Yaylada 620 Gramlık Mantar Buldu
Sakarya'nın Akyazı ilçesinde, arkadaşlarıyla birlikte Acelle Yaylası’nda gezen Musa Yıldız, 620 gram ağırlığında 'malkadın mantarı' buldu.
Karşıyaka'da Sahil, 'Deniz Marulu' Yosunlarla Doldu
İzmir'in Karşıyaka ilçesi sahili, halk arasında 'deniz marulu' olarak bilinen 'ulva lactuca' adlı yeşil renkli yosunlarla kaplandı. Spor için sahile gelenlerin durumu yetkililere bildirmesiyle, belediye ekipleri temizliğe başladı.
Milli Savunma Bakanı Akar, Özbekistan'da
Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, resmi ziyaretlerde bulunmak üzere gittiği Özbekistan'da, 'Her alanda ilişkilerimizi geliştirmek için gayret gösteriyoruz. Bunun içinde ticaret, ekonomi, sosyal, siyasi ilişkilerle tabii ki askeri ilişkiler de yer alıyor. Bu ilişkilerde çok ciddi gelişmeler sağladık' dedi.
İstanbul'da Toplu Taşıma Araçlarında Koronavirüs Denetimi
İstanbul'da hızla artan koronavirüs vaka sayıları ve Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın uyarılarının ardından koronavirüs tedbirleri kapsamında toplu taşıma araçlarına yönelik birçok noktada denetim yapıldı. Denetimlerde fazla yolcu taşıyan sürücülere ceza kesildi.
Faslı Doktor: "Kovid-19 Salgınının İkinci Dalgasına İlişkin Göstergeler Endişe Verici"
RABAT (AA) - HALİD MECDUB - Faslı Göğüs Hastalıkları Uzmanı Profesör Dr. Muhammed el-Beyaz, ülkede yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) ikinci dalgasının başlangıcına dair göstergelerin endişe verici boyutta olduğunu belirtti. Son dönemde vaka sayılarında kayda değer artış görüldüğünü söyleyen Beyaz, virüsün yayılması ve bunu engellemek için alınan tedbirler ile yaşanan gelişmelere ilişkin AA muhabirine değerlendirmelerde bulundu.II. El-Hasan Üniversite Hastanesi profesörlerinden Beyaz, vaka sayılarındaki artışa işaret ederek, 'Kovid-19 salgınının ikinci dalgasına ilişkin göstergeler endişe verici. Fas da son zamanlarda diğer ülkelerdeki gibi salgının ikinci dalgasının başlangıcına dair bu endişe verici belirtilere tanık oluyor.' ifadesini kullandı.Epidemiyolojik göstergenin, vaka sayılarına ilişkin açıklanan günlük rakamlar ile daha belirleyici olduğunu kaydeden Beyaz, bu göstergelere göre ağustostan bu yana günlük yaklaşık 1000 olan vaka sayısının eylül ayında 2 bine yükseldiği, son bir haftada ise günlük vaka sayısının 3 bini aştığının görüldüğünü kaydetti. Beyaz, ülkede görülen artışın Avrupa'ya özgü ikinci dalganın başlangıcına işaret eden küresel eğilim kapsamında olduğunu ifade etti. 'Durum, sonbaharda kötüleşebilir'Faslı uzman, 'Ülkedeki epidemiyolojik durum, özellikle sonbahar mevsiminde kötüleşmeye devam edebilir.' dedi.Özellikle büyük şehirlerdeki vaka sayılarında yaşanan artışlardaki en büyük etkenin halkın normal yaşantısına dönmesinden kaynaklandığını söyleyen Beyaz, bunun yanı sıra okulların açılması ve gerek vatandaşlar gerekse yetkililer tarafından alınan tedbirlerin azaltılması nedeniyle durumun daha da kötüleştiğini savundu.Fas'ta eğitim 7 Eylül'de velilerin tercihine göre uzaktan ve yüz yüze olarak başlamıştı. Ancak yetkililer, vaka sayılarındaki artış nedeniyle bazı eğitim kurumlarının kapatılması ve uzaktan eğitime devam edilmesi kararı almıştı.Beyaz, salgının ülkedeki sağlık sistemini de olumsuz etkilediğine dikkati çekerek, 'Sağlık sistemini etkileme olasılığının en belirleyici göstergesi, salgın nedeniyle yaşanan günlük ölüm sayısındaki artışla birlikte kritik vaka sayısının ikiye katlanması.' dedi.Salgınla mücadeleBeyaz, 'Salgınla mücadele kapsamında, bazı büyük şehirlerde başlayan kısmi karantina uygulamalarının artırılması, Kovid-19 ile mevsimsel grip arasında ayrım yapılabilmesi için muayenelerin artırılması gerekiyor.' diye konuştu.Faslı profesör ayrıca virüsün yaşlılar başta olmak üzere risk grubundakilere bulaşmasını önlemek için alınan tedbirlerin sıkı şekilde takip edilmesi gerektiğini aktardı.Hastaların yoğun bakıma intikalinin önlenmesi adına yarı kritik dönemde müdahalelerin önemine işaret eden Beyaz, Kovid-19 tedavisi için tahsis edilen hastane idaresinin, özellikle solunum servislerinin yeniden bu duruma hazırlanması gerektiğini kaydetti. Faslı profesör, bu önlemlerin ülkedeki sağlık sisteminin çökmesini ve kapsamlı karantina tedbirlerinin yeniden alınmasını engellemek için yeterli olacağını vurguladı.Sağlık Bakanlığına ait son verilere göre ülkede ilk vakanın görüldüğü 2 Mart'tan bu yana virüs kaynaklı toplam can kaybı 3 bin 373'e, vaka sayısı 199 bin 745'e yükselirken 165 bin 922 kişi de iyileşti.
Reklam
Kırşehir'de Freni Boşalan Kamyonetin Altında Kalan İşçi Öldü
KIRŞEHİR (AA) - Kırşehir'in Kaman ilçesinde su deposu inşaatında çalışan işçi, freni boşalan kamyonetin altında kalarak hayatını kaybetti.Alınan bilgiye göre, işçi Necati Danışman (56), Sarıuşağı Mahallesi'nde su deposu inşaatının zemininde çalışırken yan tarafta duran ve kendisine ait olan kamyonetin freni boşaldı.Rampadan inşaatın olduğu alana hareket eden kamyonet, Danışman'ın üstüne devrildi. Çevredeki işçilerin haber vermesiyle olay yerine gelen sağlık ekibi, Danışman'ın hayatını kaybettiğini belirledi.Danışman'ın cenazesi, Kaman Devlet Hastanesi morguna gönderildi.Polis ekipleri, olayla ilgili soruşturma başlattı.
Almanya'dan Yürüyerek İstanbul Hedefiyle Yola Çıkan Gezgin Kırklareli'ne Ulaştı
KIRKLARELİ (AA) - Almanya'da yürüyerek İstanbul hedefiyle yola çıkan gezgin Celil Yıldız, Kırklareli'nin Lüleburgaz ilçesine ulaştı.Almanya'nın Manheim şehrinden 64 gün önce yürüyerek yola çıkan Yıldız (20), Lüleburgaz ilçesinde Lüleburgaz Yıldızları Motosiklet ve Bisiklet Akademisine konuk oldu.Lüleburgaz Belediye Başkanı Murat Gerenli, Yıldız'ı ziyaret ederek sohbet etti.Yıldız, gazetecilere yaptığı açıklamada, turistik gezilerini yürüyerek yapmayı sevdiğini söyledi.İstanbul Boğazı'nı yürüyerek geçmek için yola çıktığını ifade eden Yıldız, hedefine çok az bir süre kaldığını kaydetti.Günde ortalama 40 kilometre yürüdüğünü aktaran Yıldız, 'Ben yürümeyi çok seviyorum. Yavaş gezmeyi çok seviyorum. Bunun yanında yeni insanlarla tanışmayı, yeni ülkeleri görmeyi çok seviyorum. 64 gün önce Almanya sınırından yola çıktım. Benim hedefim İstanbul'da boğazı geçmek. Ondan sonrası belli değil. Boğazı geçerken vereceğim karara göre hareket edeceğim' dedi. Yıldız, ailesinin en başta bu serüvene karşı çıktığını daha sonra desteklediğini sözlerine ekledi.
Reklam
Şanlıurfa'da Sofra Bezi Silkelerken Düştüğü İddia Edilen Çocuk Hayatını Kaybetti
ŞANLIURFA (AA) - Şanlıurfa'da, 3. katın balkonundan sofra bezi silkelediği esnada düştüğü iddia edilen çocuk yaşamını yitirdi.İddiaya göre, merkez Haliliye ilçesine bağlı Ahmet Yesevi Mahallesi'nde ikamet eden Hatice Kübra D. (16) yemekten sonra çıktığı balkonda sofra bezi silkelemek isterken dengesini kaybedip beton zemine düştü.Ağır yaralı olarak 112 Acil Servis ekiplerince Balıklıgöl Devlet Hastanesi'ne kaldırılan Hatice Kübra, müdahaleye rağmen hayatını kaybetti.Cenaze, Şanlıurfa Adli Tıp Kurumundaki otopsi işlemlerinin ardından yakınlarına teslim edildi.Olayla ilgili soruşturma başlatıldı.
