Hakan Fidan'ın Oğlu Evlendi, Anadolu Ajansı Gelin ve Damadın İsmini Yazmadı
MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ın oğlu evlendi. Nikahta Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Başbakan Yardımcısı Akdoğan ve Diyanet İşleri Başkanı Görmez de şahitlik yaptı.Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) Müsteşarı Hakan Fidan 'ın oğlu evlendi. Ankara Ticaret Odası Congresium Salonu'ndaki nikahı Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek kıydı.Nikahta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Vekili ve Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan , Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez de şahitlik yaptı.Tören sonrası çifte evlilik cüzdanını Cumhurbaşkanı Erdoğan takdim etti.Anadolu Ajansı'nın geçtiği haberde, Hakan Fidan'ın oğlu ve gelinin isimlerinin yazılmaması dikkat çekti.T24
Emniyet Müdürü Otelde Ölü Bulundu
Bayburt Polis Okulu'nda görev yapan 3'üncü sınıf Emniyet Müdürü Ömer Lütfi Evci, kaldığı otel odasında ölü bulundu. Evci'nin karın ve bileklerinde kesikler olduğu görüldüBayburt Polis Okulu'nda görev yapan 3'üncü sınıf Emniyet Müdürü 42 yaşındaki Ömer Lütfi Evci, kaldığı apart oteldeki odasında ölü olarak bulundu.Olay, akşam saatlerinde Zahit Mahallesi Ayyıldız Caddesi'nde meydana geldi. Bayburt Polis Meslek Yüksek Okulu'nda görevli 3'üncü Sınıf Emniyet Müdürü Ömer Lütfi Evci'den haber alamayan mesai arkadaşları, Evci'nin kaldığı apart otelin yetkililerini aradı. Apart yetkilisinden alınan bilgi sonrası kapıyı kırarak odaya giren polis ve 112 ekipleri Evci'yi kanlar içinde buldu. Evci'nin karnında ve bileklerinde kesikler olduğu görüldü. Olay sonrası geniş çaplı araştırma başlatan polis, otel yetkilileriyle apartta kalanların ifadelerine başvurdu. Emniyet Müdürü Ömer Lütfi Evci'nin cesedi, savcılık tarafından yapılan incelemenin ardından otopsi için Bayburt Devlet Hastanesi morguna kaldırıldı. Polisin olayın nasıl meydana geldiğini belirlemek için başlattığı soruşturma sürüyor.DHA
Kolin Grubu'na 6 Bin Ağaç İçin 511 Bin TL Para Cezası Kesildi
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Yırca'da kanunsuz yollarla ağaç kesen Kolin Şirketler Grubu'na verilen para cezasını açıkladı.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker , Soma'da kurulması planlanan termik santral alanında kesilen zeytin ağaçlarıyla ilgili olarak firmaya toplamda 511 bin liranın üzerinde ceza kesildiğini belirtti.Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu ile Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu'nun 2015 yılı bütçeleri TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda görüşüldü.Toplantıda milletvekillerinin konuşmalarının ardından soruları yanıtlayan Eker, Türkiye'de zeytin yetiştiriciliğine sağlanan destekler ve Soma'da kurulması planlanan termik santral alanında kesilen zeytin ağaçlarına ilişkin bir soruyu yanıtladı.Eker, 2002 yılında Türkiye'de toplam zeytinlik alanın 600 bin hektar, zeytin ağacı sayısının da 99 milyon olduğunu belirterek, 2006 yılından itibaren sertifikalı fidan ile zeytin ağacından oluşan bahçe tesis edenlere destek uygulamasına başladıklarını anlattı.Zeytinlik alan miktarının 2013-2014 yıllarında 825 bin 827 hektar olduğunu, 2014-2015 için yapılan hesaplamalara göre 831 bin hektar alan olarak belirlediklerini kaydeden Eker, ağaç sayısının 99 milyondan 169 milyon 200 bine çıktığını ifade etti.Eker, zeytinciliğin desteklenmesi amacıyla 1998-2013 yılları arasında 259 milyon 500 bin lira prim ödendiğine dikkati çekti.T24
ABD'nin Yeni Tartışması: 'Parayı Verenin İnternet Sitesi Daha Hızlı Yüklenir'
