Görüş Bildir
Haberler
Leonardo da Vinci'nin "Son Akşam Yemeği" Hakkında Mutlaka Bilmeniz Gereken 15 Bilgi

etiket Leonardo da Vinci'nin "Son Akşam Yemeği" Hakkında Mutlaka Bilmeniz Gereken 15 Bilgi

Taner Bayram
14.07.2016 - 16:07

Çağları aşan zekâsıyla her bir yapıtı ve icadı asırlardır konuşulan bir dâhi Leonardo da Vinci. Öyle ki, eserleri ve hayatı üzerine yapılan çalışmaların, keşfedilen sırların sonu gelmiyor...

Büyük ustanın 'Son Akşam Yemeği' ise onun üzerinde en çok çalışılan, en çok merak edilen, en çok hayranlık uyandıran eserlerinin başında geliyor. İşte bu sebeple biz de bu eser hakkında bilmeniz gereken 15 bilgiyi size ulaştırmak istedik.

Kaynak: http://mentalfloss.com/article/64372/...
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

1. Son Akşam Yemeği muhtemelen tahmin ettiğinizden çok daha büyük bir resim.

1. Son Akşam Yemeği muhtemelen tahmin ettiğinizden çok daha büyük bir resim.

Eser 4.5 metreye 8.8 metre ölçülerinde.

2. Da Vinci'nin "Son Akşam Yemeği" aynı zamanda Aşai Rabbani Ayini'nin doğuşunu temsil ediyor.

2. Da Vinci'nin "Son Akşam Yemeği" aynı zamanda Aşai Rabbani Ayini'nin doğuşunu temsil ediyor.
1.bp.blogspot.com

Ne demek bu? Hz. İsa'nın yakalanıp, çarmıha gerilmesinden hemen önceki yemeği anlatan bu mesel, Da Vinci'nin yorumunda Hz. İsa'nın kendini insanlık için kurban edişinin temsil edildiği Aşai Rabbani Ayini doğuşunu gösteriyor.

Bir bardak kırmızı şarap Hz. İsa'nın kanını, ekmek ise bedenini sembolize ediyor.

3. "Son Akşam Yemeği" bir fresk değil!

3. "Son Akşam Yemeği" bir fresk değil!

Görselde bir fresk örneği yer alıyor. Peki 'Son Akşam Yemeği' bir fresk değil derken ne demek istiyoruz? Freskler duvarın üzerine ıslak sıva tekniği ile yapılan resimlere deniyor. 'Son Akşam Yemeği' ise böyle yapılmadı.

4. Da Vinci başyapıtı için kendi resim tekniğini geliştirdi.

4. Da Vinci başyapıtı için kendi resim tekniğini geliştirdi.

Bir tür duvar üzerine sulu boya olan bu teknikle, Da Vinci arzuladığı her detayı yansıtmayı başardı.

5. Ancak Da Vinci'nin tekniği zamana direnmek konusunda başarılı olamadı ve resmin orijinalinden eser kalmadı...

5. Ancak Da Vinci'nin tekniği zamana direnmek konusunda başarılı olamadı ve resmin orijinalinden eser kalmadı...

Da Vinci'nin kullandığı teknik sanatsal açıdan her ne kadar başarılı olsa da zamana direnme açısından hayli başarısız oldu. 16. yüzyılın ilk döneminden itibaren resimde bozulmalar yaşanmaya başlandı. 

50 yıl sonra ise pullanma ve çürüme dolayısıyla eserin ihtişamı iyice kaybolmaya başladı. İlk dönem restorasyon çalışmaları ise resmi daha da kötü bir hâle getirdi.

2. Dünya Savaşı da resmin bozulma sürecini hızlandırdı. En sonunda 1980 yılında başlayan ve 19 yıl süren bir restorasyon çalışmasına başlandı. Bu çalışmanın sonunda, resmin orijinal hâlinden eser kalmadı...

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

6. Resmin en başarılı olduğu noktalardan biri sahip olduğu perspektif. Da Vinci, dramatik yoğunluğu arttırabilmek ve doğru perspektifi yakalayabilmek adına, çekiç ve çivi kullanmış.

6. Resmin en başarılı olduğu noktalardan biri sahip olduğu perspektif. Da Vinci, dramatik yoğunluğu arttırabilmek ve doğru perspektifi yakalayabilmek adına, çekiç ve çivi kullanmış.

7. 1652 yılında yapılan restorasyon sırasında resmin altına eklenen kapı girişi dolayısıyla Hz. İsa'nın ayaklarının olduğu bölüm tamamen kayboldu.

7. 1652 yılında yapılan restorasyon sırasında resmin altına eklenen kapı girişi dolayısıyla Hz. İsa'nın ayaklarının olduğu bölüm tamamen kayboldu.

Neyse en azından böyle olmamış...

Neyse en azından böyle olmamış...

8. Da Vinci, Yahuda'yı resmederken gerçekçiliği arttırmak adına hakiki bir suçlu kullanmış olabilir.

8. Da Vinci, Yahuda'yı resmederken gerçekçiliği arttırmak adına hakiki bir suçlu kullanmış olabilir.

Da Vinci her bir havari için gerçek bir model kullanmış. Söz konusu olan 'hain' Yahuda olunca (resimde soldan beşinci) , Milano hapishanelerinde gerçek bir suçlu aramış usta ressam.