Malezya Ana Muhalefet Lideri Enver İbrahim, Macron'a Tepki Gösterdi:
KUALA LUMPUR (AA) - Malezya'nın ana muhalefet lideri ve Halkın Adaleti Partisi (PKR) Genel Başkanı Enver İbrahim, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'un 'İslam, dünyanın her yerinde kriz yaşıyor.' sözlerini eleştirdi.Yazılı açıklama yayımlayan ana muhalefet lideri Enver, Macron'un sözlerini 'saldırgan ve mantıksız' bulduğunu belirterek, 'Söz konusu açıklama, içinde bulunduğumuz durumu düzeltmek yerine daha kötüye götürmektedir.' ifadesini kullandı.Hazreti Muhammed'i aşağılayan karikatürleri desteklediği için öldürülen Fransız öğretmen Samuel Paty cinayetini kınayan Enver, 'İslam'ı saptıran eli kanlı yaratıkların işlediği cinayetleri savunamayız. Bu tür cinayetlere kurban giden Samuel Paty ve diğerleri için üzüntümü beyan ediyorum.' değerlendirmesinde bulundu.Enver, dine hakaret etmenin ifade özgürlüğü olmayacağının altını çizerek, 'İfade özgürlüğü bazı sorumlulukları beraberinde getirmektedir. Cumhurbaşkanı Macron'un teşebbüs ettiği kışkırtıcı iftiralar, sorumsuz davranışlardır.' ifadesini kullandı.Macron'un, açıklamalarının Fransa'daki Müslümanları korkutarak 'şeytanlaştırmayı' amaçladığını belirten Enver, 'Müslüman dünya ne Fransa Cumhurbaşkanı'nın İslamofobik söylemleri ve iftiralarını hoş görmekte ne de kimseden ders almaya ihtiyaç duymaktadır.' açıklamasında bulundu.Enver İbrahim, Macron'un İslamofobik politikaları karşısında dünya Müslümanlarını, daha geniş bir İslami vizyon benimseyerek toparlanmaya çağırdı.
Hindistan'da İki Tekne Alabora Oldu: 5 Ölü
ANKARA (AA) - Hindistan'ın doğusunda iki teknenin alabora olması sonucu en az 5 kişi yaşamını yitirdi.Ülke basınındaki habere göre, Batı Bengal eyaletindeki Murshidabad bölgesindeki gölette iki tekne alabora oldu.Polis yetkilileri, 10'ar kişinin bulunduğu teknelerin batması sonucu en az 5 kişinin hayatını kaybettiğini belirterek, ekiplerin bölgede arama çalışmalarına devam ettiğini ifade etti.Hindistan'ın özellikle kırsal kesimlerinde sık sık tekne kazaları yaşanıyor.
Reklam
Maden-İş Genel Başkanı Nurettin Akçul'dan Eylem Açıklaması:
MANİSA (AA) - Türkiye Maden İşçileri Sendikası (Maden-İş) Genel Başkanı Nurettin Akçul, kimsenin kendilerinden ülkeyi ve maden işçisini zora sokacak bir eylem beklememesi gerektiğini söyledi. Soma'daki Cengiz Topel Meydanı'nda sendika yöneticileri ve maden işçileri ile basın açıklaması yapan Akçul, ilçedeki maden havzasında yaklaşık 13 bin madencinin geçim sağladığını belirtti.Akçul, sendika olarak daha çok istihdam ve yatırım için çalıştıklarını kaydederek, 'Soma faciasının yol açtığı maddi manevi yıkımların telafisi için ne gerekiyorsa yapmaya çalışıyoruz.' dedi.Son dönemde maden işçisinin sırtından siyaset yapılmaya çalışıldığını savunan Akçul, şöyle konuştu:'Maden işçisine zerre kadar hayrı olmayan, hayır tarafında bezi olmayan, kökü dışarıda isimler, seyyar provokatörler bu meydanda boy gösteriyorlar. Tek amaçları Soma hassasiyetleri üzerinden ülkeyi kargaşaya götürmek.Soma, Akhisar, Kınık, Savaştepe halkı huzur istiyor. İşsizlerine iş istiyor. İşte Türkiye Maden İşçileri Sendikası da bu uğurda tüm imkanlarını seferber ediyor. Bunu yaparken de sükunetini korumaya devam ediyor. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da işçilerin çıkarları neredeyse biz oradayız. Eylemse eylem hem de sonuna kadar. Yatağan'da yazılan 447 günlük direnişi de kimse unutmasın. Ama kimse bizden ülkeyi, maden işçisini zora sokacak çıkışlar beklemesin. Emekçinin sırtından siyaset yapmayı hiç beklemesin.'Uyar Madencilik işçilerinin 6 yıldır ödenmeyen kıdem tazminatları için de çabalarını sürdürdüklerini anlatan Akçul, 'O iş yeri adeta ölüm ocağına dönmüştü. Sonunda MİGEM tarafından kapatıldı. Bugüne kadar bir sonuç alınamadı. Bu mağduriyet her türlü istismara açık hale geldi. Geldiğimiz noktada görünen odur ki bu işin tek çözümü TBMM'nin yapacağı yasal bir düzenlemedir.' diye konuştu.Konuyla ilgili yasal düzenleme taleplerini Manisa milletvekillerine ilettiklerini aktaran Akçul, Soma için büyük önemi olan Ege Linyitleri İşletmeleri'nde de istidamın artırılması gerektiğini ifade etti.
Sıfır Atık Ve Belediyeler Kongre Ve Ödül Töreni
ANKARA (AA) - Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, '2022 yılı sonu itibariyle de tüm il ve ilçe belediyelerimiz sıfır atık sistemine geçişlerini tamamlamış olacaklar.' dedi.Bakan Kurum, ATO Congresium'da düzenlenen 'Sıfır Atık ve Belediyeler Kongre ve Ödül Töreni'nde yaptığı konuşmada, Türkiye'nin dünyada her alanda artık en üst ligde yer aldığını ve tüm hazırlıklarını buna göre yapması gerektiğini söyledi.Dünyanın ve Türkiye'nin nüfusunun hızla şehirleştiğini belirten Kurum, 'Önümüzdeki 30-40 yıl içerisinde şehirlerde yaşayan insan nüfusu bugüne oranla 2,5 kat artacak. Dün, 90'ların ortalarına kadar, yerel yönetimler en temel ihtiyaçları karşılayamaz, çöp dağlarını sonlandıramaz durumdaydı. Bugün sıfır atığı, atıktan elektrik üretmeyi konuşuyoruz. Bugün, şehirlerimizde bir yandan tarihi, kültürü, medeniyeti yaşatıyor, diğer yandan çevremizi ve yaban hayatını sonuna kadar koruyoruz.' diye konuştu.Doğayla olan uyum bozuldukça iklim krizinin daha da derinleştiğine dikkati çeken Kurum, bu durumun sonucunda da Kovid-19 türü salgın hastalıkların arttığını dile getirdi. Kurum, 'Bu duruma acilen köklü bir çözüm getirmeliyiz. Bunun için de ilk olarak bakış açımızı değiştirmeliyiz. Doğa ile aramızdaki ilişkiyi, tüketen değil, ihtiyaç duyduğu kadarını kullanan, tahrip eden değil, yaşatan olma eksenine çekmemiz gerekiyor.' ifadelerini kullandı.Bilim adamlarının, 'Çevre kirliliği yüzünden 2050'de okyanuslarda balıktan çok plastik yüzecek' sözünü anımsatan Kurum, sadece bu sözün bile insanları harekete geçirmeye yetmesi gerektiğini söyledi.'Sıfır Atık, yerli ve milli bilincin yansıması'Bakan Kurum, yerli ve milli bilincin yansıması olan Sıfır Atık Projesi'yle doğal varlıkları, su kaynaklarını koruduklarını, yeşil alanları artırdıklarını, iklim değişikliğiyle mücadele ettiklerini, millet bahçeleri ve ekolojik koridorlarla Türkiye'yi bir uçtan bir uca yeşil ağlarla ördüklerini aktardı.Şimdiye kadar 49 bin kurum ve kuruluş binasında sıfır atık sisteminin kurulduğunu söyleyen Kurum, şunları kaydetti:'Enerjiden tasarruf eden, sıfır atık uyumlu binalarımızla milyarlarca lira tasarruf sağlıyor, çevremizi kirlilikten koruyoruz. Milyonlarca ton atığımızı geri dönüşüme kazandırıyor, yine binlerce ton deniz çöpünü topluyor, bertaraf ediyoruz. Doğanın en büyük kirleticileri olan plastik poşetlerin kullanımını yüzde 80 oranında azalttık. Artık alışverişe bez çantalarla gidiyoruz. Tabi bir de e-atık, dijital atık meselesi var. Ülkemizdeki tüm yazılım, uygulama ve teknoloji yatırımlarının birbiriyle uyumlu olması kritik öneme sahiptir. Sıfır dijital atık anlayışıyla ülkemizin bir teknoloji ve yazılım çöplüğü olmasına asla izin vermiyoruz, vermeyeceğiz. Sıfır atığı yaygınlaştırmak için 6 milyonu öğrenci olmak üzere 9 milyon vatandaşımız eğitim aldı. Özellikle çocuklarımızın doğayı koruma hassasiyetine şahit olmak bizleri son derece mutlu ediyor. Projenin ülke çapına yayılması ile birlikte halihazırda yüzde 13 olan geri kazanım oranımızı, yüzde 35'e çıkaracağız. 2023 yılına kadar tüm hedeflerimizi gerçekleştirdiğimizde 100 bin kişiye istihdam sağlayacak ve 20 milyar liralık tasarruf elde edeceğiz.''Depozito iade sistemi tek bir merkezden yönetilecek'Türkiye Çevre Ajansının kurulması için Meclise sunulan yasa teklifinin Çevre Komisyonundan geçtiğini anımsatan Kurum, düzenlemenin TBMM Genel Kurulundan da geçerek yasalaşmasını dilediğini belirtti.Ajansın kurulmasına emeği geçen herkese teşekkür eden Kurum, 'Çevre Ajansının kurulmasıyla atık yönetiminin izleme ve denetim faaliyetlerini, depozito iade sistemini tek bir merkezden yönetecek, atık oluşumunun azaltılmasına yönelik çalışmaları etkili bir şekilde sürdüreceğiz. Daha yaşanabilir bir çevre hedefiyle ilk adımını attığımız Çevre Ajansı, şimdiden ülkemiz için milletimiz için hayırlı uğurlu olsun.' diye konuştu.Belediyelerin Sıfır Atık Projesi'nin başarıya ulaşmasında çok önemli bir role sahip olduğunu belirten Kurum, tüm şehirlerde, ilçelerde sıfır atık uygulamalarının her geçen gün biraz daha yaygınlaştığını, bu yılın sonuna kadar nüfusu 250 binin üzerinde