Görüş Bildir
Haberler
11 Maddede Bizi Alıp Bambaşka Dünyalara Götüren Sanal Gerçeklik Teknolojisi

11 Maddede Bizi Alıp Bambaşka Dünyalara Götüren Sanal Gerçeklik Teknolojisi

cihan taştan
17.07.2021 - 13:00

Teknolojinin nimetlerini kullanarak gerçekle hayal arasındaki perdeyi kaldırmayı amaçlayan sanal gerçeklik teknolojisini, tersine bir işlemle, 11 maddede somut hale getirmeye çalıştık. 😅

İçeriğin Devamı Aşağıda

1. Sanal gerçeklik, bir ortamın simülasyonunu tasarlayarak zihni, gerçekte olmadığı bir konumda olduğuna inandırmayı amaçlayan bir teknoloji olarak tarif edilebilir.

1. Sanal gerçeklik, bir ortamın simülasyonunu tasarlayarak zihni, gerçekte olmadığı bir konumda olduğuna inandırmayı amaçlayan bir teknoloji olarak tarif edilebilir.

Bir hayali neredeyse elle tutulur bir gerçekliğe dönüştürebilen 'VR' yani sanal gerçeklik teknolojisi, bunun için hem yazılım hem de donanım teknolojilerini senkronize bir şekilde kullanıyor.

2. Gerçekle kurguyu birbirinden ayıramamamızı amaçlayan sanal gerçeklik teknolojisi, kısa zamanda gerçeklik algımızı değiştirebilecek kapasiteye erişti.

Yazılım teknolojileri ve yapay zeka alanındaki gelişmelerle birlikte sanal gerçeklik dijital alanlardan taşarak hayata dokunmaya devam ediyor. Görece yeni bir teknoloji olmasına karşın bu kadar kısa zamanda katedilen mesafe, ileride neler görebileceğimize dair beklentilerimizi de arşa çıkarıyor.

3. Dünyaya farklı bir gözle bakmamızı sağlayan VR teknolojisi, tüm duyulara hitap eden faktörlerin birleşimiyle etkisini güçlendiriyor.

3. Dünyaya farklı bir gözle bakmamızı sağlayan VR teknolojisi, tüm duyulara hitap eden faktörlerin birleşimiyle etkisini güçlendiriyor.

Hayalleri gerçeğe dönüştürmese bile o hissi yaşatmayı başaran sanal gerçeklik teknolojisi, 3D simülasyon modeli, gerçekçi ortam kurgusu, duyulara hitap eden sensör teknolojisi ve etkileşim gibi faktörleri içerisinde barındırıyor.

4. Adına 'sanal' demekte güçlük çektiğimiz bu gerçekliği; kısmi, bütüncül ve interaktif şekilde bölümlendirmek mümkün.

4. Adına 'sanal' demekte güçlük çektiğimiz bu gerçekliği; kısmi, bütüncül ve interaktif şekilde bölümlendirmek mümkün.

Kısmi gerçeklik olarak tarif edilen yöntem, tüm duyulara hitap etmeden kontrol hissini vermeyi amaçlıyor. Gerçek sürüşün bir simülasyonu olan sanal bir aracı, gerçeğe benzer donanımlarla kullanmak bu yönteme örnek sayılabilir.

5. Bilgisayar destekli sanal gerçeklik modelleri ise tümüyle gerçeklik algısını sarsıyor.

Daha bütüncül bir amaca hizmet eden bilgisayar destekli sanal gerçeklik modellerinde ise 3D ekranlarla birlikte donanımlar da gerçeğe uygun şekilde tasarlanıyor ve kullanıcının başka bir dünyanın içinde hissetmesi amaçlanıyor.

İçeriğin Devamı Aşağıda

6. Sanal gerçeklik dünyasında tek başınıza kalmak zorunda değilsiniz!

İnteraktif modellerde ise mümkün olan tüm duyulara hitap eden teknolojiler kullanılmasının yanı sıra, başka kullanıcılarla olan etkileşim de destekleniyor. Yani içine girdiğiniz bu sanal dünyada tek başınıza yapayalnız kalmıyorsunuz.

7. Elbette bu sıra dışı teknoloji yalnızca oyun endüstrisini hedefleyerek gelişmiyor. Sanal gerçekliğin etkin rol aldığı onlarca sektör mevcut.

7. Elbette bu sıra dışı teknoloji yalnızca oyun endüstrisini hedefleyerek gelişmiyor. Sanal gerçekliğin etkin rol aldığı onlarca sektör mevcut.

Elbette VR teknolojisinin 'gamer'lar için vazgeçilmez bir sistem olduğunu söyleyebiliriz ancak astronomik yatırımların yapıldığı sanal gerçeklik teknolojisini yalnızca oyun dünyasıyla sınırlamak haksızlık olur.

8. Bu sanal dünyanın, gelişimine en çok katkı sağladığı alanların başında sağlık sektörü geliyor.

8. Bu sanal dünyanın, gelişimine en çok katkı sağladığı alanların başında sağlık sektörü geliyor.

Tıbbi eğitim ve pratik konusunda sanal gerçeklik teknolojisinin şimdiden önemli bir yer tuttuğunu söylemek mümkün. Robotik kollar ve benzer tıbbi cihazların kullanılmasında da VR teknolojisi önemli kolaylıklar sağlıyor. Sağlık alanında örnek uygulamalarına rastlanılan alanlar arasında fizik tedavi, bağımlılık tedavisi, rehabilitasyon gibi önemli başlıklar da mevcut.

9. Eğitim sektörü de sanal gerçeklik teknolojisindeki gelişmelere sıkıca bağlı.

9. Eğitim sektörü de sanal gerçeklik teknolojisindeki gelişmelere sıkıca bağlı.

Her şeyin dijitale taşındığı, uzaktan eğitimin yeni gerçekliğimiz olduğu bir dünyanın bu teknolojiyi es geçmesi komik olurdu. Eğitimin her alanında sanal gerçeklik teknolojisinin geleceği büyük.

10. VR teknolojisinin en yatkın olduğu sektörler arasında mimari ve tasarım gibi alanlar da mevcut.

10. VR teknolojisinin en yatkın olduğu sektörler arasında mimari ve tasarım gibi alanlar da mevcut.

Milyonlarca dolara mal olabilecek projeleri, çok daha uygun maliyetlerle neredeyse gerçekmiş gibi tecrübe etmek güzel olmaz mıydı? Sanal gerçeklik teknolojisi tam olarak bu hayali gerçeğe dönüşürüyor.

İçeriğin Devamı Aşağıda

11. Gitmediğiniz, görmediğiniz uzaklara dokunabilmek de sanal gerçekliğe dahil.

Sanal gerçeklik teknolojisiyle müze ziyareti, şehir turu ve buna benzer onlarca şey tasarlamak mümkün. Bu teknolojiye yapılan yatırımlar, gelecekte gerçekle tasarım arasındaki farkı hissetmekte 'gerçekten' zorlanacağımıza işaret ediyor.

Herkes için daha akıllı teknolojiler Lenovo'da!

Herkes için daha akıllı teknolojiler Lenovo'da!

Lenovo, onsuz olmuyo...

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
10
2
2
1
1
0
0
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın