan vazgeçip, makamdan çekilme ve kurultaya gitme olgunluğunu göstermelidir' dedi. Tarhan ve aynı çizgideki arkadaşlarının talebiyle 5-6 Eylül'de yapılan CHP 18. Olağanüstü Kurultayı'nda Kemal Kılıçdaroğlu, Muharrem İnce'yle girdiği yarıştan yeniden Genel Başkan seçilerek çıktı. Ankara- ZETE ve ajanslar
Reklam
TFF'den Melo'ya Özel Davet
Türkiye Futbol Federasyonu, 12 Kasım’da Brezilya ile Şükrü Saraçoğlu Stadı’nda oynanacak olan milli maçla ilgili ilginç bir davete imza attı.TFF Başkanı Yıldırım Demirören’le ilgili açıklamaları ve kupa törenlerinde el uzatmayarak gösterdiği tavırla dikkat çeken Galatasaraylı Felipe Melo’yu ailesiyle birlikte özel olarak Saraçoğlu’ndaki milli maça davet ettiği ortaya çıktı. TFF Genel Sekreteri Kadir Kardaş imzasıyla Felipe Melo’ya hitaben yazılan ve dün (30 Ekim 2014)de sarı-kırmızılı kulübe gönderilen yazıyla bu daveti resmileştirdi.TFF'nin şu anda Türkiye’de görev yapan diğer Brezilyalı oyuncu ve teknik adamlara da aynı daveti yaptığı öğrenilirken Felipe Melo’nun da aralarında bulunduğu Brezilyalılar'ın maç günü TFF Başkanı Yıldırım Demirören ile Brezilya Futbol Federasyonu yetkilileriyle bir araya geleceği ifade edildi.TFF’nin 12 Kasım’daki bu tarihi maça ayrıca ülkemizde Voleybol branşında görev yapan 4 ismi de davet ettiği belirtildi. Ülkemize en son 1958 yılında gelen Brezilya milli takımıyla 12 Kasım 2014’de Şükrü Saraçoğlu Stadı’nda oynanacak olan bu özel müsabaka ayrıca Türkiye’de görev yapan yaklaşık 30 Brezilyalı sporcuyu da bir araya getirmiş olacak.Sporx
2014'te 289 İşçi Yollarda Öldü
İşçi Sağlığı ve İş Meclisi'nin raporlarına göre, 2014'ün ilk dokuz ayında 289 işçi trafik ve servis kazasında öldü. 2013'te ise 433 işçi yollarda öldü.Isparta'da elma toplamaya giden mevsimlik tarım işçilerinin olduğu minibüs kaza geçirerek en az 17 işçi yaşamını yitirdi.İşçi Sağlığı ve İş Meclisi'nin raporlarına göre, 2013 yılında hayatın kaybeden 1235 işçiden 433'ü trafik ve servis kazasında öldü.Yine bu seneki raporlara baktığımızda 2014 yılının ilk dokuz ayında ölen 1314 işçiden 289'u işçi trafik ve servis kazasında öldü.Son beş ayda trafik/servis kazasında ölenlerin sayısı şöyle: Eylülde 28 işçi, Ağustosta 48 işçi, Temmuzda 33 işçi, Haziranda 30, Mayısta 29 işçi.Bu rakamların içinde mevsimlik tarım işçileri büyük bir yer tutuyor. Mayıs ve ekim ayları arasında memleketlerinden çalışacakları yere giden işçiler genelde çok kalabalık binmek zorunda kaldıkları araçlarda trafik kazası geçirerek hayatını kaybediyor.Nilay Vardar | Bianet
Macaristan'da Tepkiler Üzerine İnternet Vergisi İptal Edildi
Macaristan'da internet kullanımına vergi konması planları yoğun protestolar üzerine rafa kaldırıldı.Başbakan Viktor Orban 'Vergi bu haliyle uygulamaya konulamaz' dedi.Ülkede Pazar günü başlayan gösteriler sırasında, protestocular eski bilgisayar parçalarını Orban'ın önderlik ettiği Fidesz partisinin genel merkezine fırlatmıştı.Avrupa Birliği'nce kınanan yasa tasarısında, kullanılan her gigabyte için 150 forint (0,50 euro) vergi alınması öngörülüyordu.Protestocular yasanın getireceği mali yükün yanı sıra, ifade ve bilgi alma özgürlüğünün kısıtlanmasından kaygı duyuyorlar. Protestolar ardından hükümet internet vergisini bireyler için ayda 700, şirketler içinse 5.000 forint tavan fiyatı belirledi. Ancak bu karar da göstericileri yatıştırmadı.Başbakan Orban, Kossuth radyosunda yaptığı konuşmada, 2015'te ülke bütçesinin dengelenmesi için özel vergiler gerektiğini ama halk birşeyi