Şırnak'ta Terör Operasyonlarında Gözaltına Alınan Bir Zanlı Tutuklandı
ŞIRNAK (AA) - Şırnak'ta terör örgütleri PKK/KCK ve FETÖ/PDY'ye yönelik bir haftada düzenlenen operasyonlarda gözaltına alınan 22 şüpheliden 1'i tutuklandı.Valilikten yapılan açıklamaya göre, İl Emniyet Müdürlüğünce 18-24 Ocak'ta il genelinde terör örgütleri PKK/KCK ve FETÖ/PDY'ye yönelik operasyonlar gerçekleştirildi.Operasyonlarda 22 zanlı gözaltına alındı. Emniyetteki işlemlerinin ardından adli mercilere sevk edilen 22 şüpheliden 1'i tutuklandı, 14'ü adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı, 7 şüpheli ilgili illerdeki birimlere teslim edildi.
Kastamonu'da Kaçak Avlanan 9 Kişiye 12 Bin 333 Lira Para Cezası
KASTAMONU (AA) - Kastamonu'da kaçak avlanan 9 kişiye 12 bin 333 lira para cezası uygulandı.Doğa Koruma ve Milli Parklar Kastamonu Şube Müdürlüğünden yapılan açıklamada, av koruma ve kontrol ekipleri tarafından yasa dışı avlananlara yönelik denetimlerin aralıksız sürdürüldüğü belirtildi. Hayvanlarının korunması, usulsüz ve kaçak avcılığın önlenmesine yönelik çalışmalar yapıldığı anlatılan açıklamada, 'Bu hafta Taşköprü ilçesi Koçanlı ve Karadere devlet avlaklarında ekiplerimiz tarafından yapılan kontrollerde 9 kişinin yasa dışı av yaptığı tespit edildi. Yapılan incelemede avlanma belgeleri olmadığı belirlenirken, toplamda 12 bin 333 lira idari yaptırım uygulandı.' ifadelerine yer verildi.
Eskişehir'de Fetö Soruşturması Kapsamında Aranan 2 Şüpheli Tutuklandı
ESKİŞEHİR (AA) - Eskişehir'de, Fetullahçı Terör Örgütü'ne (FETÖ) yönelik operasyonda gözaltına alınan 2 zanlı tutuklandı.İl Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şubesi ekipleri, FETÖ soruşturması kapsamında kent merkezindeki 2 adrese eş zamanlı operasyon düzenledi.Operasyonda, örgütün şifreli haberleşme programı ByLock kullanıcısı oldukları belirtilen ve FETÖ'nün 'askeri mahrem imamlarından' olduğu iddia edilen M.A.D. ile Uşak'ta 'mahrem imamlık' yaptığı öne sürülen F.E. yakalandı.Gözaltına alınan zanlılar, emniyetteki işlemlerinin ardından sevk edildikleri hakimlikçe tutuklandı.
Osmaniye'de İçinde Yaklaşık 150 Bin Liralık Altın Bulunan Çanta Çalındı
OSMANİYE (AA) - Osmaniye'de içinde yaklaşık 150 bin liralık altın bulunan çantayı çaldıkları gerekçesiyle gözaltına alınan 2 şüpheli tutuklandı.Atatürk Caddesi'ndeki kuyumcu dükkanının mesai sonunda kapatmaya hazırlanan iş yeri sahibi, içinde yaklaşık 150 bin liralık altın bulunan çantayı park halindeki minibüsünün bagajına koydu.Daha sonra iş yerinin kapısını kilitleyip aracına dönen ancak açık kalan bagajdaki çantanın yerinde olmadığını fark eden iş yeri sahibi, durumu polise bildirdi.Çevredeki güvenlik kameralarının kayıtlarını inceleyen Asayiş Şube Müdürlüğü Hırsızlık Büro Amirliği ekipleri, çantayı alıp kaçan motosikletli şüpheli ile iş yerini gözetleyen zanlının kimliklerini belirledi.Ekipler, çantayı alıp kaçan A.T. ile iş yerini gözetleyen E.S'yi operasyonla gözaltına aldı.Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen 2 zanlı, çıkarıldıkları nöbetçi sulh ceza hakimliğince tutuklandı.Güvenlik kamerasına, altınların çalınması ve diğer şüphelinin iş yeri önünde keşif yapması yansıdı.
Şırnak'ta Bir Hafta İçinde Uyuşturucu Ve Kaçakçılık Operasyonlarında 31 Kişi Yakalandı
ŞIRNAK (AA) - Şırnak'ta bir haftada düzenlenen uyuşturucu ve kaçakçılık operasyonlarında 31 şüpheli gözaltına alındı.Valilikten yapılan açıklamaya göre, İl Emniyet Müdürlüğü ve Habur Kara Hudut Kapısı Şube Müdürlüğünce il genelinde terörün finans kaynaklarından kaçakçılık ve uyuşturucuyla mücadele kapsamında çalışmalar gerçekleştirildi.Bir haftada düzenlenen operasyonlarda 31 şüpheli yakalandı. Operasyonlarda yapılan aramada 5,7 gram esrar, 28,88 gram eroin, 10,38, metamfetamin, gümrük kaçağı 2 bin 100 paket sigara, 57 cep telefonu, 19 şişe içki ve sahte 100 liralık banknot ele geçirildi.Gözaltına alınan ve emniyetteki işlemlerin ardından adli mercilere sevk edilen şüpheliler adli kontrol kararıyla serbest bırakıldı.
