En Büyük Pay Turkuaz'ın: Hükümete Yakın Medya, İBB'den Son İki Yılda Milyonlarca Liralık Reklam Almış

 > 
52PAYLAŞIM

Yeniçağ yazarı Murat Ağırel'in verdiği bilgiye göre, İstanbul Büyükşehir Belediyesi son iki yılda yayın kuruluşlarına 57 milyon lira reklam verdi. En fazla reklamı 15 milyon TL ile, bünyesinde Sabah gazetesi, ATV ve A Haber kanallarınını bulunduran Turkuaz Medya Grubu aldı. 

Yeniçağ gazetesi yazarı Murat Ağırel, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne, AKP döneminde hangi yayın kuruluşuna ne kadar reklam verildiğini sordu. Ağırel, gelen yanıtı paylaştı. Buna göre, 2017-2019 Haziran tarihleri arasında İBB ve iştiraklarinden yayın kuruluşlarına 57 milyon liralık reklam verildi.

Ağırelin'in verdiği bilgiye göre, reklam pastasından en büyük dilimi 15 milyon 293 bin TL ile Turkuaz Medya Grubu aldı. Bünyesinde Sabah, ATV ve A Haber gibi medya kuruluşlarının bulunduran Turkaz'ın başında Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın damadı ve Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak'ın kardeşi Serhat Albayrak bulunuyor. Murat Ağırel’in yazısının ilgili bölümü şöyle:

“Peki, kim ne kadar almış?

Buyurun listeye…

  • Mesela kapanacak olan Türkmedya yayın organlarına 5 milyon 764 bin TL,

  • Turkuaz Holding'e bağlı yayın organlarına 15 milyon 293 bin TL,

  • Albayrakların sahip olduğu; Yenişafak, TVNET gibi yayın organlarına 9 milyon 127 bin TL,

  • AKİT grubunun sahip olduğu Yeni Akit ve Akit TV ye 3 milyon 008 bin TL,

  • Nokta Elektronik Medya A.Ş. sahibi olduğu Kanal 7, Haber 7, Ülke TV için 1 milyon 409 bin TL,

  • Selahatin Aydoğdu 'nun sahip olduğu MS YAPI MEDYA ya ait olan İstanbul Tv ve İstanbul Ajans için 1 milyon 575 bin TL,

  • Demirören Medya Grubunun sahip olduğu Milliyet, CNN Türk, Kanal D, Hürriyet için 689 bin 647 TL,

  • Ciner Holding'in sahibi olduğu Habertürk, Show TVv için 493 bin 705 TL,

  • İhlas Grubunun sahip olduğu Türkiye gazetesi ve İHA için 1 milyon 189 bin TL,

  • Vakıflar reklam ve abonelik parasından eksik durur mu?

  • SETA Vakfı'nın yayın organı KRİTER dergisi için 342 bin 242 TL,

  • TÜGVA yayın organları Fikirname ve Özçekim için 55 bin TL,

  • Okçular Vakfı için 360 bin TL,

İnternet siteleri de var

Peki ya internet siteleri?

Jülide Övür, Emin Fırat Övür'ün sahibi olduğu Hür Haber ve www.hurhaber.com için 124 bin TL,

Ercan Çalık ve Fatih Çalık'ın sahibi olduğu www.superhaber.com için 284 bin 270 TL,

Hadi Özışık'ın sahibi olduğu www.internethaber.com'a 340 bin 900 TL,

Akil adamlar listesinde de bulunan Mehmet Avni Özgürel'in sahibi olduğu Ufuk Gazeteciliğe ait Yeni Birlik Gazetesi,www.gazetebirlik.com için 203 bin 040 TL,

Abdurrahman Uzun'un sahibi olduğu Türkiye Haber Merkezi adlı site için 60 bin TL verilmiş"

Güneş ve Star gazeteleri kapandı

Güneş ve Star gazeteleri kapandı
Güneş ve Star gazeteleri kapandı

Öte yandan, Hasan Yeşildağ’ın sahibi olduğu TürkMedya grubu bünyesinde bulunan Star ve Güneş gazeteleri dün son sayılarını çıkararak kapandı. Güneş gazetesi, aynı medya grubuna ait olan Akşam gazetesinin içinde dört sayfa ek olarak olarak yer alacağını, Star gazetesi de yoluna dijitalde devam edeceğini duyurdu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi yönetiminin el değiştirmesinin ardından TürkMedya grubunda mali sıkıntılar yaşandığı iddiaları gündeme gelmişti.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!
YORUMLAR İÇİN TIKLAYINIZ
Görüş Bildir