sevmiyor ve üstelik mantıksız buluyorsa, o işin yapılmaması gerektiğini söyledi.Vergi kanununun değiştirilmesi ve bu plandan hemen vazgeçilmesi gerektiğini söyleyen Başbakan Orban, konuyla ilgili olarak Ocak ayında halka danışılacağını kaydetti.Avrupa Komisyonu sözcüsü Ryan Heath de, vergi tasarısının prensipte kötü olduğunu, zira küresel bir olguya tek yanlı önlem alındığını belirtti.Komisyon daha önce de Orban hükümetinin, anayasada, siyasi egemenliğini pekiştirme amaçlı görülen değişiklik önerilerini eleştirmişti.BBC Türkçe
Reklam
Reklam
Kafamızda Deli Sorular, Karşımızda Bienal
2. İstanbul Tasarım Bienali, bu yıl 'Gelecek Artık Eskisi Gibi Değil' cümlesiyle yola çıkıyor ve gündelik hayattan, toplumsal meselelere eksenine geleceği alan çok sayıda soru soruyor2. İstanbul Tasarım Bienali, yarın kapılarını açıyor. 14 Aralık'a dek ücretsiz gezilebilecek bienalin ortak alanı Galata Özel Rum İlköğretim Okulu, 53 projeye ve etkinliklere ev sahipliği yapacak. Dün düzenlenen bienal basın toplantısında, Görgün Taner sözlerine Karaman'daki maden felaketini anarak başladı ve 'Gezerken çok soru sormanızı hedefliyoruz,' dedi. Aynı şekilde bienalin küratörü Zoe Ryan da, konuşmasında, bienalin ucu açık olduğunu ve yeni düşüncelere yol açacak bir manifestolar bütünü yaratmayı amaçladığını vurgulayarak 'Yanıt aramaktan çok soru sormayı önemsiyoruz,' diye belirtti. Gerçekten de 'Gelecek Artık Eskisi Gibi Değil' başlığı altında düzenlenen bienal geleceği merkezine alan çok sayıda soruyla izleyicileri baş başa bırakıyor. Bu sorular kimi zaman sergilenen projelerin akılda bıraktıkları sorular kimi zaman da duvarda yazan 'Kırsal mısınız yoksa kentli mi?', 'Gelecek için bavulunuzda ne var?' ya da 'Geleceği koklayabilir misiniz?' gibi direkt izleyicilere yöneltilen sorular.Yayın Bölümü, Kişisel Bölüm, Kaynaklar Bölümü, Norm ve Standartlar Bölümü ve Toplumsal İlişkiler Bölümü’nden oluşan beş farklı bölüm olarak tasarlanan sergide bu bölümler mutlak ayrımlar değil, yol göstericiler olarak kurgulanmış. Bienal kapsamında ayrıca 'POLSKA IN BETWEEN' adlı bir serginin yanı sıra çeşitli atölye çalışmaları ve söyleşiler de gerçekleştirilecek. Antrepo 7’de yer alacak sergi, Polonya güncel tasarımını yansıtıyor.Bienal kapsamında bunların yanı sıra çok sayıda panel, söyleşi, atölye çalışması, film gösterimi, çocuklar için Ülker Çocuk Sanat Atölyesi, İstanbul'da ilginç turlara çıkabileceğiniz Tasarım Rotaları gibi etkinlikler düzenleniyor. Tavsiyemiz, Galata Özel Rum İlkokulu'nu gezmeniz, ama bienal programının sergiden ibaret olmadığını aklınızda tutarak diğer etkinliklere de mutlaka göz atmanız.Kendi manifestonuzu yazın : 'ABC Manifesto Şirketi Yazar ve Danışmanları' projesi Galata Özel Rum İlkokulu'nun en üst katında yer alıyor. Kurmaca şirketin rol yapan danışmanları, izleyicilerin ellerine birer sepet tutuşturuyor. Mekandan bir obje, bir de manifesto seçen izleyici, çığlıklar atacağı bir tur yapıyor. İşin sonunda komik bir makinadan sizin manifestonuz yazılmış halde ortaya çıkıyor. Bu yarı oyun yarı gerçek projeyi es geçmeyin!Çekirge yer misiniz? : 'Lepsis: Çekirge Yetiştirme Sanatı' bienalin gıdaya odaklanan projelerinden biri. Projenin sahibi Mansour Ourasanah, 'Gelecekte protein alabilmek için çekirge yiyebilir miyiz?' diye soruyor.Yumruklarla yazı yazın : Bless'in projesi 'Sporbilgisayarı' işyerinde spor yapamayanlara hitap ediyor. Kum torbalarından oluşan klavyesiyle yazı yazıp stres atabilirsiniz.