Otomotiv Tedarik Sanayi, 2021'De Toparlanma Bekliyor
İSTANBUL (AA) - Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, 'Türkiye markasının algısını büyütmek ve ihracatımızı artırmak istiyoruz. Almanya, Fransa ve İngiltere'ye odaklandık.' ifadelerini kullandı.​​​​​​​TAYSAD'dan yapılan açıklamada, otomotiv tedarik sanayinde iç pazardaki yüksek talebin etkisiyle 2020 yılını bir önceki yıla göre yüzde 10 üretim kaybıyla tamamladığı belirtildi.Salgının neden olduğu ihracat pazarlarındaki gerilemenin etkilerinin tedarik sanayinde de hissedildiği bildirilen açıklamada, 2020 yılında otomotiv tedarik sanayinin ihracatının yüzde 11,4 azalarak 9,4 milyar dolar olduğu ve bu dönemde sektörün ciro kaybının ise 22 milyar lira olarak belirlendiği kaydedildi.'Almanya'daki yönetici ve mühendislerle ortak çalışmalar yapmayı hedefliyoruz'Açıklamada görüşlerine yer verilen TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, otomotiv sanayinin yurt dışındaki algısını yükseltmek ve yeni iş birlikleri geliştirmek amacıyla Türkiye Tanıtım Grubu (TTG) desteği ve Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçılar Birliği (OİB) iş birliğiyle çalışmalar gerçekleştirdiklerini belirtti.Amaçlarının Türkiye otomotiv sektörünü tanıtmak olduğunu vurgulayan Kanca, şunları kaydetti:'Otomotiv sektörümüz hakkındaki pozitif algıyı daha yukarılara çıkarmak. Bununla birlikte, Türkiye markasının algısını büyütmek ve ihracatımızı artırmak istiyoruz. Almanya, Fransa ve İngiltere'ye odaklandık. Şu anda Almanya'ya yönelik çalışmalarımız var. Burada doğrudan kurumsal ve bireysel müşterilere, tedarik sanayicilere, OEM'lere, 'aftermarket' pazarının üst düzey yöneticilerine yani otomotiv sektöründeki karar vericilere ulaşmak istiyoruz. En önemlisi de Almanya'daki yönetici ve mühendislerle ortak çalışmalar yapmayı hedefliyoruz. Türkler Almanya'da çok önemli görevlerde çalışıyor. Onlara Türkiye otomotiv sektöründeki güncel gelişmeleri, yapılan çalışmaları ve sektörümüzün başarılarını anlatacağız. İlk olarak işe sanal bir konferansla başlayacağız, sonrasında da sanal ortamda bir çalıştay yapacağız. Türk ve Alman otomotiv endüstrisinin ortak menfaatleri için çalışmak istiyoruz. Yani sadece Türkiye'ye değil Almanya'nın da faydasına olacak işler geliştirmeyi hedefliyoruz.''2021, yaraları sarma yılı olacak'TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kemal Yazıcı da 2020 yılında salgının neden olduğu etkilerle küresel otomotiv endüstrisinin yüzde 17 daralarak önceki yıllarla karşılaştırıldığında 15 milyon daha az araç ürettiğini belirtti.Sektör temsilcilerinin 2021'de küresel üretimin yüzde 13'lük artışla 87 milyon adetlere ulaşacağını tahmin ettiğini bildiren Yazıcı, şunları kaydetti:'Dünyanın en büyük araç üreticileri milyonlarca üretim kaybı yaşadılar. Yani genel tabloya bakıldığında OEM'ler salgından yoğun bir şekilde etkilendi diyebiliriz. Avrupa özelinde otomotiv üretimi bir önceki yıla göre yüzde 22 düşüşle 4,8 milyon adet azaldı. Doğal olarak bunun yansımasını bizler de hissettik. Avrupa'da da 2021 yılı sonunda yüzde 15 büyümeyle 19,4 milyon adet araç üretiminin yapılması öngörülüyor. Yani 2021 bugünden bakıldığında 2020 yılının yaralarını sarma yılı olacak gibi duruyor. Ancak, zaman neler gösterir bunu hep birlikte deneyimleyeceğiz.' Otomotiv tedarik sanayicilerinin kasasından geçen yıl yaklaşık 3 milyar TL eksildiğini belirten Yazıcı, 'Tedarikçilerin yeni teknolojilere yatırım yapması gereken bir dönemde 3 milyar TL civarında kayıp yaşaması sektör için önemli bir kayıp oldu. 2021 yılının dünyada olduğu gibi Türkiye’de de toparlanma yılı olmasını bekliyoruz. Bu yıl ülkemizde araç üretiminin yüzde 13 artışla 1,5 milyon adet olacağını öngörürken, toplam otomotiv ihracatının 30 milyar dolar, tedarik sanayi ihracatının ise 10,5 milyar dolar seviyesinde gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz.' açıklamasında bulundu. '2030 yılına gelindiğinde konvansiyonel araçların parçaları yüzde 50 düşecek'Kemal Yazıcı, elektrikli ve hibrit araç teknolojilerinin dünyaya beklenenden daha çabuk yayıldığını belirterek, 'Yeni teknolojiler, otomotiv sektöründe hayatta kalmak istiyorsak mutlaka adapte olmamız ve üzerine çalışmamız gereken bir konu. Elektrikli araçlara gereken teknolojilerin geliştirilmesi için Türkiye'de uygun ortamın yaratılmasına, üye firmaların bu teknolojileri geliştirebilmesi adına gerekli bilgi seviyesi ve altyapıya ulaşmasına destek olmak istiyoruz.' ifadelerini kullandı.Bu kapsamda, geçen günlerde TOGG Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş ile tedarikçileri çevrim içi konferans aracılığıyla bir araya getirdiklerini aktaran Yazıcı, karşılıklı fikir alışverişinde bulunduklarını ve teknolojinin Türkiye otomotiv endüstrisine etkilerinin konuşulduğunu bildirdi.Yazıcı, şu değerlendirmelerde bulundu:'2020 yılı başında içten yanmalı motorlu araçların oranını yüzde 85 olarak öngörmüştük. Yani elektrikli ve hibrit araç oranı en fazla yüzde 15 olur diyorduk. Avrupa’da 2020 yılının ilk 9 ayında elektrikli ve hibrit araçların payı yüzde 20'ye kadar çıktı. Yani öngörümüzden daha hızlı bir değişim var. Elektrikli araçların artışına paralel, tedarik sanayi olarak yeni parçaları üretebilir hale hızla gelmeliyiz. 2030 yılına gelindiğinde konvansiyonel araçların parçaları yüzde 50 düşecek. Yani, bundan 10 yıl sonra eğer elektrikli araçlara özgü yeni parçaların üretimine geçemezsek, tedarik sanayinin cirosu yarı yarıya düşecek ve belki firmaların yarısı olmayacak. TAYSAD olarak 2030 yılına kadar gerçekleştirmeyi hedeflediğimiz bir vizyonumuz var. Otomotiv tedarik sanayini küresel pazarda tasarım, teknoloji ve tedarik gücüyle küresel üretimde ilk 10'a taşımak istiyoruz. Şu anda 14. sıradayız. TAYSAD olarak otomotiv sektörünü küresel üretimde ilk 10'a taşımak adına dört ana öncelik belirledik. Yeni teknolojiler, rekabetçi tedarik sanayi, ihracat artışı ve güçlü dernek başlıkları altında çalışmalarımıza hız verdik.'
Reklam
Kırsaldaki Kadınlar, Bingöl Balının Markalaşmasına Katkı Sağlayacak
BİNGÖL (AA) - Bingöl Üniversitesi Pilot Üniversite Koordinasyon Merkez (PİKOM) tarafından hazırlanan proje ile kırsalda yaşayan kadınlar Bingöl balının markalaşmasına katkı sunacak.Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması Projesi kapsamında PİKOM tarafından hazırlanan 'Çalışkan Arı, Üretken Kadın, Kaliteli Bal Projesi' ile ilk etapta kırsal alanda yaşayan 20 kadına iş olanakları sağlamak amacıyla 40 saat sürecek 'mutfakta temel besin uygulamaları, hijyen ve sanitasyon ile ballı lezzetler geliştirme' eğitimleri verilecek.Bingöl balının yöresel lezzetlerde ve dünya mutfağında kullanılması için de eğitim alacak kadınlara daha sonra arıcılıkta ihtiyaç duyacakları arı kovanı ve arı ile diğer ekipmanlar verilecek.Bingöl Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Üzeyir Kement, gazetecilere yaptığı açıklamada, kadınlara temel besinler ve içeceklerin kullanımı ile ilgili akademik bilgiler verdiklerini söyledi.Hijyen ve sanitasyon konusundaki temel eğitimleri aktardıklarını, uygulama mutfağında temel bazı soslar geliştirdiklerini dile getiren Kement, 'Projemiz kapsamında kadın girişimcilerimizin sadece balla ilgili ticari faaliyetlerde bulunması değil, aynı zamanda yerel ve dünya mutfağında ürünü alternatif şekilde nasıl kullanacağı noktasında da çalışmalar yaptık. Öncelikle yerel mutfak ürünlerini dikkate alarak hareket ettik. Bu yiyecek ve içeceklerin içerisinde balı alternatif şekillerde kullandık.' diye konuştu.'Mutfağın her aşamasında kadının olmasını istiyoruz'Proje yürütücüsü Bingöl Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Fatma Esen de temel amacın kırsal kesimde yaşayan kadınlara iş olanakları sağlamak olduğunu belirtti.'Mutfağın her aşamasında ya da bal ile ilgili konuda A'dan Z'ye kadının olmasın istiyoruz.' diyen Esen, Bingöl balının yerel ürünler ve lezzetlerle buluşmasına ve markalaşmasına katkı sağlamayı hedeflediklerini kaydetti.Proje kapsamında 20 kadını istihdam edeceklerini dile getiren Esen, projenin eğitim, üretim, markalaşma ve satış olarak 4 aşamadan oluştuğunu aktardı.Kadınların bir değil birden fazla iş olanağı edinmesini istediklerini belirten Esen, bu nedenle onlara hem mutfak eğitimi hem de aktif arıcı olmalarını sağlayacak eğitimler verdiklerini ifade etti.
