onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Global Gamification Hackathon 2023, 14 Ülkeden Katılımla Gerçekleşti! #48hoursgamification

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video

etiket Global Gamification Hackathon 2023, 14 Ülkeden Katılımla Gerçekleşti! #48hoursgamification

Ercan Altuğ Yılmaz
18.03.2023 - 00:49 Son Güncelleme: 18.03.2023 - 19:07

Gamfed Türkiye, “Global Gamification Hackathon 2023” ile dünya çapındaki ilk oyunlaştırma hackathonunu, dünyanın en iyi oyunlaştırma uzmanlarını bir araya getirerek başlattı. 

Uluslararası bir örgüt olan Uluslararası Oyunlaştırma Konfederasyonu Gamfed’in (International Gamification Confederation) Türkiye temsilciliğini üstlenen Gamfed Türkiye kurucusu Ercan Altuğ Yılmaz’ın girişimi ile çevrimiçi olarak düzenlediğimiz “Global Gamification Hackathon”, Gamfed Türkiye gönüllülerinden Doğancan Sökmen ve Afra Çalık koordinatörlüğünde 10-11-12 Mart 2023 tarihinde hayata geçirildi.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Hazırlıklarına 2022 kasım ayı ortalarında başladığımız etkinlik için 40’tan fazla kişiden oluşan bir gönüllü kadrosuyla yoğun bir tempoda çalıştık.

Hazırlıklarına 2022 kasım ayı ortalarında başladığımız etkinlik için 40’tan fazla kişiden oluşan bir gönüllü kadrosuyla yoğun bir tempoda çalıştık.

Dünya çapında oyunlaştırmanın kitabını yazan, oyunlaştırmaya yön veren uzmanlarla görüştük. Gece gündüz demeden Dünya'nın farklı ülkelerinde ve dolayısıyla farklı zaman dilimlerinde yaşayan uzman ve katılımcılarla, yazıştık, toplantı tarihleri ayarlayıp saatler süren çevrimiçi toplantılar düzenledik.

Tüm bu hazırlıklar hızla devam ederken Türkiye’de. 6 Şubat 2023’te Kahramanmaraş Depremi olarak anılan 7.8 büyüklüğündeki deprem nedeniyle etkinlik için ilk belirlediğimiz tarihi 10-11-12 Mart tarihlerine erteledik. Birçok konuşmacı, mentör ve jüri üyesi, uygun olmasa bile bu etkinlik için kendi programlarını yeniden düzenleyerek bize destek verme konusunda oldukça çaba harcadı. Bu nedenle bu büyük organizasyonda bize güvenerek destek veren tüm konuşmacı, mentor, jüri ve katılımcılarımıza sonsuz özel teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Açılış Konuşmaları

Açılış Konuşmaları

Global Gamification Hackathon 2023, 10 Mart akşamı katılımcılara çarpıcı ipuçlarının verildiği açılış konuşmaları ile başladı. Açılışta söz alan dünyaca ünlü uzmanlardan Yu-kai Chou - The Octalysis Group USA, Michael Wu - Chief AI Strategist USA, Andrzej Marczewski - Gamification Expert UK, Adrian Hon - Zombies Run! Founder, Monica Cornetti - Gamicon & Sententia Gamification Founder USA, Bernardo Letayf - BLUErabbit Founder, Roman Rackwitz - Engaging Lab Germany, Olcayto Cengiz - Experience Design & Gamification Lead gibi uzmanlar, oyunlaştırmayla ilgili güncel bilgiler paylaştılar ve hackathon süresince katılımcılara yol gösterebilecek ipuçları ve fikir önerileri sundular. İlham veren açılış konuşmalarının tamamına Gamfed Türkiye YouTube Kanalı’ndan ulaşabilirsiniz.