olan 88 büyükşehir ilçe belediyesinin sıfır atık sistemine geçişini tamamlayacağını kaydetti.Bakan Kurum, konuşmasını şöyle sürdürdü:'2022 yılı sonu itibariyle de tüm il ve ilçe belediyelerimiz sıfır atık sistemine geçişlerini tamamlamış olacaklar. Diğer taraftan, belediyelerimizin, sıfır atık daire başkanlıklarını, müdürlüklerini, çevre yönetimi birimlerini kurmaya yönelik çalışmalarını da yakinen takip ediyoruz. Özellikle büyükşehir belediyelerimizin sıfır atık uygulamalarının hayata geçirilmesi hususundaki koordinasyonu sağlamaları çok önemli. Zira bir belediyemizin kendi sınırları içinde gerçekleştirdiği en basit bir geri dönüşüm bile, ülkemizin her yerine nüfuz eden bir temizlik hareketi, güzellik hareketi olmaktadır. Biz, Bakanlık olarak her zamanki gibi bu güzelliğin, belediyelerimizin başta sıfır atık çalışmaları olmak üzere tüm çevre projelerinin takipçisi ve destekçisiyiz. Bugün belediyelerimizin birbirinden kıymetli çalışmalarının ödüllendirildiği tören için buradayız. 81 ilimizde tüm belediyelerimizle sıfır atık uygulamalarını hayata geçirdiğimizde, sahip olacağımız temiz şehirler ve temiz doğa hepimiz için en büyük ödül olacaktır.''Sıfır atık bir zihinsel dönüşüm projesidir'Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı Fatma Şahin ise törende yaptığı konuşmada, Sıfır Atık Projesi'nin insanların dünyaya olan borcunu ödeme projesi olduğunu belirtti.Şahin, 'Doğa nedir? Doğayı nasıl koruyacağız? sorunun en önemli bakış açısıdır. Sıfır atık bir zihinsel dönüşüm projesidir. Doğa bizim hakimiyetimizde olan bir evren değildir, biz doğanın bir parçasıyız, doğa bizim evimiz. Bu çatı çökerse hepimiz altında kalacağız. Doğa, çevre kirliliği sadece bilim dünyasının üzerinde çalıştığı bir sorun değildir. Biz felsefedir, felsefe hayatın anlamını anlatır. Şairlerin, yazarların ilham kaynağıdır doğa.' ifadelerini kullandı.Çevre kirliliğini önlemek için yönetmelikler hazırlandığını ve stratejiler belirlendiğini ifade eden Şahin, 'Bunun en önemli kısmı uygulama, bir fikrin hayata geçmesi için en önemli olan uygulama.' dedi.Çevre konusunu, belediye başkanlarını gündemine alması gerektiğini belirten Şahin, Belediyeler Birliği olarak, yeni dönemde belediye başkanlarından bu konudaki fikirlerini proje haline getirmelerini ve bu konu üzerine yarışmalar düzenlenmelerini istedi.Akıllı şehirler konusuna da değinen Şahin, şöyle konuştu:'Bana 'şehir nasıl akıllı olur?' diye sordular. Dedim ki, eğer bir sorunu çözerken teknoloji aklınıza geliyorsa şehri akıllandırmışsınızdır. Toplu taşıma şu anda büyükşehirlerin en büyük görevi. Şüpheli ve temaslı olan, pozitif olan hastaların bu taşımaya girmemesi gerekiyor. Tam akıllı şehirler olmanın bir gereği olarak biz 2017'de akıllı ulaşımın tüm yazılımını ve donanımını oluşturmuştuk ve şu anda Sağlık Bakanlığımızla yaptığımız koordinasyonla şüpheli ve temaslı evde değilse toplu taşımaya binmeye çalışıyorsa bunu hemen tespit ediyoruz. Bu tür çalışmaları çoğaltmamız ve bu musibetten bir an önce kurtulmamız gerekiyor.''Belediyelerimizi teşvik edici pek çok yarışmalar düzelendi'Cumhurbaşkanlığı Yerel Yönetim Politikaları Kurulu Başkan Vekili Şükrü Karatepe de Çevre ve Şehircilik Bakanlığını Sıfır Atık Yönetmeliğini hazırladığını ve yönetmeliğe göre yapılması gerekenleri belirlediğini söyledi.Belediyeler Birliğinin de belediyeleri sıfır atık konusunda teşvik ettiğini belirten Karatepe, 'Salgın döneminde biz de Cumhurbaşkanlığı Yerel Yönetim Politikaları Kurulu olarak faaliyetlerimizi Belediyeler Birliğiyle beraber yürütüyoruz. Belediyelerimizi bu alanda teşvik edici pek çok yarışmalar düzelendi. İnsanımız belediyelerimiz çok heyecanlı bu konuda çok güzel projeler geldi. Katılan projeleri seçmekte zorlandık.' dedi.Karatepe, sıfır atık konusunda yarışmaların devam edeceğini söyledi.Gagauz Özerk Yeri Başkanı Irina Vlah ise programa katılmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, iki ülke arasındaki dostluğun önemine dikkati çekti. Vlah, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın kendilerine her zaman destek verdiğini belirterek, Erdoğan'ın halkını bırakmadığı için gurur duyduğunu ifade etti.