Yatırımcılara Altın Fırsatlar - Türkiye'nin Asya Ve Avrupa'ya Açılmasını Sağlayan "Ulaştırma Projeleri" Yatırımcıların İlgisini Çekiyor
ANKARA (AA) - ARİFE YILDIZ ÜNAL - Sadece coğrafi açıdan değil, tarihsel, sosyal, kültürel ve ekonomik avantajlarıyla da yatırımcılara önemli fırsatlar sunan Türkiye, bölge ticaretini daha da hareketlendirecek, turizmi canlandıracak birçok ulaşım ve altyapı yatırımına kapı aralıyor.AA muhabirinin derlediği bilgiye göre, Türkiye'de 2002'den itibaren odaklanılan 'yeni ulaşım ve iletişim çağı' stratejisi, yenilenme ve dönüşüm süreciyle devam ediyor.Bu dönüşüm, ulaşım ve haberleşme alanlarında, bütünsel kalkınma odaklı mobilite, dijitalleşme ve lojistik dinamikleriyle şekillenen, yeni, etkin ve dünyayı bu coğrafyaya entegre etme hedefli projelerle yürütülüyor.Türkiye'nin bütünsel kalkınması için ulaşım ve iletişim alanında çok büyük ve önemli projeler 2003'ten bu yana yapılan 910,3 milyar lira yatırımla hayata geçirildi.Ülkeyi daha ileriye taşımayı hedefleyen ulaşım ve haberleşme sektörü projeleri, başta ekonomi olmak üzere her alandaki gelişmenin ana lokomotifleri olarak 2071 yılına uzanan yolculukta en önemli dinamikler olarak görülüyor. Halihazırdaki ihtiyaçlar, beklentiler ve bunların itici gücü olan hedeflere öncelik verilerek gerçekleştirilen ulaştırma yatırımları, yeni dönüşüm sürecinde açığa çıkmamış ihtiyaçlara yönelik yapılacak.Uluslararası bağlantılar güçlendirilecekSürdürülebilir ulaşım ve iletişim yapısının oluşturulması amacıyla yatırımlara kamu-özel iş birliği (KÖİ) modelleriyle alternatif finansman sağlanması, ulaşım yatırımlarının lojistik koridor oluşturma yaklaşımıyla önceliklendirilmesi ve uluslararası bağlantıların güçlendirilmesi planlanıyor.Demir yolu yük ve yolcu taşımacılığını artırarak, çok modlu ve dengeli ulaşımın desteklenmesi amaçlanıyor.Uluslararası tehditlere karşı Türkiye'nin siber güvenliğinin sağlanması ile fiber iletişim altyapısı ve geniş bant iletişiminin yurt genelinde yaygınlaştırılması öngörülüyor.Tüm bu süreçler, yerli ve yabancı yatırımcılar tarafından yakından takip ediliyor.Yatırımların daha hızlı tamamlanarak vatandaşların hizmetine sunulabilmesi amacıyla özel sektörün dinamizmi harekete geçirildi. Böylece toplam 214,7 milyar liralık KÖİ projesi başlatıldı ve bunlardan yüzde 86'sı tamamlandı. Yapımı devam eden KÖİ projeleriyle 30,3 milyar liralık daha yatırım ülkeye kazandırılacak.Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören Türkiye'nin, coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantaja dönüşebilmesi için multimodal taşımacılığın sağlanması amacıyla demir yolları limanlara, havaalanlarına bağlanıyor.'Ekonomik kazanımlar' Pekin'den Avrupa'ya ulaşıyorCoğrafi konumun sağladığı avantajların ekonomik ve ticari kazanımlara dönüşebilmesi için başta bilinen adıyla 'Orta Koridor', Pekin'den başlıyor, Hazar Denizi'ni geçip, Türkiye'ye geliyor ve buradan da Avrupa'ya ulaşıyor.Gelecek yıllarda 'Kuzey Hat' olarak belirtilen Çin-Rusya (Sibirya) üzerinden Avrupa'ya gerçekleşen yıllık 5 bin blok trenin yüzde 30’unun geçişinin, Türkiye'ye kaydırılması için çalışmalar sürüyor.Orta Koridor ve Bakü-Tiflis-Kars güzergahından yılda 1500 blok trenin işletilmesi ve Çin-Türkiye hattındaki 12 günlük seyir süresinin 10 güne düşürülmesi hedefleniyor. Bu adımlar da