Evren Hakkında Zihninizi Cillop Gibi Açacak 15 Farklı Bakış Açısı

 > -

Düşününce "anaaa harbiden" dedirtecek bakış açıları bunlar.

1. Hayatınız boyunca hiçbir zaman aynı noktada bulunmadınız.

Dünyanın kendi etrafındaki hareketi, Güneş etrafındaki hareketi, Güneş sisteminin ve hatta galaksinin de hareket etmesi sayesinde hiçbir zaman uzayda aynı noktada bulunmadık.

2. Kafamızı kaldırdığımızda gördüğümüze bir bakıma aşağı doğru kozmik bir uçurum diyebiliriz. Bu uçuruma savrulmamızı engelleyen tek şey yer çekimi.

3. Komşu galaksimiz Andromeda'da bizim galaksimize bakıp acaba orada yaşam var mı diye düşünenler olabilir.

4. Uzaylılar 20 Temmuz 1969'da Ay'ı istila etti.

Eh sonuçta teknik olarak biz de uzaylıyız.

5. Her ne kadar full moon yani dolunay desek de, sonuç olarak Ay'ın yarısını görüyoruz.

6. Uzay o kadar büyük ki, belki de tam bu yazıyı okuduğunuz sırada uzayın uzak bir köşesinde galaktik bir savaş yapılıyor ama bunu öğrenmemiz için milyonlarca yıl geçmesi gerek.

7. Bir anlık da olsa tüm evrenin en genç varlığıydınız.

Tam doğduğunuz an.

8. Yaşınız kadar Güneş'in etrafında tur atmışlığınız var.

9. Her ne kadar günleri saysak da tek bir gün doğumu (veya batımı) var ve milyarlarca yıldır sürüyor.

Yani "güneşin doğuşu batışı farksız" diyen Ebru Gündeş bir bakıma haklı.

10. Gölgenizin düştüğü yeryüzüyle Güneş arasındaki 149,6 milyon kilometre yolu kat eden Güneş ışığının karşılaştığı ilk ve tek engel sizsiniz.

11. Bize 64 milyon ışık yılı uzakta olan gezegendeki biri Dünya'mıza baksa göreceği şey dinozorlar olur.

12. Geceleri gördüğümüz birçok yıldız belki yok olmak üzere, belki de çoktan yok oldu. Yani gökyüzüne baktığımızda tek bir ana değil, milyonlarca yılın oluşturduğu bir görüntüye bakıyoruz.

13. Yediğimiz her şey güneş ışığıyla işleniyor.

Et olsun, bitki olsun, her şey.

14. Kazarak derinden çıkaracağınız bir taş, belki de milyonlarca yıl sonra ilk defa güneş ışığıyla tanışacak.

15. Mars gezegeninin tüm popülasyonu robotlardan oluşuyor.

Hepsi de bizim gönderdiklerimiz.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
legolas62

Boyle seylerle gelin hacı :D

mustafaisik

Hepimiz aslında yıldızların çocuğuyuz. Çünkü hayatın yapı taşı olan bazı elementler sadece "Süper Nova" denilen paylamış yıldızlarda bulunur.

sevimsiz-kedi-yavrusu

oo zenci dayıyı izleyen birisi gördüm sanki :D

cihan-alioglu

aslında hidrojen ve helyum harici tüm elementler süpernova'lardan oluşur =)

anil-gundal

4. maddeye düzeltme; Yuri Gagarin, 12 Nisan 1961'de uzaya çıkarak Dünya'yı uzaydan gören ilk insan olan bir Sovyet kozmonottur. http://tr.wikipedia.org/wiki/Yuri_Gagarin

ayhan-kutlukaya

AbSurDMaN yine absürt bir paylaşım yapmış helal olsun :)

ayhan-kutlukaya

bana biri 11'i açıklayabilir mi :)

Gizli Kullanıcı

ışık hızıyla ilgili bir durum. 64 milyon ışık yılı uzaklık demek ışık hızıyla (saniyede yaklaşık 300.000km) 64 milyon yıl gitmek demek. yani dünyadan 64 milyon yıl önce yansıyan ışık/görüntü 64 milyon ışık yılı uzaklıktaki bir gezegene ancak ulaşmış oluyor. yani güneşten gelen ışığı 3 dakika sonra almamız gibi. aslında biz güneşin 3 dakika önceki halini görüyoruz. onlar da bizim 64 milyon yıl önceki dünyamızı. yani dinozorları. :)

anil-gundal

Kabaca açıklaması; Dünyadan gökyüzüne baktığımız zaman gördüğümüz yıldızlar aslında onların bize ulaşan milyonlarca yıl önceki halleridir. Yani bizden 64 milyon yıl uzaklıktan bakıldığı zaman Dünyanın o zamanki halini değil tam 64 milyon yıl önceki halini görecektir. Çünkü ışığın bakacak olan kişiye ulaşması tam 64 milyon yıl sürmüştür.

sikkoyorum

Basit bir açıklama;uzakta patlayan bir nesnenin görüntüsünden sonra sesinin bize gelmesi gibi düşün.Ses hızı yavaş olduğundan bunu çok rahat inceleyebiliyoruz ama ışık da aynı bok.

mustfycl

Mesela sen güneşe baktığında dünya saati ile 8 dk önce halini görüyorsun güneşin. Yani güneş 1 anda yok olsa sen bunu 8 dk sonra fark edeceksin. Varlığımızı ışığa borçuluyuz her şey ışıktan var olma evrende ve ışık kusurlu olmasaydı (kırılabiliyor mesela) göremezdik.

ali-ihsan-cakir

Işık Güneş'ten yaklaşık 8 dakika sonra geliyor, Ay'dan 1 saniye, Sirius'tan 8 yıl sonra, Andromeda'dan 27 milyon yıl sonra..

Başlıklar

Ebru GündeşSavaşUzayet
Görüş Bildir