ABD'de bazı internet servis sağlayıcıların, ücret karşılığında anlaşmalı sitelere daha hızlı erişim sunması ortalığı karıştırdı.Ülkelere göre başlıklar farklı olsa da internet hemen her ülkede yasal gündemler arasında üst sıralarda kendine yer buluyor. Tıpkı, Euronews'in, ABD'de Başkan Obama'nın da dahil olduğu internet hızıyla ilgili bir tartışmaya dair haberinde olduğu gibi.Ancak bu tartışma, kullanıcıların internete olan erişim hızlarını değil, bazı internet servis sağlayıcıların, kendilerine ücret ödeyen şirketleri (genelde e-ticaret siteleri) kullanıcıların ekranına daha hızlı getirmesini içeriyor.Konuyla ilgili olarak 'sanal alem eşitliğine' vurgu yapan Başkan Obama sözlerini şu şekilde sürdürüyor: 'İnternet sağlayıcı firmalar resmi olarak internet sitelerine girmeyi kısıtlamama ve engellememe yaptırımlarına uymak zorundalar. Bu şirketler, sizin hangi sanal ortamda alışveriş yaptığınıza ya da hangi bağlantı servisini kullanacağınıza karar veremez ve internet sitelerinden para alarak bazı firmalara ayrıcalık tanıyamaz.'Konu aslında yeni değil. Mayıs ayından bu yana tartışılan konuyla ilgili tüketicilerden gelen şikayet sayısı 4 milyona ulaşmış durumda. Habere göre ABD Kamu Bilgisi Başkan Yardımcısı Michael Weinberg, durumun olumsuz yanına dair Facebook ve MySpace örneğini veriyor: 'MySpace'in hızlı bir bağlantısı olsaydı Facebook bunu geçebilir miydi? Kablolu TV firmaları genelde internet de satıyor. Eğer bu şirketler kontrol edemediğimiz hiçbir video yok dese ve internet hızını yavaşlatsa YouTube bu firmalara söz geçirebilir mi?Barack Obama’nın ayrıntılı bir şekilde ele aldığı ‘internet eşitliği’ ilkesi, başkanın aynı zamanda 2008 yılındaki seçim kampanyasında da yer alıyordu. Konu, Beyaz Saray’ın bağımsız bir endüstriye el attığı ender sektörler arasında yer alıyor.Bilgi Çağı
Yunanistan'da Ligler Ertelendi
Yunanistan'da ligler belirsiz bir süreliğine ertelendi.Şok gelişme, bir hakeme sokakta saldırı düzenlenmesi nedeniyle gerkçeleşti. Washington Post'un haberine göre Yunanistan'da görev yapan bir hakem sokakta motorize bir ekip tarafından dövüldü. Yaralanan hakem hastaneye kaldırılırken Yunanistan Futbol Federasyonu maçları sürezi olarak ertelediğini duyurdu.Adının Christoforos Zografos olduğu açıklanan hakemin başına gelen olayın ardından Merkez Hakem Komitesi maçlara hakem göndermeyeceklerini açıkladı.Yunanistan'da daha önce de üçüncü lig maçında bir taraftar hayatını kaybettiği için futbol maçları Eylül ayında 1 hafta ertelenmişti.Sporx
Reklam
Anadolu Efes'ten Müthiş Zafer
Anadolu Efes sahada yüzde 200'ünü ortaya koydu, bu sezon hiç yenilmeyen Real Madrid'e ilk yenilgisini tattırdı.Genç yıldız Cedi Osman harikalar yarattı, Matt Janning'in son saniye basketi İspanyolları yıktı. Euroleeague'de haftanın flaş sonucuna imza atan mavi beyazlılar, TOP 16 için dev bir adım attı.THY Euroleague A Grubu maçında Anadolu Efes, Real Madrid'i 75-73 mağlup etti.1. Periyot Sonucu: 18-182. Periyot Sonucu: 39-36 (21-18)3. Periyot Sonucu: 60-57 (21-21)4. Periyot Sonucu: 75-73 (15-16) Lig Tv
İnsansız Hava Aracı Fenerbahçe Antremanında
Bursaspor ile oynayacağı 10. hafta maçının hazırlıklarını sürdüren Fenerbahçe'nin dünkü idmanı öncekilerden farklıydı. Teknik direktör İsmail Kartal’ın yönetiminde çalışan Sarı-Lacivertliler’in antrenmanında yeni bir sistem uygulandı. Çalışma, quadcopter (4 pervaneli helikopter) adı verilen kameralı sistemle havadan görüntülendi. Teknik heyet gerekli verileri aldıktan sonra toplanan verilerin arşivleneceği, uzmanlar  eşliğinde hazırlanarak antrenman bilimine yardımcı olabilmesi amacıyla akademik bir sunum haline getirileceği ifade edildi. Milli takımlarda bulunan futbolcuların yer almadığı idmanda; Kuyt, Meireles, Diego, Webo, Hasan Ali, Selçuk, Hakan ve Muhammed yaklaşık 1.5 saat süren antrenman yaptı. Sakatlığı bulunan Emre takımdan ayrı koşarken, Egemen, Serdar, kaleci Mert ve Mehmet Topuz salonda kuvvet çalıştı. Fanatik
Reklam
Gökhan Töre'nin Vurulma Anı Yayınlandı
Geçtiğimiz Nisan ayında derbi sonrası gittiği bir gece kulübünde vurulan Gökhan Töre'nin görüntüleri ortaya çıktı.Beşiktaş'ın milli futbolcusu Gökhan Töre, geçtiğimiz Nisan ayında eğlenmek için gittiği bir gece kulübünde omzuna isabet eden kurşunla yaralanmıştı. Barda gerçekleşen bu anın kamera görüntüleri ortaya çıktı.Star'ın yayınladığı görüntülerde Töre'nin eğlenmeye gittiği barda bir kişinin 3-4 el ateş ettiği görülüyor. Silah sesinin duyulmasının ardından önce Beşiktaş Eski İletişim Komitesi Sorumlusu Can İpekçi'nin bardan çıktığı görülüyor. İpekçi'nin ardından Gökhan Töre de senledeyerek mekandan çıkıyor.Şampiy10
Beş Yaşında Microsoft Uzmanı Oldu
İngiltere'de bir çocuk dünyanın en genç bilgisayar uzmanı oldu.Beş yaşındayken teknolojik deha sınavını geçen Ayan Kureyşi, Microsoft sertifikalı profesyonel bir bilgisayar uzmanı olma hakkı kazandı.Babası da bilgisayar uzmanı olan Ayan, şu an altı yaşında ve evden kurduğu bir bilişim ağı var.BBC’ye konuşan Ayan Kureyşi, sınavı zor ama eğlenceli bulduğunu ve günün birinde İngiltere'de teknoloji merkezi kurmak istediğini söyledi.Ayan, 'Sınavda çoktan seçmeli sorularla birlikte, kablosuz erişim alanı ile çeşitli senaryolara dayalı sorular vardı' dediAyan'ın babası Asım Kureyşi , 'İşin en zor kısmı, sınav dilini beş yaşında bir çocuğun anlayabileceği şekilde açıklamaktı. Ama oğlum kavramış görünüyordu ve çok iyi bir hafızası olduğunu kanıtladı' dedi.Baba Kureyşi, oğlunu bilgisayarla ilk kez üç yaşındayken tanıştırdığın anlatıyor.Çocuğun sabit diskleri ve ana kartları anlayabilmesi için, eski bilgisayarlarıyla oynamasına izin vermiş.Asım Kureyşi 'Çocuğun, anlattığım her şeyi ertesi gün hatırladığını fark ettim. Ben de ona daha fazla bilgi vermeye başladım' diye açıklıyor.Kureyşi, 'Küçük yaşta bilgisayarlarla bu kadar çok uğraşmak çocukları olumsuz etkileyebilir.Ama Ayan'ın durumu biraz farklıydı. Bu fırsatı iyi değerlendirdi' dedi.Ayan'ın evinde kendi kurduğu bilişim ağının bulunduğu bir bilgisayar laboratuvarı var.Çocuk günde iki saat işletim sistemleri üzerine çalışıyor ve programları nasıl yükleyeceğini öğreniyor.Ayan Kureyşi Microsoft sınavına girmek için gittiğinde, gözetmenler çocuğu çok küçük buldukları için endişelenmişler.Ayan'ın babası çocuğun tek başına idare edebileceğini söyleyerek görevlileri rahatlatmış.Sınava genellikle, Bilgisayar Teknisyeni olmak isteyenler giriyor.Kureyşi ailesi beş yıl önce Pakistan'dan İngiltere'ye taşınmış.Annesi, 'Çok mutlu ve gururluyum. Onun her gün dünya rekoru kırmasını beklemiyorum tabi ki, ama hayatı boyunca her zaman elinden gelenin en iyisini yapmasını isterim' dedi.Ayan bir gün Amerika'daki Silikon Vadisi'ne benzer bir teknoloji merkezi kurmak istediğini söylüyor.İngiltere'de kuracağı merkeze E-Valley adını vermeyi düşünüyor. Ayrıca kendi şirketini de kurmak istiyor.BBC Türkçe
Apple'dan Türkçe iPhone TV Reklamları ve Dev Reklam Panoları
Apple’ın televizyonlarda yayınlanan Türkçe iPhone reklamlarını izlediniz mi? Peki ya dışarıdaki dev reklam panolarını gördünüz mü? Apple son 1 haftada Türkiye’deki reklam faaliyetlerini hiç olmadığı kadar hızlandırdı. Gelin hem bu Türkçe reklamlara bir göz atalım, hem de reklam metinleri ve açık hava reklamlarına biraz değinelim… :)Apple’dan ilk defa Türkçe iPhone reklamlarıÖnceki dönemlerde de televizyonda iPhone reklamlarını görüyorduk. Ancak bu reklamlar direkt olarak ABD’den alınan görüntüler üzerine Apple’ın reklam metinlerinin birebir olarak Türkçe’ye çevrilmesiyle oluşuyordu.Şimdi ise hem iPhone ekran görüntüleri Türkçeleştirilmiş, hem de metinlerde de ufak tefek bize özel değişiklikler de olmuş. Örneğin İngilizce metinde geçen kek yerine “dürüm” kullanılmış. :)ABD’deki reklam seslendirmelerini Justin Timberlake ve Jimmy Fallon gerçekleştirirken, ülkemizdeki iPhone reklamlarını ise Gülse Birsel ve Engin Günaydın seslendirmiş.SihirliElma
Reklam
Google Bangladeşli Öğrencilere İnterneti Öğretecek
Google müthiş bir otobüs yolculuğu planı açıkladı: Şirket 3G’li bir otobüsü Bangladeş’i baştan başa gezmek üzere 1 sene sürecek bir yolculuğa çıkartacak. Basitçe “Google Bus Bangladesh” olarak adlandırılan program 500.000 öğrenciyi yeni araçlarla ve yeni işler kurabilecekleri web uygulamalarıyla tanıştırmayı hedefliyor. Otobüs 12 ayda 35 farklı lokasyondaki 500 kampüsü ziyaret edecek ve Android platformu hakkında kısa seminerlere liderlik edecek. Yerel halk da program hakkında oldukça heyecanlı gözüküyor.
