Beyaz Saray'dan Johnson & Johnson Aşı Adayı Yorumu: "Biden, Olumlu Veriler Nedeniyle Cesaretlendi"
WASHINGTON (AA) – Beyaz Saray Sözcüsü Jen Psaki, ABD'li ilaç şirketi Johnson & Johnson’ın yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşı adayının yüzde 66 etkili olduğu açıklamasına ilişkin, 'Başkan Joe Biden, yeni bir aşı adayı konusundaki olumlu veriler nedeniyle cesaretlendi.' ifadesini kullandı. Psaki, Beyaz Saray’da düzenlediği günlük basın toplantısında gündemi değerlendirdi ve gazetecilerin sorularını yanıtladı. Johnson & Johnson’ın aşı açıklamasına ilişkin Psaki, 'Başkan Joe Biden, yeni bir aşı adayı konusundaki olumlu veriler nedeniyle cesaretlendi. Biden, bunun çok yeni bir veri olduğunun ve Gıda ve İlaç Dairesinin (FDA) bu aşının güvenilirliği ve etkisini ölçmek için çalışması gerektiğinin de farkında.' ifadelerini kullandı.Psaki, aşı çalışmaları sürerken tüm ABD’lileri maske takmayı sürdürmeye çağırdı. Biden’ın gelecek hafta gündeminde göç ve ekonomi olacakBiden’ın gelecek haftaki programı konusunda da gazetecileri bilgilendiren Psaki, Biden’ın 1 Şubat'ta Dışişleri Bakanlığında, Bakan Anthony Blinken ile bir araya geleceğini aktardı. Psaki, Biden’ın 2 Şubat'ta göç meselesine ilişkin bazı kararnameler imzalayacağını, 5 Şubat'ta da ekonomi konusunda değerlendirmelerde bulunacağını aktardı.Johnson & Johnson şirketi, Kovid-19 aşı adayının, 44 bin gönüllünün katıldığı üçüncü aşama klinik denemelerinin erken sonuçlarını açıklamıştı.Tek dozluk aşı adayının, orta ve ileri düzeydeki hastalık belirtilerini önlemede yüzde 66, en ağır semptomları önlemede ise yüzde 85 başarı sağladığı belirtilmişti.
Cezayir, Rusya'dan Sipariş Ettiği 500 Bin Doz Kovid-19 Aşısını Teslim Aldı
CEZAYİR (AA) – Rusya merkezli Gamaleya Enstütüsü tarafından üretilen yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşısının ilk partisi Cezayir’e ulaştı.

Cezayir yerel kaynakları, Rusya’nın başkenti Moskova’dan kalkan Cezayir Hava Kuvvetlerine ait uçağın, taşıdığı 500 bin doz Sputnik V aşısıyla Bilida bölgesindeki Buferik Askeri Havaalanı’na indiğini aktardı. Yerel basın ülkede aşılama sürecinin 30 Ocak'ta Bilida Hastanesi'nde başlamasının planlandığını bildirmişti.Cezayir İletişim Bakanı ve Hükümet Sözcüsü Ammar Bilhaymer ise dün yaptığı açıklamada, Rusya dışında Çin, Hindistan ve diğer bazı ülkelerden de yakın zamanda aşı sevkiyatlarının olacağını belirtmişti.

 Sağlık Bakanlığının verilerine göre, 44 milyon nüfuslu ülkede Kovid-19 nedeniyle bugüne kadar 2 bin 877 kişi hayatını kaybetti, vaka sayısı 106 bin 359'a, iyileşenlerin sayısı ise 72 bin 589'a ulaştı.
Malatya-Adıyaman Kara Yolunda Kar Ve Buzlanma Nedeniyle Ulaşım Aksıyor
MALATYA (AA) - Malatya-Adıyaman kara yolunda, kar yağışı ve buzlanma nedeniyle ulaşımda aksamalar yaşanıyor.Alınan bilgiye göre, Malatya'dan Adıyaman istikametine ilerleyen tır, kar yağışı ve buzlanmanın olduğu Doğanşehir ilçesi Karanlıkdere mevkisinde kontrolden çıktı.Malatya-Adıyaman kara yolu, kayan tır nedeniyle tek yönlü trafiğe kapandı. Adıyaman istikametine giden yaklaşık 150 araç, kapanan yol nedeniyle ilerleyemedi.Tırın yoldan çekici yardımıyla kaldırılmasının ardından trafik normale döndü.Bölgede süren kar yağışı, trafikte zaman zaman aksamalara neden oluyor.
Lodosun Ardından İğneada'da Hamsinin İzini Süren Balıkçılar Umduğunu Bulamadı
KIRKLARELİ (AA) - Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yasaklı alan dışında bırakılan Kırklareli'nin Demirköy ilçesine bağlı İğneada beldesine gelen balıkçı tekneleri, şiddetli lodosun ardından denize açılmalarına rağmen hamsi avlayamadı.Bakanlık tarafından alınan, 'İstanbul Boğazı'nın tamamı ile Karadeniz'de İstanbul'un Sarıyer ilçesi Kumköy Aslan Burnu'ndan Gürcistan sınırına kadar olan karasularda her türlü av aracı ile ticari amaçlı hamsi avcılığının durdurulmasına ilişkin karar' üzerine balıkçılar, rotalarını İğneada açıklarına çevirdi.Üç haftadır İğneada açıklarında bol miktarda hamsi avlayan balıkçılar, bir süre hava muhalefeti nedeniyle denize açılamadı.Bugün denize açılan balıkçılar ise hamsiden umduğunu bulamadı.Balıkçılardan Osman Şener, gazetecilere, denize açıldıklarını ancak tek bir hamsi avlayamadıklarını söyledi.Hamsinin İğneada'nın uzağında olduğunu ifade eden Şener, 'Zaten lodos nedeniyle birkaç gün yattık, şimdi de balık yok diye yatıyoruz' dedi.Balıkçılardan Mustafa Kul ise umutla açıldıkları denizde bekleyişlerini sürdürdüklerini dile getirdi.Bu arada, denetim amacıyla İğneada beldesine gelen Kırklareli Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri hamsi bulmayınca küçük teknelerdeki tekir, mezgit ve kalkan balıklarıyla ilgili denetimler yaptı.
Boğaziçi Üniversitesi Önünde Kabe Fotoğrafının Yere Serilmesine İlişkin Soruşturma Başlatıldı
İSTANBUL (AA) - İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı, Boğaziçi Üniversitesi önünde Kabe fotoğrafının yere serilmesine ilişkin resen soruşturma başlattı. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı Basın Suçları Soruşturma Bürosunca, Boğaziçi Üniversitesi önünde Kabe fotoğrafının yere serilmesi olayına ilişkin resen soruşturma başlatıldı.Soruşturmanın, 'halkın bir kesiminin benimsediği dini değerleri alenen aşağılama' suçundan açıldığı belirtildi.
Reklam
Konya'da Devrilen Tır Ulaşımı Aksattı
KONYA( AA) - Konya'nın Kulu ilçesinde beyaz eşya yüklü tırın devrilmesi sonucu kara yolunda ulaşım aksadı. Sabri Bayramoğlu yönetimindeki 27 AAG 238 plakalı beyaz eşya yüklü tır, Konya-Ankara kara yolunun 90. kilometresi Kulu makası yakınlarında bariyerlere çarparak devrildi.Sürücünün yara almadan kurtulduğu kazada karayolu yaklaşık 2 saat trafiğe kapandı.Tırın çekilmesiyle yolda ulaşım yeniden sağlandı.
Bakan Kasapoğlu, Şırnak'ta Gençlik Ve Spor Yatırımları Protokol Töreni'ne Katıldı
ŞIRNAK (AA) - Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu, 'Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi, koordinasyonu ve eş güdümü azami şekilde ortaya koyan, bürokrasiyi azaltan ve hızı artıran bir sistem. 2,5 yıl önce geçtiğimiz bu sistemin, bu tesislerin hızlı bir şekilde ortaya çıkmasında ne kadar önemli bir dönüm olduğunu da hep birlikte görmüş oluyoruz. Tabii ki devrimleri daha büyük başarılarla taçlandıracağız.' dedi.Kasapoğlu, Sanat Sokağı'nda ziyaret ettiği esnafla bir süre görüştü, daha sonra Valilik ve Şırnak Belediyesine geçti. Ardından, Şırnak Üniversitesinde düzenlenen Gençlik ve Spor Yatırımları Protokol Töreni'ne katılan Kasapoğlu, buruda kurulan Genç Ofisi'nin açılışını gerçekleştirdi.Bakan Kasapoğlu, açılışta yaptığı konuşmada, bütün kurumların iş birliğiyle, birilerinin kötü emellerine rağmen Şırnak'ın inşa ve ihya