Görüş Bildir
Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio'da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

etiket Kahkaha Krizine Sokan Film! Gülse Birsel İmzalı "Aile Arasında"yı İzlemeniz İçin Nedenler

Anasayfa > Gıybet

Türk sinemasının son yıllardaki komedi filmlerini bilirsiniz, büyük çoğunluğu tahammül edilemeyecek seviyede. İşte 'Aile Arasında' filmi şeytanın bacağını kırıyor ve 'Sonunda iyi bir yerli komedi izledik be!' dedirtiyor bizlere.

Yazıda spoiler bulunmuyor, filmi izlememiş olsanız da okuyabilirsiniz.

1 Aralık'ta gösterime giren Aile Arasında filmi duyurulduğunda, filmin senaryosunu Gülse Birsel'in yazması ve kadrosunda şahane isimlerin olması nedeniyle beklentiler artmıştı.

Beklentiler her ne kadar artmış olsa da, Gülse Birsel'in ilk filmi olacaktı bu. Endişeler yok değildi.

Beklentiler her ne kadar artmış olsa da, Gülse Birsel'in ilk filmi olacaktı bu. Endişeler yok değildi.

Dizideki kalitesini belki de gösteremeyecekti, ama hiç de öyle olmayacağını bu filmle gösterdi kendisi.

Birsel, dersine çok çok iyi çalışmış. İçine sinmiş ki bu filmi yapmaya karar vermiş.

Birsel, dersine çok çok iyi çalışmış. İçine sinmiş ki bu filmi yapmaya karar vermiş.

Yoksa o senaryoyu çöpe atardı, öyle de özenli bir çalışması var.

Avrupa Yakası ile Yalan Dünya'daki güçlü mizahını bu filmde de fazlasıyla gösteriyor.

Avrupa Yakası ile Yalan Dünya'daki güçlü mizahını bu filmde de fazlasıyla gösteriyor.

Olay örgüsü, güçlü karakterler, ince espriler, muazzam göndermeler mükemmele yakın.

Komedide ne kadar iyi olduklarını bildiğimiz isimler bir arada: Engin Günaydın, Demet Evgar, Fatih Artman, Su Kutlu, Gülse Birsel, Ayta Sözeri, Derya Karadaş, Devrim Yakut ve Erdal Özyağcılar

Komedide ne kadar iyi olduklarını bildiğimiz isimler bir arada: Engin Günaydın, Demet Evgar, Fatih Artman, Su Kutlu, Gülse Birsel, Ayta Sözeri, Derya Karadaş, Devrim Yakut ve Erdal Özyağcılar

E her birinden tecrübe akıyor zaten, bu film için en iyi işlerini ortaya koymak adına sahne almışlar adeta.

Özellikle de Engin Günaydın! Kendini hiç beklemediği olayların ortasında bulan fazla evhamlı avizeci Fiko rolü cuk diye oturmuş kendisine.

Özellikle de Engin Günaydın! Kendini hiç beklemediği olayların ortasında bulan fazla evhamlı avizeci Fiko rolü cuk diye oturmuş kendisine.

Bu rol için ondan başkası düşünülemezdi. Burhan Altıntop ile yarışır bu filmdeki performansı.

Demet Evgar'ın da Engin Günaydın'dan aşağı kalır yanı yoktu.

Demet Evgar'ın da Engin Günaydın'dan aşağı kalır yanı yoktu.

Kelimenin tam anlamıyla döktürüyor. Hem dram performanslarında hem de komedide üstün iş ortaya koyan nadir isimlerden olduğunu bir kez daha gösteriyor.

Zaten ikili müthiş bir uyum yakalamış, bunu izleyiciye inanılmaz aşılıyorlar.

Zaten ikili müthiş bir uyum yakalamış, bunu izleyiciye inanılmaz aşılıyorlar.

Film bi' kere çok komik, kahkaha attıktan sonra "iki dakika dinleneyim de karnımın ağrısı geçsin" demeye fırsatınız olmuyor.

Film bi' kere çok komik, kahkaha attıktan sonra "iki dakika dinleneyim de karnımın ağrısı geçsin" demeye fırsatınız olmuyor.

Biraz nefes alayım derken ardından daha komik bir sahne geliyor, bu sefer de gözlerinizden yaşlar gelinceye kadar gülüyorsunuz. Üstelik bunu ucuz bel altı esprileriyle değil, durum komedisiyle yapıyor.

(Özellikle de şu görseldeki sahnede kopuyorsunuz tam anlamıyla.)

Temposu bir an olsun düşmüyor. Sahneler o kadar iyi bağlanmış ki bir sonraki sahne çok iyi tetikleniyor ve "acaba şimdi ne durumda kalacaklar" diye merak ediyorsunuz.

Temposu bir an olsun düşmüyor. Sahneler o kadar iyi bağlanmış ki bir sonraki sahne çok iyi tetikleniyor ve "acaba şimdi ne durumda kalacaklar" diye merak ediyorsunuz.

Bu yüzden izlerken dakikaların ne çabuk geçtiğini anlamıyorsunuz.

Olumsuz kısımları yok mu, elbette var. Hikayenin ilginçleşmesi adına birkaç tesadüfün abartı derecesinde olması sırıtıyor.

