Görüş Bildir
Haberler
Geçmişte Sanatçıların Aynı Şeyi Defalarca Resmetmesinin Nedenini Biliyor musunuz?

Geçmişte Sanatçıların Aynı Şeyi Defalarca Resmetmesinin Nedenini Biliyor musunuz?

Geçmişte sanatçıların aynı şeyi, farklı şekillerde defalarca resmettiğini biliyoruz. Bunlardan en ünlüsü 'Madonna and Child' diyebiliriz. Bu örnek üzerinden sanatçıların neden sürekli aynı tasviri yaptıklarını, buyurun birlikte inceleyelim...👇

Kaynak: https://twitter.com/culturaltutor/sta...
İçeriğin Devamı Aşağıda

Bebek İsa'yı tutan Meryem, yüzyıllar boyunca Batı sanatında en sık tasvir edilen görsellerden biriydi. Bu tasvir, "Madonna and Child" ismiyle biliniyor.

Bebek İsa'yı tutan Meryem, yüzyıllar boyunca Batı sanatında en sık tasvir edilen görsellerden biriydi. Bu tasvir, "Madonna and Child" ismiyle biliniyor.

Rönesans Dönemi'ne ait bir eser.👇

Rönesans Dönemi'ne ait bir eser.👇

Barok bir eser.👇

Barok bir eser.👇

Meryem ve çocuk İsa'nın birçok tasvirine, resmin özelliğine göre isim verildi.

Meryem ve çocuk İsa'nın birçok tasvirine, resmin özelliğine göre isim verildi.

Örneğin, Pisanello'nun 1420'de yaptığı 'Madonna of the Quail' isimli eser, Meryem ve İsa'nın yanında tasvir edilen bıldırcın nedeniyle böyle anılır.

Raphael'in 1503 tarihinde yaptığı "Madonna with the Book" isimli eserinde de aynı şeyi görüyoruz.

Raphael'in 1503 tarihinde yaptığı "Madonna with the Book" isimli eserinde de aynı şeyi görüyoruz.
İçeriğin Devamı Aşağıda

Peki 'Madonna and Child' tasvirinin neden bu kadar fazla resmedildiğini biliyor musunuz?

Peki 'Madonna and Child' tasvirinin neden bu kadar fazla resmedildiğini biliyor musunuz?

Madonna and Child'ın tasvirlerinin çoğu kişisel kullanım içindi. Örneğin, Filippo Lippi bu tabloyu 1460'larda Giovanni de' Medici için yaptı.

Madonna and Child'ın tasvirlerinin çoğu kişisel kullanım içindi. Örneğin, Filippo Lippi bu tabloyu 1460'larda Giovanni de' Medici için yaptı.

1621'de Peter Paul Rubens tarafından yapılmış olan bu tablo, Anne Antheunis ve yakın zamanda ölen kocasının mezar anıtının bir parçası olması için resmedildi.

1621'de Peter Paul Rubens tarafından yapılmış olan bu tablo,  Anne Antheunis ve yakın zamanda ölen kocasının mezar anıtının bir parçası olması için resmedildi.

Sanatçının çalışmasını finanse eden kişinin resimde Meryem'in yanına yerleştirildiği bu "bağışçı" portreler de alışıldık bir durumdu.

Sanatçının çalışmasını finanse eden kişinin resimde Meryem'in yanına yerleştirildiği bu "bağışçı" portreler de alışıldık bir durumdu.

Bu, kişinin mirasını güvence altına almanın bir yolu ve dini bağlılık eylemiydi. Jan van Eyck'in yaptığı bu tabloda olduğu gibi.

Mantua Markisi, 1495'te Fornovo Muharebesi'ndeki zaferinden sonra, Church of Victory'i inşa etti ve burası için Andrea Mantegna'dan, Madonna and Child tablosu yapmasını istedi.

Mantua Markisi, 1495'te Fornovo Muharebesi'ndeki zaferinden sonra, Church of Victory'i inşa etti ve burası için Andrea Mantegna'dan, Madonna and Child tablosu yapmasını istedi.
İçeriğin Devamı Aşağıda

1311'de Siena Katedrali için yapılan, Maestà of Duccio, katedrale yerleştirilmeden önce şehrin etrafında dolaştırıldı.

1311'de Siena Katedrali için yapılan, Maestà of Duccio, katedrale yerleştirilmeden önce şehrin etrafında dolaştırıldı.

İster yeni ister eski kiliselerde olsun, bu tür dini sanatlara sürekli bir talep vardı.

İster yeni ister eski kiliselerde olsun, bu tür dini sanatlara sürekli bir talep vardı.

Bu resimler birbirinden farklı görünseler de, evlerde, kiliselerde kutsal kabul edilen nesnelerdi.

Bu resimler birbirinden farklı görünseler de, evlerde, kiliselerde kutsal kabul edilen nesnelerdi.

Toplumun ve kişilerin ihtiyaçlarına göre yapılmıştı.

Sanat her şeyin üstünde tutulabilir ancak onu toplumsal ve dini olandan ayırmak mümkün değil.

Sanat her şeyin üstünde tutulabilir ancak onu toplumsal ve dini olandan ayırmak mümkün değil.

Sanatın bir işlevi veya amacı olduğundan bahsetmek garip gelebilir, ancak Madonna ve Child'ın birçok tasvirinde tam olarak bu vardı.

Bu içerikler de ilginizi çekebilir;

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
1
1
1
1
0
0
0
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
Hilmi Arıç

Benim bu yazıda asıl merak ettiğim husus, İtalyan sanatçılar eserlerini niçin İngilizce isimlendirmişler. Halbuki Rönesans'ın kapsadığı yıllarda İngilizce ço... Devamını Gör