sürecinin çok hızlı şekilde başladığını ve devam ettiğini söyledi.Türkiye'nin son 19 yılda AK Parti iktidarında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın güçlü liderliği ve derin vizyonuyla her alanda her geçen gün daha iyi konuma geldiğini vurgulayan Kasapoğlu, salgın sürecinde dış politikadan sanayiye, teknolojiye, ekonomiye, ulaşıma, altyapıya kadar güçlü şekilde, çok farklı bakış açısı ve ciddi bir gayretle çalıştıklarını belirtti.Kasapoğlu, ülkeye ciddi bir ivme kazandırarak adeta bir devrim gerçekleştirdiklerini anlatarak, şöyle konuştu:'Amacımız, bu ülkenin en kıymetli varlığı gençlerimize, onların omuzlarında yürüyeceği, yükseleceği bu emanete en güzel şekliyle sahip çıkmak. Onlara bu emaneti daha yukarılarda teslim edip yine onları yarınlara daha güçlü hazırlamak. Gayretimiz ve çabamız bu. O yüzden diyoruz ki 'gençler neredeyse biz oradayız'. Bizim ufkumuz hamdolsun ki çok geniş çünkü biz 'insanın en hayırlısı insanlara faydalı olandır' düsturluyla hareket ediyoruz. Birileri gibi kandan gözyaşından beslenen değil, sevgiyle, muhabbetle, gönül medeniyetiyle yürümenin, gayret etmenin çabası içerisindeyiz.''Yeni projelerle yarınlara yürüyeceğiz'Bu düşüncelerini hiçbir çaba ve algı operasyonun yenemediğini ve asla yenemeyeceğinin altını çizen Kasapoğlu, 'Sporu birkaç branştan değil pek çok alandan gören spor anlayışıyla her alanda iddiası olan, alın teri döken sporcular var, sporcu adayları var. Bizler de hamdolsun dünyaya meydan okuyan tüm tesislerimizle bu çıtayı yükselterek bununla birlikte bütün sporcularımızı desteklemekteyiz.' ifadelerini kullandı.Kasapoğlu, Şırnak'ı yeni gençlik merkezleriyle donatmaya devam edeceklerini, buralarda her türlü imkanı barındıran ve gençlerin evi kadar sıcak olan tesislerin bir bir açılacağını kaydetti.Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ile Türkiye'nin her yerinde çıtayı daha yukarıya taşıma gayretinde olmaya devam edeceklerini aktaran Kasapoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:'Değişen ve dönüşen bir dünyada özellikle bizlerin, AK kadroların bu anlamda hiçbir şekilde geri durmaması ve daha çok çalışması lazım. Biz de inşallah bugün protokolünü gerçekleştireceğimiz yeni projelerle yarınlara yürüyeceğiz. Bunları da yine bugüne kadar olduğu gibi hızlı ve pratik şekilde güçlü iş birliğiyle gerçekleştireceğiz. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi, koordinasyonu ve eş güdümü azami şekilde ortaya koyan, bürokrasiyi azaltan ve hızı artıran bir sistem. 2,5 yıl önce geçtiğimiz bu sistemin, bu tesislerin hızlı bir şekilde ortaya çıkmasında ne kadar önemli bir dönüm olduğunu da hep birlikte görmüş oluyoruz. Tabii ki devrimleri daha büyük başarılarla taçlandıracağız.'Gençlik ve Spor Bakanlığı olarak yüzme öğrenmek isteyen herkese öğretmeyi hedeflediklerini aktaran Kasapoğlu, 'Geçtiğimiz yıl koyduğumuz 1 milyon hedefi geçtik. Bu yıl yeni hedefler planlıyoruz. İnşallah inşa edeceğimiz 6 yeni havuzu Şırnak'a ekliyoruz. Şırnak'ımız için hayırlı olsun. Yine gençlik merkezlerimizi inşa edeceğiz. Şırnak'ta gençlik merkezi olmayan ilçemiz, beldemiz kalmayacak.' diye konuştu.Törene, Vali Ali Hamza Pehlivan, AK Parti Şırnak Milletvekili Rizgin Birlik, Belediye Başkanı Mehmet Yarka, Spor Hizmetleri Genel Müdürü Mehmet Baykan, Spor Toto Teşkilat Başkanı Bünyamin Bozgeyik ve AK Parti İl Başkanı İbrahim Halil Erkan da katıldı.
Reklam
Bartın'da Yük Gemisinin Batma Anına İlişkin Yeni Görüntüler Ortaya Çıktı
BARTIN (AA) - Bartın'ın İnkumu sahili açıklarında fırtına nedeniyle batan Palau bandıralı geminin batma anına ilişkin yeni görüntüler ortaya çıktı. Gürcistan'dan Bulgaristan'a giden ve 17 Ocak’ta İnkumu açıklarında batan kuru yük gemisinin batma anına ilişkin, gemiden çekilen görüntüler olduğu belirlendi.Gemiye sabitlenen bir telefonun kamerasına, ana güverte bölümünün dalgaların etkisiyle ikiye bölünme anı yansıdı.Görüntülerde, gemideki mürettebatın yaşadığı panik de yer aldı.İnkumu açıklarında Palau bayraklı 'ARVIN' isimli gemi, kötü hava koşulları nedeniyle batmış, bölgede devam eden arama kurtarma çalışmalarında toplam 12 personelden 6'sı kurtarılmış, 3 kişinin cansız bedenleri karaya çıkarılmıştı.Bölgede, gemi mürettebatından kaybolan 3 kişiye ulaşılması için çalışmalar sürüyor.
Bodrum'da İş Yerinde Çıkan Yangın Söndürüldü
MUĞLA (AA) - Muğla'nın Bodrum ilçesinde çıkan yangında iş yeri zarar gördü.Yeniköy Mahallesi Turgutreis Caddesi'ndeki bir ambalaj dükkanından duman yükseldiğini görenler, itfaiyeye haber verdi. Olay yerine gelen ekipler, iş yerindeki yangına müdahale etti.Söndürme çalışması sırasında 112 Acil Servis ekipleri bölgede tedbir amacıyla hazır bekletildi, polis ekipleri çevrede güvenlik önlemi aldı.İş yerinin zarar gördüğü yangın söndürüldü.
Türkiye'de 6 Bin 912 Kişinin Kovid-19 Testi Pozitif Çıktı, 131 Kişi Hayatını Kaybetti
ANKARA (AA) - Türkiye'de son 24 saatte 6 bin 912 kişinin yeni tip koronavirüs (Kovid-19) testi pozitif çıktı, 131 kişi yaşamını yitirdi, 8 bin 93 kişinin Kovid-19 tedavisi ya da karantinasının tamamlanmasıyla iyileşenlerin sayısı 2 milyon 348 bin 309'a çıktı. Türkiye Günlük Koronavirüs Tablosu, 'covid19.saglik.gov.tr' adresinden paylaşıldı.Buna göre, son 24 saatte 165 bin 94 Kovid-19 testi yapıldı, 6 bin 912 kişinin testi pozitif çıktı, 131 kişi hayatını kaybetti. Hasta sayısı 664 olarak açıklandı.Son 24 saatte 8 bin 93 kişinin Kovid-19 tedavisi ya da karantinasının sona ermesiyle iyileşen sayısı 2 milyon 348 bin 309'a yükseldi.Test sayısı 29 milyon 346 bin 219'a ulaştı. Vaka sayısı 2 milyon 464 bin 30, vefat sayısı 25 bin 736, ağır hasta sayısı 1740 oldu.Haftalık verilere göre, bu hafta hastalarda zatürre oranı yüzde 4,7, yatak doluluk oranı yüzde 45,2, erişkin yoğun bakım doluluk oranı yüzde 59, ventilatör doluluk oranı yüzde 30,1, ortalama temaslı tespit süresi 8 saat, filyasyon oranı ise yüzde 99,9 olarak gerçekleşti.
Reklam
Malatya'da Uyuşturucu Operasyonu: 3 Gözaltı
MALATYA (AA) - Malatya'da 1 kilo 30 gram metamfetamin ele geçirildi, 3 şüpheli gözaltına alındı.İl Emniyet Müdürlüğünün yazılı açıklamasına göre, Narkotik Suçlarla Mücadele Şubesi ekipleri, 'torbacı' tabir edilen sokak satıcılarına şehir dışından uyuşturucu sevkiyatı yapılacağını belirledi.Takip sonucu durdurulan bir aracın tavanında, 1 kilo 30 gram metamfetamin bulundu, 3 şüpheli gözaltına alındı.
Putin, Yeni Start Anlaşmasının Uzatılmasına Yönelik Kararı İmzaladı
MOSKOVA (AA) - Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, Yeni Stratejik Silahların Azaltılması Anlaşması'nın (Yeni START) beş yıl uzatılmasına yönelik kararı imzaladı. Kremlin’den yapılan açıklamada, Putin’in, Yeni START anlaşmasını 5 Şubat 2026’ya kadar uzatan kararnameyi imzaladığı belirtildi.ABD'nin Sovyet Rusya ile 1991'de ve Rusya Federasyonu ile 1993'te imzaladığı Stratejik Silahların Azaltılması Anlaşmaları’nın (START 1 ve START 2) uzantısı niteliğindeki 'New START' anlaşması, Washington ile Moskova arasındaki yürürlükteki son nükleer anlaşma niteliğini taşıyor. Anlaşma, uzun menzilli nükleer silah başlıklarına ve füzelere kısıtlama getiriyor.5 Şubat 2011'de devreye giren 10 yıllık anlaşmanın süresi, 5 Şubat 2021'de sona eriyordu.