PKK'lı Teröristlerin Amanoslar'a Uzanan "Paramotor Oyunu" Bozuldu
HATAY (AA) - LALE KÖKLÜ - Suriye'nin Münbiç bölgesinden iki paramotor ile havalanıp terör faaliyetlerine katılmak için Amanoslar kırsalına indiği belirlenen PKK'lı teröristleri etkisiz hale getiren güvenlik güçleri, gerçekleştirdikleri operasyon ile terör örgütünün 'paramotor oyunu'nu da bozdu.Güvenlik güçleri, 12 Ağustos'ta başlatılan 'Yıldırım-5 Amanoslar Operasyonu' ile terör örgütü PKK'ya ağır darbe vurdu. Operasyon kapsamında 11 PKK terörist etkisiz hale getirildi, birçok sığınak, mağara ve yaşam malzemesi imha edildi, bölge terörden arındırıldı.Operasyonlar sırasında, terör örgütünün Amanoslar'da yuvalanmak için nasıl bir yol izlediğine dair yeni bilgiler de elde edildi. Yapılan çalışmalarda, firari eski HDP milletvekili Demir Çelik'in Terörden Arananlar Listesi 'Gri' kategoride yer alan oğlu 'Savaş' kod adlı Yoldaş Selim Çelik'in de aralarında olduğu 4 teröristin eylem için iki paramotor ile 28 Eylül ve 10 Ekim'de Suriye'nin Münbiç bölgesinden havalanarak Amanoslar kırsalına indiği belirlendi.Bu tespit neticesinde güvenlik birimlerinin 19 Ekim'de düzenlediği operasyonda teröristlerden biri etkisiz hale getirildi, diğer terörist Yoldaş Selim Çelik sağ yakalandı.İki uzun namlulu silah, tabanca ve çok sayıda mühimmatla yakalanan terörist Çelik, sorgusunun ardından Hatay'da çıkarıldığı hakimlikçe 'terör örgütüne üye olmak' ve 'kasten öldürme' suçlarından tutuklandı. Diğer 2 terörist de İskenderun'da etkisiz hale getirildiParamotor ile Amanoslar kırsalına gelen teröristlerden ikisinin saklandığı yer de istihbarat birimlerinin titiz çalışması sonucu tespit edildi. Hava destekli unsurlarla teröristlerin bulunduğu noktalar vuruldu ancak bölgeden kaçtıkları belirlenen teröristler, dün akşam saatlerinde güvenlik güçlerince kıskaca alındı.Köşeye sıkıştıklarını anlayınca gasbettikleri araçla Payas ilçesindeki güvenlik korucularının bekleme noktasına taciz ateşi açarak bölgeden uzaklaşmak isteyen teröristler ile kısa süreli sıcak temas sağlandı.İçinde bulundukları aracın kaza yapması üzerine başka bir aracı gasbederek İskenderun istikametine doğru kaçışlarını sürdüren teröristler, güvenlik güçlerinin takibi sonucu bu kez İskenderun ilçe merkezinde sıkıştırıldı.Fener Caddesi'nde yaşanan çatışmada teröristlerden biri üzerindeki patlayıcının infilak etmesi sonucu ölü ele geçirildi. Ölen ya da yaralananın olmadığı patlamanın etkisiyle çevredeki ev ve iş yerlerinde hasar oluştu.Kaçan diğer teröristin yakalanması için ilçe merkezinde operasyonlarını sürdüren güvenlik güçleri, bir vatandaşın ihbarı üzerine Barbaros Mahallesi'nde saklandığı yerde teröristi etkisiz hale getirdi.Teröristlerin Münbiç'ten havalanarak Amanoslar kırsalına geldikleri iki paramotor da güvenlik güçlerince ele geçirildi.
