Türkiye ile Kazakistan maçı sırasında ve sonrasında yaşanan saha ve tribün olaylarına ilişkin Galatasaray Kulübü resmi internet sitesi üzerinden bir açıklama yayınladı.Söz konusu açıklamada, milli maçlarda ilgili önlemlerin sorumluluğun ve yetkilerinin Türkiye Futbol Federasyonu'na ait olduğu belirtildi.İŞTE O AÇIKLAMA!Pazar günü stadımızda oynanan milli maç sırasında ve sonrasında meydana gelen olaylara ilişkin basında kulübümüz profesyonelleri ile ilgili bir takım iddialar yer almaktadır.Bilinmesi gerekir ki, milli maçların oynanacağı karşılaşmalarda stadyumların tüm giriş, çıkışları, güvenlikleri, akreditasyon sistemi, dağıtımı, kontrolleri, müsabaka operasyon icra sorumlulukları ve yetkileri Türkiye Futbol Federasyonu'nundur. Süreç boyunca mutlak yetkililer TFF görevlileridir.Yaşanan olaylar sonrası söz konusu milli futbolcu, emniyet yetkilileri ve TFF görevlileri ile birlikte, CCTV sistemi de bulunan odada tespit yapmışlardır. Giriş katında bu sistemi barındıran tek oda Stadyum Direktörü'ne aittir, gerekli işlemlerin yapılması için denetimi zaten kendilerine ait olan TFF görevlileri ve Emniyet yetkilileri tarafından kullanılmıştır.Kamuoyunun bilgisine sunulur.Sporx
Zonguldak Kömürspor takımının taraftar ortalaması Spor Toto Süper Lig takımlarının taraftar ortalamasını bile geçti.2014-2015 sezonunun başlamasıyla birlikte Spor Toto Süper Lig takımlarının taraftar ortalaması yine beklenenin altında oldu. Sezon başından beri oynanan 9 lig maçında Süper Lig kulüplerinin maça gelen taraftar toplamının ortalaması 8 bin 632 iken, bu sayının Zonguldak Kömürspor’da 9 bin 562 olduğu öğrenildi.Spor Toto 3. Lig 1. Grup’ta mücadele eden Zonguldak Kömürspor’a, taraftarları iç saha maçlarında stadı hınca hınç doldurarak destek sağlıyor. Merkez nüfusu 125 bin olan Zonguldak şehri adeta futbolla yatıp futbolla kalkıyor. 125 bin nüfuslu şehrin Spor Toto 3. Lig’de mücadele eden takımının bu kadar yüksek bir taraftar ortalamasıyla maçlarını oynaması şaşırtıyor.Skorer
Amerika'da Florida Gators forması giyen ve tek kolu bulunan Zach Hodskins, Kolej Ligi'nde ilk maçına çıktı.Sezona William and Mary takımını 68-45 yenerek başlayan Florida Gators takımında Zach Hodskins ilk maçına çıktı.Doğuştan bir kolu olmayan Zach Hodskins bu duruma rağmen basketbol kariyerine başarıyla devam ediyor. Bir kolunun eksik olmasına rağmen başarılı bir şutör olma yolunda çalışan Hodskins maçtan sonra basın mensuplarının yoğun ilgisine maruz kaldı.Hodskins takımıyla çıktığı ilk maçta 2 dakika oynarken sayı üretemedi.Eurosport
Türk Telekom Arena'da oynanan Kazakistan maçına giren hiçbir taraftarın ismi kayıtlarda yer almadı. Karşılaşmayı seyreden 27 bin 549'nin sadece 17 bin 549'u para ödeyerek girdi. Geriye kalan 10 bin kişi herhangi bir bedel ödemedi.Türkiye, Kazakistan maçında Volkan Demirel’e edilen küfürler ve Volkan’ın sahayı terk etmesini konuşurken ilginç bir ayrıntı da gözlerden kaçmadı.Sezon başından bu yana e-bilet uygulamasını hayata geçiren ve bu kararın arkasında duran Türkiye Futbol Federasyonu, milli karşılaşmalarda e-bilet sisteminin uygulanmasına “Hayır” dedi.