2022'de Oyunlaştırma ile Başaranlar
2022'de Oyunlaştırma ile Başaranlar
2022 yılı Türkiye’de, birçok alanda global ekonomiyi derinden sarsan, pandeminin etkilerinden kurtulma ve toparlanma dönemi oldu. Pandeminin; uzaktan çalışma, online eğitim ve birçok farklı alanda olumlu etkilerinden bahsetmek mümkün. Genel olarak, hem kaybettiklerimiz hem de daralan ekonomiyle birlikte oyunlaştırma gibi iş modellerinde yatırımlar ve ortaya çıkan projeler beklentilerin altında olsa da oyunlaştırmanın gücü her geçen gün markalar tarafından keşfedilmeye devam ediyor.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Biz de 2019 yılından bu yana ülkemizin oyunlaştırma nabzını tuttuğumuz, aldığımız özel izinlerle “Oyunlaştırma ile Başaranlar” makale serimizde 2022 için de bir özet hazırladık.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Web 3.0 ve Metaverse geleceğimizi çok farklı yönlerde şekillendiriyor.
Socios.com kullandığı bazı oyun dinamikleri, Token Avı gibi lokasyon bazlı maç öncesinde taraftarları sosyalleşmeyi amaçlayan ödüllendirmeler, maçların skorlarını tahmin üzerinden rozetler ve ülkesel sıralamalar gibi oyun elementlerini kullanarak süreci oyunlaştırma ile keyifli hale getiren markalardan biri oldu.
Çin’de 2021 yılında E-ticaret devi Alibaba’yı geçen “Pinduoduo” isimli platform 2022 yılında da hızla büyümeye devam etti.
Sanal Tohum
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Türkiye’mizde de e-ticaret devleri sadece ürünün satın alındığı bir platformla rekabet edilmeyeceğini anladıkça oyun ve oyunlaştırmaya başvurmaya başladılar.
Getir’in bu güncel oyunlaştırılmış kampanyasında “Haftanın Görevleri” başlığının altında, “Bu hafta iki görevi tamamlayın, 50 TL hediyenizi kaçırmayın.” açıklamasıyla karşılaşıyorsunuz.
Hepsiburada firması da “Oyun desen var” isimli bir iletişim kampanyası ile satışı oyunlaştırdı.
Bir oyunlaştırma örneği de A101’den.
Türkiye’de oyunlaştırmayı en çok kullanan sektörlerden birisi de Telekom şirketleri.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Turkcell uygulamasının da uzun zamandır uyguladığı “Salla Kazan” markalaşan bir oyunlaştırma tasarımı.
Ve üçüncü olarak son operatör de Vodafone “Hediye Çarkı”.
Türkiye’de Hediye Çarkını E-Ticaret’te kullanan bir uygulama da 2022’de LCW oldu.
Geleceğe Orman ile Bankacılık İşlemlerini Oyunlaştırmak!
Geleceğe Orman’da yer verilen görevleri, önceden belirlenen süreler içerisinde yerine getirerek karbon puan biriktirebildiğiniz ve böylece yarışma sonundaki sıralamada ilk 10’da yer alarak 1.000 karbon puan ödülü kazanabildiğiniz yarışmalardır.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Inooster şirketi “Yürü Be İstanbul” oyunlaştırması ile İstanbulları yürüttü.
2022’yi ödüllerle kapatan Yürü Be İstanbul; MarTech Awards’da Diğer Sektörlerde En İyi Teknoloji Kullanımı Kategorisinde, Brandverse Awards’da Sosyal Sorumluluk, Sürdürülebilirlik & Sağlıklı Yaşam Kategorisinde ve Felis Awards'da Healthcare&Wellness Kategorisi’nde ödüller kazanarak başarısını taçlandırdı.
Pandemi döneminde oyunlaştırmanın odaklandığı konulardan biri de “Screen Time- Ekran Süresi “idi .
Buna benzer 2022’de de bir çok uygulama çıktı “Marscraft” bir Mars kolonisi kurmayı görevler ve ekran süreleriyle oyunlaştırıyor.
Yabancı dil uygulamalarında da özellikle Duolingo ve Voscreen gibi uygulamalar oyunlaştırmayı çok ciddi deneyimlerinin bir parçası haline getirdiler.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
ebebek, Bebeveyn Kulübü ile bebeveynlerin eğlenceli ve eğitici dünyasını kullanıcılarına sundu.
Şişecam, geri dönüşüme returno
Şişecam, geri dönüşüm bilgi yarışmaları
Dinçer Lojistik çalışanlarını sign2future’da DinçOyun ile motive ediyor.
AgeSA Oyunlaştırma yoluyla verimliliği artırdı
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Metlife Çalışanları hedeflerine oyunlaştırma ile koşuyor!
OCTO platformu özellikle bir topluluk,dernek,STK gibi oluşumlarda üyelerin etkileşimi, dijitalleşmesi ve güvenli bir şekilde ödeme sistemlerinin takibini yapabildiğiniz bir platform.
LCW, Türkiye’de Metaverse ortamında ilk “Oyunlaştırma Atölyesi".
LCW, Avatarlar ile oyunlaştırma
Türkiye’nin ilk ve tek oyunlaştırma tasarımı olan TOY Gamification Decards, GamFed Türkiye Temsilcisi Akademisyen Ercan Altuğ Yılmaz ile Fongogo ile fonlanarak hayata geçti.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Geçtiğimiz yıllarda “Oyunlaştırma ile Başaranlar “ listemize giren 2016 yılında kurulan Berlin merkezli adım sayar oyunlaştırma uygulaması Zombie Run ‘ın kurucusu Adrian Hon “You’ve Been Played” isimli bir kitap yazdı.
Güzel haber; 2023 yılında Ercan Altuğ Yılmaz’dan oyunlaştırmaya gönül verenlere ve bu makaleyi buraya kadar okuyanlara yeni yıl hediyesi, online ve üstelik ücretsiz alabileceğiniz eğitimlere bir tıkla ulaşabilirsiniz.
Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!
Yorum Yazın