TRT İki Defa İsrail'in Başkentini Kudüs Olarak Göstermiş: 'Sorumluları İşten Çıkardık'

 > -

TRT'de çocuklara yönelik yayınlanan bilgi yarışması Rüzgar Gülü'nde, İsrail'in başketi Kudüs olarak gösterilmişti. Yarışmada 'Kudüs hangi ülkenin başkenti?' sorusunun doğru cevabı 'İsrail' olarak yer almıştı.

Trump'ın Kudüs'ü İsrail'in başkenti olarak tanımasının ardından konunun gündemdeki etkisi sürüyor.

Trump, ABD Politikasını Tersine Çevirdi: Kudüs İsrail'in Başkenti Olarak Tanındı, Elçilik Taşınacak - onedio.com
Trump, ABD Politikasını Tersine Çevirdi: Kudüs İsrail'in Başkenti Olarak Tanındı, Elçilik Taşınacak - onedio.com

Daha önce TRT 1'de şu anda da TRT Çocuk'ta yayınlanan Rüzgar Gülü programında sorulan bir soru gündemde.

Yarışmanın 'başkentler' bölümünde Kudüs İsrail'in başkenti olarak gösterildi.

İlgili yarışmanın tartışmaya neden olan bölümünü buradan seyredebilirsiniz 👇

Benzer bir olay yine TRT'de yaşanmış ve alt yazıda 'başkent Kudüs' ifadeleri kullanılmıştı.

TRT'de yaşanan alt yazı krizi sonrası 2 kişinin işine son verilmişti.

Görüntüleri sosyal medyada yayılmasının ardından birçok kullanıcı kanala tepki gösterdi.

Konuya ilişkin açıklama geldi: 'TRT Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın görüşlerini merkeze alan bir yayın yapmaktadır.

Açıklamada "Son günlerde artan ve bilinçli olarak tasarlandığını düşündüğümüz asılsız iddialarla Türkiye’nin ekranı TRT’ye zarar verme çabaları ve artan ‘Kudüs’ hassasiyeti üzerine bu açıklamanın yapılması zaruri hale gelmiştir. Amerika Birleşik Devletleri’nin Kudüs’ü İsrail’in başkenti ilan etmesi, başta Türkiye olmak üzere birçok ülkede büyük tepkiyle karşılanmıştır. TRT ‘Kudüs’ konusunda Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet politikası doğrultusunda ve Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın görüşlerini merkeze alan bir yayın yapmaktadır." ifadelerine yer verildi.

Ayrıca ilgili kişilerin işlerine son verildiğini belirten TRT'nin açıklaması şu şekilde:

"2014 yılı Eylül ayında yayınlanan bir çocuk programında ve 2017 yılı Nisan ayında yayınlanan bir haber bültenindeki alt yazı haber bandında ‘Kudüs’ için yanlış bir konumlandırma yapılmış, bu durumun fark edilmesinin ardından ‘Kudüs’ hassasiyeti de göz önüne alınarak hemen soruşturmalar başlatılmıştır.

Akabinde, bu iki büyük hatanın sorumluları işten çıkarılarak TRT ile ilişikleri tamamen kesilmiştir."

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!
YORUMLAR İÇİN TIKLAYINIZ

Başlıklar

Amerika Birleşik DevletleriİsrailRecep Tayyip ErdoğanTRTTürkiye Radyo ve Televizyon Kurumuolaytrt
Görüş Bildir