Vemaker Metaverse Party (Meetup & Networking)

Vemaker Metaverse Party (Meetup & Networking)

Açılış konuşmalarının ardından genel bir tanışma etkinliği için Vemaker Platformunun desteklediği yarışma temalarına yakışır bir  Metaverse Parti düzenlendi. Tanışma etkinliğine özel olarak düzenlenen giriş holu ve disko salonunda katılımcılar avatarlarıyla alanları gezdi, diğer katılımcılarla bir araya gelerek yeni arkadaşlar edindi, kendi takım arkadaşlarıyla ve diğer katılımcılarla bol müzikli bir ortamda dans ederek uzun maraton öncesi motivasyon kazanmış oldu. Ardından her takım kendi takım arkadaşlarıyla discord’da odalarına yerleşti, discord kanalına özel oyun ve paylaşım alanlarını keşfetti. Böylece 48 saatlik maraton başlamış oldu. 

Global Gamification Hackathon 2023 için yarışma temaları; 

• Metaverse 

• Blockchain Loyality

• Sürdürülebilirlik ve Deneyim 

olarak belirlenmiştir.

Genially Eğitimi

Genially Eğitimi

Gamfed Türkiye’nin hackathon tarzında etkinlik süreci içinde katılımcılar destekleyici mini eğitimler alma fırsatı yakalarlar. Bu etkinlikte de Genially ekibinden Florina Jelescu, Hackathon süreci içinde Genially ile ilgili kullanım ipuçlarını içeren bir eğitim düzenledi. Discord kanalında bir araya gelen katılımcılar oyunlaştırma çalışmalarında yaygın olarak kullanılan web 2 aracına yönelik sorularını sorabilme fırsatı yakaladı. Genially’nin sponsorluğunda, prototip için Genially’i kullanan yarışmacılara özel bir teşvik ödülü verilmiştir.

Mentorlar

Mentorlar

Takımlar 48 saat boyunca discord’ta mentorlarla tanışma ve etkileşme fırsatı yakalayarak, dünyanın en iyi mentorlarından fikirlerine yönelik geri bildirimler aldılar. Fikirlerini daha fazla iyileştirmek, prototiplerini geliştirmek, kullanıcıları ve jüriyi etkileyebilmek için sunumlarını daha etkileyici yapabilmek için ipuçları edindiler. Ekipler, belirlenen saatlerde sesli discord kanalında mentorlar odalarını ziyaret etti. Ayrıca ekipler kendi discord kanalında metin kısmında mentorları etiketleyerek ya da yetkili gönüllülerimiz vasıtasıyla onları çağırma fırsatına sahip oldu. Ekiplerden alınan geri bildirimlerde, mentonların oldukça etkileyici olduğu, ilk geliştirdikleri fikirlerinin mentorluk aşamasında 48 saat boyunca oldukça değiştiği bildirimini aldık.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Takımlar

Takımlar

Açılış konuşmaları, Zoom platformu üzerinden gerçekleştikten sonra tüm takımlar, discord kanalında kendilerine özel hazırlanan odalarına geçerek iletişime başladı. Yeni Zelanda, Kolombiya gibi bazı takımlar fiziksel olarak bir arada olmayı tercih ettikleri için discord kanalını yalnızca mentor görüşmeleri için ziyaret ettiler. Bazı ülkelerin takımları farklı nedenlerle sunum aşamasına kadar devam edemediler ve etkinlikten çekildiler. 

Bu raporda yalnızca sunum yapan takımlara yer verilmektedir.  

Takımların 48 saat içinde hackathon kapsamında belirlenen temalar arasından istedikleri bir temayı seçerek fikirlerine yönelik bir protitip geliştirmesi ve bunu final gecesinde tüm takımlara 3 dakika (prototip sunumu) + 1 dakika (takım sunumu) olmak üzere 4 dakikada sunmaları beklenmiştir. Takımlar katıldıkları ülke isimlerine göre alfabetik sırayla sunumlarını gerçekleştirmiştir. Takımların sunumlarının tamamına Gamfed Türkiye YouTube Kanalı’ndan ulaşabilirsiniz.

