onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Kadın ve Erkek Olmanın Ötesi: Hz. İnsan Bilinci

etiket Kadın ve Erkek Olmanın Ötesi: Hz. İnsan Bilinci

Kubilay Aktaş
26.01.2023 - 08:05 Son Güncelleme: 29.01.2023 - 12:34

Erkek ve kadın fizyolojik ve psikolojik olarak farklı, ancak birbirini tamamlayan ikili bir yapıdır. İnsan varlığının bu boyuta özgü iki kutuplu görünümleridir. Tao tektir ancak oluşuma girdiği an ikili olmak zorundadır. Ying ve yang kadın ve erkek yukarı ve aşağı gibi. Birçok benzerlik ve farklılıkları içeren bu ikili yapı nihai birliğe ulaşırsa tekliğin vücuduna ulaşır cinsiyetlerini aşar. Yani, kadın kendi içindeki erkekle ve erkek de kendi içindeki kadınla bir merkezde buluşursa dönüşür. Hz. İnsan cinsel kimliğin ötesinde tüm donanımları kullanan bilinçtir. Kadın için olan bazı şeyler erkek için, erkek için olan bazı şeyler ise kadın içindir. Er Rahman ve Er Rahim tecellileri ve senin iç ve dış dünyaların hepsi eş zamanlı işler.

İçeriğin Devamı Aşağıda chevron-right-grey
Reklam

Tekliğin dış ve iç alemi olarak birlikte zuhur eden kalem ve mürekkep kağıt hakikatinde buluşur ve Hak’ka sunulan bir hayırlı bir dua olur.

Tekliğin dış ve iç alemi olarak birlikte zuhur eden kalem ve mürekkep kağıt hakikatinde buluşur ve Hak’ka sunulan bir hayırlı bir dua olur.

Her şeyin hikmeti hükümleri ve dengeleri vardır. Ataerkil ve anaerkil yapıların kadim anlam ve işletimini tevhidin birliği ile bilir ve yaşarsın. Erkek ve kadın olmanın ötesinde insan olur, erkeği ve kadını bilerek fıtratına uygun yaşarsın.

Kadınlığın nihai örneği Hz. Meryem’dir ki onun için her saliha kadının kalbine de Hz. Meryem, Hz. Fatıma, Firavunun karısı Asiye derin izler bırakır, ilham olur. Salih erkeğin de nihai örneği Muhammed as der ki: “Ben cennette Meryem ile nikahlanacağım.”  

Nikah kavramı kemali bir tamamlanma dengelenme ve sükundur. Ying ve yangın buluşması gibidir. Cennette kişi ruh eşi ile birliktedir. Bu dünyada da olabilir.  

İnsani ahlak ve erdemini yaşamayan kendine ve başkalarına yabancılaşır düşman olur. Salih olmayan kişi cinsiyetini kullanma konusunda da nefsi emmareye düşer. Emmare nefis karşıdakini suçlar, nefret eder. Karşı cinsten nefret eden bir kişi travmatiktir. Kadın ve erkek İlahi olanın iki ayrı yönüdür. Yarattığını bilir ve kendisinden de ruh üflemiştir.

Çeşitlilikler gelişimin zenginliğidir. Tek kutuplu siyah beyazdan oluşan bir dünya sıkıcı ve eksik olurdu. Renklerin, seslerin, algıların, insanların çeşitliliği; varlığın zenginliği, cömertliği ve yaratıcılığın kaynağıdır. 

“Ağaçlar kalem, denizler mürekkep olsa Allah’ın ilimi bitmez.” 

Bir şey dünya semasına gölge varlığı ile gelir, gül ve diken hassasiyette duyarlılık iledir. Dikkatli olmalısın, dikene kızar gülü yolarsan yazık edersin. İnsan yukarı ve aşağı  dişil ve eril yapısında potansiyeldir. Baskın olan zuhura çıkar. Birisi dışarı kıvrılırken diğeri içeri kıvrılır. İlahi olanın yazdığı kalem ve kalemin içine girdiği Nun ve satır satır yazılanlara yemin olsun.