Olumsuz kısımları yok mu, elbette var. Hikayenin ilginçleşmesi adına birkaç tesadüfün abartı derecesinde olması sırıtıyor.

Bunun dışında sponsorlar maalesef gözümüze sokuluyor yer yer. İlk yarıda karakterlerin farklı zaman dilimine, mekana ani geçişleri kurguda bir tatsızlık verse de zamanla toparlama oluyor bu konuda. Tabii bütün bunlar filme önemli bir zarar vermiyor.

Gülse Birsel karakterlerini bilirsiniz; başroller zaten efsaneleşir kendilerine has özellikleriyle, ama yan karakterler de asla oldu bittiye getirilmez.

Gülse Birsel karakterlerini bilirsiniz; başroller zaten efsaneleşir kendilerine has özellikleriyle, ama yan karakterler de asla oldu bittiye getirilmez.

Aile Arasında da aynı özeni görebiliyoruz. Sadece Ayta Sözeri ve Derya Karadaş'ın sahnelerine bile ayrı parantez açılır, yer aldıkları çoğu sahneye gülmemek mümkün değil.

Filmdeki her karaktere, olabilecek en iyi oyuncular monte edilmiş.

"Ben teknikten anlamam, sadece gülecek miyim ona bakarım" derseniz, yine gidin bu filme. Çünkü toplumun her kesimine hitap eden bir yapısı var.

"Ben teknikten anlamam, sadece gülecek miyim ona bakarım" derseniz, yine gidin bu filme. Çünkü toplumun her kesimine hitap eden bir yapısı var.

Plaza çalışanı da işçisi de, yaşlısı da genci de kahkahalarla izleyecektir. Hatta yurt dışında gösterilmiş olsa farklı milletlerin de gülebileceği bir komedi seviyesinde.

Sadece komediden ibaret değil elbette. Aşkı da dostluğu da barındırıyor içinde.

Sadece komediden ibaret değil elbette. Aşkı da dostluğu da barındırıyor içinde.

Toplumsal mesajlarını da vermekten çekinmiyor. Trans birey farkındalığına değinmesi önemliydi. Müzikholde çalışan bir kadının toplum tarafından hoş görülmemesi eleştiriliyor. Namus meselesi gibi yargılara da bol bol giydirme yapılıyor. Yani bir komedi filminin tek amacının güldürmek olmaması önemli. Alt metni de gayet başarılı.

Yönetmen Ozan Açıktan'ı Çok Filim Hareketler Bunlar ve Sen Kimsin gibi komedi filmlerinden, Silsile ve Annemin Yarası gibi dram filmlerinden tanıyoruz.

Yönetmen Ozan Açıktan'ı Çok Filim Hareketler Bunlar ve Sen Kimsin gibi komedi filmlerinden, Silsile ve Annemin Yarası gibi dram filmlerinden tanıyoruz.

Aile Arasında ile komedide zirve yapıyor bu kez.

Hani genel bir algı vardır "kadınlar komedide iyi değil" diye. Gülse Birsel'in bunu haksız çıkardığını ve harikalar yarattığını görüyoruz.

Hani genel bir algı vardır "kadınlar komedide iyi değil" diye. Gülse Birsel'in bunu haksız çıkardığını ve harikalar yarattığını görüyoruz.

Film bittiğinde salonda biri alkış başlatsa da, dakikalarca alkışlasam diye bekliyorsunuz.

Sonuç olarak; film bittiğinde devamının gelmesini istiyorsunuz, hatta bir ara yeniden izlemek bile isteyebilirsiniz.

Sonuç olarak; film bittiğinde devamının gelmesini istiyorsunuz, hatta bir ara yeniden izlemek bile isteyebilirsiniz.

Filmi izlerken bir şeyler yiyip içmemenizde fayda var. Beklenmedik bir kahkahada ağzınızdan fırlayanlar önünüzde oturanlara gidebilir. Kendimden biliyorum, az kalsın başıma geliyordu. 😅

Gidip gitmeme kararsızlığında olanlar çok da düşünmesin yani, kesinlikle zamanınıza ve paranıza değecek bir yapım.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
1226
493
240
53
23
20
12
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
DİLHUN

Vasat bir filmdi. Sinemada ya da internetten açılıp özel olarak izlenecek bir film değil bence, televizyonda gezerken karşına çıkarsa oturur izlersin.

Ali Kirman

Yorumları okuyorum da, "Çooook iyi bir şey beklemeyin" diyen insanların kaliteli komedi filmi olarak neleri beğendiklerini gerçekten merak ediyorum. Film kes... Devamını Gör

Elif Hande Yılmaz

onlar recep ivedikci..

portside

Filime gitmememin tek sebebi Gülse Birsel. Nedense çok yapmacık geliyor her şeyi. Köşe yazılarını okurum. Ama onda bile böyle garip bir hava var. Bir zamanı... Devamını Gör

Pasif Kullanıcı

şahsi görüşünün çok başarılı ve haklı dayanakları olduğunu düşünüyorum. atladığın bi noktayı da ben ekleyeyim hatta, abartı. abartı unsurunu çok uc seviyeler... Devamını Gör