İsrail, İlişkileri Normalleştirme Kararı Alan Sudan'a 5 Milyon Dolarlık Un Gönderecek
KUDÜS (AA) - İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, ABD arabuluculuğunda İsrail ile ilişkileri normalleştirme kararı alan Sudan'a 5 milyon dolar değerinde un yardımında bulunacaklarını açıkladı.Başbakanlık Ofisi’nden yapılan yazılı açıklamada, Netanyahu'nun, 'Sudan ile huzurlu bir barış için sabırsızlanıyoruz ve hemen oraya, yeni dostlarımıza 5 milyon dolarlık buğday unu gönderiyoruz.' ifadesini kullandığı belirtildi.Açıklamada, Netanyahu'nun, İsrail’in ABD ile eski Cumhurbaşkanı Ömer el-Beşir'in 30 yıllık iktidarının sona ermesinin ardından Sudan'daki geçiş sürecine destek olacağını kaydettiği vurgulandı.ABD yönetimi de bugün İsrail ile ilişkilerini normalleştirme sürecine giren Sudan'a 81 milyon dolarlık insani yardım yapacağını açıklamıştı.İsrail ile normalleşen son ülke Sudan olduBaşta Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) olmak üzere Körfez ülkeleri ile İsrail arasında uzun süredir perde arkasında yürütülen temas süreci, ABD Başkanı Donald Trump'ın 13 Ağustos'ta BAE'nin, 11 Eylül'de de Bahreyn'in İsrail ile normalleşme anlaşmasına vardığını açıklamasıyla aleni hale gelmişti.Beyaz Saray'da 15 Eylül'de düzenlenen resmi törende, İsrail ile BAE ve Bahreyn arasında 'ilişkilerin normalleştirilmesine' yönelik anlaşmalar imzalanmıştı.Trump, 23 Ekim’de yaptığı açıklamada, Sudan'ın da İsrail ile barış yapmak ve ilişkilerini normalleştirmek konusunda anlaşmaya vardığını duyurmuştu.Bunun hemen öncesinde Beyaz Saray'dan yapılan açıklamada, Trump'ın Sudan'ı 'teröre destek veren ülkeler' listesinden çıkarma kararını imzaladığı bildirilmişti.Söz konusu adımın Sudan'ın 'terör kurbanlarına 335 milyon dolarlık ödeme yapması'nın hemen ardından atıldığına işaret edilen açıklamada, Hartum yönetimine gösterdiği anlayış için teşekkür edilmişti.
Fransa, Arap Ülkelerindeki Boykot Ve Eylemlerin Durdurulmasını İstedi
PARİS (AA) - Fransa, Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'un İslam karşıtı tutum sergilemesi nedeniyle Arap ülkelerinde Fransız ürünlerinin boykot edilmesine yönelik çağrılar ve eylemlerin durdurulmasını talep etti. Arap dünyasında Macron'un İslam karşıtı açıklamalarına karşı tepkiler sürerken, Fransız ürünlerine yönelik boykot çağrıları da yükseliyor. Fransa Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Agnes von der Mühll, yazılı açıklamasında, Arap ülkelerinde Fransız ürünlerini boykot çağrılarının ve Fransa karşıtı eylemlerin, ülkesinin vicdan, ifade, din özgürlüğü ve herhangi bir nefret çağrısının reddedilmesi lehinde savunduğu tutumu ile Macron'un açıklamalarını çarpıttığını ileri sürdü.'Boykot çağrıları ve radikal bir azınlık tarafından araçsallaştırılan ülkemize yönelik saldırılar temelsizdir ve derhal durdurulmalıdır.' ifadesini kullanan Mühll, Fransız bakanların boykot çağrılarına ve Fransa karşıtı eylemlere destek verilmemesi konusunda çağrıda bulunduğunu belirtti. Fransa'da Macron yönetiminin son dönemde Müslümanları ve İslami kuruluşları hedef almasıyla ülkenin farklı şehirlerinde İslam karşıtı uygulamalar görülmeye başladı. Ülkenin Montpellier ve Toulouse kentlerinde, Paris yakınlarındaki Conflans-Sainte-Honorine semtinde geçen hafta başı kesilerek öldürülen öğretmeni 'anmak için' resmi binaların duvarlarına Fransız mizah dergisi Charlie Hebdo'nun Hazreti Muhammed'e yönelik hakaret içerikli karikatürleri yansıtılmıştı. Macron açıklamasında, Hazreti Muhammed'e yönelik karikatürleri yayınlamaktan vazgeçmeyeceklerini söylemişti.Müslüman derneklere yönelik baskılar artıyor Fransız yetkililer, 16 Ekim'de başı kesilerek öldürülen öğretmenin katil zanlısının cesedin yakınlarında elinde bıçakla görüldüğünü ve kaçtıktan sonra polis tarafından vurularak öldürüldüğünü açıklamıştı.Ortaokulda görevli tarih öğretmeninin öldürülmeden birkaç gün önce Hazreti Muhammed'e yönelik hakaret içerikli karikatür gösterdiği ve velilerin buna tepkide bulunduğu kaydedilmişti. Bunun üzerine ülkedeki Müslüman dernek ve sivil toplum kuruluşlarına yönelik baskılar ve baskınlar arttı.İçişleri Bakanı Gerald Darmanin, 19 Ekim'de yaptığı açıklamada, Fransa İslamofobi ile Mücadele Kolektifi (CCIF) ile Barakacity dahil birçok dernek ve sivil toplum kuruluşu ile bir caminin kapatılacağını duyurmuştu.