Putin, Yeni Start Anlaşmasının Uzatılmasına Yönelik Kararı İmzaladı
MOSKOVA (AA) - Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, Yeni Stratejik Silahların Azaltılması Anlaşması'nın (Yeni START) beş yıl uzatılmasına yönelik kararı imzaladı. Kremlin’den yapılan açıklamada, Putin’in, Yeni START anlaşmasını 5 Şubat 2026’ya kadar uzatan kararnameyi imzaladığı belirtildi.ABD'nin Sovyet Rusya ile 1991'de ve Rusya Federasyonu ile 1993'te imzaladığı Stratejik Silahların Azaltılması Anlaşmaları’nın (START 1 ve START 2) uzantısı niteliğindeki 'New START' anlaşması, Washington ile Moskova arasındaki yürürlükteki son nükleer anlaşma niteliğini taşıyor. Anlaşma, uzun menzilli nükleer silah başlıklarına ve füzelere kısıtlama getiriyor.5 Şubat 2011'de devreye giren 10 yıllık anlaşmanın süresi, 5 Şubat 2021'de sona eriyordu.
Reklam
AB, Kovid-19 Aşısının İhracatını İzne Bağlıyor
BRÜKSEL (AA) - Avrupa Birliği (AB), ilaç şirketleri ile yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşı tedarikinde yaşanan sorunların ardından üye ülkelerdeki tesislerde üretilen aşıların 3'üncü ülkelere ihracatını izne tabi tutmaya başlıyor.AstraZeneca'nın Kovid-19 aşısı tedarikinde kesintiye gideceğini açıklamasının ardından AB Komisyonunun aldığı kararı, Komisyonun Başkan Yardımcısı Valdis Dombrovskis açıkladı. Dombrovskis, üye ülkelerden aşı ihracatına izin şartı getirecek yönetmeliği onaylandıklarını, 'şeffaflığı' amaçlayan mekanizmanın AB Resmi Gazetesinde yayımlandıktan sonra yürürlüğe gireceğini bildirdi. 'Vatandaşlarımızın korunması ve güvenliği önceliğimiz. Yaşadığımız zorluklar bize eyleme geçme dışında bir seçenek bırakmadı.' diyen Dombrovskis, aşıların mutabık kalınan plan dahilinde teslim edilmediğini, sözleşme imzalayan şirketlerin yükümlülüklerini yerine getirmesi gerektiğini belirtti. Dombrovskis, şöyle devam etti:'Biz şirketlere üretim kapasitelerini artırmaları için ön ödeme yaptık. Şimdi bunun karşılığının verilmesini bekliyoruz. Bugün kabul edilen yönetmelik, ihracata şu anda olmayan şeffaflığın getirilmesini hedefliyor. Bu yönetmelik, gerektiğinde aşı teslimatlarını yapmamızı sağlayacak bir aracı beraberinde getiriyor.'Karar 6 firmayı kapsıyorYeni mekanizmaya göre, AB'nin ön alım anlaşması imzaladığı BioNTech-Pfizer, AstraZeneca, Sanofi-GSK, Johnson and Johnson, CureVac ve Moderna firmalarının AB ülkelerindeki tesislerinde üretilen aşılar diğer ülkelere izinsiz satılamayacak.AB'nin güneyindeki ve doğusundaki komşuları, Batı Balkanlardaki ülkeler, Kovid-19 Aşıları Küresel Erişim Programından (COVAX) yararlanacak düşük gelirli 92 ülke ve EFTA ülkeleri (İsviçre, Norveç, İzlanda ile Lihtenştayn) bu sınırlandırmanın dışında tutulacak. İngiltere'nin bu 92 ülke arasında olmadığı belirtildi. Türkiye'ye de izin muafiyeti kapsamındaki ülkeler arasında yer verilmedi. Aşının AB dışına satışı, üretimin yapıldığı ülkenin izin vermesi halinde mümkün olabilecek. İzin alınması için şirketlerin bu aşamada yılın ilk çeyreğinde AB'ye sağlamayı taahhüt ettiği miktardaki aşıyı sağlaması gerekecek. İlaç firmaları, aşılarını AB dışındaki bir ülkeye ihraç etmek istediklerinde gönderilecek miktar ve gidecek ülkeyi içeren bir form doldurup tesisin bulunduğu ülkenin gümrük kurumuna gönderecek. Bu kurum, aşı ihracatına izin verilip verilmeyeceği konusunda AB Komisyonu'na danışacak. Komisyon, şirketin aşı sözleşmelerinden kaynaklanan miktardaki üretimi sağlayıp sağlamadığına bakacak ve ilgili ülke gümrük kurumuna bilgi verecek. İzin süreci başvurunun ardından 24 saat içinde tamamlanacak.Mekanizma şimdilik mart ayının sonuna kadar uygulanacak. Gerekli görülmesi halinde mekanizmanın kapsamı aşı üretimindeki ham maddeleri içerecek biçimde genişletilebilecek veya süresi uzatılabilecek.AB aşı anlaşmalarıAB, opsiyonlar dahil olmak üzere BioNTech-Pfizer ile 600 milyon, AstraZeneca ile 400 milyon, Sanofi-GSK ile 300 milyon, Johnson and Johnson şirketiyle 400 milyon, CureVac ile 405 milyon, Moderna ile 160 milyon doz aşı almak için sözleşme imzaladı ancak AB ülkelerinde aşılamaların yavaş ilerlediği eleştirileri yapılıyor.Komisyon, geçen hafta üye ülkelerindeki yetişkin nüfusun yüzde 70'inin 1 Haziran'a kadar aşılanması hedefi koymuştu. Aşı teslimatlarında yaşanacak gecikmeler sonucunda hedefin yakalanamaması ihtimali yüksek görünüyor.AB-AstraZeneca ihtilafı çözülemiyorAB ile AstraZeneca arasında patlak veren tedarik ihtilafı devam ediyor. AstraZeneca ile Oxford Üniversitesinin geliştirdiği Kovid-19 aşısının bu hafta beklenen AB onayı sonrasında AB ülkelerine dağıtımının başlaması bekleniyordu.Ancak AstraZeneca'nın hafta başında AB'ye yılın ilk çeyreği için tedariki yüzde 60 eksik yapacağı açıklandı. AB tarafı ise kesintinin daha fazla olacağını belirtiyor. AB'nin 100 milyon doz beklerken bunun dörtte birini alabileceği ifade ediliyor.AB, İngiliz-İsveç şirketi AstraZeneca'nın eksik teslimatına tepki göstererek yükümlülüklerine uymasını istiyor. Şirket ise tedarik konusunda sözleşmede 'en üst seviyede çaba gösterilmesi' yönünde bir madde bulunduğunu ve tedarik için en üst çabayı gösterdiğini savunuyor.AstraZeneca'nın AB içindeki fabrikalarda üretimin az olması nedeniyle birlik ülkelerine beklenenden az aşı dozu göndereceği haberleri üzerine AB yetkilileri, İngiltere'de bulunan ve üretimin fazla olduğu AstraZeneca fabrikalarından aşı gönderilmesini talep ediyor.
Karaman'da Bir Kişi Bıçakla Öldürüldü
KARAMAN (AA) - Karaman'da çıkan kavgada bıçaklanan bir kişi hastanede hayatını kaybetti.Merkeze bağlı Akçaşehir beldesinde A.D. ve Ömer Karaduman arasında henüz belirlenemeyen nedenle tartışma çıktı.Kavgaya dönüşen tartışmada A.D'nin, Karaduman'ı bıçakla yaraladığı öne sürüldü.Karaman Eğitim ve Araştırma Hastanesine kaldırılan Karaduman, müdahaleye rağmen kurtarılamadı.Jandarma ekipleri, kaçan şüpheliyi yakalamak için çalışma başlattı.
Reklam
Avusturya'da Hafta Sonu Yapılması Planlanan Kovid-19 Önlemleri Karşıtı Gösteriler Yasaklandı
VİYANA (AA) - Avusturya’nın başkenti Viyana’da yeni tip koronavirüs (Kovid-19) önlemleri karşıtı gösteriler dahil 17 eylemin, salgın hastalığın yayılma riski gerekçe gösterilerek yasaklandığı bildirildi.Viyana Emniyet Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, yarın ve pazar günü, büyük çoğunluğu Kovid-19 önlemleri karşıtlarının düzenlemeyi planladığı gösterilere izin verilmeyeceği duyuruldu.Açıklamada, daha önce duyurusu yapılmış çok sayıda gösterinin virüsün yayılmasını hızlandıracağı ve halk sağlığını tehlikeye atacağı gerekçesiyle yasaklandığı belirtilerek, vatandaşların söz konusu gösterilere katılmamaları çağrısında bulunuldu.Polis müdahalesi ve para cezasıYasağa rağmen gösteri yapılması durumunda polisin göstericilere müdahale edeceği kaydedilen açıklamada, yasaklı gösteriye katılacak kişilerin 720 avro, maske, mesafe gibi Kovid-19 önlemlerine uymayanların da 500 avroya kadar para cezasına çarptırılacağı bilgisi paylaşıldı.Karşıt gruplardan gösteri çağrısı yapılmıştıAvusturya’da Kovid-19 önlemleri karşıtı gruplar, cumartesi ve pazar günü geniş katılımlı gösteri düzenleyeceklerini açıklamış, aşırı sağcı Avusturya Özgürlük Partisi (FPÖ) Meclis Grup Başkanı ve eski İçişleri Bakanı Herbert Kickl’de gösteride konuşma yapacağını duyurmuştu.Öte yandan sol görüşlü bir grup da Kovid-19 önlemlerini bahane edilerek düzenlenen mitinglerde aşırı sağ propagandası yapıldığına dikkati çekerek, Kovid-19 tedbirleri karşıtlarını protesto gösterisi düzenleyeceklerini açıklamıştı.Ülkede vaka sayılarındaki artış nedeniyle 26 Aralık’ta başlayan karantina süreci, 17 Ocak’ta iktidar tarafından yapılan açıklamayla 8 Şubat’a kadar uzatılmış, bu karar toplumun bazı kesimleri tarafından sert bir şekilde eleştirilmişti.
Kuzey Makedonya'da Düzenlenen Protestoda Gerginlik Yaşandı
ÜSKÜP (AA) - Kuzey Makedonya'nın başkenti Üsküp'te düzenlenen bir protestoda, göstericilerin polise çeşitli nesneler ve ses bombası atması nedeniyle kısa süreli gerginlik yaşandı.Başkent Üsküp'te, 'Monstrum' davası kapsamında 6 Arnavut vatandaşın müebbet hapis istemiyle yargılanmasına karşı binden fazla kişinin katılımıyla protesto yürüyüşü düzenlendi.Sanıkların yakınları tarafından organize edilen protestoda göstericiler, 'Geç kalmış adalet, reddedilmiş adalettir', 'Adalet ve Özgürlük', 'Adalet yoksa barış yok' yazılı pankartlar taşıdı.Protesto organizatörlerinden birinin basına açıklama yaptığı sırada, göstericilerin bazıları polise farklı nesneler ve ses bombası attı. Organizatörler ise gerginlik yaratan protestoculara izin vermeyerek, gerilimin artmasını önledi.Olay yerinde bulunan emniyet güçleri ise göstericilere müdahale etmedi.Organizatörler adına basına açıklama yapan Bedri Aydari, bu davanın siyasi bir kurgu olduğunu savunarak, çocuklarını cinayet ve terör eylemi yapmaları için eğitmediklerini, aksine insanlık dışı bu olayları her zaman kınadıklarını ve her zaman masumların yanında olacaklarını söyledi.Göstericilerin, siyasi olarak kurgulanan tüm olaylar için adalet talebiyle toplandığını dile getiren Aydari, 'Ülkedeki adalet sisteminin yozlaşmış olduğu' görüşünü paylaşarak, ülkedeki diplomatik temsilciler, Avrupa Birliği (AB) ve ABD'den bu gibi davaların, bazı çevrelerin siyasi çıkarları noktasında değil bağımsız bir şekilde ele alınmasını talep ettiklerini söyledi. Başkent Üsküp yakınlarındaki bir göle balık tutmak üzere giden beş Makedon, ülkedeki Ortodoksların 'Büyük Perşembe' olarak adlandırdıkları dini bayramlarını kutladıkları 12 Nisan 2012 günü öldürüldü. Bu toplu cinayetin zanlıları olarak 6 Arnavut kökenli vatandaşa 'Monstrum' davası kapsamında Temmuz 2014'de müebbet hapis cezası verildi.Kuzey Makedonya Yüksek Mahkemesi 24 Kasım 2017'de 'Monstrum' davasının tekrar açılmasını ve hapse mahkum edilen kişilerin adli kontrol şartıyla serbest bırakılmasını kararlaştırdı. Savcı Fatime Fetai, bu ay, sanıkların en yüksek cezayı almaları talebinde bulunurken, sanıkların yakınları bu davanın 'kurgu' olduğunu ileri sürerek sanıkların masum olduğu görüşünü savunuyor.Sanıkların avukatları 3 Şubat'ta mahkemede savunma yapacak. Mahkemenin davada nihai kararın açıklanacağı duruşma tarihini belirlemesi bekleniyor.Göstericiler ayrıca, Fetai'nin de istifasını talep etti.
Beyaz Saray'dan İran İle Nükleer Anlaşma Konusunda "Kısıtlamaların Genişletilmesi Ve Uzatılması" Vurgusu
WASHINGTON (AA) - Beyaz Saray Sözcüsü Jen Psaki, İran ile nükleer anlaşmaya geri dönülmesi konusunda ellerinde bir zaman çizelgesi olmadığını belirterek 'Başkan Biden, ABD'nin diplomasi yoluyla nükleer kısıtlamaları genişletmesi ve uzatması, İran'ın balistik füze programı ve bölgesel faaliyetleri de dahil endişe konularına temas edilmesi gerektiğine inanıyor.' açıklamasında bulundu. Psaki, Beyaz Saray'da düzenlediği günlük basın toplantısında gündemi değerlendirdi ve gazetecilerin sorularını yanıtladı. Biden yönetiminin seçim vaatlerinden biri olan İran ile nükleer anlaşmaya geri dönülmesi konusunun sorulması üzerine Psaki 'Ben anlaşmaya geri dönülmesi konusunda bir zaman çizelgesi veremem. Ancak tabii ki İran'ın nükleer anlaşmanın gerekliliklerine uyması lazım.' ifadesini kullandı. Psaki, daha önce de ifade ettikleri gibi ABD Başkanı Joe Biden'ın İran ile ilişkiler inşa etme konusunda şans gördüğünü aktararak 'Biden, ABD'nin diplomasi yoluyla nükleer kısıtlamaları genişletmesi ve uzatması, İran'ın balistik füze programı ve bölgesel faaliyetleri de dahil endişe konularına temas edilmesi gerektiğine inanıyor.' ifadesini kullandı. İran ile nükleer anlaşma konusunda, müttefikleri ve ortaklarıyla birlikte çalışacaklarını belirten Psaki, bu konuda ilerleme kaydedeceklerine inandıklarını kaydetti. Biden, Putin'den Navalnıy'ın salıverilmesini istemiş Psaki, Biden ve Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin arasındaki telefon görüşmesinde, Rus muhalif lider Aleksey Navalnıy'ın salıverilmesinin gündeme gelip gelmediğinin sorulması üzerine, 'Daha önceki birçok kez bu konuda açık çağrıda bulunduk. Biden da Putin'e bu konuda çağrıda bulundu.' diye konuştu. Sözcü Psaki, Biden'ın bu çağrısına Putin'in ne yanıt verdiği konusunda ise yorum yapmadı. Çin ile ilişkiler gözden geçiriliyor ABD'nin önceki başkanı Donald Trump döneminde, Çin ile imzalanan birinci faz ticari anlaşmanın geleceğinin ne olacağının sorulması üzerine Psaki, dış politika önceliklerin müttefikleri ve ortaklarıyla Çin konusunda iş birliği ve iletişim olduğunu belirtti. Psaki, sadece ekonomi alanında değil, strateji ve güvenlik konusunda da kendilerine bir yol haritası çizeceklerini dile getirerek'Trump dönemindeki tüm politikaları gözden geçiriyoruz, buna Çin de dahil.' yorumunu yaptı.
Silivri'de İskele Yapımında Kullanılan Duba Karaya Oturdu
İSTANBUL (AA) - Tekirdağ'ın Şarköy Limanı'ndan Ambarlı'ya götürülen iskele yapımında kullanılan duba, olumsuz hava koşulları nedeniyle Silivri'de karaya oturdu. Alınan bilgiye göre, içinde 6 kişinin bulunduğu özel bir şirkete ait duba, Fırtına-2 römorkörüyle Ambarlı Limanı'na götürülmek için Şarköy Limanı'ndan hareket etti.Akşam saatlerinde olumsuz hava koşulları nedeniyle dubanın römorkörle bağlantısının kesilmesi üzerine görevliler sürüklenmeye karşı sahile yakın bir yerde çapa attı.Çapanın kopması neticesinde sürüklenen iskele yapımında kullanılan duba, Silivri Sahili Kumluk mevkisinde karaya oturdu. Fırtına-2 römorkörü yedeğindeki dubanın koparak karaya oturduğu ihbarını alan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü (KEGM), kara tahlisiye ekibini, Kurtarma-2 römorkörünü ve KEGM botunu bölgeye sevk etti. Ekiplerin, dubadaki 6 kişiyi tahliye çalışmaları sürüyor.
Reklam