Diego'dan Mutlusu Yok
Fenerbahçe'nin bu sezon kadrosuna kattığı Brezilyalı futbolcu Diego Ribas, ülkesinin ünlü spor sitelerinden Lance'e verdiği röportajda önemli açıklamalarda bulundu.Kariyerini İstanbul'da sürdürmekten memnuniyet duyduğunu ifade eden Diego, ' İstanbul'un daha önce yaşadığım şehirlerden biraz daha farklı bir yapısı var. Adaptasyon sürecini diğer takımlardakinden biraz farklı yaşıyorum. Buradaki felsefeye alışmamda kulüp ve takım arkadaşlarım bana fazlasıyla yardımcı oluyor. Burada oldukça mutluyum. Şuan lideriz ve ilerleyen zamanlarda da güzel günlerimiz devam eder' İfadelerini kullandı.Avrupa'da futbol oynayan bir çok Brezilyalı'nın son dönemlerinde ülkesine döndüğünün hatırlatılması üzerine Brezilya'ya dönmeyi düşünmediğini söyleyen Diego ' Avrupa'ya ilk defa giderken geri dönmekte oldukça kararlıydım. Ancak Avrupa'da oynamaya başladıktan sonra bu fikrim değişti. Bu yönde tercih yapan oyuncuların kararlarına saygı duyuyorum. Avrupa seviyesinde futbol oynamak çok zor. Bu yüzden bir yaştan sonra dönenler oluyor, bunu anlayabiliyorum. Ben bu seviyede oynamayı tercih ediyorum. Umarım bu devam eder' diye konuştuFenerbahçe ile 3 yıllık sözleşme imzaladığını hatırlatan Diego 'Burada kendimi mutlu hissediyorum. 3 yıllık kontratımı tamamlamak istiyorum. Bunun parayla hiçbir ilgisi yok. Keyif alarak oynuyorum. Bir gün dönüp dönmeyeceğimin garantisini veremem. Bunu zaman gösterecek.' dedi.Galatasaray - Fenerbahçe rekabetine de değinen Diego Rİbas ' Portekiz'de Porto'da forma giyerken Porto - Benfica rekabetine tanıklık etmiştim. Antrenmana kırmızı bir giysi ile gidemezdim. Büyük tepkiler olurdu. Keza Brezilya'da Santos-Corinthians, İtalya'da Juventus-Inter, İspanya'da Atletico-Real Madrid derbilerine şahit oldum. Ancak Türkiye'deki durum çok farklı. Buradaki taraftarlar için bu karşılaşmalar hayati önem taşıyor. Benim için de ilginç bir tecrübe oluyor.' İfadelerini kullandı.Lig Tv
'Kutuyu Cami Tamamen Boşaldıktan Sonra Gördüm'
Aralarında Dolmabahçe Bezm-i Alem Camii'ne sığınan göstericilerin de bulunduğu 255 sanıklı Gezi Davası'nın ikinci duruşması bugün görüldü.MÜŞTEKİ POLİSLER İLE TANIK DİNLENDİMüşteki sıfatıyla dinlenen iki polis memurundan biri Dolmabahçe Başbakanlık Çalışma Ofisi etrafında görev aldığını belirterek, ' Görev yaptığım süre içerisinde kişisel manevi değerler açısından bir fiille karşılaşmadım.' şeklinde konuştu ve sanıklardan şikayetçi olmadığını belirtti.Tanık olarak dinlenen Bezm-i Alem Valide sultan Camisi'nin güvenlik görevlisi de camiye ilk olarak girenlerin ayakkabılarını çıkararak girdiklerini, yaralılar gelmeye başlayınca ayakkabılarını çıkarmamaya başladıklarını söyledi. Tanık güvenlik görevlisi , hakim'in 'İçeride bira kutusu gördün mü?' şeklindeki sorusunu '..Kutuyu cami tamamen boşaldıktan sonra gördüm...Hafiften doluydu, kutu büzülmüştü. Kutuyu kullanan şahsı görmedim' diye yanıtladı.39 ŞÜPHELİ HAZIR BULUNDU. CHP'Lİ MİLLETVEKİLLERİ İZLEDİİstanbul 55. Asliye Ceza Mahkemesi'nde bugün görülen ve tamamı tutuksuz yargılanan 255 sanıklı 'Gezi Davasının' ikinci duruşmasına 39 şüpheli ile avukatları katıldı. Duruşmada daha önce ifadesi alınmayan 7 kişinin sorgusu yapıldı. Ayrıca 2 polis memuru 'müşteki' ; caminin güvenlik görevlisi de 'tanık' sıfatı ile dinlendi. Duruşmanın bir bölümünü CHP İstanbul milletvekilleri Umut Oran ve Mahmut Tanal da izledi.GÖZALTINA İŞKENCE GÖRDÜĞÜNÜ İLERİ SÜRDÜİfadesi alınan 7 isimden Celal Akgün, gözaltına alındığı sırada işkence gördüğünü öne sürerek, “Haseki Hastanesi'nin raporunda var. Karakolda ifade verdim. Dolayısı ile bu ifade bir bakıma zorla alınmıştır. Suçsuzum, beraatimi istiyorum' dedi. Dinlenen diğer 6 sanık da olaylarla