Ariana Grande'nin Olay Yaratan Yeni Klibi "God Is A Woman"ın İçerdiği 18 Gönderme

-

Ariana Grande'nin yeni albümü "Sweetener" sevenleri tarafından dört gözle bekleniyor. Albümden yayınlanan ilk şarkı 'No Left Tears to Cry' ın etkisi hala geçmemişken ikinci şarkı 'God Is A Woman' geldi. İsmi bile yeterince tartışmalı olan şarkının klibindeki göndermeleri ele alıyoruz.

Ariana Grande'nin geçtiğimiz günlerde yayınladığı yeni şarkısı ve klibi müzik dünyasına bomba gibi düştü.

"Tanrı bir kadın" diyerek zaten yeterince sansasyon yaratabilecek olan şarkı, klibiyle de konuşulmaya başlandı.

Pek çok gönderme ve sembol içeren kliple ilgili elbette komplo teorileri de üretiliyor. Ariana Grande'nin yeni tarzı ve vizyonunu ortaya koyan klibin her saniyesi mesaj dolu.

1. Klibin başından itibaren evren, doğa ve kadınlık ilişkisi vurgulanıyor.

İlk çağ ve pagan inanışlarındaki kadın tanrıça figürünün tekrar vurgulanıyor olması komplo teorisyenlerinde cadılık ve İlluminati tarikatı etkisi olarak yorumlanıyor.

2. Sıkça vajina metaforu da görüyoruz.

Mor renk asil soyu temsil eder, bu sahneler kraliçeliğin ve kadın cinselliğinin yüceltilmesi anlamına geliyor.

3. Aynı şekilde kadın cinselliğinin kasırgalar yaratabilecek olduğunu gösteren bir sahne.

Dünyanın tepesinde oturan bir kadının feminist manifestosu.

4. Rodin'in ünlü "Düşünen Adam" heykeline yapılan göndermede pek çok mesaj var.

Siyah-beyaz sahnede gökdelenlerle birlikte tek tip bir düşünce biçimi vurgulanıyor. Erkekler bir kitabın üstündeki yazıları öfkeyle fırlatarak kendi ataerkil düzenlerini korumaya çalışsalar da, Ariana Grande onlardan yukarıda bir felsefeye sahip.

5. Üç başlı köpek antik Yunan Tanrıçası Hekate'nin sembolü.

Muğla Yatağan'da bulunan Lagina antik kenti, bu tanrıçanın merkezi. Gece ve Ay ile ilişkilendirilen bu karanlık tanrıça, üç başlı köpek veya üç yüz ile sembolize edilirdi.

6. Mum ışığında dans, pek çok dinde ışık olarak tasvir edilen Tanrı ve Tanrıçalara gönderme.

Antik Mısır'dan Hz. İsa'ya tüm kutsal insanlar başlarının etrafında bir hare ile tasvir edilir. Ariana Grande burada yine özellikle bir Tanrıça'ya vurgu yapıyor.

İrlanda'da Hristiyanlık öncesi dönemin bolluk, bereket, doğurganlık ve ilkbahar Tanrıçası Brigid.

İrlanda'da halen özel bir gün olan Imbolc, Azize Brigid günü olarak her yıl Şubat ayının başında kutlanmaya devam ediyor.

7. Geldik klibin en rahatsız edici anına... Bu kadar hassas göndermelere rağmen hiçbiri dağ sıçanlarının çığlığı kadar etkili değil.

Bu sahnenin bu klipte ne işi olduğu halen tartışılıyor. Hayır, bu videoya bir gönderme olamaz. Amerika'nın sembolü olmaları, Groundhog günü; akla pek çok şey gelse de, aslında dağ sıçanları baharın müjdecisi. Kış uykusundan uyandıklarında ve deliklerinden çıktıklarında bahar geliyor. Tıpkı Imbolc günü ve Persephone efsanesinde olduğu gibi. Çorak topraklarda attıkları çığlık belki de baharın gelişini, kadın gücünün yükselişini anlatmak istiyor.

8. Bu bölümün ilham kaynağı ünlü bir tablo. Ancak bu kez de Tanrıça Venüs göndermesi içeriyor.

Robert Gonsalves'in ünlü "Water Dancing" tablosuyla benzerlikler taşıyan sahnede Ariana Grande bir ormanda yürüyerek ve hamilelik vurgusu yaparak sadece aşkın değil, bahçelerin ve doğurganlığın Tanrıçası olan Venüs'ü simgeliyor.

9. Bu sahneyi gören çoğu kişi Roma'nın kuruluş efsanesini hatırlamıştır.

Bir kurt tarafından büyütülen Romus ve Romulus kardeşlerden bahsediyoruz elbette. Türklerden kaçarken bir mağaraya bırakılan ve dişi bir kurt tarafından emzirilerek güçlü bir şekilde Roma'yı kuran iki kardeşin hikayesini bilmeyen yoktur.

Ancak klipte daha derin anlamlar var.