Reklam
PKK'lı Teröristlerin Amanoslar'a Uzanan "Paramotor Oyunu" Bozuldu
HATAY (AA) - LALE KÖKLÜ - Suriye'nin Münbiç bölgesinden iki paramotor ile havalanıp terör faaliyetlerine katılmak için Amanoslar kırsalına indiği belirlenen PKK'lı teröristleri etkisiz hale getiren güvenlik güçleri, gerçekleştirdikleri operasyon ile terör örgütünün 'paramotor oyunu'nu da bozdu.Güvenlik güçleri, 12 Ağustos'ta başlatılan 'Yıldırım-5 Amanoslar Operasyonu' ile terör örgütü PKK'ya ağır darbe vurdu. Operasyon kapsamında 11 PKK terörist etkisiz hale getirildi, birçok sığınak, mağara ve yaşam malzemesi imha edildi, bölge terörden arındırıldı.Operasyonlar sırasında, terör örgütünün Amanoslar'da yuvalanmak için nasıl bir yol izlediğine dair yeni bilgiler de elde edildi. Yapılan çalışmalarda, firari eski HDP milletvekili Demir Çelik'in Terörden Arananlar Listesi 'Gri' kategoride yer alan oğlu 'Savaş' kod adlı Yoldaş Selim Çelik'in de aralarında olduğu 4 teröristin eylem için iki paramotor ile 28 Eylül ve 10 Ekim'de Suriye'nin Münbiç bölgesinden havalanarak Amanoslar kırsalına indiği belirlendi.Bu tespit neticesinde güvenlik birimlerinin 19 Ekim'de düzenlediği operasyonda teröristlerden biri etkisiz hale getirildi, diğer terörist Yoldaş Selim Çelik sağ yakalandı.İki uzun namlulu silah, tabanca ve çok sayıda mühimmatla yakalanan terörist Çelik, sorgusunun ardından Hatay'da çıkarıldığı hakimlikçe 'terör örgütüne üye olmak' ve 'kasten öldürme' suçlarından tutuklandı. Diğer 2 terörist de İskenderun'da etkisiz hale getirildiParamotor ile Amanoslar kırsalına gelen teröristlerden ikisinin saklandığı yer de istihbarat birimlerinin titiz çalışması sonucu tespit edildi. Hava destekli unsurlarla teröristlerin bulunduğu noktalar vuruldu ancak bölgeden kaçtıkları belirlenen teröristler, dün akşam saatlerinde güvenlik güçlerince kıskaca alındı.Köşeye sıkıştıklarını anlayınca gasbettikleri araçla Payas ilçesindeki güvenlik korucularının bekleme noktasına taciz ateşi açarak bölgeden uzaklaşmak isteyen teröristler ile kısa süreli sıcak temas sağlandı.İçinde bulundukları aracın kaza yapması üzerine başka bir aracı gasbederek İskenderun istikametine doğru kaçışlarını sürdüren teröristler, güvenlik güçlerinin takibi sonucu bu kez İskenderun ilçe merkezinde sıkıştırıldı.Fener Caddesi'nde yaşanan çatışmada teröristlerden biri üzerindeki patlayıcının infilak etmesi sonucu ölü ele geçirildi. Ölen ya da yaralananın olmadığı patlamanın etkisiyle çevredeki ev ve iş yerlerinde hasar oluştu.Kaçan diğer teröristin yakalanması için ilçe merkezinde operasyonlarını sürdüren güvenlik güçleri, bir vatandaşın ihbarı üzerine Barbaros Mahallesi'nde saklandığı yerde teröristi etkisiz hale getirdi.Teröristlerin Münbiç'ten havalanarak Amanoslar kırsalına geldikleri iki paramotor da güvenlik güçlerince ele geçirildi.
Adıyaman'da Eşeğin Tekmelediği Yaşlı Adam Ağır Yaralandı
ADIYAMAN (AA) - Adıyaman'ın Gerger ilçesinde, binmek istediği eşeğin tekme attığı yaşlı adam hastaneye kaldırıldı.İlçeye bağlı Güngörmüş köyünde yaşayan Yusuf Mancak (70), bahçeye gitmek için evinin önünde binmeye çalıştığı eşeğin tekme atması sonucu düştü.Göğsüne aldığı darbeyle yaralanan yaşlı adam, 112 Acil Servis ekiplerince kaldırıldığı Gerger Devlet Hastanesi'ndeki ilk müdahalenin ardından Kahta Devlet Hastanesi'ne sevk edildi.Mancak'ın sağlık durumunun ciddiyetini koruduğu öğrenildi.
Reklam
Adıyaman'da Eşeğin Tekmelediği Yaşlı Adam Ağır Yaralandı
ADIYAMAN (AA) - Adıyaman'ın Gerger ilçesinde, binmek istediği eşeğin tekme attığı yaşlı adam hastaneye kaldırıldı.İlçeye bağlı Güngörmüş köyünde yaşayan Yusuf Mancak (70), bahçeye gitmek için evinin önünde binmeye çalıştığı eşeğin tekme atması sonucu düştü.Göğsüne aldığı darbeyle yaralanan yaşlı adam, 112 Acil Servis ekiplerince kaldırıldığı Gerger Devlet Hastanesi'ndeki ilk müdahalenin ardından Kahta Devlet Hastanesi'ne sevk edildi.Mancak'ın sağlık durumunun ciddiyetini koruduğu öğrenildi.