ilgileri olmadığını söyleyerek beraatlerini istediler.'KİŞİSEL MANEVİ DEĞERLER AÇISINDAN BİR FİİLLE KARŞILAŞMADIM. ŞİKAYETÇİ DEĞİLİM'Sanıkların sorgularının ardından müşteki sıfatı ile dinlenen polis memuru Fuat Yıldız, Gezi olayları sırasında Dolmabahçe Başbakanlık Çalışma Ofisi etrafında görev aldığını belirterek, “Orada tedbir amaçlı görev aldım. Görev yaptığım süre içerisinde kişisel manevi değerler açısından bir fiille karşılaşmadım. Bana yönelik salonda bulunan şahıslardan suç unsuru teşkil eden bir olay olmamıştır. Bu nedenle ben şikayetçi değilim' dedi.'ŞİKAYET HAKKIMI KULLANACAĞIM'Yine müşteki sıfatı ile dinlenen polis memuru Muammer Kayaoğlu, barodan kendisine avukat atanmasını isteyerek, “Barodan avukat tahsisi ile şikayet hakkımı kullanacağım' dedi.CAMİNİN GÜVENLİK GÖREVLİSİ TANIKLIK YAPTIGöstericilerin sığındığı Dolmabahçe'deki Bezm-i Alem Valide Sultan Camisi'nin güvenlik görevlisi Naif Uçar tanık olarak dinlendi. Olay günü akşam saat 18.30 sıralarında işbaşı yaptığını belirten Uçar ifadesinde şunları söyledi:“Akşam namazından sonra caddede kalabalık toplandı. Caminin imamı Halil Necipoğlu kalabalık olunca 'camiyi kapat' dedi. Camide bulunan birkaç kişiyi dışarıya çıkararak camiyi kapattım. Sonra kalabalık gittikçe çoğaldı. Kalabalık camiye ait demirleri söktü. Levazım kapısındaki brandaları aldıklarını gördüm. Ancak alanı tanımam. Camiden aldıkları malzemelerle polis gelmesin diye set kurdular. 2-3 bin kişi vardılar, belki de fazlaydı. Daha sonra 15-20 kişilik beyaz gömlekli bir grup geldi. Bunlar caminin kapısını zorladılar. Kapı hafif açılınca imam Halil Necipoğlu 'kapıyı aç' dedi, açtım. Ondan sonra camiye girildi. İçeriye girenler ilk önce ayakkabılarını çıkardılar, yaralılar gelmeye başlayınca ayakkabılarını çıkarmamaya başladılar. Camiyi bölümlere ayırmaya başladılar; eczane, cerrahi gibi. Ayakkabı raflarını ters çevirip içine ilaç koydular. Motosiklet kullanan kuryeler ilaç getiriyordu. İçeride bir kişinin sigara içtiğini gördüm çıkarmak istedim ama çıkmadı. Gidip doktora söyledim, doktor bu kişiyi dışarıya çıkardı. İçeride bin kişi vardı. Bunların yüzde 10'u sarhoştu.'HAKİM 'O SORUYU' SORDU TANIK YANITLADI : KUTUYU CAMİ TAMAMEN BOŞALDIKTAN SONRA GÖRDÜMNaif Uçar, Hakim'in “İçeride bira kutusu gördün mü? İçeride bira, alkol kullanan oldu mu?' şeklindeki sorusu üzerine, “Caminin tümüne hakim değildim ama bir tane bira kutusu gördüm. Caminin kadınların ibadet ettiği yerde pencerenin kenarında bira kutusu gördüm. Hafiften doluydu, kutu büzülmüştü. Kutuyu kullanan şahsı görmedim. Kutuyu cami tamamen boşaldıktan sonra gördüm. Cami boşaldıktan sonra yaptığımız kontrolde çok sayıda plastik su şişeleri, ilaç kutuları, gazete gibi şeyler çıktı. Cami kullanılmaz haldeydi, dış kameraları kırılmıştı' şeklinde ifade verdi.İDDİANAMEDENİstanbul Cumhuriyet Savcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, İddianamede, 31 Mayıs 2013 günü Gezi Olayları'nın devamında eylemcilerin Dolmabahçe Bezmialem Valide Sultan Camii'ne girmek istedikleri, Cami müezzini Fuat Yıldırım'ın grubun içeri girmesine engel olmaya çalıştığı, Yıldırım ve caminin güvenlik görevlisinin kırılan kapının arkasına kalaslar koyarak eylemcilerin içeriye girmesini engelledikleri ifade edildi. Ertesi gün 1 Haziran 2013 tarihinde ise eylemcilerin, cami kapısının açık olmasından faydalanarak içeri girdikleri , camideki ayakkabılıkları ters çevirerek tezgah gibi kullanmaya çalıştıkları, motosikletli kişilerin camiye sürekli ilaç taşıdıkları, tıbbi atık ve içeride yiyecek içecek artıkları ile içerinin kirletildiği, cami içine zarar verildiği, cami içindeki güvenlik kameraları ile minber kısmında Arapça yazılar bulunan perdelerden bir kısmını çaldıkları, daha sonra polisin yaptığı incelemede, pencere önünde içi boş ezilmiş halde bira kutusu ile müezzin bölümünde boş sigara kutusu, söndürülmüş sigara izmaritleri bulunduğu, eylemcilerin camininin dışına da zarar verdikleri kaydedildi. İddianamede ayrıca cami içindeki kamera görüntülerinin çözünürlüğünün düşük olduğu, Foto Film Şubesindeki iyileştirme çabalarına rağmen Bezmi Alem Valide Sultan Cami'nde bulunan sanıklardan E.