yatırımcıların planlarına yön vermesine katkı sağlayacak.Yerli ve milli imkanlarla 5G çalışmalarıTürkiye'nin coğrafi kısıtlarını aşarak mobil haberleşme altyapısını yaygınlaştırmak için artan yatırımlar kapsamında evrensel hizmet projeleriyle 2 bin 575 yerleşim yerine 4,5G hizmeti götürüldü. Ayrıca bu projelerin yüzde 40'ında yerli baz istasyon ULAK kullanıldı.14 Ar-Ge firmasının ve 3 mobil işletmecinin yer aldığı projede 5G altyapısında ihtiyaç duyulan anteninden çekirdek şebekesine kadar tüm ürünlerin, yerli ve milli imkanlarla geliştirilmesine çalışılıyor.Ro-Ro hatlarıyla ülke ticareti geliştiriliyorDeniz yolu kombine taşımacılığında büyük önem taşıyan ülkeler arası ilişkiler kapsamında bugüne kadar, Azerbaycan, Türkmenistan, Gürcistan, Ukrayna, Özbekistan, Belarus, Kazakistan ve Moldova ile anlaşma imzalandı. Slovenya, İran, Irak, Kırgızistan, Litvanya ve Pakistan içinse süreç devam ediyor.Denizcilikte ülkeler arası ilişkilerin önem arz ettiği konulardan biri olan Ro-Ro hatları kurularak ülke ticaretinin geliştirilmesi için çalışmalar yürütüldü. Bu da söz konusu alana yatırım yapacaklar için fırsatlar sunuyor. Türkiye havacılıkla dünya transit merkezi olacakHavacılığa yapılan yatırımlar ve bu alandaki düzenlemeler sayesinde Türkiye, dünya ortalamasının üzerinde büyüme performansı gösterdi.Türkiye, dünya ve Avrupa havalimanları toplam yolcu sayısı sıralamasında 2018 ve 2019 yıllarında dünyada 10'uncu sırada yer aldı. Avrupa ülkeleri arasında ise 2019'da 5'inci sıraya yerleşti.Havacılık alanında dünyanın transit merkezi olmaya çok müsait olan Türkiye'nin, diğer ülkelerle ilişkilerini güçlendirmek amacıyla 173 ülkeyle Hava Ulaştırma Anlaşması yapıldı.Lojistik merkezler birbirine kesintisiz bağlanıyorAvrupa-Asya ve Afrika kıtaları arasında doğal köprü konumundaki Türkiye'den geçen uluslararası kara yolu koridorlarının uzunluğu yaklaşık 13 bin kilometreyi buluyor.Bu koridorlar için artan transit taşımacılıkla fiziki ve geometrik standartların ve trafik güvenliği seviyesinin yükseltilmesi için çalışmalar artarak devam ediyor.Bu kapsamda önemli lojistik merkezlere, demir yollarına, havalimanlarına ve sınır kapılarına hızlı ve güvenli ulaşımı sağlayacak 20 bin 715 kilometre uzunluğundaki 'Lojistik Karayolu Ağı'nda bölünmüş yol imalatları hızla sürüyor.Kesintisiz trafik akım koşullarının oluşturulmasıyla lojistik merkezler birbirine kesintisiz bağlanıyor. Bu da Türkiye'ye yatırım yapmak isteyenlere kolaylık sağlıyor.Kıtalar arasında mal ve hizmetlerin güvenli ve kesintisiz ulaşımını temin etmek, küresel rekabet endeksinde Türkiye'nin konumunu daha üst sıralara taşıyabilmek için otoyol uzunluğunu artırmaya yönelik çalışmalar devam ediyor. Bu projeler yatırımcıların da ilgisini çekiyor. Kara yolu taşımacılığında 24 ülkeyle serbestleşme gerçekleştirildiAvrupa, Asya ve Afrika'yı kapsayan geniş bir coğrafyada, 70'ten fazla ülkeyle uluslararası taşıma anlaşması, 59 ülkeyle ikili kara yolu taşımacılığı anlaşması, 24 ülkeyle de serbestleştirme gerçekleştirildi.Güvenlik açısından kritik önem arz eden konulardan biri de tehlikeli madde taşımacılığı olarak görülüyor. Buna ilişkin uluslararası sözleşmelere taraf olma süreci tamamlandı.Atılan bu adımlar, ulaştırma ve altyapı alanlarında Türkiye'ye yatırım yapmak isteyenlere mesaj olması bakımından da önem taşıyor.