Kovid-19, Tunus'ta Turizm Sektöründe 50 Bin Kişiyi İşinden Etti
TUNUS (AA) - Tunus Turizm Bakanı Habib Ammar, ülkedeki turizm sektörünün çökmek üzere olduğu uyarısını yaparak şu ana kadar sektörde 50 bin kişinin salgın nedeniyle işini kaybettiğini söyledi.Ammar, parlamentoda katıldığı oturumda, dünyayı etkisi altına alan yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının ülkedeki turizm sektörüne etkilerine ilişkin bilgi verdi. Pandeminin şu ana kadar turizm sektöründe doğrudan ve dolaylı biçimde 50 bin kişiyi işinden ettiğini paylaşan Turizm Bakanı, turizm sektörünün salgından önce ülke içinde doğrudan ve dolaylı biçimde 400 bin kişiye istihdam sağladığını söyledi. Ammar, 2020 yılında turizm gelirlerinin yüzde 66 oranında azaldığını, otellerdeki gecelik konaklama ve yurtdışından gelen turistlerin yüzde 80 oranında düştüğünü paylaştı.Ülkedeki turizm işletmelerinin zor bir seçenekle karşı karşıya olduğunu aktaran Ammar, turizm faaliyetinin durma noktasına gelmesi nedeniyle sektörün kurtarılması için herkesi sorumluluk almaya davet etti. Ammar, pandeminin doğurduğu ekonomik kriz öncesinde turizm sektörünün zorluklarla mücadele ettiğini ve Mart 2020'de uygulamaya giren ülke çapındaki karantinanın sektör üzerinde ek bir yük doğurduğunu kaydetti.Seyahat acenteleri iflas edebilirTunus Seyahat Acenteleri Federasyonu (FTAV) Başkanı Cabir bin Atuş, Tunus resmi haber ajansı TAP'a verdiği röportajında, eğer ki hükümetin pandeminin başında vadettiği ekonomik kurtarma paketleri hayata geçirilmezse seyahat acentelerinin yüzde 98'inin iflas edeceğini belirtti. Aynı şekilde ülkedeki turizm sektörünün çökme noktasında olduğu uyarısını yapan Bin Atuş, 1300 seyahat acentesinin doğrudan veya dolaylı biçimde 20 bin Tunusluya istihdam sağladığını aktardı.Dünyayı etkisi altına alan pandeminin getirdiği kısıtlamalar küresel anlamda en olumsuz biçimde taşımacılık, turizm ve dolaylı sektörleri etkiledi.Dünya Turizm Örgütü'nün (UNWTO) 14 Eylül'de paylaştığı rakamlara göre, koronavirüs nedeniyle dünya çapında kayıplar 460 milyar dolara çıkarken, dünya genelinde turist sayısı yüzde 65 oranında düştü.Salgın öncesinde de düşük büyüme rakamları, yüksek işsizlik, kamu hizmetlerinde eksiklik ve yüksek kamu borcu gibi göstergelerle olumsuz bir ekonomik tablo sergileyen Tunus'ta, Kovid-19 sonrası gidişat daha da kötüleşti.Hükümetin paylaştığı rakamlara göre, ülke ekonomisi ikinci çeyrekte yüzde 21 daralırken, işsizlik yüzde 3 artarak yüzde 18'e çıktı. Hükümetin açıkladığı rakamlara göre, salgın ülkeye 2,2 milyar dolara mal oldu. Turizm Bakanlığının verilerine göre, 2019'da ülkeyi ziyaret eden 9,4 milyon yabancı turist, ülke ekonomisine yaklaşık 2 milyar dolar döviz bırakmıştı.
Kocaeli'de 17 Yabancı Uyruklu Saklandıkları Evde Yakalandı
KOCAELİ (AA) - Kocaeli'nin Gebze ilçesinde ülkeye kaçak yollarla girdiği belirlenen 17 yabancı uyruklu saklandıkları evde yakalandı.Alınan bilgiye göre, İl ve İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri, ihbar üzerine Tatlıkuyu Mahallesi'ndeki bir eve operasyon düzenledi.Ekipler, ülkeye kaçak yollarla girdiği belirlenen 5 Pakistan ve 12 Afganistan uyrukluyu yakaladı.Yabancı uyrukluların barınmasını sağladığı iddiasıyla Y.A. gözaltına alındı.İşlemleri tamamlanan yabancı uyruklular, İl Göç İdaresine teslim edildi.
Batmanlı Girişimci Devlet Desteğiyle Kurduğu Tesiste İlk Mantar Hasadını Yaptı
BATMAN (AA) - Batman'ın Sason ilçesinde, girişimci Sedat Tekin'in devlet desteğiyle kurduğu mantar üretim tesisinde ilk hasat başladı.Girişimci Tekin, Tekevler Mahallesi'nde Tarım ve Orman Bakanlığının Kırsal Kalkınma Destekleri kapsamında hibe destekle mantar üretim tesisi kurdu.Tekin, tesiste 12 kişiye de istihdam sağladı.Hasada başlanan tesiste yaklaşık 50 ton verim bekleniyor.Toplanan mantarlar paketler halinde satışa hazırlanıyor.Kapasite artırımı ile yılda 90 ton mantar üretimi hedefi Tekin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, fabrikanın yüzde 50 kapasite ile çalıştığını belirterek, hasat ettikleri mantarları çevre illere satmaya başladıklarını söyledi.Tesisin yüzde 100 kapasite ile çalışması halinde yılda yaklaşık 90 ton mantar üretimi hedeflediklerini ifade eden Tekin, bölgede mantarcılığı geliştirmeyi amaçladığını söyledi.Tesiste istihdama kavuşan Zübeyde Erdem, bu tür tesislerin ve fabrikaların kırsalda iş arayanlara umut olduğunu belirtti.
Reklam