Ö.'nün elindeki kutudan ne içtiğine yönelik bir tespitin yapılamadığı beliritildi.İŞLENDİĞİ İDDİA EDİLEN SUÇLAR VE İSTENEN CEZALARİstanbul Cumhuriyet Savcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, Dolmabahçe'deki Bezmialem Valide Sultan Camisi'ne girilmesi olayı ve Taksim çevresinde 31 Mayıs ve 1 Haziran tarihlerinde yaşanan eylemler yer alıyor. İddianamede, 7'si yabancı uyruklu 255 sanığın, '2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu'na muhalefet', 'görevi yaptırmamak için direnme', 'kamu görevini usulsüz üstlenme', 'kamu malına zarar verme', 'özel kıyafetleri usulsüz kullanma', 'suçluyu kayırma', 'ibadethaneyi kirletmek suretiyle zarar verme' ve 'hırsızlık' gibi suçlardan 1 yıldan 11 buçuk yıla kadar değişen hapis cezasıyla cezalandırılmaları isteniyor.3 SANIK HAKKINDA DAHA YAKALAMA KARARI ÇIKARILDIAralarında 2 doktor ile Dolmabahçe Bezm-i Alem Camii'ne sığınan göstericilerin de bulunduğu 255 sanıklı Gezi Davası'nın ikinci duruşması sona erdi. Duruşmaya katılmayan 3 sanık hakkında daha 'yakalama kararı' çıkarıldı.İstanbul 55. Asliye Ceza Mahkemesi'nde bugün görülen duruşmanın sonunda, mahkeme heyeti, duruşmalara katılmadığı için haklarında daha önce 'yakalama kararı' verilen 11 sanık hakkındaki kararın devamına hükmetti.Mahkeme ayrıca, kendilerine tebligat yapıldığı halde duruşmaya katılmayan Fırat Kahyaoğlu, Mert Kaan Kuyumcuoğlu ve Seza Karaca hakkında da yakalama kararı çıkardı.İfadesi alınan sanıkların duruşmalardan vareste tutulmasına karar veren mahkeme, eksiklerin giderilmesi için duruşmayı 6 Mrat 2015 tarihine erteledi.Yüksel KOÇ / Cem TURSUN, İstanbul DHA
Reklam
'Türkiye'nin Yardım Elini Unutmayacağız'
Kobani'deki çatışmalar nedeniyle Türkiye'ye sığınan Suriyeli Kürtler, geçici barınma merkezinde hayata tutunmaya çalışırken, 'Türkiye'nin yardımlarını unutmayacağız' mesajını veriyorlar.Suruç ilçesindeki geçici barınma merkezinde barınan Suriyeli Kürtler, zor günlerinde kapılarını açan Türkiye'ye minnet duyuyor.Terör örgütü IŞİD ile bazı Kürt gruplar arasında Halep'e bağlı Kobani'deki (Ayn el Arap) çatışmalar devam ediyor. Çatışmalardan kaçan çoğunluğu kadın ve çocuklardan oluşan yaklaşık 200 bin Suriyeli Kürt, 'güvenli liman'' olarak gördükleri Türkiye'ye sığındı.Suriye sınırındaki Suruç ilçesinden giriş yapan misafirler için başta Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ve Türk Kızılayı olmak üzere birçok yardım kuruluşu seferber oldu. Suruç halkı ise sığınmacılara yardım için ilçeye gelen sivil toplum kuruluşlarına destek oldu.Sığınmacıların bir bölümü akrabalarının yanına, çoğunluğu ise AFAD ve bazı belediyeler tarafından oluşturulan kamplara yerleştirildi. Yeni yaşam alanlarında hayata tutunmaya çalışan Suriyeliler ise ülkelerine dönebilmek için dua ediyor. Tüm ihtiyaçları karşılanan misafirler, zor günlerinde kendilerine kapılarını açan Türk halkını unutmayacaklarını dile getiriyor.'İyi durumdayız'Suriyeli Adile Yaşar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, desteklerinden dolayı Türkiye'ye teşekkür etti.Türkiye'nin, başta barınma olmak üzere gıda ve sağlık gibi temel ihtiyaçlarını giderilmesi noktasında yoğun çaba harcadığını ifade eden Yaşar, her şeye rağmen ülkelerine dönmek istediklerini aktardı.Merkezdeki yaşam şartlarından memnun olduklarını aktaran Yaşar, şunları kaydetti:'Türkiye'ye geleli 2 ay oldu. Bir süre cami bahçesinde kaldıktan sonra sonra kampa yerleştik. Şimdi iyi durumdayız, yetkililer bizlere yardımcı oluyor ancak ülkemize huzur gelmesini istiyoruz. Türkiye'nin yardım elinini hiçbir zaman unutmayacağız, buradaki herkes Türk halkına minnet duygularını dile getiriyor.'Kobani'den tek başına gelen 87 yaşındaki Zeynep Mustafa ise Türkiye'de mutlu olduğunu ancak ülkesine dönmek istediğini dile getirdi.Hayatta kimsesinin olmadığını anlatan Mustafa, 'Türk halkı bizim kardeşimiz, bundan önce böyleydi inşallah bundan sonra da böyle olacak. Allah Türkiye'den razı olsun burada hiçbir sorunumuz yok' diye konuştu.AA
Kenan Işık'tan Haber Var: Bilinci Hala Kapalı
Almanya'da tedavisini tamamlayan Kenan Işık'ın bilinci hala kapalı.Almanya’da tedavisi tamamlanan ünlü tiyatrocu Kenan Işık, ambulans uçakla Türkiye’ye getirildi. Işık, uçak altından alındıktan sonra ambulansla havalimanından çıkarıldı.Beyin travması sonucu 8.5 aydır bilinci kapalı olan ve Almanya’da tedavi gören tiyatrocu Kenan Işık, akşam saatlerinde İstanbul’a getirildi. Işık'ın tedavisi, evinde sürecek.IŞIK'IN BİLİNCİ HALA KAPALIEşi Beril Işık, yaptığı son açıklamada 'Almanya'da tedavinin sonuna geldik. Dönüş tarihini merkez belirleyecek. Kenan'ın bilinci hâlâ açılmadı. Fakat gözle görülür gelişmeler sağlandı. Uzun süredir yatıyor. Yoğun fizik tedavisi ve özel tedaviler sonunda fiziksel gelişme sağladı. Uyanıklığa yakın durumda olan Kenan'ın bilincinin açılması için Almanya'daki özel merkezde özel bir tedavi ve program uygulanıyor. Tedavi başarılı şekilde devam ediyor. Sürekli yanında konuşarak ve sohbet ederek kendine gelmesini bekliyoruz. Umudumuzu kaybetmiyoruz.' demişti.BEYİN TRAVMASI GEÇİRDİIşık, Beşiktaş'ta bir otelde 21 Mart'ta spor yaptıktan sonra beyin travması geçirmişti. Beynindeki kanama nedeniyle özel bir hastanede 4 saat ameliyat edildi. Uzun süre uyutuldu ve yoğun bakımda tutuldu. Işık, uzun süredir Almanya'daydı.İnternethaber
Reklam
'Bir Dağı Yok Ettik Ama Güzel Bir Havalimanına Kavuştuk'
Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, kamulaştırma yapılmadan Türkiye’de ilk kez denize dolguyla yapılan Ordu-Giresun Havalimanı’nın karaya yapılmaktan çok daha ucuza mal olduğunu söyledi. Vali Balkanlıoğlu, 'Ordu-Giresun Havalimanı dünyanın ender projelerinden biri. Kamulaştırarak yapılması halinde devlete 1 milyar TL’ye mal olurdu. Ama denizin doldurulması ucuza, 300 milyon TL’ye mal oldu' dedi. Havalimanı yatırımıyla ilgili olarak konuşan Balkanlıoğlu alanın inşası sırasında tıraşlanan dağ için ise ,'Tabi bir dağı yok ettik ama sonuçta da çok güzel bir havaalanına kavuştuk' diye konuştu.Ordu’nun Gülyalı İlçesi’nde temeli 3 yıl önce atılan Ordu-Giresun Havalimanı’nda günde 2 bin sefer kamyonla denize yaklaşık 30 milyon ton taş döküldü. Pist uzunluğu 3 bin metre, genişliği 45 metre olan havalimanında 1800 dönüm taşla doldurularak kara parçası haline geldi. Alt yapı çalışmaları tamamlanan, üst yapı çalışmaları devam eden havalimanının Mart 2015’te açılmasının planlandığını belirten Vali İrfan Balkanlıoğlu, kamulaştırma olmadan yapılan havalimanının ucuza mal edildiğini söyledi. Projenin dünyadaki ender projeler arasında yer aldığını vurgulayan Vali Balkanlıoğlu, 'Havalimanımızın özelliği dünyada da ender projelerden olması. Bu havaalanının kamulaştırılarak yapılması halinde neredeyse devlete 1 milyar TL’ye mal olurdu burada. Ama şimdi denizin doldurulması çok daha ucuza mal oldu. 300 milyon TL gibi bir paraya bu kadar konforlu, avantajlı, kaliteli teknolojik havaalanı yapılabildi denizin doldurulmasıyla. Bu da biraz zaruretten doğdu ama Türkiye için güzel bir prestij projesi de yapılmış oldu. Karaya yapılmaktan çok daha ucuza mal olmuş oldu' dedi.TAŞLAR TUZLU SUYA DAYANIKLIKaradeniz’de kamu yatırımı için arsa sıkıntısı yaşandığını da belirten Vali Balkanlıoğlu, 'Havalimanı denizin doldurulmasıyla yapılmasının bir diğer hikmeti de Karadeniz’de arsa sıkıntısı var. Bir tarafı deniz, bir tarafı dağ, tamamen yamaç. Az düzlükte de vatandaş konutlarını yapıyor, tarımla uğraşanların da kısıtlı arazisi var. Bizim işin dezavantajlı yanı kamu yatırımları için hazineye ait arsa yok Karadeniz’de. Çok kısıtlı az var. Bu nedenle kamulaştırma yapmak gerekiyor. Bir havaalanı takdir edersiniz ki çok büyük alanlara kuruluyor. Buraya yakın dağlardan milyonlarca metreküp taş taşındı. Havaalanının 2 kilometre yakınında malzemenin olması malzemenin de son derece kaliteli ve taşınmaya, yıpranmaya, taşların tuzlu suya dayanıklı olması bizim için büyük bir avantajdı. Tabi bir dağı yok ettik ama sonuçta da çok güzel bir havaalanına kavuştuk' diye konuştu.İSMİ DEĞİŞTİRİLDİOrdu-Giresun Havalimanı'nın ismi ilk önce iki ilin isminin ilk hecesi 'Or' ve 'Gi'den esinlenilerek Or-Gi olarak açıklanmıştı. Havalimanı için belirlenen Or-Gi ismi daha sonra İngilizce'de toplu seks partisi anlamına geldiği anlaşılarak müstehcen olduğu gerekçesiyle Ordu-Giresun olarak değiştirildi.DÜNYANIN SAYILI HAVAALANI ARASINDAVali Balkanlıoğlu ’stone mastic asfalt’ uygulamasıyla Türkiye’de uçakların en konforlu iniş yapacakları pistin Ordu-Giresun Havalimanı’nda bulunacağını da vurgulayarak, 'Ordu-Giresun havalimanı ’stone mastic’ pist kaplaması nedeniyle asfaltın özerinde özel bir meteryal var. Uçaklar kalkış ve inişlerini sarsıntısız yapıyor. Teknolojinin ulaştığı son nokta 4 mevsim, 365 gün her hava koşulunda otomatik pilotlarla bile iniş kalkış yapılabilecek teknik donanıma sahip. Türkiye’nin modern, dünyanın da sayılı havaalanı arasında. İnşallah turizm, ulaşım her açıdan burada istifade edeceğiz, sanayi teknoloji bu sayede girmiş olacak' dedi.DHA
TFF'den Erdoğan'a Ziyaret
TFF ve Kulüpler Birliği, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı makamında ziyaret etti.Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı Yıldırım Demirören ve Türkiye Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Göksel Gümüşdağ ile beraberindeki heyeti kabul etti.Cumhurbaşkanlığı Sarayı'nda basına kapalı gerçekleşen kabul bir saat sürdü.TFF Başkanı Yıldırım Demirören, Erdoğan'a 12 numaralı Türkiye forması hediye etti.Fotomaç
Fotoğraf Basabilen Telefon Kılıfı
Günümüzde akıllı telefon kılıfları yalnızca telefonu korumakla ve görünüşünü değiştirmekle kalmıyor, farklı özellikleri de telefonunuza kazandırıyor. Bunun son örneği olan Prynt adlı kılıf, çektiğiniz fotoğrafları basarak anında size verebiliyor.Fransa’da küçük bir grup tarafından bu yılın Ocak ayından beri geliştirilme aşamasında olan Prynt , içerisinde bulunan yazıcı sayesinde telefonunuzdan çekilen fotoğrafı kısa bir süre içerisinde kağıda basabiliyor. Henüz tam olarak son halini almadığı için içerisinde yalnızca bir adet kağıt bulundurabilen kılıf, istenen fotoğrafı 50 saniye içerisinde basabiliyor. Tüketiciye sunulacak versiyonun ise 10 ile 30 adet kağıt alabileceği ve 30 saniyeden daha kısa bir sürede baskı işlemini gerçekleştireceği belirtiliyor.Önümüzdeki yıl içerisinde 99 dolardan piyasadaki yerini alacağı söylenen kılıf, 4 ve 5 inç arası boyutlara sahip tüm telefonları desteklemesinin yanı sıra iPhone 6 Plus ve Galaxy Note gibi phablet modellerde de çalışabilecek.Techcrunch’a konuk olan Prynt’in yaratıcısı Clément Perrot’un kılıfı tanıttığı videoya aşağıdan ulaşabilirsiniz.LOG
Reklam