Çek Cumhuriyeti, Brezilya ve Kazakistan mücadelelerine gelen seyirciler kağıt biletlerle stadyuma giriş yaptı. TT Arena'daki Kazakistan maçında 27 bin 549 seyirci tribünlerde yerini aldı.BEDAVAYA GiRDiLERAma maça gelen seyircilerin sadece 17 bin 549’u maddi bir bedel ödeyerek içeri girmişti. Geriye kalan 10 bin izleyici ise karşılaşmayı bedelsiz seyretti. Bu 10 bin biletin 6 bini sponsorlara dağıtıldı. 4 bin bilet ise davetiye adı altında servis edildi.Kazakistan maçına giren hiçbir taraftarın ismi kayıtlarda yer almadı. Üstelik bu biletlerin belirli bir taraftar grubuna milli takımı desteklemeleri karşılığında verildiği de iddia edildi. Olay çıkmasını önlemek, bedava bilet dağıtımının önüne geçmek için federasyon tarafından uygulanan e-bilet sistemini delen bizzat TFF oluyordu...CNN Türk
Derbi maçında 3-5 münferit tezahürat dışında güzel bir atmosfer olduğunu söyleyen Galatasaray başantrenörü Ergin Ataman, Fenerbahçe taraftarı ve kulübüne teşekkür etti.Galatasaray başantrenörü Ergin Ataman, fair play örneği sergileyen Fenerbahçe Kulübü'ne de teşekkür etti.Ataman '3-5 münferit tezahürat dışında güzel bir atmosfer vardı. Fenerbahçe Kulübü'ne ve taraftarına teşekkür ediyorum' diye konuştu, 'Umarım bizim sahamızda da bizim taraftarımız güzel bir atmosfer yaratacaktır' dedi.Tecrübeli antrenör, Fenerbahçe'yi kendi sahasında yenmenin zor olduğunu da ifade etti. Ataman 'Fenerbahçe 12 oyuncusu da yıldız seviyesinde olan çok iyi bir takım. Kenardan gelen oyuncularımız da yeterince katkı vermedi' dedi.Ergin Ataman, Jawai ve Aradori'den bir türlü istedikleri katkıları alamadığını söylerken 'Nolan Smith'i gönderdik, Pocius sakat. Kısa rotasyonunda sıkıntı yaşıyoruz. Transfere ihtiyacımız var' diye konuştu.Al Jazeera
Naoto Moro Japonya'da yaşayan futbolsever bir Japon. Fakat sevdası kilometrelerce farkı umursamamış ve Bursaspor ile Süper Lig'e konmuş. Kendisi Süper Lig'in büyük hayranı ve twitter sayfasından futbolla, daha çok bizim ligimizle ilgili 'kawaii' çizimler paylaşıyor.
Fenerbahçe Genel Sekreteri Mahmut Uslu ve Asbaşkan Deniz Tolga Aytöre, gündemdeki konuları değerlendirdi.2016 Avrupa Şampiyonası Elemeleri A Grubu'ndaki Türkiye - Kazakistan maçı öncesi Türk Telekom Arena'da ısınırken kendisine küfredilen ve ıslıklanan Volkan Demirel, sahayı terk etmişti. Daha sonra; Volkan Demirel, Emre Belözoğlu'nun kullandığı araçla TT Arena'dan ayrılırken güvenlik elemanları basın mensuplarına saldırmıştı...Fenerbahçe Asbaşkanı Deniz Tolga Aytöre ve Genel Sekreter Mahmut Uslu gündemdeki olaylarla ilgili açıklama yapıyor.DENİZ TOLGA AYTÖRE: VOLKAN VE EMRE'NİN ÜZERİNE CİDDİ ŞEKİLDE GİDİLİYOR'Bu toplantıyı düzenleme amacımız gerginliğin üzerine gitmek değil, olayları gerçek olarak anlatmak ihtiyaç haline geldi. Herkes adına aynı üzüntüyü yaşıyoruz. Her olayda tek sorumlunun Fenerbahçe gibi gösterilmesine artık 'Dur' denilmesi gerekiyor. Volkan Demirel'in kulübümüz için önemi tartışılmaz. Volkan Demirel ve Emre Belözoğlu üzerine ciddi bir şekilde gidiliyor.''VOLKAN SAVUNMASINI KENDİSİ YAPMAK ZORUNDA KALDI''Volkan Demirel, Milli formayla ısınmaya çıkıyor ama ana, avrat, çocuk küfürlerle karşı karşıya kalıyor. Volkan maalesef savunmasını da kendisi yapmak zorunda kaldı. Fatih Terim, Volkan Demirel'i haklı buluyor ve hatta kendi arabasıyla stattan ayrılmasının uygun olabileceğini söylüyor. Futbol ortamı kalmayınca Volkan sahayı terk etti. Sonrasında ise ceza almamak için geri döndü. Volkan doping kontrolünde bulunması gerektiğinden dolayı stada geri döndü. Yoksa UEFA, Türkiye'ye ceza verecekti.''VOLKAN STATTAN ÇIKARKEN TFF YETKİLİSİ YER ALMIYOR''Volkan stadyumdan çıkarken hiçbir güvenlik görevlisi ve TFF yetkilisi yer almıyor. Volkan da kulübün güvenliği ile gidiyor. Volkan kendisine hakarette bulunanlardan şikayetçi olduğunu söyledi. İfadesinde dahi yanında hiçbir yetkili yer almıyor. Hiçbir kupa, galibiyet ya da oyun, Türk insanının annesinden, eşinden, kızından önemli değil. 6222 ve 6229 sayılı yasa gereği biz bulup cezalandıramıyorsak biraz oturup düşünmemiz gerekiyor.''ORGANİZE BİR HAREKET VAR. BÜYÜK RESMİ GÖRMEK LAZIM''Futbol Federasyonu, bu küfürleri edenleri bulamıyorsa burada da bir sıkıntı var. TFF'yi, milli takım oyuncularını ve teknik direktörünü hedef alan organize bir hareket var. Büyük resmi görmek lazım. Devletin bu işe müdahil olması lazım. Çok tehlikeli boyutlara gidiyor... ''MAKSADI AŞAN ŞEYLER VARSA BİZ GEREĞİNİ YAPARIZ''Herkesin kendine göre haklı tarafı var ama maç sonu yaşananlar hoş değil. Bunu kabul etmek lazım. Basın mensubu arkadaşlarımızın bu konuda hassasiyetleri var. Kısa bir süre önce bir arkadaşları hayatını kaybetti. Ancak özellikle dileğim olayları olduğundan farklı kılmayalım. Maksadı aşan şeyler varsa biz gereğini yaparız. Gazeteler de yapar. Maçtan sonra gazetecilerle yaşananların, Volkan Demirel olayının önüne geçmesine izin vermeyelim. Büyük resim o...''AKREDİTASYON SÜRESİ 120 DAKİKA''Akreditasyon talimatının süresi 120 dakika ile sınırlıdır. Fakat bu olay müsabakadan sonra 2 buçuk saat sonra gerçekleşiyor. Bu işi bir kişi ya da bir kuruma bağlamanın doğru olduğunu düşünmüyorum. Basın özgürlüğü ne kadar tanınıyorsa, demeç vermeme özgürlüğü de o kadar tanınmalı.''HASAN ÇETİNKAYA'NIN İFADESİ ALINDI''Menajerimiz Hasan Çetinkaya'nın 6222'ye muhalefetten ifadesi alındı, olayları başlattığı için. Hasan Çetinkaya ne yapmış? Hasan Çetinkaya'nın oyuncuları arabaya bindirip oradan uzaklaştırmak istemesi nasıl olayları başlatıyor? Hiç bir güvenlik önlemi alınmayan yerden bizim sporcularımız araçlarına binmeye çalışıyor. Mavi parkalı birisi sözlü bir tepki veriyor. Hatta basın mensupları bile dönüp bakıyor, niye küfür ediyor diye? Her kargayaşı, her olayı, her çıkmazın Fenerbahçe'ye bağlanmasından sıkıldık.''