9. Resimde hemen Hz. İsa'nın sağında bulunan Thomas'ın parmağının gökyüzünü işaret ediyor oluşunun Hz. isa'nın göğe yükselmesine atıfta bulunduğu düşünülüyor.

9. Resimde hemen Hz. İsa'nın sağında bulunan Thomas'ın parmağının gökyüzünü işaret ediyor oluşunun Hz. isa'nın göğe yükselmesine atıfta bulunduğu düşünülüyor.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

10. Sofradaki yiyecekler de tartışma konusu;

10. Sofradaki yiyecekler de tartışma konusu;

Resimde Yahuda'nın önünde dökülmüş olan tuz, onun ihanetini temsil ettiğini ya da alternatif olarak hain olarak seçilmiş olmanın talihsizliğini temsil ettiği görüşünü savunanlar var. 

Aynı şekilde sofradaki balık da aynı biçimde yorumlanıyor. Eğer bir yılan balığı ise bu Hz. İsa'ya olan inancı simgelerken, ringa balığı ise bu Hz. İsa'ya inanmamayı temsil ediyor.

11. Resim aynı zamanda birçok çılgın teoriye ilham kaynağı durumunda.

11. Resim aynı zamanda birçok çılgın teoriye ilham kaynağı durumunda.

Bu teorilerden birinde resmin gizli bir müzikal mesaj taşıdığı yönünde. Giovanni Maria Pala isimli İtalyan müzisyen 2007 yılında, Da Vinci'nin oluşturduğu kompozisyona göre 40 saniyelik bir şarkı besteledi.

Bir başka teori ise Hz. İsa'nın yanındaki John değil, Mecdelli (Magdalalı) Meryem.

Bir başka teori ise Hz. İsa'nın yanındaki John değil, Mecdelli (Magdalalı) Meryem.

Kimilerine göre bu resim, Katolik Kilisesi'nin Hz. İsa'nın gerçek kimliğini sakladığının açık bir delili...

Ve belki de en ilginci: "Son Akşam Yemeği", dünyanın sonuna dair bir kehanet mi?

Ve belki de en ilginci: "Son Akşam Yemeği", dünyanın sonuna dair bir kehanet mi?

Sabrina Sforza Galitzia isimli Vatikan araştırmacısı, yapıtın Da Vinci'nin dünyanın sonuna dair kehaneti olduğu öne sürdü. 

Buna göre resimdeki astrolojik ve matematiksel işaretleri yorumlayan araştırmacı dünyanın sonunun 4006 yılının 21 Mart - 1 Kasım tarihleri arasında gerçekleşeceği iddiasını ortaya koydu.

12. Resmin kurgulara ilham kaynağı olması ise birçoğumuzun zaten bildiği bir durum.

12. Resmin kurgulara ilham kaynağı olması ise birçoğumuzun zaten bildiği bir durum.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

13. Eser aynı zamanda başka birçok resme de ilham kaynağı oldu;

13. Eser aynı zamanda başka birçok resme de ilham kaynağı oldu;

Bunlardan en ünlülerinden biri Salvador Dali'nin 'The Sacrament of the Last Supper' isimli yapıtı.

Bir diğeri ise Andy Warhol'un yine "Son Akşam Yemeği" ismini taşıyan çalışması.

Bir diğeri ise Andy Warhol'un yine "Son Akşam Yemeği" ismini taşıyan çalışması.

14. Eğer eseri görmek istiyorsanız 2-2.5 ay önceden biletinizi almanız gerekiyor.

14. Eğer eseri görmek istiyorsanız 2-2.5 ay önceden biletinizi almanız gerekiyor.

Milano'daki Santa Maria delle Grazie Bazilikası'ndaki eserin bulunduğu bölüme 20-25 ziyaretçiden fazlası alınmıyor. O yüzden eseri görmek istiyorsanız biletinizi epey önceden almanız lazım.

15. Eseri herhangi bir müzede görme şansınız yok.

15. Eseri herhangi bir müzede görme şansınız yok.

Eserin herhangi bir kopyası yok. Bu yüzden yapıtı görmek isteyenlerin tek şansı Milano'daki orijinali...

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
1020
261
164
78
59
39
36
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
nebusimdi

Ömrü Filistin bölgesinde geçen ve esmer olması gayet doğal olan Hz.İsa eski Yunan tanrılarını andırır şekilde portakal gibi sapsarı ve mavi gözlü, Hz.Meryem ... Devamını Gör

John Dee

Konu olarak çok güzel bir içerik. Ama mevzu son akşam yemeği ve isa olunca bahsedilecek çok fazla konu var 1)Da vinci orjinal eserinde gizlediği kutsal kase ... Devamını Gör

John Dee

Bence çok güzel bir yorum yazdın Öztürk kardeş. Dediklerine katılıyorum. Zaten anlatmak istediklerimi yazmışsın bir ölçüde. Bahsettiğin mahvoluş bütün kitapl... Devamını Gör

Pasif Kullanıcı

Cok onemli baska bir iddiayi atlamissin. Tablo Hristiyan dininin aslinda nasil Pagan bir din oldugunu sembollerle anlatiyor. Isa batan gunes (boynu batiya do... Devamını Gör

Ozan Dikerler

Sofrada balık olması balık çağının geleceğini mi işaret ediyor. Dostum buna kargalar bile güler