Karanlık aydınlık, gece gündüz döngüsü bir karar bir hesap ve hikmet iledir.

“Onun izni olmadan bir yaprak bile düşmez!”

Hakikatinde insan, güneş ve ayın buluşmasından oluşan ve gelişen bir dünya ve güneşler ve sabit yıldızlar ötesidir. Güneş ve ay. Her mertebenin gecesi ve gündüzü vardır. Yaratımın gecesi ve gündüzü, güneşi ve ayı tekbir gök kubbe altında. Varoluş çok boyutlu ve temelde ise iki kutuplu diyalektik bir süreçtir.

Kutupların bulunduğu seviyede, etki ve tepki mekanizmasının sürtüşmesi ve çatışması ile gelişim başlar.

Kutupların bulunduğu seviyede, etki ve tepki mekanizmasının sürtüşmesi ve çatışması ile gelişim başlar.

Süreçte kutuplar dengelenir ve mirac ederse yeni döngülere boyutlara katılır. Kutsal ruhu deneyimler ve cinsiyetini dahi kemali ile yaşarsın. Unutmayalım ki her erkek biraz kadın her kadında biraz erkektir. 

Keskin hatlarla hiçbir şeyi diğerinden ayıramazsın. Dokundukları alan mutlaka vardır. 

Bildiğimiz dişil yapımız daha çok içgüdüsel ve sezgiseldir. Dişil yapı çok dikkatli ve bilinçli bilgeleri ister. Güçlü irade sezgi akıl ve tahkiki iman ister.

Bu anlatım “Bir kişinin kadınlığı veya erkekliği ile ilgili değil; bu iki yapının ne gibi nitelik ve potansiyelleri var. Buda ben senin kadınlığın ve erkekliğinle değil onları kullananla ilgileniyorum…” der. 

Eğer bilinçsizsen kadınlığın içgüdüsü içinde suret-perestlerin şehvet kokan cehennemlerine düşersin. Cahil bir kadının bedenini göstermekten başka bir varlığı kalmamıştır ve kendisine ait olmayan bir şeyi teşhir ediyordur. Şeytan şehvet telkin eder; erkek ise iradesi zayıf olandır, Havva’nın yılan tarafından kandırılması ve her ikisinin de ayağının cennetten kayması. Şeytan zayıf iradelileri ilk seviye de şehvet ile avlar. Kadın güdüsel olarak göstermek, erkek güdüsel olarak görmek ister. Bunlar her düzeyde birbirine bağlıdır, bağımlıdır kim neyi gösteriyor ve ne görüyorsa ahiretinde onu bilecektir. Güzellikler izlenmek içindir ama izni dairesinde bir hikmete yöneliktir. 

Bedenin, güzelliğin, araban, eşin ve dahi çocuğun, hiçbiri hakikatinde sana ait değil. Emanetçisin ve izin dairesinde kullanmaz emanete hıyanet edersen cehenneme yağmur gibi yağarsın Allah korusun.  

Mekanik bir aracın bozulması ile bir kadının bozulması arasında uçurumlar vardır. Kadın bozulursa dünyanın sonu gelir, kıyamet kopar çünkü varlık onun aracılığı ile gelir. Yaratımın beşiğidir, cennet anaların ayakları altındadır. Ve kadın bu kadar kutsal ve o kadar güzeldir. Erkekler alınmasın; kadın erkekten bir tık daha güzeldir ama esas güzellik takvadır, kamil kadın ve kamil erkek olabilmektir. İslam’da ve Kadim Türklerde kadına verilen değer gerçek anlamda bir anlaşılsa ateist feministler tüm davalarından vazgeçmek zorunda kalırlar. Davası erkekler değil kadın hakları olanlar haklıdırlar. Cumhuriyetin Yasaları içinde kadın erkekle eşit haklara sahip değildir. Kadınların avantajları erkeklerden her zaman fazla olmuştur. Bu Cumhuriyetimizin kadına verdiği önemdir. En basitinde evlilikte tüm avantajlar kadının elindedir. Yasalar karşısında güçlü olan kadın olmuştur. Daha fazla haklar da verilmelidir. Zamanında kadın ezilmiştir.

Kadın tabiatı, ana içgüdü beden merkezinde yaşar, yoğun hisseder, doğru seyir ile içgüdü ve beden merkezi sezgi ve yaratımın beşiği haline gelir.

Kadın tabiatı, ana içgüdü beden merkezinde yaşar, yoğun hisseder, doğru seyir ile içgüdü ve beden merkezi sezgi ve yaratımın beşiği haline gelir.

Bu kadın evrene açılan ve evrenleri doğuran Meryem sıfatını alır. Oradan İsa doğar ve bu ruhtan doğanlar ruh sahibi olur. 

Hz Mevlana: “İster kadın, ister erkek olsun hepimiz Meryem olan bedenlerimizde Ruh İsa’sını doğurmalıyız.” der.  

Kadın kadar üstün donanımlı hassas ayarlara sahip ikinci bir varlık şimdilik yoktur, bulamazsın. Yağ bozulursa zehir olur. Eğer kadın bozulursa ondan daha zararlısını bulamazsın. İllimunati bunu bilir ve kadını erkeğe karşı kullanır. İllimunati yılanı kadın ile erkeği dolayısı ile dünyayı yönetir. Ve bilenler, şehvet ve şiddet kokan bu hareketlerin şerrinden bela ve fitnesinden Allah’a sığınırlar. Yaratılış mitinde şeytan erkeğe karşı kadını seçer, onu kullanır. Sonuçta erkek de kadın da her ikisi de zokayı yutar ve cennet ayaklarının altından kayar! Rabblerini bilirlerse cennette ebedi olarak yaşarlar.  

Kadın ve erkek olarak bildiğin güç ve donanım olanaklarına karşı dikkatli ol. Bunları doğru kullan. Bunlar sana bahşedilmiş yetilerinden Rabb’ini bilme yolunda kullan ve daha ne suretler… Her boyutun ayrı elbise ve hali. 

 Kadın ağırlıklı olarak içgüdü merkezinde, erkek ise ağırlıkta zihin merkezinde yaşar. 

Cinsiyet düzeyinde ilkel ve hamdırlar. Kadının içgüdüsü varoluştan gelir ve doğru yönlenirse sezgi kapısını açar. İçgüdü tohumdur. Erkeğin zihni ise varoluşundan değil daha yüzeysel ve yeni olan akıldan gelir mantıktır.

Kadın içgüdüsel ve sezgisel; erkek ise mantıksaldır ve akılsaldır. Bu tanımlar doğum haritaları nefis mertebelerine göre farklı yoğunlukta olabilir, yoğunlukları farklıdır, hatları ise budur. 

Bir erkek bedenini kadın kadar yoğun hissedemez, bir kadın da erkek kadar çok düşünmez. Hislerinde yanılırsın ama mantıkta bilmeye daha yakın olursun. İslam hukukunda iki kadın şahitliğine karşı bir erkek şahitliği denk düşülmüştür. Bunun sayılmayacak hikmetleri vardır. Kadın duygusaldır, kalptir; erkek ise mantıksaldır, akıldır. Doğru akıl duyguları besler. Onun için önce aklını inşâ et, aklın Salim olursa kalbin Selim olur. Salim güvenli, selim ise huzurdur.  

Kadın erkeğe göre daha geniş ve daha rahattır. Erkek çabuk sinirlenir, kadının ne zaman sinirlenip sinirlenmeyeceğini bir erkek anlayamaz. Ama kadın bilir. Kadının mantığa ihtiyacı yoktur, erkek gibi düşünmez, sezgisi ile sonucu zaten önceden görür çözümleri atlar. Erkek çözümleyip sonuca ulaşırken kadın çoktan kafada bitirmiştir. Kadınlar bilir, erkekler düşünür ve bilir. Erkek düşünerek bilir, kadın ise nerden geldiğini bilmez ama bilir. Kadın sezgisel erkek akıldır.

Kadının işi daha kolaydır, içgüdü merkezinden sezgiye sıçramak kolaydır ama entelektüel akıldan sezgiye sıçramak için tüm aklını bırakman gerekir.

Kadının işi daha kolaydır, içgüdü merkezinden sezgiye sıçramak kolaydır ama entelektüel akıldan sezgiye sıçramak için tüm aklını bırakman gerekir.

Bu yüzden tarih boyunca kadınlar erkekler tarafından kıskanılmıştır çünkü kadın biliyordur ve içgüdüsel erkek kadına zulmetmiştir. Kadına seçme ve seçilme hakkını veren İslam peygamberi Hz. Muhammed (sav) ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk’tür. İkisi de kadınlara hayrandırlar. Kevser Irmağı Fatıma anamızın elinden, İsa ise iffetli Meryem’den gelir. Türklerde kadın ve erkek her zaman yan yanadırlar, hatta erkeğin baş danışmanı eşidir; ülkeyi zahiren erkek, batında ise kadın yönetir.

Erkekler de kadınlar da biraz farklı dünyalardan geldiklerini bilirler. Kadınlar sanata, şiire, zevke ve ihtişama varır mest olur, hissederler…

Erkekler ise bunların neden, nasıl ve ne için olduğunun araştırmasına girer, akıl yürütür. Öte yandan; erkekler de hisseder ve kadınlar da akıl yürütür ancak birbirleri kadar yoğun değil. Göz ve kulak gibi ayrı ama aynı zevkte.   

Kadın yaşar ve erkek anlar. Bu kadın anlamaz, erkek de yaşamaz demek değildir. Sadece kadınlar fıtratlarından dolayı daha yoğun hissederler yaşarlar. Kadının anne olmak gibi bir potansiyeli var ama erkeğin yok. Yaşamak ve anlamak İnsan olmaktır. Ve yaşam iki parçanın sağlıklı çalışması ile dengelenir. Erkekler biraz kadın gibi hissedebilir, kadınlar da biraz erkek gibi anlayabilirlerse dünya daha dengeli bir yer olabilir. En azından erkeğin ve kadının ötesinde başka bir düzlemde buluşulabilir… 

Instagram

Facebook

YouTube

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda chevron-right-grey
Reklam

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
34
31
14
0
0
0
0
Yorumlar Aşağıda chevron-right-grey
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
N Z

Kadınlar size bakmıyorlar diye kadınların "bakmaya, görmeye, görsel uyaran almaya" erkeklerden daha az güdülü olduğunu söylemeniz; kadınlar sizi/çevrenizdeki... Devamını Gör

N Z

Biraz beslenmenize, bakımınıza, vücudunuza vs. dikkat ederseniz kadınlar size de bakarlar, o zaman kadınların ne kadar görsel, bakmayı, izlemeyi, görmeyi sev... Devamını Gör

N Z

Karşı cinsten nefret etmek derken de "Kadın bedensel, içgüdüseldir, teşhiri sever, erkekse öfkeli, agresif, iradesizdir, kadına saldırması normaldir, kadında... Devamını Gör

N Z

Ve hayır, kadın ezilmemiştir. Erkek, tüm ezikliği, acizliği ve hıncıyla (sizin bu komedi söylemlerinizle yapmaya çalıştığınız gibi) kadını ezmeye çalışmıştır... Devamını Gör

Tripura Sundari

"Davası erkekler değil kadın hakları olanlar haklıdırlar." Feminizme dair en ufak bir fikrin yok, değil mi? Feministlerin davası, ataerkil tahakkümün yok edi... Devamını Gör