Reklam
Pakistanlılar Kovid-19 Aşısının Uluslararası Dağıtımındaki "Adaletsizlikten" Endişeli
İSLAMABAD (AA) - MUHAMMET NAZIM TAŞCI/MUHAMMED SEMİH UĞURLU - Pakistan halkı, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınıyla mücadele kapsamında dünyanın birçok ülkesinde aşılama çalışmaları devam ederken, aşının hala ülkeye gelmemesi ve dünyada adaletsiz şekilde dağıtılması nedeniyle endişe duyuyor.Kovid-19 vaka sayılarının 545 bini aştığı, salgın dolayısıyla 11 bin 680'den fazla kişinin öldüğü Pakistan'da aşılama çalışmaları henüz başlamadı.Hükümet yetkililerinin, Ocak 2021 itibarıyla Kovid-19'a karşı aşılamaların başlayacağını açıkladığı ülkede henüz aşı temin edilemedi.'DSÖ çaba sarf etmeli'Başkent İslamabad'da Kovid-19 test laboratuvarında çalışan Hasan Ali, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Dünya Sağlık Örgütünün (DSÖ) aşının adil dağıtımıyla ilgili çalışma yapmadığını söyledi.Ali, 'Diğer ülkelere aşı veriliyor ama bize verilmiyor. DSÖ'den bize de aşı verilmesini sağlamasını istiyoruz.' dedi.Sağlık çalışanı Osman Ali, vaka sayılarının çok olduğu ABD gibi ülkelerde Kovid-19 aşı çalışmalarının başladığını ve bu ülkelerde salgının azalma eğiliminde olduğunu ifade etti.Ali, ülkeye henüz aşı gelmediğini anımsatarak, DSÖ'nün Pakistan’a aşı temin edilmesi için daha fazla çaba sarf etmesi gerektiğini söyledi.'Adaletsiz bir durum'Şahin Eczanesi Müdürü Amir Rişa, Pakistan ve Afganistan haricinde çok sayıda ülkeye aşının verildiğini ancak Pakistan'a henüz Kovid-19 aşısı gelmediğini kaydetti.Rişa, aşı konusunda Pakistan'ın göz ardı edildiğini ifade ederek, 'Diğer ülkelere öncelik tanındı. Bu adaletsiz bir durum. Bütün ülkelere aşı verildi ancak bize verilmedi.' ifadesini kullandı.İslamabad'da yaşadığını belirten Ajmad Han, Kovid-19 vakalarının Pakistan'da arttığına işaret ederek, 'ABD, İsrail ve diğer Avrupa ülkelerine aşı veriliyor. Aynı şekilde Pakistan'a da verilmesi lazım. Bu bizim en temel insan hakkımız.' diye konuştu.Salgının ülkesinde arttığına dikkati çeken Rıfat İştiyak da vakaların azalması için DSÖ'nün Pakistan ve Afganistan gibi ülkelere aşı teminini sağlaması gerektiğini belirtti.İslamabad'da yaşayan Talha Ömer ise ABD ve İngiltere'ye aşıların verildiğine ancak Pakistan'a hala aşının gelmediğine işaret etti. Ömer, DSÖ'nün bu konuda harekete geçmesi gerektiğini vurguladı.Ülkeye marta kadar 6 milyon doz aşının gelmesi bekleniyorÇinli Sinopharm şirketine ait 500 bin doz Kovid-19 aşısı bugün Pakistan'a ulaştı. Aşıyı ücretsiz temin eden İslamabad yönetimi, Sinopharm ile 1,1 milyon doz aşı alımı için anlaşma imzalamıştı. Aşıların kalan dozlarının bu ay içinde gelmesi bekleniyor.Pakistan'ın Kovid-19'la mücadele stratejisinin başındaki Planlama, Kalkınma ve Özel Girişimler Bakanı Asad Umar, Kovid-19 Aşıları Küresel Erişim Programı (COVAX) kapsamında bu yıl 17 milyon doz Oxford-AstraZeneca aşısının ülkeye geleceğini söylemişti.Umar, aşıların şubat itibarıyla gelmeye başlayacağını, 6 milyon doz aşının marta kadar teslim edileceğini belirtmişti. Henüz aşılama çalışmalarına başlayamayan Pakistan'da ülke nüfusu 223 milyonun üzerinde.
Şanlıurfa'da İstinat Duvarının Çökmesi Sonucu 6 Araç Yandaki İnşaatın Temel Kazı Alanına Düştü
ŞANLIURFA (AA) - Şanlıurfa'da aşırı yağışın etkisiyle bir binanın istinat duvarının çökmesi sonucu 6 araç, yandaki bir inşaatın temeli için kazılan yere düştü.Merkez Karaköprü ilçesinin Doğukent Mahallesi'nde bir binanın istinat duvarı, aşırı yağmurun da etkisiyle çöktü.Binanın bahçesinde bulunan 6 araç, yan tarafta bulunan bir inşaatın temeli için kazılan yere düştü.Durumu gören bina sakinleri evlerinden aşağıya inerken, araçlar çukurdan vinç yardımıyla kurtarıldı.Bina sakinleri, büyük bir gürültü duyduktan sonra istinat duvarının çöktüğünü gördüklerini dile getirdi.Öte yandan duvarın çökme anı, binanın güvenlik kameralarınca kaydedildi.
