Suriye'de 15 Çocuğu 'Yanlış Madde' Öldürdü

 > -
Suriye'de 15 Çocuğu 'Yanlış Madde' Öldürdü

Suriye'nin İdlib kentinde kızamık aşısı yapıldıktan sonra hayatını kaybeden çocuklarla ilgili Dünya Sağlık Örgütü açıklama yaptı: Aşılarda yanlışlıkla kas gevşetici bir madde kullanıldı.

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Suriye'nin İdlib kentinde kızamık aşısı yapılan 15 çocuğun ölümünün, atrakuryum isimli maddenin yanlışlıkla kullanılmasından kaynaklandığını açıkladı.

DSÖ'den yapılan yazılı açıklamada, 16 Eylül 2014 tarihinde meydana gelen olayla ilgili yapılan araştırma sonucunda, çocuk ölümlerinin, anestezilerde kas gevşetici olarak kullanılan atrakuryum adlı maddenin aşı sırasında yanlışlıkla seyreltici olarak kullanılmasından kaynaklandığı sonucuna varıldığı belirtildi.

Ölümlere, kızamık aşısının kendisi veya aşının gerçek seyrelticisinin yol açtığı yönünde herhangi bir kanıt bulunmadığı ifade edilen açıklamada, atrakuryum tüplerinin yanlışlıkla aşılama paketlerine eklendiği ve dört aşılama ekibine dağıtıldığı ifade edildi.

Suriye'deki çocuklar için kızamık ve çocuk felci riskinin çok büyük olduğuna dikkati çekilen açıklamada, aşı konusunda güvenin tekrar sağlanması ve bütün çocukların aşılara ulaşabilmesi gerektiği kaydedildi. DSÖ, zehirlenmeden dolayı 15 çocuğun öldüğü İdlib'de, 50 çocuğun daha aşıdan etkilendiğini bildirmişti.

Kızamık aşısından ölümler

Suriyeli muhaliflerin oluşturduğu geçici hükümetin sağlık bakanlığı, DSÖ ve Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) öncülüğünde İdlib'de 15 Eylül'de kızamık aşısı kampanyası başlatmıştı. Aşı kampanyası kapsamında birçok çocuğa kızamık aşısı yapıldı. Bir gün sonra, İdlib'in kırsalındaki Cercenaz bölgesinde çocukların hayatını kaybetmesi üzerine bakanlık aşı kampanyasına son verdi.

Kaynak: AA

Haberin Tamamı İçin:

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!
YORUMLAR İÇİN TIKLAYINIZ

Başlıklar

Birleşmiş MilletlerİdlibSuriye
Görüş Bildir