Fransa'da Günlük Kovid-19 Vaka Sayısı Son 24 Saatte 52 Bin 10 Arttı
PARİS (AA) - Fransa'da son 24 saatte 52 bin 10 kişide daha yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tespit edilmesiyle salgının başından bu yana günlük en yüksek vaka sayısına ulaşıldı.Halk Sağlığı Kurumundan yapılan açıklamaya göre, ülkede son 4 günde, Kovid-19 vaka sayılarında 'en yüksek seviyede artış' yaşanıyor. Ülkede virüs bulaşan kişi sayısı son 24 saatte 52 bin 10 artışla 1 milyon 138 bin 507'ye yükseldi. Bu rakam, 'salgının başından bu yana ülkede ve Avrupa'da kaydedilen en yüksek günlük vaka sayısı' oldu.116 kişinin daha yaşamını yitirmesiyle can kaybının 34 bin 761'e ulaştığı ülkede, son 7 günde tedavi altına alınan 12 bin 176 kişiden 1816'sının yoğun bakımda tedavisi sürüyor.Kovid-19 testlerinin pozitif çıkma oranı ise yüzde 17'ye ulaştı. Ülkede, 24 Ekim'de 45 bin 422, 23 Ekim'de 42 bin 32, 22 Ekim'de ise 41 bin 622 kişiye Kovid-19 tanısı konulmuştu.
Azerbaycan Ordusu, Gubadlı Kent Merkezini İşgalden Kurtardı
BAKÜ (AA) - Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Gubadlı kent merkezinin işgalden kurtarıldığını açıkladı.Aliyev, Twitter hesabından, 27 yıldır işgal altında bulunan Gubadlı kentinin kurtarıldığını duyurdu.Cumhurbaşkanı Aliyev ayrıca Gubadlı'nın bazı köyleriyle Zengilan ve Cebrail illerinin de bazı köylerinin daha kurtarıldığı müjdesini verdi. Ermenistan sınırında bulunan Gubadlı kenti 31 Ağustos 1993'te işgal edilmişti. Azerbaycan ordusu, Dağlık Karabağ'da 27 Eylül'de başladığı operasyonda, 3 kent merkezi, 3 kasaba ve 150 civarında köy ile bazı önemli tepeleri Ermenistan'ın işgalinden kurtarmıştı.
Bakan Kasapoğlu'ndan Macaristan'da Şampiyon Olan Milli Judoculara Tebrik
ANKARA (AA) - Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu, Budapeşte Grand Slam'da altın madalya kazanan milli judocular Vedat Albayrak ile Kayra Sayit'i tebrik etti.Kasapoğlu, organizasyonda erkekler 81 kiloda altın madalya kazanan Vedat Albayrak ile kadınlar +78 kiloda altın madalya alan Kayra Sayit için tebrik mesajı yayımladı.Bakan Mehmet Muharrem Kasapoğlu, mesajında şu ifadelere yer verdi:'Macaristan'ın başkenti Budapeşte'de düzenlenen Grand Slam'da ülkemizi büyük bir başarıyla temsil eden milli sporcularımız Vedat Albayrak ile Kayra Sayit'i kutlarım. Uluslararası arenada ay-yıldızlı bayrağımızı dalgalandırarak göğsümüzü kabartan sporcularımızın bu başarıları, ülke sporumuzun geleceği adına bizlere büyük bir sevinç yaşatıyor. Başarılı sporcularımızın daha nice başarılar elde edeceklerine inancım tam. Madalya kürsüsünde yer alan milli sporcularımızı tebrik ediyor, bu kıymetli başarıda emeği geçenlere ülkem ve şahsım adına şükranlarımı sunuyorum.'
"Ölü Ekmeği", 8. Boğaziçi Film Festivali Kapsamında Gösterildi
İSTANBUL (AA) - Bu yıl sinemaseverlerle 8. kez buluşan Boğaziçi Film Festivali, film gösterimleri ve özel etkinliklerle devam ediyor.'#HerŞeyeRağmen' sloganıyla ödüllü yapımları sinemaseverlerle buluşturan festival, Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğünün katkıları ve Anadolu Ajansının global iletişim ortaklığında düzenleniyor.Resi Çelik'in yazıp yönettiği 'Ölü Ekmeği' filminin gösterimi, festivalin üçüncü gününde film ekibinin katılımıyla Beyoğlu Sineması'nda gerçekleştirildi.Gösterimin ardından yönetmen Çelik izleyicilerin sorularını yanıtladı.'Kökenimizdeki hikayeleri kullanmaya başlarsak kendimizi doğru ifade ederiz'Çelik, gelenekten beslendiğini ifade ederek, 'Kökenimizdeki topraklarda bu yirmi yedi medeniyetin büyüdüğü topraklardaki saklanmış muazzam hikayeleri, muazzam gelenekleri ve sözleri kullanmaya başlarsak kendimizi doğru ifade ederiz.' dedi.Tuncel Kurtiz'e 'Gidelim ve senaryo olmadan ekip olmadan bir kelimeden yola çıkarak bir film çekelim.' diyerek yola çıktığını anlatan Çelik, 'Aşıklar, köylü aşıklar diyoruz. Onlar bir kelimeden yola çıkıp bize büyük destanlar bıraktılar. Leyla ile Mecnunlar, Kerem ile Aslılar, Köroğlular, aklınıza gelen her şey... Biz nasıl yapacağız da sanatı yaparken bunlara arkamızı döneceğiz? Biraz buradan beslenelim.' diye konuştu.Filmin başında görülen buz tutmuş göl üzerindeki ısırılmış elmanın hikayesini aktaran Çelik, şunları kaydetti:'Son çektiğim 'Lal Gece' filmine mekan aramaya gitmiştim bundan yaklaşık dokuz yıl önce. Dolaşırken, o gölü buz tutmuş ama üzerine kar yağmamış görmek çok zor bir şeydi, onu görünce çok heyecanlandım. Yanımda İsrafil Parlak, kasketli elmaya yaklaşan adam, hep yanımda olan bir arkadaşımdı, ona dedim ki 'şu elmayı bir daha ısır, in aşağıya, şu gölün üzerine koy bakalım şu elmayı'. Bir aşıklama aklıma geliyor hemen. Elmayı koydu oraya. Korkuyor üzerine çıkmaya. Üzerine çıktı. Sonra aklıma geldi aşığı getirelim diye, aşığı gittik köyden getirdik. Böyle bir şey çektim küçük bir kamerayla. Dokuz yıl önce çektiğim o görüntü, zamanla baka baka, aklıma düşe düşe elma hikayeleri olarak başladı ve dönüşe dönüşe 'Ölü Ekmeği' oldu.'Çelik, çekim sürecinin çok sıkıntılı geçtiğini ve Ardahan'da normalde ağustos sonunda her tarafın kurak olduğunu ancak çekim zamanı beklenenin aksine dağların hep çiçek açıp yeşillendiğini söyledi.'Ölü Ekmeği'nin oyuncu kadrosundaTarhan Omarov, Ziyeddin Aliyev, Şilan Düzdaban, Mariam Buturishvili yer alıyor.Yapımcılığını Anıl Çelik ile Dilek Aydın, görüntü yönetmenliğini Candan Murat Özcan'ın üstlendiği film, 1960'lı yılların Anadolu'sunda, yaşı ilerlemiş söz ustası Aşık Ziyeddin'in tükenmekte olan mesleğini devam ettirmek için bir çırak yetiştirme gayretini konu ediniyor.Festival hakkında8. Boğaziçi Film Festivali kapsamında yarın Beyoğlu Sineması'nda 'Zana', 'Kodokushi', 'Gelincik', 'Gölgeler İçinde', Kadıköy Sineması'nda ise 'Güzel Günler Bizi Bekler', 'Sadece Farklı', 'Koku' ve 'Kurye' filmleri izlenebilecek.30 Ekim'de sona erecek festivalin ayrıntılı programına 'www.bogazicifilmfestivali.com' adresinden ulaşılabilir.
Güncelleme 4 - Bolu'da Bir Köy Evinde Çıkan Ve Çevredeki Evlere De Sıçrayan Yangın Söndürüldü
BOLU (AA) - Bolu'da merkeze bağlı Kuzfındık köyündeki bir evde çıkan ve çevredeki 11 eve sıçrayan yangın söndürüldü.Köydeki bir evin çatısında yangın çıktı. Alevler, rüzgarın da etkisiyle kısa sürede çevredeki evlere sıçradı.İhbar üzerine bölgeye çok sayıda itfaiye ekibi sevk edildi. Yangının daha fazla eve sıçramaması için önlem alan ekiplerin çalışmasına, köylüler de kendi imkanlarıyla destek verdi. Evi yanan vatandaşlardan bazıları büyük üzüntü yaşadı. Yangını söndüren ekiplerin soğutma çalışması devam ediyor.Vali Ümit incelemelerde bulunduBolu Valisi Ahmet Ümit, köye giderek incelemelerde bulundu ve yetkililerden bilgi aldı.Vali Ümit, gazetecilere yaptığı açıklamada, yangının çıkış nedeninin araştırıldığını söyledi.Bazı büyükbaş ve küçükbaşların da kayıp olduğu bilgisinin alındığını aktaran Ümit, 'Tesellimiz, can kaybımız yok. Gelen bilgiye göre 12 ev yandı.' diye konuştu.Ahmet Ümit, AA muhabirine yaptığı açıklamada, evleri yanan aileleri Bolu merkezde misafir edeceklerini söyledi.Yangın bölgesinde yarından itibaren hasar tespitine başlanacağını, mevzuat çerçevesinde yardımların yapılacağını aktaran Ümit, 'İlk etapta acil ihtiyaçların giderilmesi için çalışma yapılacak. Yangından etkilenenlerin sayı 32 kişi. Bu kişiler bugünden itibaren kendilerine konaklayacak yer temin edilene kadar bizim misafirimiz olacak. Evleri yanan aileleri Bolu merkezde misafir edeceğiz. Vatandaşlarımız bu tür durumlarda genellikle kendi köyündeki ya da çevresindeki akrabalarının yanında kalmayı tercih ediyor. Oralarda kalmak isteyenlerin de ihtiyaçlarını karşılayacağız. Yanlarında kaldıkları ailelerin temel ihtiyaçlarını gidereceğiz. Nasıl arzu ederlerse o şekilde yapacağız.' diye konuştu.Ümit, ekiplerin bölgede soğutma çalışmasını sürdürdüğünü de sözlerine ekledi.Öte yandan, Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan da köye giderek inceleme yaptı.AFAD açıklamasıAFAD İl Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, bölgeye çok sayıda ekip sevk edilerek, evleri yanan köylülerin yaralarının sarılması için hemen çalışmalara başlandı.Bölgede AFAD koordinesinde Bolu Belediye Başkanlığı bünyesinde bulunan 8 itfaiye, 3 park bahçe sulama aracı, 1 ikram aracı, 4 iş makinesi ve 6 kamyon ile 40 personel görevlendirildi.Ayrıca, Karayolları Bölge Müdürlüğüne ait 2 su ikmal aracı, Özel İdare Müdürlüğüne ait 4 iş makinası, 6 kamyon ve 23 personel, Düzce, Mudurnu ve Taşkesti belediyelerine ait toplam 3 itfaiye aracı ile 6 personel, Bolu Orman Bölge Müdürlüğüne ait 5 araç ve 13 personel, SEDAŞ bünyesinde bulunan 1 araç ve 4 personel hem soğutma çalışmasına yardım ediyor hem de enkaz kaldırma çalışmalarında görev alıyor.Öte yandan köye gönderilen AFAD'a ait 4 araç ve 1 haberleşme ve koordinasyon aracı ile 12 personelin yanı sıra Kızılaya ait 1 ikram aracı ve 2 personel, jandarmaya ait 5 araç ile 17 personel de olay yerinde görev yapıyor.
Muğla'da Bisikletçilerden "Bisikletime Çarparsan Ölürüm" Etkinliği
MUĞLA (AA) - Mor Pedal Kadın Bisiklet Derneği üyeleri, bisiklet kazalarına dikkati çekmek amacıyla Muğla'nın Menteşe ilçesinde 'bisikletime çarparsan ölürüm' sloganıyla pedal çevirdi. Dernek üyeleri ve eyleme destek veren diğer bisikletçiler, Kışla Parkı Bisiklet Eğitim Alanı'nda toplandı. Sosyal mesafe ve trafik kurallarını gözeten bisiklet tutkunları, şehir içinde anma sürüşü gerçekleştirdi. Belirlenen güzergahta pedal çeviren ve bisikletlerine siyah balonlar bağlayan bisikletçiler, ellerinde 'bisikletime çarparsan ölürüm' yazılı döviz taşıdı. Mor Pedal Kadın Bisiklet Derneği Başkanı Yasemin Duygulu, AA muhabirine, Türkiye genelinde eş zamanlı olarak bisikletli ölümlerine dikkati çekmek için böyle bir etkinlik düzenlediklerini söyledi. Son 2 ayda 11 bisikletlinin hayatını kaybettiğini hatırlatan Duygulu, 'Hiç birinde bisikletlilerin suçu yokken, arkadan araçların çarpması sonucu hayatlarını kaybettiler. 2 yılda 258 can, kurban verildi. Bisikletlilerin yollarda en az arabalar kadar hakka sahip olduğunu tüm araç sürücüleri bilmeli ve saygı göstermeli.' dedi. Yasemin Duygulu, 258 olayın 258'inde de sürücülerin bisikletliyi görmediklerini ifade ettiklerini de kaydetti.
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, Kartal Dr. Lütfi Kırdar Şehir Hastanesini Ziyaret Etti
İSTANBUL (AA) - Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, İstanbul'daki programı kapsamında Kartal Dr. Lütfi Kırdar Şehir Hastanesine ziyarette bulundu. Bakan Koca, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, 'Vaka sayılarının ülke genelinin yüzde 40'ına ulaştığı İstanbul'da bugün, üçüncü toplantımızı Kartal Dr. Lütfi Kırdar Şehir Hastanesinin yöneticileriyle yaptık. Riske karşı gücümüzü takviye ediyoruz. 3 kurala uyulursa hastanelere daha az ihtiyaç duyarız.' ifadelerini kullandı. Koca, söz konusu paylaşımında, 'Salgına karşı organize olalım.' çağrısını yineledi. Paylaşımda ziyarete ilişkin fotoğraf da yer aldı.
Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov'un Kovid-19 Testi Pozitif Çıktı
SOFYA (AA) - Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov, sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda yeni tip koronavirüs (Kovid-19) PSR testinin pozitif çıktığını bildirdi.Paylaşımında, 'Şu anda sadece genel bir halsizlik hissediyorum, ancak doktorlar ev ortamında tedavi önerdi' diyen Borisov, evinde karantinada kalacağını duyurdu.Borisov, son günlerde temasta olduğu tüm kişilerin listesini Devlet Sağlık Müfettişliğine bildirdiğini aktarak, 'Gerekli kurallara uygun davranırsak hepimizin bu sorunla baş edeceğimize eminim' ifadelerini kullandı.Bölgesel Geliştirme Bakan Yardımcısı Nikolay Nankov'un PSR testinin cuma günü pozitif çıkması sonrası Başbakan Borisov'un yaptırdığı üç testten ilk ikisi negatif çıkmıştı.Bu arada Başbakan Borisov'la yakın temasta çalışan Tarın Bakanı Desislava Taneva, Maliye Bakanı Kiril Ananiev, Bölgesel Geliştirme Bakanı Petya Avramova ve Basın Müşaviri Sevdalina Arnaudova’nın tedbir amaçlı gönüllü olarak karantinaya girdikleri açıklandı.
Bakan Selçuk'tan Avrupa'da Artan Irkçılık Ve İslam Düşmanlığına Tepki:
ANKARA (AA) - Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, Avrupa'da ırkçılık ve İslam düşmanlığının her geçen gün daha fazla arttığını ve nefret diliyle her ülkeye uzandığını belirterek, 'Bu terörist zihniyet dünya için, insanlık için büyük bir tehlike.' ifadesini kullandı.Selçuk, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, 'Avrupa'da ırkçılık ve İslam düşmanlığı her geçen gün daha fazla artıyor, nefret diliyle her ülkeye uzanıyor. Bu terörist zihniyet dünya için, insanlık için büyük bir tehlike.' değerlendirmesini yaptı.
Bursa'da Trafik Kazası: 4 Yaralı
BURSA (AA) - Bursa'da 4 aracın karıştığı trafik kazasında yaralanan 1'i çocuk 4 kişi, hastaneye kaldırıldı. Osmangazi ilçesi Ankara Yolu Caddesi'nde seyreden Oğuz Y. (36) idaresindeki 16 UCG 71 plakalı otomobil, aynı istikamette giden 16 AEJ 437 plakalı otomobile arkadan çarptı.Çarpmanın etkisiyle savrulan araçlar, yine aynı istikamette giden 16 MA 5743 ile 34 LH 6216 plakalı otomobillere çarptıktan sonra durdu.Kazada, Oğuz Y'nin kullandığı araçtaki bir kişi ile 16 AEJ 437 plakalı otomobilde bulunan 1'i çocuk 3 kişi yaralandı. Çevredekilerin ihbarı üzerine olay yerine çok sayıda sağlık, itfaiye ve polis ekibi sevk edildi.Yaralılar, 112 Acil Sağlık ekiplerinin ilk müdahalesinin ardından ambulanslarla çevredeki hastanelere sevk edildi. Yaklaşık 1 saat ulaşımın sağlanamadığı Ankara Yolu Caddesi, kaza yapan araçların çekiciyle yoldan kaldırılmasının ardından normale döndü.
Derleme - Kovid-19 Salgınıyla İlgili Dünyada Son 24 Saatte Yaşanan Gelişmeleri Derleyerek Yayımlıyoruz.
Saygılarımızla.
Aa
SARAYBOSNA (AA) - Dünya genelinde yeni tip koronavirüs (Kovid-19) vaka sayısı 43 milyon 178 bine, virüs nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı 1 milyon 157 bine ulaştı, iyileşenlerin sayısı 31 milyon 810 bini geçti.Vaka sayısı ABD'de 8 milyon 851 bine, Hindistan'da 7 milyon 907 bine, Brezilya'da 5 milyon 381 bine ve Rusya'da 1 milyon 513 bine ulaştı.İtalya Başbakanı Giuseppe Conte, salgına yönelik yeni tedbirleri duyururken, son imzaladığı kararnameyle tüm restoran, bar, kafe ve dondurmacıların 18.00’de kapanacağını ancak evlere servis yapabileceğini söyledi. Başbakan, tüm spor salonları, yüzme havuzları, oyun salonlarının, estetik merkezlerinin kapatıldığını bildirdi.Salgında 1 milyonu aşan vaka sayılarının her geçen gün hızla arttığı İspanya'da sol koalisyon hükümeti, Kanarya Adaları dışında ulusal çapta olağanüstü hal (OHAL) ilan etti. Başbakan Pedro Sanchez başkanlığında olağanüstü toplanan Bakanlar Kurulu, Kovid-19 önlemleri kapsamında gece sokağa çıkma yasağı başta olmak üzere bir dizi önlemi içeren OHAL kararı aldı.Libya'da 1639 kişide daha yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tespit edilmesiyle, şu ana kadar görülen en yüksek günlük vaka sayısı kaydedildi.Malezya'da Başbakan Muhyiddin'in OHAL teklifi reddedildiHollanda Birinci Futbol Ligi (Eredivise) ekibi PSV'de forma giyen 6 futbolcuda Kovid-19 tespit edildi.İran Sağlık Bakanlığı Sözcüsü Sima Sadat Lari, ülkedeki 31 eyaletin tamamının 'kırmızı' ve 'riskli' bölgeler arasında yer aldığını söyledi.Malezya'da Başbakan Muhyiddin Yasin'in, salgınla daha iyi mücadele edilmesi için Malezya Kralı Sultan Abdullah Şah'a sunduğu olağanüstü hal (OHAL) teklifi kabul edilmedi.Sri Lanka'nın en büyük balık pazarında çarşambadan bu yana tespit edilen vakaların sayısının 900'e yükselmesi üzerine bir balıkçılık limanı daha kapatıldı.Endonezya'da Bali eyaletine bağlı Badung bölgesindeki bir hapishanede 106 mahkumun Kovid-19 testinin pozitif çıktığı bildirildi.