Güneş Enerjisi Pilli Isıcamla Yapılan Bina Elektrik Üretiyor
ANTALYA (AA) - HATİCE ÖZDEMİR TOSUN - Antalya'da faaliyet gösteren CW Enerji Mühendislik Ticaret ve Sanayi AŞ, yüzeyine güneş pilleri yerleştirdikleri ısıcamla bina inşa ederek elektrik üretmeye başladı.Organize Sanayi Bölgesi'nde güneş enerji sistemleri üzerine çalışan firma, Ar-Ge çalışmaları kapsamında, mevcut yapı malzemelerini kullanarak alandan tasarruf etmek ve güneş enerjisini elektriğe dönüştürebilmek amacıyla ısıcam üzerinde çalışma yaptı. Cama güneş pilleri döşeyen firma, normal konutlarda ya da binalarda kullanılan ısıcamların, aynı zamanda elektrik üretmesini de sağladı. İlk denemesini kendi binalarında kullanan firma, yeni yaptıkları binanın cephesine döşedikleri ısıcamlarla enerji üretmeye başladı. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Sarvan, AA muhabirine, güneşten daha fazla enerji üretebilmek amacıyla sürekli yeni projelere imza attıklarını, doğa dostu ve verimli bir fabrika yapabilmek, karbon salımını en aza indirebilmek için çalışma yaptıklarını söyledi.Günlük 100 evin elektrik ihtiyacını karşılıyorModern bir tasarımla bina inşa ettiklerini aktaran Sarvan, 'Sıcağı ve soğuğu koruyan ısıcamın ön taraftaki yüzeyini değiştirerek içine güneş enerjisi pillerini döşedik. Fabrikamızı yaparken ön cephesinde yapı malzemesi yerine bu ısıcamları kullandık, enerji almaya başladık. Cam yüzeyinden yaklaşık 200 kilovatsaat gibi bir enerji üretiliyor. Günlük 100 evin elektrik enerjisi buradan karşılanıyor.' ifadelerini kullandı.Binadan elde edilen enerjinin ulusal şebekeye yönlendirildiğini, buradan dağıtım yapıldığını vurgulayan Sarvan, cam panellerin istenildiği takdirde her binaya monte edilebileceğini ya da binanın yapımında kullanılabileceğini aktardı. 'Cephenin maliyetini 5 yılda geri döndürebilecek sistem'Sarvan, binayı yaparken duvar için sadece ısıcam malzeme kullanıldığını, normal bir bina için harcanan yapı malzemelerinden tasarruf sağlandığını belirterek, şöyle konuştu:'Binayı normal bir malzemeyle yapsaydınız, soğuğu, sıcağı tutmuş olacaktınız, geri dönüşüm olmayacaktı. Altyapı malzemesi yok. Mevcut camı kullandık, ekstra bir alan oluşturmadık. Hem yapı malzemesinden hem alandan tasarruf sağlıyoruz hem de elektrik üretiyoruz. Sadece cephenin maliyetini yaklaşık 5 yılda, binanın tamamını ise 40 yılda geri döndürebilecek bir sistem. 25 yıl ürünümüzün garantisi var, mevcut yapının da yaklaşık 60 yıl ömrü var.' 'Yeni binaları bu şekilde inşa edelim' çağrısıYeni yapılacak binaların bu şekilde tasarlanmasıyla enerjide ciddi tasarruf sağlanacağını vurgulayan Sarvan, 'Ön cephesini cam panelle döşetmek isteyen 6 kişiden sipariş aldık. Türkiye'de henüz böyle bir bina yok. Zaman tasarruf zamanı. Mimarisi de çok şık duruyor. Farklı renklerde de dizayn edilebiliyor.' diye konuştu.
Reklam
Hayvanat Bahçesinin Kovid-19 Engeline Takılan Yeni Misafirleri Bu Yıl Gelecek
GAZİANTEP (AA) - MEHMET AKİF PARLAK - Yüz ölçümü ve barındırdığı tür bakımından Türkiye'nin en büyük, dünyanın ise sayılı hayvanat bahçeleri arasında yer alan Gaziantep Hayvanat Bahçesi'ne geçen yıl yurt dışından getirilmesi planlanan, ancak yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri kapsamında gelişleri ertelenen 5 dişi hayvanın bu yıl yeni evlerinde olması planlanıyor.Burç Ormanı'nda kurulu olan ve 350 türden 7 bin 500 hayvanı barındıran hayvanat bahçesi, yerli ve yabancı turistlerin kentte en çok ziyaret ettiği yerlerin başında geliyor.Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Doğal Hayatı Koruma Daire Başkanı Celal Özsöyler, AA muhabirine, hayvanat bahçesini yılda ortalama 5 milyon kişinin ziyaret ettiğini söyledi.Kovid-19 tedbirleri kapsamında yaklaşık 3 ay kapalı kaldıklarını belirten Özsöyler, şunları kaydetti:'Normalleşme süreciyle beraber açıldığımızda tüm tedbirlerimizi en üst düzeyde aldık ve ziyaretçilerimizi tekrar ağırlamaya başladık. Tabii ki geçmiş yıllardaki gibi olmuyor. Buna rağmen geçen yıl yaklaşık 1 milyon kişi hayvanat bahçesini ziyaret etti.' 'Yeni gelinler bu yıl gelecek'Özsöyler, hayvanat bahçesinde yıllardır ağırlanan erkek fil, zürafa ve su aygırına eş bulmak için başta Afrika ülkeleri olmak üzere birçok ülkeyle temas kurduklarını ifade etti.Uzun zamandır devam eden görüşmelerin olumlu sonuç verdiğini anlatan Özsöyler, şöyle devam etti:'Dünya genelinde yaptığımız görüşmeler sayesinde eşlerin çoğunu bulduk. Sri Lanka, Tayland ve İsrail'de bulunan hayvanat bahçeleriyle sürekli görüşmelerimiz vardı. İşlemleri tamamladık, tam getireceğimiz sırada dünyada yeni tip koronavirüs çıktı, ülkeye hayvan giriş ve çıkışı yasaklandı. Pandemi bittiğinde ve hayvan transferi yasağı ortadan kalktığı zaman bu hayvanları eşleriyle buluşturacağız. Yani dişi iki fil, iki zürafa ve bir su aygırı bu yıl yeni gelinlerimiz olacak. Yeni yılda yeni yerlerinde onları çok güzel ağırlayacağız.'