Nasıl ki Romus ve Romulus yeni bir halk inşa ettiyse, Ariana Grande de klipte insanları emzirerek yeni bir anlayış, kadına karşı saygı duyan erkek neslini inşa ediyor. Özgürlük sembolü olan gökyüzü de bu hareketi destekliyor.

10. Bir anlığına Ariana Grande'nin gözlerinde görünen siyah Puma, ırkçılık karşıtlığı ve sosyal eşitlik sembolü.

Öte yandan Tanrıça ve kedilerin ilişkisi de malum. Özellikle Antik Mısır'da kediler kutsal yaratıklar.

11. İllüminati teorisyenlerinin en seveceği sahneye geldik.

Her üçgen direkt olarak İlluminati göndermesi mi bilinmez, ama Ariana Grande'nin ellerinin pozisyonu bir yoga işareti. Buradan görebileceğiniz gibi şarkıcı, Mudra olarak tanımlanan bu işaretlerden geçmişte "müstehcen" bulunsa da günümüzde feminizm sembolü ve selamlaşmasına dönüşen Yoni hareketini yapıyor.

12. Klibin en ilgi çekici kısmında Tanrıça monoloğunu Madonna'nın sesinden dinliyoruz.

İncil'den Ezeikel 25:17 "(Kız) kardeşlerimi zehirlemeye ve yok etmeye çalışanlardan intikamımı mutlaka alacak ve onları büyük bir öfke ve güçle vuracağım, senden intikam almaya geldiğimde adımın Tanrı olduğunu anlayacaksın." pasajında duyduğumuz ses Madonna'ya ait.

Aynı pasaj 1994 tarihli kült film "Pulp Fiction"da da kullanılmıştı.

Samuel L. Jackson, sahnenin hakkını veren bir oyunculuk sergilemişti.

13. Klipteki Madonna referansı bununla sınırlı değil.

Siyah puma ve sözlerdeki "“And I, I feel it after midnight” (ve ben onu gece yarısından sonra hissediyorum) cümlesi Madonna'yı kiliseden aforoz ettiren "Like A Prayer"ı referans gösteriyor. Şarkının sözlerinde “In the midnight hour, I can feel your power" (gece yarısı saatinde gücünü hissediyorum) geçiyordu ve klipte ırkçılık konusu işleniyordu.

14. Madonna'nın sesinin duyulduğu sahnede Ariana Grande bir antik Roma panteonunda görülüyor.

Elinde tuttuğu hakim tokmağını fırlatarak camı kırması adalet kavramıyla ilişkilendirilebilir.

15. Deniz feneri Dünyanın Yedi Harikası'ndan biri olan İskenderiye Feneri'ni sembolize ediyor.

Antik çağın en görkemli yapılarından olan İskenderiye Feneri, Mısır'ın Faros adasında gemilere yol gösteriyordu. Antik Mısır Tanrıçası İsis'in denizcileri koruyup yol gösterdiğine inanılırdı. Böylece Ariana Grande mitolojinin en bilinen Tanrıçasını da klibe eklemiş oluyor.

16. Klipte kostümlerin de anlamları var; örneğin bu kostüm Tarot kartlarından İmparatoriçe'yi vurguluyor.

Bu kart tıpkı mitolojik Tanrıça figürleri gibi güzelliği, doğurganlığı, bolluk, bereketi temsil ediyor.

17. Saflığın sembolü beyaz giyen kadınlar yüzlerini gerçeklere çevirmiş ve sessizken, pelerinli Ariana Grande konuşuyor.

Bu da kadınların toplumdan dışlanmamak adına edilgen rolü kabul etmeleri, karşı çıkanların tarih boyunca cadı olarak yaftalanmasını gösteriyor.

18. Son sahne herkesin malumu olacak şekilde Michelangelo'nun "Adem'in Yaratılışı" tablosunu canlandırıyor.

Ancak tüm figürler birer kadın, hatta ilk insan siyahi bir kadın. Böylece klip vurucu mesajını vererek sona eriyor.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
selda-gulec

Siz ne düşünürseniz düşünün ama benim için Ariana Grande muhteşem bir detay ve her zaman öyle kalacak.

Gizli Kullanıcı

Hiç bir bok anlamayıp konuşanlar yine burada.Hiçbir konuda fikriniz yok ama zikriniz var,klasik ortadoğu kafası.Asla araştırmaz,ona ne söylenirse doğru bilir ve herkese saldırır.Böyle devam edin,sizden başka bir şey beklenmez zaten.

ozge_yilmaz

gerçekten çok emek verilmiş ve ince düşünülmüş bir klip.çok güzel olmuş şarkı da çok iyi zaten

enk-capital

Ariane Grande'nin boyu 1.53 müş ya doğru mu? Daha uzun görünmüyo mu?

melisaswift

topuklu ayakkabı giyiyor genel olarak belki o yüzdendir yoksa 1.53

justice_fighter

bide çok zayıf

klemenjero

erkekler anlamadı.

Başlıklar

İrlandaMısırMuğlaSiyah BeyazYunanistanhamilelikkadınlarmüzikolay
Görüş Bildir