İnsan içinde uyunur mu? : Tasarımcılar, J. Mayer H., Wilko Hoffmann ve Julien Sarale'ın 'Nap Gap' adlı projesinde pespembe bir oda var. İçine girip uyuyabiliyorsunuz. Amaç ise, 'ortalık yerde uyunmaz' tabusunu sorgulamak. Bienal ortasında kestirmeye cesareti olanları davet ediyor.Maydanozunuzu yetiştirin : Galata Özel Rum İlkokulu'nun giriş katında yer alan bir seradan oluşan Something and Son'ın 'Yetiştirme Manifestosu' projesinde izleyiciler maydanoz, nane gibi bitkileri oracıkta dikmeye davet ediliyor. Sonrasında bitkiler sizin için yetiştiriliyor. Yağmur suyunu da biriktirip proje için kullandıklarını belirtelim.FİSUN YALÇINKAYA | Milliyet Sanat
İstanbul'da Gazı Biten Lamborghini'yi İtmek
İstanbul’da gazı biten Lamborghini’yi ittiren kişileri gören vatandaşlar hemen cep telefonuna sarılıp o anları kayıt altına aldı. Sosyal medyada paylaştıkları bu görüntü hızla paylaşılıyor.
'Öncelik Tahkimat ve Molozların Dışarı Çıkartılması'
Ermenek'te 18 işçinin mahsur kaldığı maden kazasının üzerinden 72 saat geçti. Mahsur kalan 18 işçiye halen ulaşılamazken Enerji Bakanı Taner Yıldız, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan basın mensuplarının sorularını yanıtladı.Karaman’ın Ermenek ilçesinde 18 işçinin su altında mahsur kaldığı maden faciasıyla ilgili olarak konuşan Çalışma Bakanı Faruk Çelik , bir soru üzerine, “Aslolan bu kazaların olmamasıdır. Bunların olmamasıyla ilgili temennileri var herkesin. Ama olduktan sonra da hayat devam ediyor” dedi.Karaman’ın Ermenek ilçesinde su baskını yaşanan madende mahsur kalan 18 işçiye ulaşma çalışmaları sürerken, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan bir kez daha basın mensuplarının karşısına geçti.Üç bakanın yaptığı açıklamalardan satırbaşları şöyle:Taner YıldızElazığ’da da bir şehidimizin olduğunu görüyoruz. Allah ona da rahmet etsin. Yakınlarına sabırlar diliyoruz.Şantiyeyle alakalı son geldiğimiz noktada, maden ocağının içinde suyun düşürülmesinden daha ziyade, su öncelikler arasından kalmadı, birinci tahkimat ve oradaki malzemelerin çıkartılması. Şu ana kadar sabaha kadar arkadaşlarımız çalıştılar. Bundan sonra su seviyesi 800 metrenin altına düştüğü için daha hassas davranmamız gereken nokta var. 780’den sonra gaz deşarjı olmasın, kurtarma ekipleriyle alakalı herhangi bir risk oluşmasın.Görüntüler alındı, sizlere verildi. O malzemeler nasıl çıkartılıyor, vagonlar nasıl dolduruluyor, bütün ayrıntılarıyla beraber onları da kamuoyuyla paylaşma imkânımız olacak.Faruk ÇelikAcı üzerine acılar yaşıyoruz. 15 kardeşimizi bir trafik kazasında kaybettik. Ben de Allah'tan rahmet diliyorum. Şehidimize aynı şekilde rahmet diliyorum.Bütün milletimiz bu havzada yaşanan, bu kömür kazası olayıyla ilgili kenetlenmiş durumda. Burada da son derece uyumlu güzel bir çalışma gerçekleştiriliyor. Gece 2’ler işçi kardeşlerimizle birlikte olduk. Gerek sahada gerekse yerin altında çalışmalar seri bir şekilde götürülüyor. Bugün biz bakanlar olarak yaklaşık 200 metrenin üzerindeki çalışma yapılan, göçük diyebileceğimiz bir alana indik, bizzat çalışmaları görme imkanını bulduk. Vardiya sistemi çok düzenli çalışılıyor. 