Muğla'da Kovid-19 Tedbirlerine Uymayan 63 Kişiye Ceza Uygulandı
MUĞLA (AA) - Muğla'da, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirlerine uymadığı belirlenen 63 kişiye 175 bin 223 lira ceza kesildi.İl Jandarma Komutanlığına bağlı 868 personelin katılımıyla, 1 bin 759 işletme, 868 araç ve sahillerde Kovid-19 denetimi yapıldı. Denetimlerde, tedbirlere uymayan 63 kişiye 175 bin 223 lira ceza uygulandı.Ekipler, denetimlerde maske, sosyal mesafe ve hijyen kurallarına uyulması konusunda uyarıda bulundu.
Kefaret 12. Bölüm Fragmanı Yayınlandı: "Sinan ve Zeynep Her Şeyin Farkında..."
Kefaret yeni bölüm fragmanı yayınlandı. Yayınlanan fragmanda; Cansu Zeynep'e önemli bir sırrı açıklıyor. Sinan Sude'nin velayeti ile ilgili avukattan bilgi alırken Arzu'ya; Cansu'ya Zeynep'in nasıl iyi baktığını anlatıyor. Cansu'yu almak isteyen Arzu ile Meltem karşı karşıya geliyor ve ona Arzu, Sinan ve Zeynep'in her şeyin farkında olduğunu söylüyor. Peki, yeni bölümde başka ne gibi gelişmeler olacak?  İşte Kefaret 12. bölüm fragmanı...
Reklam
Doğu Anadolu'da 4 İldeki 412 Yerleşim Birimine Ulaşım Sağlanamıyor
VAN (AA) - Van, Bitlis, Hakkari ve Muş'ta yoğun kar ve tipi nedeniyle 412 yerleşim biriminin yolu kapandı.Van Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, olumsuz hava koşullarından dolayı 61 yerleşim birimine ulaşım sağlanamıyor.Kapalı yolların açılması için çalışmalarını sürdüren ekipler, cadde ve sokaklarda da kar temizleme ve tuzlama çalışması yapıyor. HakkariHakkari'de etkili olan kar ve tipi nedeniyle 28 köy ve 87 mezra yolu kapandı.İl Özel İdaresi karla mücadele ekipleri, söz konusu yolların açılması amacıyla çalışma başlattı.Belediye ekipleri de yol ve caddelerdeki karları temizleme çalışmalarını sürdürdü. Muş ve BitlisMuş İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Şeyhmus Yentür, kent merkezi ve ilçelerde 76 köy yolunun ulaşıma kapandığını belirtti. Bitlis İl Özel İdaresi Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü Ümit Kurtkan, yoğun kar yağışı nedeniyle 160 köye ulaşımın sağlanamadığını aktardı. Karla mücadele ekipleri, kapanan yolların açılmasına yönelik çalışmalarına devam ediyor.
Çanakkale'de Barajda Kaybolan İkinci Kişiyi Arama Çalışmaları Yeniden Başladı
ÇANAKKALE (AA) - Çanakkale'nin Ayvacık ilçesinde baraj göletine düşen araçta kaybolan ikinci kişinin bulunması için yürütülen çalışmalar altıncı gününde yeniden başladı. Ayvacık Baraj Göleti'nde özel bir şirkete ait rüzgar enerji santralinde çalışan iki kişiden birinin cansız bedeni ve otomobilin bulunmasının ardından dün akşam havanın kararması nedeniyle ara verilen çalışmalar sürüyor.Sabah saatlerinde bölgeye gelen polis, jandarma ve Sahil Güvenlik Komutanlığı ekipleri, iş güvenliği uzmanı Mürsel Meracıoğlu'na (41) ulaşabilmek için son hazırlıklarını yapıp tekrar suya girdi.Ayvacık Kaymakamı Cevat Çelik koordinasyonunda devam eden çalışmalarda, Jandarma Komando Özel Asayiş Komutanlığı Köpek Unsurları Bölük Komutanlığına ait iki köpek de kullanılıyor.Ayvacık'ta 27 Ocak'ta içinde iki kişinin bulunduğu aracın baraj göletine düşmesi üzerine çalışma başlatan ekipler, 28 Ocak'ta sabah saatlerinde şirketin yardımcı hizmetler bölümünde çalışan Filiz Soydoğan Çiçek'in (50) cansız bedenine ulaşmıştı. Ekipler, 29 Ocak'ta ise otomobilin yerini tespit edip vinç yardımıyla sudan çıkarmıştı.
Reklam
31 Ocak Reyting Sonuçları Belli Oldu! İşte Dünün Total ve AB Reyting Sıralamasında Yer Alan Yapımları...
31 Ocak Pazar akşamının reyting sonuçları açıklandı. Dün akşam Hercai, Arıza, Kefaret, Tövbeler Olsun, Menajerimi Ara gibi yapımlar reyting sıralamasında üst sıralarda yer alabilmek için yarıştı. Dün, Total'de 1.sırada TV8’de ekrana gelen “Survivor”, 2. Sırada “Gülbin Tosun İle Fox Ana Haber Hafta Sonu”, 3.sırada “Show Ana Haber” yer aldı. AB'de ise 1.sırada “Gülbin Tosun İle Fox Ana Haber Hafta Sonu”, 2.sırada “Survivor”, 3.sırada Show TV’de yayınlanan “A.Rıza” yer aldı. İşte 31 Ocak Pazar Total ve AB'de ilk 10 program...
Reklam