ÜZERİMİZE NE DÜŞÜYORSA YAPMAYA HAZIRIZ''Orada ki basın mensubu arkadaşlarımızın gereksiz gerginliğinin farkında mısınız? Olaydan üzüntülüyüz. Üzerimize ne düşüyorsa yapmaya hazırız. Ama basının da özeleştiri yapması lazım. Egemen, Volkan'a geri pas vermek istemiyormuş Volkan'a küfür edecekler diye. Bu çocuklar böyle şartlarda oynuyorlar.'MAHMUT USLU: BİZ İNADINA ONLARA SAHİP ÇIKACAĞIZ'Başkanımızın verdiği demeçlerin hemen ardından sıcağı sıcağına oldu bu olaylar. Net olarak söylüyoruz. Yalnızca futbolda değil her sporda oluyor. Devlet bu işe el koymazsa bu işler bitmez. Kamuoyunda imaj yaratıldı. Her şeyin altından Emre ve Volkan çıkıyor diye. Bunlar yalan. Biz inadına onlara sahip çıkacağız.''CUMHURBAŞKANI'NA DA HAKARET ETTİLER''Anamıza küfredilmesine zaten alıştık ama çoluk çocuğa da küfredildi. Volkan'a 20 dakika küfrettiler. Cillop bir stat verilmesine rağmen, o statta maalesef sayın Cumhurbaşkanı'na da hakaret edildi. E-Bilet veya 6222 ile ilgili aksaklıklar varsa değiştirilsin. Ceza veriyorlar karakola gideceksin diye. Gitmezse cezası yok. 6222 sayılı yasanın neden çıktığını biliyoruz artık. O yasa şike operasyonu için yapılan bir yasa değil. Bu olayın bir milat olması lazım.''BU OLAY ORGANİZE. VOLKAN OLAYI MİLAT OLMALIDIR''Oradaki 40-50 kişi ellerinde. Hepsine soruşturma açılmalı. Kanunlarda aksaklıklar var. Sürekli söylüyoruz. E-Bilet diyorlar, yazmışlar kanuna, 'Federasyon hariç'. Neden böyle? Orada da olay oluyor. Passolig ile ilgili kanun çıkarılıyor. Fakat bilet veriliyor. Bu iş sonra organize hale geliyor. Ay Yıldızlı formayı taşıyan adama neden küfür ediyorsunuz? Milli Takım'ın oyuncusu bu. Biliyoruz ki bunların hepsi organize. Biz Galatasaray ile ilgili örnekleri bu nedenle verdik. Hepimiz aynı gemideyiz. Üstelik bir de milli takımın karşılaşması. Biz biliyoruz bu iş organize. Volkan olayı milat olmalıdır. Seyirci gelmesi isteniyor, bilet veriliyor. Kime veriliyor bu biletler. Senin seyircin sana sahip çıkmazsa başarı nasıl olur.''GÖREVİNİ YAPIYORSAN BEKLEYECEKSİN''Fenerbahçe Stadı'nda bu arkadaşlar 10 yıldır çalışıyor. Basın mensupları tanıyor. Bir tane vukuat var mı? Yok. Basın mensubunun, 'Bilmem ne çocuğunu bekliyoruz' demesi normal mi? Görevini yapıyorsan bekleyeceksin. Futbolcu basına konuşmak zorunda değil. Konuşmayan futbolcuya küfrederek bir yere varamazsınız. Kimin ne yaptığını görüyoruz? Korumayı elle nasıl itersin? Yönetimden talimat alıp oraya gitmişler.''FATİH TERİM ÖNEMLİ BİR KARAR ALDI''Basın özgürlüğü diyorlar. Tamam da ben ifade vermeye mecbur muyum? 'Bilmemne çocuklarını beklemeye mecbur muyuz?' diyor adam. Biri bana arkamdan, anneme küfredecek. Ben o adamları mahvederim. Karısına, kızına küfredilen bir futbolcu var ortada. Ne olacağı da belli değil maçta. Fatih Terim de önemli bir karar aldı.'GALATASARAY'A TEŞEKKÜR'Fatih Terim'e ve Galatasaraylı yöneticilere verdikleri destek ve sağduyulu açıklamaları için teşekkür ediyoruz. Benim için Burak neyse, Volkan da odur. Beşiktaşlı Olcay neyse, Volkan da odur. İç İşleri Bakanı ve Sayın Başbakanımız dahil herkesi göreve davet ediyorum. Artık buna bir son verilmeli.''GELİP BİRİ BIÇAĞI TAKSA? GELİN ARABASI MI BU?''Ya aralarında Volkan'ı, Emre'yi sevmeyen biri olsa gelip bıçağı taksa? Arabanın üzerine çıkıyorlar. Korumaları bu yüzden gönderiyoruz. Haber almak demek arabanın üzerine çıkıp kamerayla çekmek demek değil. Bu gelin arabası mı, önünü kesiyorsunuz? Arabanın üstüne çıkılır mı? Arabanın içine mikrofon sokulur mu?'