1 Team: Azerbaijan

1 Team: Azerbaijan

Azerbaycan takımının sunumunu Aysun Mirzayeva gerçekleştirdi.  48 saat boyunca insanları araba yerine bisiklet kullanmaya teşvik etmek için geliştirdikleri oyunlaştırmalı “EcoCycle” isimli çevre dostu bisiklet uygulamasını aktardı. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Azerbaycan takımını tebrik ediyoruz. 

Takım Partneri: Fidan Rüstamlı

Takım Sorumlusu: Canan Erdem

Takım Üyeleri: Abbas Ramazanov, Fidan Maharlamova, Shahriyar Asgerov, Ayxan Hasanov, Aysun Mirzayeva

'An eco-friendly cycling app for encouraging people to drive bike instead of car'

2 Team: Colombia

2 Team: Colombia

Kolombia takımının sunumunu Carlos Adrian Andrade Hoyos gerçekleştirdi.  48 saat boyunca, plastik atıkların çevreye atılmasını engellemek ve atıkları toplama oyunu ile gezegeni koruma bilinci geliştirmeyi amaçladıkları “Challenge in Amazon” (Desafio Amazonas) isimli uygulamasını aktardı. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Kolombia takımını tebrik ediyoruz. 

Takım Partneri ve Sorumlusu: Yasemin Dinçoflaz

Takım Üyeleri: Ervin, Joa, Carlos Adrian Andrade Hoyos

3 Team: Egypt

3 Team: Egypt

Mısır takımının sunumunu Ghada Eltanawy gerçekleştirdi. 48 saat boyunca takım çalışmalarında her ekip üyesini ekibe en iyi kapasiteleriyle katkıda bulunmaya teşvik etmek amacıyla geliştirdikleri oyunlaştırılmış “E7lam” isimli uygulamayı aktardı.

Takım Partneri: Ahmed Hossam

Takım Sorumlusu: Dilek Taşhanlı

Takım Üyeleri: Ghada Eltanawy, Hesham El Gamal, Tarek Roshdy, Mohamed Abdelazim

'interactive learning'

4 Team: India

4 Team: India

Hindistan takımının sunumunu Deepti Jain gerçekleştirdi. 48 saat boyunca her ekip üyesini ekibe en iyi kapasiteleriyle katkıda bulunmaya teşvik etmek amacıyla geliştirdiği oyunlaştırma sistemini aktardı. 

Takım Parneri: Deepti Jain 

Takım Sorumlusu: Büşra Çırak

Takım Üyeleri: Muthu Selvan, Akshay Hans

'Encourage every team member to contribute their best capacity to team!'

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

5 Team: Iran

5 Team: Iran

İran takımının sunumunu Mustafa Kaya gerçekleştirdi. 48 saat boyunca doğayı korumak amacıyla, işyerlerinde A4 kağıt kullanımını sürdürülebilir biçimde yönetmek için bir çözüm önerisi sundukları oyunlaştırılmış “Eco” uygulamayı aktardı. Geliştirdikleri fikir ve uygulama ile Jüri Özel Ödülünü almaya hak kazandılar. 

Takım Partneri: Alireza Ranjbar Shourabi

Takım Sorumlusu: Mustafa Kaya

Takım Üyeleri: Mohsen Seifi, Nadia Soly, Aziz Ahmedov

'İşyerlerinde A4 Kağıt Kullanımını Yönetmek için Bir Çözüm' 

'A solution for Managing A4 Paper Use in Workplaces.'

6 Team: Lithuania

6 Team:  Lithuania

Litvanya takımının sunumunu Jonas Petrėtis gerçekleştirdi. 48 saat boyunca kişilerin kendi şehirlerinde daha önce görmedikleri yerleri kolayca keşfetmelerini teşvik etmek, motivasyon ve deneyimlerini artırmak üzere geliştirdikleri  oyunlaştırma tabanlı “EXlore” isimli uygulamayı aktardı. Geliştirdikleri fikir ve uygulama ile Gamfed Özel Ödülünü almaya hak kazandılar. 