10 dakikalık bir sürede vagon dolduruluyor. Seri bir çalışma var.Biz de üzerimize düşen neyse hep beraber, gerek o kardeşlerimizin güvenlik içinde çalışmaları, gerek moralleri, gerekse işlerin seri olarak yürümesi konusunda gece gündüz onlarla birlikteyiz. Su şu anda sorun teşkil etmiyor. Nefeslik bölümünden yoğun su tahliyesi gerçekleşiyor. İnşallah hızlı bir şekilde yer altındaki kardeşlerimize ulaşırız temennisinde bulunuyorum.Lütfi ElvanAslında bakanlarımız aktardı. Bende ilave edecek olursam, su tahliyesinde hızlanma söz konusu ve su tahliye sistemi düzene oturmuş durumda. Bugün sabah aşağıya indik, aşağı yukarı 15 metrelik bir mesafe var. yani su seviyesiyle molozların olduğu bölüm arasında. Oranın temizlenmesine yönelik, hemde tahkimat yapımına yönelik çalışmalar devam ediyor.Ağırlıklı olarak molozların dışarı atılması işlemleri arz ediyor bu aşamada. Dün gece itibarıyla sürecin hızlandığını söyleyebiliriz.Üç bakan daha sonra gazetecilerin sorularını yanıtladı. Bakanların gazetecilerin sorularına verdiği yanıtlar şöyle:Ne kadar derine inildi?Taner Yıldız: 800 kotunun altına inildi. Bundan sonra her metre aşıldıkça karşımıza hangi tablonun çıkacağını bilemiyoruz. Her iki tarafında su çekme ihtimaline karşı güçleri artırıldı. Kullanmayacak dahi olsak güçleri artırıldı. Şu anda bir önceki gün gibi önceliğimizin su olmadığını bundan sonra tahkimat ve molozların dışarı çıkarılması olduğunu söylemeliyim.İlerlenecek noktada su bir engel teşkil etmeyecek mi?Taner Yıldız: Tabi ki su engel teşkil edecek. Bizim son metreküp suya kadar hepsini çıkartmamız gerekiyor. Dün üçüncü giriş yapılmasını söylemiştim. Onun çalışmaları başladı. Hangisi daha önce bu suyu çekerse, biz elimizdeki bütün imkanları seferber ettiğimiz için onlar geldi. Oradan dip noktaya ulaşmış olacağız.Son denetim raporu ortaya çıktı. 8 ayrı aykırılıktan bahsediliyor. Ne olduğu belirtilmiyor. Bunlar nedir?Taner Yıldız: Arkadaşlar biz işçi kardeşlerimiz çıkartılana kadar denetimlerin müfettişlerin, çalışma bakanımızın görevlendirdiği iş müfettişlerinin her biri işlerine devam ediyorlar. Öncelikle işçi kardeşlerimize ulaşmak. Bunların her biri kamuoyunda sektörde paylaşılacak, kimlerin ne ihmali var bunlarla ilgili atlama olmayacakSigortasız kayıt dışı çalışan var mı?Faruk Çelik: Burada çalışan sayısı 180 ve tamamı sigortalı.Ekonomik açıdan güçlük yaşadıklarını bize anlatıyor madenciler. Bununla ilgili kampanya söz konusu mu?Faruk Çelik: Tabi ki devletimiz büyük ve güçlü. Bugüne kadar olan bütün yaraları sarma konusunda dünyaya örnek teşkil edecek uygulamalarımız var. Aslolan bu kazaların olmamasıdır. Bunların olmamasıyla ilgili temenniler var herkesin. Ama olduktan sonra da hayat devam ediyor. Bunlarla ilgili devletimiz bugüne kadar bütün yaraları sardığı gibi önümüzdeki ana sorunu çözdükten sonra diğer konularda bütün kurumlar üzerine düşeni yapıyorlar. Uzun vadeli kamunun üzerine düşen neyse yerine getirilecektir.Cumhurbaşkanı Erdoğan, işverenler açısından bu sıkıntıların olacağı belliydi dedi. Torba yasada hatalar mı yapıldı?Faruk Çelik: Şimdi torba yasada olan önemli konu başlıklarından bir tanesi madencilerin emeklilik yaşının aşağı çekilmesi, çalışma saatleriyle ilgili düzenlemeler. Bizim o zamanda görüşümüz buydu. Bir düzenleme yapıyor TBMM, bu düzenlemeye Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı kim varsa uymak zorunda. Ama yapılan sözleşmelerin karşılığında bu yeni düzenleme işletmeler açısından olumsuzluk oluşturuyorsa bunu da düzeltecek olan TBMM’dir, hükümettir.Ama burada garip olan henüz işletme sahipleri yeni yasaya göre daha maaşı ödemeden, işi durdurma gibi, ücretleri ödememe durumları kabul edilebilir değil, izahı da mümkün değil.Bu konu bahane edilerek henüz maaş bile ödemeden bu yola girilmesi ocakların kapatılması doğru değildir.T24
Reklam