Gençlerbirliği Kulübü Başkanı İlhan Cavcav, 'Kullandığım 'imam-hatip' ibaresi yüzünden rencide olanlar varsa, bu amacını aşan yanlış benzetmeden dolayı özür dilerim' dedi.İlhan Cavcav, yaptığı açıklamada, Gençlerbirliği futbolcularına getirilen 'sakal yasağına' ilişkin kararını hatırlatarak, 'Futbolcularımıza sakal bırakmayı yasakladığıma dair bir açıklama yaptım. Ancak ses getiren bu açıklama, maalesef sürçülisan ederek kullandığım 'imam-hatip' ibaresi yüzünden amacını çok aşan, çarpıtan, ideolojik ve siyasi boyutlu yorumlara sebep oldu' değerlendirmesinde bulundu.'Kuşkusuz, bu topraklarda ve dolayısıyla Gençlerbirliği Spor Kulübünde futbol oynayan her kişi, Anayasa hükümleri doğrultusunda kılık kıyafet özgürlüğüne sahiptir' değerlendirmesinde bulunan Cavcav, şöyle devam etti:'Dini değerler dokunulmazdır. Bu hak ve özgürlüklere yaşamım boyunca saygı duydum ve duyacağım. Hoşlanmadığım husus ise gençlerin kendilerini ilginç moda akımlarına kaptırarak değişik saç-sakal uygulamalarıyla kanımca pek şık olmayan görüntülere bürünmesidir. Elbette Gençlerbirliği Spor Kulübü Başkanı olarak buna da müdahale etme ve müeyyide tatbik etme arzum ve hakkım bulunmamaktadır.'Tek amacının, 'sadece bir baba ve bir dede olarak, ideolojik ya da siyasi hiçbir öge barındırmaksızın, gençlere örnek olan futbolcuları, görünümlerine daha özenli davranmalarını tavsiye etmek' olduğunu kaydeden Cavcav, 'Kullandığım 'imam-hatip' ibaresi yüzünden rencide olanlar varsa, bu amacını aşan yanlış benzetme nedeniyle özür dilerim' ifadesini kullandı.Eurosport
Sultan Abdülaziz ve II. Abdülhamit dönemlerinde Osmanlı Devleti'ne saray görevlisi olarak hizmet etmiş olan Abdullah Biraderler (Viçen, Hovsep ve Kevork Abdullahyan) fotoğraflarıyla imparatorluk coğrafyasından birçok çehrenin ve eserin bir sonraki yüzyıla taşınmasını sağlayan saygıdeğer sanatçılarımız. Biliyorsunuz, kendileri Ermeni. Eserlerinin çok büyük bir kısmı maalesef devlet arşivlerimizde değil. Bunu bir kültür ayıbımız olarak aklımızda tutalım ve Amerikan Kongre Kütüphenesi'nden (Library of Congress) derlenmiş 19. yüzyıl İstanbulu karelerini seyre koyulalım.(Başlıklar, fotoğraflar üzerindeki Osmanlı Türkçesi açıklamaların Latinize edilmiş şekilleridir.)
G.Saray yöneticileri Ali Dürüst ve Abdurrahim Albayrak, F.Bahçe'nin milli kalecisi Volkan Demirel'e destek vererek, işbirliği teklifinde bulunduGalatasaray Sportif A.Ş Başkan Yardımcısı Ali Dürüst , Kazakistan milli maçından önce Volkan Demirel 'e yapılanları tasvip etmediğini belirterek bu konuda Fenerbahçe dahil bütün kulüplerle işbirliğine hazır olduklarını söyledi. Galatasaray Başkan Yardımcısı Abdurrahim Albayrak da, 'Volkan Demirel'e yapılanlar kabul edilemez. Zaten artık maçlara kimse gelmiyor. Gelenler de bunları yapıyor. Böyle devam ederse kimse maç izlemeyecek' dedi.Türk Telekom Arena'da oynanan Türkiye - Kazakistan maçı öncesinde kendisine gösterilen küfürlü tepkiden dolayı sahayı terk eden ve maça çıkmayan Volkan Demirel için bir yorum da Galatasaray cephesinden geldi.Galatasaray Sportif A.Ş'de yer alan ve camianın önde gelen isimlerinden biri olan Ali Dürüst, maçın ardından yaptığı yorumda her türlü küfür olayına karşı olduklarını ancak oyuncuların da profesyonel olduğunu ifade etti.Hürriyet'in haberine göre, Volkan Demirel'in yaşadıklarını 'kötü' olarak nitelendiren Dürüst, 'Statlarda her türlü küfür olayına karşıyız ve gerekli tüm önlemleri de almaya çalışıyoruz. Sadece Fenerbahçe ile değil, tüm kulüpler ile bu konuda bir çalışma yapabiliriz. Statlardan küfürü uzaklaştırmalıyız' şeklinde konuştu.Galatasaray Başkan Yardımcısı Abdurrahim Albayrak, 'Volkan Demirel'e yapılanlar kabul edilemez. Zaten artık maçlara kimse gelmiyor. Gelenler de bunları yapıyor. Böyle devam ederse kimse maç izlemeyecek' dedi.Galatasaray Başkan Yardımcısı Abdurrahim Albayrak, Kazakistan maçı öncesi yaşanan Volkan Demirel olayıyla ilgili açıklamalar yaptı.Albayrak, Fanatik'e yaptığı açıklamada 'Volkan'a yapılanlar kabul edilemez. Milli Takım için sahada bulunan bütün çocuklar bizim oyuncularımız. Neden yapıldığına anlam veremiyorum. Zaten artık kimse maçlara gelmiyor. Gelenler de bunları yapıyor. Böyle devam ederse kimse maç izleyemeyecek. Bunlar yakışmıyor. Lütfen artık daha dikkatli olalım' ifadelerini kullandı.T24
İstanbul'da bir gazeteci TOMA'nın sıktığı su ile yaralanmıştı. Birgün gazetesinde gönüllü fotomuhabiri olarak görev yapan Pembegül Gökçek TOMA'dan iki kez tazyikli su sıkarak yere düşüren ve omzundan yaralanmasına yol açan polis memuru hakkında 'kasten yaralama' suçundan üç yıla kadar hapis cezası istemiyle iddianame düzenlendi.İstanbul'da, 301 madencinin ölümüne ilişkin protesto sırasında fotoğraf çeken kişiye TOMA'dan iki kez tazyikli su sıkarak yere düşüren ve omzundan yaralanmasına yol açan polis memuru hakkında 'kasten yaralama' suçundan üç yıla kadar hapis cezası istemiyle iddianame düzenlendi. İddianame mahkeme tarafından kabul edildiği takdirde bu, TOMA suyuyla meydana gelmiş yaralanmalara ilişkin ilk dava olacak.Birgün gazetesinde gönüllü fotomuhabiri olarak görev yapan Pembegül Gökçek, Soma’da 301 işçinin hayatını kaybettiği facia sonrası geçen 17 Mayıs’ta İstanbul Galatasaray Meydanı’nda düzenlenen protesto eylemini takip ediyordu. Polislerin müdahalesi üzerine göstericiler dağıtılırken, Gökçek ve bir grup gazeteci Galatasaray Lisesi önünde fotoğraf çekmekle meşguldü. Bu esnada T35 numaralı TOMA’dan, fotoğraf çeken Gökçek’e tazyikli su sıkıldı. Yere düşen Gökçek doğrulmaya çalışırken ikinci bir tazyikli su kütlesiyle tekrar yere yığıldı. Gazeteciler tarafından yardım edilen Gökçek, hastaneye götürüldü. Sol omzunda yırtık saptanan Gökçek’e fizyoterapi tedavisi önerildi. Tedavi sonuç vermeyince ameliyat edildi. Yirmi gün iş göremez raporu veren 49 yaşındaki Gökçek’in sakat kalma riski sürüyor. Avukatı Ruşen Ali Nergiz savcılığa başvurarak, müdahaleyi gerektirir bir eylem yokken ve Gökçek yalnızca fotoğraf çekmekle meşgulken kasten hedef alındığını savundu. Nergiz suç duyurusuna ek olarak, Kızılbayrak gazetesi muhabiri Ersin Özdemir tarafından çekilmiş, Gökçek’e su sıkıldığı ana ilişkin dört fotoğrafı savcılığa sundu. İlk olarak, fotoğrafları çekip Gökçek’i hastaneye götüren Ersin Özdemir’in ifadesi alındı. Özdemir, polisin “Dağılın” şeklinde bir anons yaptığını hatırlamadığını, insanlar dağılmak üzereyken TOMA’dan su sıkıldığını belirterek, “Gökçek onların karşısında beş metre kadar uzaklarında resim çekiyordu. TOMA’dan gelen su onu yere düşürdü. Yerden kalktı ancak su bir kere daha ona vurdu. Tekrar yere düşünce ben gidip ayağa kaldırdım. Ondan sonraki aşamada şikayetçiyi hastaneye götürdük” dedi. Soruşturma sonunda, suyu sıkan TOMA görevlisinin polis Hakan Yıldırım olduğu tespit edildi. Yıldırım, “TOMA’daki telsizden, amirlerimizin talimatı üzerine topluluğa doğru dağılmaları amacıyla su sıkmamız istendi. Emir üzerine su sıktım. Belirgin bir şahsı ya da müştekiyi yaralamak gibi kastımız söz konusu değildir” dedi. ÜÇ YILA KADAR HAPİS İSTENİYORSavcı Basri Aydın, polis Yıldırım hakkında Türk Ceza Kanunu’nun 86/1. maddesi gereğince ‘kasten yaralama’ iddiasıyla iddianame düzenledi. İddianamede, tanık bir polisin ifadesine istinaden göstericilerin polislere taş ve şişe attığı, bunun üzerine tazyikli su sıkıldığı savunuldu. “Polisin megafonla uyarıp dağılmalarını istediği ancak civar sokaklardan taş ve şişe atan şahısların alana gelmesi üzerine T35 nolu TOMA’da operatör olarak görev yapan polis Hakan Yıldırım’ın toplananlara su sıktığı ve sıkılan sudan Gökçek’in düşerek basit olmayacak şekilde yaralandığı” ifade edildi. İddianame İstanbul 68. Asliye Ceza Mahkemesi’ne sunuldu. Mahkeme iddianameye ilişkin henüz bir karar vermedi. Avukat Nergiz, TOMA suyuyla oluşan yaralanmaya ilişkin bilinen ilk iddianamenin düzenlenmiş olduğunu belirterek, “Artık bu tip suçlarda kasten yaralama suçundan işlem yapılabilecek” diyor. Haber FX
A Milli Futbol Takımımız'da yaşanan Volkan Demirel olayını, NTV Spor ekranlarında yayınlanan Spor Servisi adlı programda değerlendiren Mehmet Demirkol, önemli ifadeler kullandı.Demirkol, 'Herkesin herkesi protesto etme hakkı vardır. Brezilya maçındaki haktır, sınırının nerede başlayıp nerede biteceği bellidir' dedi.Sporx
Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, yapımı devam eden Vodafone Arena ilgili çok önemli açıklamalar yaptı.Siyah beyazlı kulübün yeni stadında yapımı tamamlanan ilk locadan taraftarlara seslenen Orman, BJK TV'ye yaptığı açıklamada inşaatın son durumunu anlattı.'BU CESARETİ BEN GÖSTERDİM'Fenerbahçe ve Galatasaray'la aralarında mali olarak fark olduğunu belirten Fikret Orman 'İki ezeli rakibimize göre gelir farkımız var. Stadı yapmadan rekabet etme şansımız çok azalıyor. Stadı yıkmak büyük bir riskti. Siyasi problemler de vardı. Tevazu yapmayacağım, bu cesareti ancak ben gösterebilirdim.' diye konuştu.Stadın inşasının hızla devam ettiğini söyeleyen Fikret Orman, 'Geçen sene 29 Aralık'ta ilk temelimizi attık. 10.5 ayda da bu noktaya gelebildik. Daha da hızlı gelebilirdik ama şartlar, imkanlar, finansmanlar sonucunda bu noktaya geldik. Allah nasip ederse de 29 Aralık'da stadın kaba inşaatını çıkacağız. Biz hiç durmadık, burası bitecek.' ifadelerini kullandı.Orman ayrıca 'Geldiğimizde borç çok, yatırım yoktu. Mayıs ayında borçlarımız rakiplerimizden az, gelirlerimiz onlardan çok olacak.' ifadelerini de sözlerine ekledi.Vodafone Arena'nın çatısına da başlayacaklarını açıklayan başkan Orman 'Çatıya 15 gün içereisinde başlıyoruz. Ardından hızımız daha da artacaktır.' dedi.Fikret Orman, locaların büyük bir kısmının satıldığını söylerken '146 loca var, 122 tanesi için satış konusunda sözleşme yaptık. Elimizde 24 tane locamız kaldı. Statta bir yılbaşı partisi vermeyi planlıyoruz. Orada loca satışları daha da artacaktır. Sezon sonunda da Şampiyonluk hakkımız olursa burada turu atmak istiyoruz' diye konuştu.'ANKARA VE KONYA'DA OYNAYABİLİRİZ'Stat arayışların ezeli rakiplerinden destek görmediklerini hatırlatan Fikret Orman 'Centinmenlik açısında bütün kulüpler adında tarihi bir şans kaçtı. Geçti artık. Bundan sonra bunları konuşmak aramızdaki dostlukları parçalar.' dedi.Beşiktaş Kulübü Başkanı, kalan maçları için de 'İlk yarıda içeride 4, ikinci yarıda ise 8 maçımız kaldı. Kasımpaşa maçında taraftarın ilgisini görmek istiyorum. Ona göre Trabzonspor ve Galatasaray maçlarını nerede oynayacığımıza bakacağız. Ankara 19 Mayıs veya Yeni Konya Stadı'nda da oynayabiliriz.' ifadelerini kullandı.'TÜRK FUTBOLUNA BEŞİKTAŞ MODELİ...'Türk futbolunun son durumu hakkında da konuşan Orman şu ifadeleri kullandı:'Türk futbolu Beşiktaşla beraber model olarak yukarı çıkabilir. Mali imkansızlıklardan gelip neler yapılabileceğini gösteriyoruz. Yerli oyuncu ruhu olması lazım. Biz buna yatırım yaptık, yapmaya da devam edeceğiz. 7 tane milli oyuncumuz var. Türk futbolu tekrar eski noktasına gelir. Ama kötüyü örnek yapmamak lazım.'Bu sezon şampiyon olacaklarını iddia eden Fikret Orman 'Buna kalben inanıyorum. Yeter ki taraftarlarımız destek olsunlar. Bu çocuklar pırıl pırıl çocuklar. Biz kendi işimizi yaparız rahat olsunlar, bu stat bitecek.' diyerek sözlerini noktaladı.Ligtv
Ahmet Çakar, Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım'ın basın mensuplarına ''Siz kimsiniz lan'' diye hitap etmesine 'Sen kimsin lan' diyerek çıkıştı.Ertem Şener'in moderatörlüğünü yaptığı Rasim Ozan Kütahyalı, Sinan Engin, Ahmet Çakar ve Abdülkerim Durmaz'ın gündemdeki spor olaylarını değerlendirdiği Beyaz Futbol programında Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım'ın açıklamaları masaya yatırıldı.Aziz Yıldırım'ın geçtiğimiz hafta yaptığı basın açıklamasına canlı yayında cevap veren Çakar, sert ifadeler kullandı.İŞTE AHMET ÇAKAR'IN YILDIRIM'A VERDİĞİ YANIT;Başkan, benim de içinde bulunduğum bir gruba 'Siz Kimsiniz Lan' dediya ona cevap vereyim mi? Sen kimsin lan.. Sen kimsin.. Sen kimsin.. Eski hakemiz burada çıkmaya hakkımız var. Sen mütahitsin 10-20 yıldır takım yönetiyosun. Bir de Fenerbahçe'nin başını derde soktun.. Yeniden yargılanırsın aklanırsın ona hiç bir lafım yok saygım var. Siz kimsiniz lan dediği basın mensuplarının başında ben kendi üzerime alıyorum. Sen kimsin lan..'BAŞKANLIĞINA SAYGIM VAR'Tekrar söylüyorum bana ve meslektaşlarıma 'Siz kimsiniz lan' diyen adama 'Sen kimsin lan'. Fenerbahçe Başkanısın F.Bahçe konusunda saygı duyarım ama sakın bir daha 'lan' falan deme yeniden söylüyorum 'Sen kimsin lan'..'SEVİLDİĞİNİ BİL'Sevildiğini bil yalnış yapma, eleştirebilirsin ama 'lan' falan dersen 'lan' aynen sana geliyor.Eurosport
Her bakımdan o kadar utanılacak durumdayız ki nereden başlamak daha uygun olur kestiremiyorum. Yakın zamanlarda deplasmanda 6, içeride 4 olmak üzere iki maçta 10 gol attığımız rakip karşısında Milli Takım’ın çıkış aradığı haberleri mi dersiniz, Galatasaray stadında Fenerbahçeli Volkan Demirel’e küfür etmek üzere gelmiş kişiye hiçbirşey yapılamayışı mı içinizi kanatır, yoksa milli kalecinin bu nedenle maçı ve stadı terkedebilmesi gibi akılalmaz bir davranış üzerine mi yoğunlaşırsınız, size bırakıyorum.Devamı...
Türkiye A Milli Futbol Takımı'nın Kazakistan'ı 3-1 mağlup ettiği 2016 Avrupa Şampiyonası Elemeleri A Grubu maçı öncesi kaleci Volkan Demirel'in kendisine edilen küfürlerden dolayı maça çıkmayıp sahayı terk etmesi, dünya basınında da büyük yankı buldu.Dünya'nın tanınmış haber ajansları ve spor basını, Volkan Demirel'in sahayı terk etmesini birinci haber olarak gündemlerine taşıdı. Milli kalecinin maç öncesi ısınma hareketleri sırasında sahayı terk etmesi olayına en değişik bakış ise İspanya'nın ünlü gazetesi AS'tan geldi.AS: 'VOLKAN DEMİREL'E IRKÇI SALDIRI'Gazetenin internet sitesinde manşette yer alan haber, 'Volkan Demirel'e ırkçı saldırı' başlığıyla verildi.MARCA: 'VOLKAN DEMİREL SAHAYI TERK ETTİ'İspanya'nın Marca gazetesi de, 'Kendi taraftarı tarafından kendisine küfür edilen Volkan Demirel sahayı terk etti' ifadesini kullandı.REUTERS: 'TÜRK MİLLİ TAKIMI KALECİSİ MAÇTAN ÖNCE SAHAYI TERK ETTİ'Reuters Haber Ajansı ise Fenerbahçeli Volkan Demirel'in yaşadığı olayın, sarı-lacivertli takımın en büyük rakibi olan Galatasaray'ın stadyumunda gerçekleştiğini haberinde vurguladı.DHA