Takım Partneri: Dainius Zviedrys

Takım Sorumlusu: Bahar Kazık

Takım üyeleri: Orestas Mažeika, Ginas Sadauskas, Jonas Petrėtis

'Her iki dünyanın - gerçek ve dijital - tüm iyi yönlerini birleştiren bir uygulama'

'An application that combines all the good aspects of both worlds - real and digital.

7 Team: New Zealand

7 Team: New Zealand

Yeni Zelanda takımının sunumunu İpek Erensoy gerçekleştirdi. 48 saat boyunca Yeni Zelanda’da sürdürülebilirlik konusunda yeterli kültürün oluşmamış olması problemine çözüm üretmek amacıyla geliştirdikleri oyunlaştırma tabanlı ikinci el giyim uygulamasını aktardı. Geliştirdikleri fikir ve uygulama ile Jüri Özel Ödülünü almaya hak kazandılar. 

Takım Sorumlusu: Aysu Erensoy

Takım Üyeleri: Monica Ma, İpek Erensoy, Elijah Zhang, Claire Zhao

'Oyunlaştırılmış bir ikinci el giyim uygulaması'

'A gamified second-hand clothing app.'

8 Team: Northern Cyprus

8 Team: Northern Cyprus

Kuzey Kıbrıs takım sunumunu Emre Kaçan gerçekleştirdi. 48 saat boyunca kültürlerin buluştuğu bir ada oluşturmayı amaçladıkları uygulamayı aktardı. 

Takım Sorumlusu:Yenal Yıldırım

Takım Üyeleri: Samet Aygül, Emre Kaçan, Rahmi Direnç Sezer, Elvin Arslan

'Developing an island where cultures meet'. 

“Kültürlerin buluştuğu bir ada geliştirmek”

9 Team: Romania

9 Team: Romania

Romanya takım sunumunu Lucian gerçekleştirdi. 48 saat boyunca formal eğitimin sıkıcılığını çözmek amacıyla Metaverse’de eğitim ve oyunlaştırmayı kullanarak geliştirdikleri etkileşimli eğitim uygulamasını aktardı. 

Takım Partneri: Acatrinei-Vasiliu Lacramioara

Takım Sorumlusu: Bahar Kazık

Takım Üyeleri: Celmane, Grubi Alexandrina, Lucian 

 'Metaverse in education'

'Eğitimde Metaverse'

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

10 Team: Russia

10 Team: Russia

Rusya takım sunumunu Yuliana Skriabina gerçekleştirdi. 48 saat boyunca geliştirdikleri “The last hope” isimli hikâyeleştirme ve oyunlaştırma tabanlı uygulamayı aktardı. Geliştirdikleri fikir ve uygulama ile üçüncülük ödülünü almaya hak kazandılar. 

Takım Sorumlusu: Betül Aras Bayır

Takım Üyeleri: Yuliana Skriabina 'DTO',Seva Ghoshev, Viktor Rodionov, Lev Vasiliev, Mamaev Vsevolod

11 Team: South Korea

11 Team: South Korea

Güney Kore takım sunumunu HeeJin Kim gerçekleştirdi. 48 saat boyunca ileri dönüşümü teşvik etmek üzere bir oyunlaştırmayı kullanarak geliştirdikleri uygulamayı aktardı. Geliştirdikleri fikir ve uygulama ile üçüncülük ödülünü almaya hak kazandılar. 

Takım Partneri: Donghyun Lee 

Takım Sorumlusu: Tansu Karapınar

Takım Üyeleri: Hwanhee Song, HeeJin Kim, Dream Kim

''İleri dönüşümün dolaylı, duygusal deneyimi''

'Indirect, emotional experience of upcycling''

12 Team: Türkiye

12 Team: Türkiye

Türkiye takım sunumunu Kerem Yazıcı gerçekleştirdi. 48 saat boyunca “Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin” teşvik etmek için geliştirdikleri oyunlaştırma tabanlı prototip uygulamayı ve web sitesini aktardı. 48 saat boyunca discord’da aktif olan ve neredeyse tüm menorlerden görüş alan takım geliştirdikleri fikir ve uygulama ile birincilik ödülünü almaya hak kazandılar. 

Takım Partneri: Kerem Yazıcı 

Takım Sorumlusu: Hüseyin Bayer

Takım Üyeleri: Rabiye Aydın, Ahmet Alpslan Maral, Abdullah Höcü, Osman Gürses, Mustafa Can Yıldırım, Faruk Yıldırım

“Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri” 

'Sustainable Development Goals.'

13 Team: United Kingdom

13 Team:  United Kingdom

İngiltere takım sunumunu Jasmine Bradford gerçekleştirdi. 48 saat boyunca insanların hayallerine ve hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için geliştirdikleri “Dream Buddy” isimli uygulamayı teşvik etmek için geliştirdikleri oyunlaştırma tabanlı prototip uygulamayı ve web sitesini aktardı. 48 saat boyunca takım geliştirdikleri fikir ve uygulama ile birincilik ödülünü almaya hak kazandılar. 

Takım Partneri ve Sorumlusu: Doğancan Sökmen 

Takım Üyeleri: Ali Şen, Ercan Akın, Pınar Çelik, Sarah Elders, Bradford

İnsanların hayallerine/hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak bir uygulama' 

 'An app to helps people to achieve their dreams/goals'. 

48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için tüm takımlarımızı tebrik ediyoruz.

Jüri Üyeleri

Jüri Üyeleri

Jüri olarak, dünya çapında tanınmış oyunlaştırma uzmanlarından Toby Beresford, Victoria Ichizli Bartles, Juliette Denny ve Ebubekir Kaplan, takım sunumlarını dinledikten sonra kendi aralarında toplanarak geliştirilen fikirleri 4 kriter çerçevesinde 10 puan üzerinden değerlendirdi. 

1. Metaverse/Oyunlaştırma Tasarımı

2. Hedef İş Fikrini Destekleme

3. Prototipin Kalitesi

4. Sunum Yetenekleri ve Zamanlama

Jüri puanlama yaparken bu sırada takımlardan etkinlikle ilgili geri bildirimler alındı.  Ve ardından heyecanla beklenen sonuçları Ercan Altuğ Yılmaz açıkladı.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Ödüller

Ödüller

1. Türkiye  Ekibi - Gamification Europe 2023 Bileti & Udemy

2. United Kingdom Ekibi - Gamicon Bileti

3. South Korea Ekibi - VIP Genially Licence

• Jury Special Reward : Iran Team - Udemy

• Gamfed Special Reward : Lithuania Team - Udemy

• Gamfed Special Reward : New Zealand Team – Udemy

Tüm katılımcılara hem dijital hem de NFT formatında Gamification Hackathon sertifikası verildi.

Global Partners

Global Partners

İlkini düzenlediğimiz Global Gamification Hackathon 2023’te bizi destekleyen tüm partnerlerimize teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Teşekkür

Teşekkür

Hackathon sürecinin hazırlıklarından tamamlanana kadar, açılış konuşmacılarıyla, mentörlerle, jüriyle, katılımcılarla, sponsorlarla ve diğer Gamfed gönüllüleriyle birlikte pek çok şey öğrendik, ufkumuzu genişlettik, iletişim ağımızı büyüttük ve hayatımızın anlamını arttıran pek çok hatıra biriktirdik. 

Global Gamification Hackathon 2023 ile ilgili ayrıntılı bilgi için Global Gamification Hackathon 2023 Web Sitesi’ni ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca etkinlik süresince açılış konuşmalarından kısa kesitleri, katılımcıların heyecanını, mentörlük sürecini, sunumlardan kısa kesitleri Gamfed Türkiye sosyal medya hesaplarımızda bulabilirsiniz. Bundan sonraki etkinliklerimizden haberdar olmak için bizi takip edin.   

Global Gamification Hackathon Website (İng)

GamFed - Global Gamification Hackathon 2023

Gamification Hackathon Team

Gamification Hackathon Team

10-11-12/03/2023 Gamfed Turkey

Linkedln

Twitter

Instagram

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
1
0
0
0
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın