Görüş Bildir
Haberler
İran'da İşlenen Kadın Cinayetlerini Konu Alan 2022 Yapımı "Holy Spider" Filmini İnceliyoruz!

İran'da İşlenen Kadın Cinayetlerini Konu Alan 2022 Yapımı "Holy Spider" Filmini İnceliyoruz!

Merhaba. Bu içerikte İran'da 1 yıl içerisinde seks işçisi oldukları için 16 kadını öldüren ve bundan pişmanlık duymayarak aksine zevk alan bir katilin hikayesini anlatan Holy Spider filmini inceledim. Film, İran toplumunun suça, kadına ve toplumsal hayata nasıl yaklaştığına dair çarpıcı gözlemler yapıyor.

İyi okumalar dilerim.

Not: Filmin incelemesi olduğu için spoiler içerir.

İçeriğin Devamı Aşağıda

Ali Abbasi'nin yönettiği Holy Spider yani Kutsal Örümcek filmi, gerçek olaylara dayanan bir polisiye gerilim filmidir. İran'ın kutsal şehri Meşhed sokaklarında 2000'den 2001'e kadar 16 seks işçisi kadını öldüren bir seri katili araştıran kurgusal bir kadın gazeteciyi konu alıyor.

Ali Abbasi'nin yönettiği Holy Spider yani Kutsal Örümcek filmi, gerçek olaylara dayanan bir polisiye gerilim filmidir. İran'ın kutsal şehri Meşhed sokaklarında 2000'den 2001'e kadar 16 seks işçisi kadını öldüren bir seri katili araştıran kurgusal bir kadın gazeteciyi konu alıyor.

Zahra Amir Ebrahimi, kendine güvenen bu sert gazeteciyi çarpıcı şekilde canlandırmasıyla Cannes Film Festivali'nde bu yıl En İyi Kadın Oyuncu Ödülü'nü kazandı. Film de 95. Akademi Ödülleri'nde Danimarka'nın En İyi Uluslararası Uzun Metrajlı Filmi seçildi.

Zahra Amir Ebrahimi, kendine güvenen bu sert gazeteciyi çarpıcı şekilde canlandırmasıyla Cannes Film Festivali'nde bu yıl En İyi Kadın Oyuncu Ödülü'nü kazandı. Film de 95. Akademi Ödülleri'nde Danimarka'nın En İyi Uluslararası Uzun Metrajlı Filmi seçildi.

Filmin yapımcıları, kötü şöhretli 'Örümcek Katili'nin nasıl avlandığının öyküsünü sunarken aynı zamanda İran halkının olaylar karşısındaki tepkilerine de sosyolojik bir gözle yaklaşıyor.

Filmin yapımcıları, kötü şöhretli 'Örümcek Katili'nin nasıl avlandığının öyküsünü sunarken aynı zamanda İran halkının olaylar karşısındaki tepkilerine de sosyolojik bir gözle yaklaşıyor.

Hikayeye gelecek olursak; filmin başında genç bir kadın, çocuğunu ve dağınık evini bırakıp sokaklarda yürümeye başlar. Yolda girdiği bir tuvalette makyaj yapar, bir adamın arabasına biner ve onunla sevişir. Daha sonra, sokaktaki bir kadından afyon alır.

Hikayeye gelecek olursak; filmin başında genç bir kadın, çocuğunu ve dağınık evini bırakıp sokaklarda yürümeye başlar. Yolda girdiği bir tuvalette makyaj yapar, bir adamın arabasına biner ve onunla sevişir. Daha sonra, sokaktaki bir kadından afyon alır.

Kadın yolda sigara içerken motosikletli bir adam onunla yatması için davet eder. Kadın bu teklifi kabul eder. Adam, onu bir eve götürür ve kadının tam bir tuhaflık sezdiği sırada onu başörtüsüyle boğarak öldürür. Cesedini de şehrin varoş bir arsasına bırakıp kaçar. Adam filmin devamında yoldan aldığı kadınları öldürmeye devam eder.

Kadın yolda sigara içerken motosikletli bir adam onunla yatması için davet eder. Kadın bu teklifi kabul eder. Adam, onu bir eve götürür ve kadının tam bir tuhaflık sezdiği sırada onu başörtüsüyle boğarak öldürür. Cesedini de şehrin varoş bir arsasına bırakıp kaçar. Adam filmin devamında yoldan aldığı kadınları öldürmeye devam eder.
İçeriğin Devamı Aşağıda

Filmin sonrasında otobüsten çantalarıyla inen ve taksi arayan bir kadın görüyoruz. O, korkunç seri katil hakkında daha fazla bilgi edinmek için Meşhed'e gelen kadın gazeteci Arezoo Rahimi'dir. Otele varırken şoför ona örümcek katilinin şehirde yarattığı terörü anlatır.

Filmin sonrasında otobüsten çantalarıyla inen ve taksi arayan bir kadın görüyoruz. O, korkunç seri katil hakkında daha fazla bilgi edinmek için Meşhed'e gelen kadın gazeteci Arezoo Rahimi'dir. Otele varırken şoför ona örümcek katilinin şehirde yarattığı terörü anlatır.
image.tmdb.org

Otelde resepsiyonist ona bekar bir kadın olarak oda aradığı için oda vermek istemez. Gazeteci kimliğini gösterene kadar durmaksızın onu sorgular. Gazeteci olduğunu ispatlayınca anca oda verirler. Filmde adam kadının saçının düzgün örtmesi gerektiğine kadar karışır.

Otelde resepsiyonist ona bekar bir kadın olarak oda aradığı için oda vermek istemez. Gazeteci kimliğini gösterene kadar durmaksızın onu sorgular. Gazeteci olduğunu ispatlayınca anca oda verirler. Filmde adam kadının saçının düzgün örtmesi gerektiğine kadar karışır.

Rahimi odasına gider, bir burka giyer ve örümcek katili konusunu haber yapan ve yerel bir gazeteci olan Sharifi ile tanışmaya gider. Katil ne zaman bir kadını öldürse Sharifi'yi aramakta ve yaptıklarının kamuoyuna açıklanmasını istemektedir. Çünkü o, kendini bir katil değil, kenti günahlardan temizleyen bir adam olarak görüyordur.

Rahimi odasına gider, bir burka giyer ve örümcek katili konusunu haber yapan ve yerel bir gazeteci olan Sharifi ile tanışmaya gider. Katil ne zaman bir kadını öldürse Sharifi'yi aramakta ve yaptıklarının kamuoyuna açıklanmasını istemektedir. Çünkü o, kendini bir katil değil, kenti günahlardan temizleyen bir adam olarak görüyordur.

Filmin devamında evli ve iki çocuklu bir adam olan Saeed'in hayatına bakıyoruz. İnşaatta çalışıyor ve günlerini ailesiyle birlikte geçiriyor. Sharifi ile görüşmesinin ardından bir polis memuruyla da konuşan Rahimi, polislerin katili bulmadaki yetersizliği konusunda onları eleştiriyor.

Filmin devamında evli ve iki çocuklu bir adam olan Saeed'in hayatına bakıyoruz. İnşaatta çalışıyor ve günlerini ailesiyle birlikte geçiriyor. Sharifi ile görüşmesinin ardından bir polis memuruyla da konuşan Rahimi, polislerin katili bulmadaki yetersizliği konusunda onları eleştiriyor.

Saeed, fahişelerin sık sık göründüğü şehirde rutin olarak motosikletle geziyordur. Kadınları motosikletine binmesi için ikna eder ve onları evinde boğarak öldürür. Sharifi, onun kadınları başörtüleriyle boyunlarına çift düğüm atarak öldürdüğüne dikkat çeker.

Saeed, fahişelerin sık sık göründüğü şehirde rutin olarak motosikletle geziyordur. Kadınları motosikletine binmesi için ikna eder ve onları evinde boğarak öldürür. Sharifi, onun kadınları başörtüleriyle boyunlarına çift düğüm atarak öldürdüğüne dikkat çeker.
İçeriğin Devamı Aşağıda

Rahimi, güçlü bir varlığın katili desteklediğinden şüpheleniyor. Din mahkemesinde yargıçla görüşür ve yargıç ondan topluma korku yaymamasını tehditkâr bir şekilde talep eder.

Rahimi, güçlü bir varlığın katili desteklediğinden şüpheleniyor. Din mahkemesinde yargıçla görüşür ve yargıç ondan topluma korku yaymamasını tehditkâr bir şekilde talep eder.

Saeed, İran-Irak iç savaşında savaşmış biridir ve hayatını amaçsız bulur. Hayatına anlam katmak ve soylu bir şeyle anılmak istediği için bu cinayetleri işler. Kurbanlarını öldürdüğü için en ufak bir pişmanlık bile duymaz. Cinayet mahaline kontrole gider ve hatta kendi hakkında yazılan haberleri sevinerek takip eder.

Saeed, İran-Irak iç savaşında savaşmış biridir ve hayatını amaçsız bulur. Hayatına anlam katmak ve soylu bir şeyle anılmak istediği için bu cinayetleri işler. Kurbanlarını öldürdüğü için en ufak bir pişmanlık bile duymaz. Cinayet mahaline kontrole gider ve hatta kendi hakkında yazılan haberleri sevinerek takip eder.

Rahimi, katili yakalamak için fahişe kılığına girer ve geceleri katilin gelip onu almasını ve böylece onu yakalatmayı ister. Bir gec. Saeed onu alır ve evine götürür. Her seferinde olduğu gibi onu boğmaya çalışırken, direnir ve yanında getirdiği bıçağı çıkarır. Hatta camdan dışarıya bağırıp yardım ister ve evden kaçmayı başarır.

Rahimi, katili yakalamak için fahişe kılığına girer ve geceleri katilin gelip onu almasını ve böylece onu yakalatmayı ister. Bir gec. Saeed onu alır ve evine götürür. Her seferinde olduğu gibi onu boğmaya çalışırken, direnir ve yanında getirdiği bıçağı çıkarır.  Hatta camdan dışarıya bağırıp yardım ister ve evden kaçmayı başarır.

Rahimi'nin kaçmasından kısa bir süre sonra Saeed, polis tarafından yakalanır. Rahimi, bu adamın dini güçler ve halkın desteği nedeniyle dışarı çıkmanın bir yolunu bulacağına inanır. Saeed'in oğluna ise babasının yaptıklarından gurur duyması gerektiği öğretilir.

Rahimi'nin kaçmasından kısa bir süre sonra Saeed, polis tarafından yakalanır. Rahimi, bu adamın dini güçler ve halkın desteği nedeniyle dışarı çıkmanın bir yolunu bulacağına inanır. Saeed'in oğluna ise babasının yaptıklarından gurur duyması gerektiği öğretilir.

Rahimi, hapishanede Saeed ile röportaj yaptığında, 16 kadını öldürdüğünü itiraf eder ve Rahimi'nin de neredeyse bir sonraki kurbanı olacağını belirtir. Avukatı ise onu akıl hastası gibi göstermeye çalışarak serbest kalmasının yolunu arar. Ancak Saeed deli olmadığını iddia eder mahkeme hakkında idam kararı verir.

Rahimi, hapishanede Saeed ile röportaj yaptığında, 16 kadını öldürdüğünü itiraf eder ve Rahimi'nin de neredeyse bir sonraki kurbanı olacağını belirtir. Avukatı ise onu akıl hastası gibi göstermeye çalışarak serbest kalmasının yolunu arar. Ancak Saeed deli olmadığını iddia eder mahkeme hakkında idam kararı verir.
İçeriğin Devamı Aşağıda

Filmin sonunda üstlerde tanıdığı olan adamlar onun hapishaneden güvenli bir şekilde çıkmasını garanti ederler. Cezasının geldiği gün serbest kalacağından emin bir şekilde infaz yerine yürür. Ancak İran yetkilileri idam kararını gerçekleştirmek ister ve onu idam eder. Saeed son sahnede kurtarılacağını düşünürken ölür.

Filmin sonunda üstlerde tanıdığı olan adamlar onun hapishaneden güvenli bir şekilde çıkmasını garanti ederler. Cezasının geldiği gün serbest kalacağından emin bir şekilde infaz yerine yürür. Ancak İran yetkilileri idam kararını gerçekleştirmek ister ve onu idam eder. Saeed son sahnede kurtarılacağını düşünürken ölür.

Bunun üzerine Rahimi evine geri dönerken otobüste kamera görüntülerini incelemeye başlar ve Saeed'in oğlunun, babasının cinayetleri nasıl işlediğinin ayrıntılarını anlattığı kaydı izler. Çocuk, babasının vizyonunu benimsiyordur ve onun yaptıklarını devam ettireceğini söyler.

Bunun üzerine Rahimi evine geri dönerken otobüste kamera görüntülerini incelemeye başlar ve Saeed'in oğlunun, babasının cinayetleri nasıl işlediğinin ayrıntılarını anlattığı kaydı izler. Çocuk, babasının vizyonunu benimsiyordur ve onun yaptıklarını devam ettireceğini söyler.

Babasının yaptıklarından zerre utanma duymayan çocuk sahnesiyle birlikte Kutsal Örümcek filmi, bu tür acımasız ahlakın genç nesillere nasıl aktarıldığına dair gerçek ve korkutucu bir çıkarım yaparak son bulur. Yani adalet yerini bulsa da sonu umutsuzlukla kapanmıştır.

Babasının yaptıklarından zerre utanma duymayan çocuk sahnesiyle birlikte Kutsal Örümcek filmi, bu tür acımasız ahlakın genç nesillere nasıl aktarıldığına dair gerçek ve korkutucu bir çıkarım yaparak son bulur. Yani adalet yerini bulsa da sonu umutsuzlukla kapanmıştır.

Filmde 2000-2001 yılları arasında 16 kadını öldüren katilin gerçek hikayesi toplumsal bir gözlemle anlatılmıştır. İran, filmin çekimlerinin ülkede gerçekleştirilmesi istememiş, bu yüzden sahneler Ürdün'de çekilmiştir. Siz filmi izlediniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum.

Filmde 2000-2001 yılları arasında 16 kadını öldüren katilin gerçek hikayesi toplumsal bir gözlemle anlatılmıştır. İran, filmin çekimlerinin ülkede gerçekleştirilmesi istememiş, bu yüzden sahneler Ürdün'de çekilmiştir. Siz filmi izlediniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum.

Bunlar da İlgini Çekebilir

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
2
1
0
0
0
0
0
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın