Çocuk Sahibi Olmak İsteyen Herkesin Aklından Geçen Soruları Tek Tek Cevaplıyoruz: Bir Bebeğin Masrafı Ne Kadar?

932PAYLAŞIM

"Peki sen 3 milyar 750 milyon, sen milyar sen para çekmişsin, peki sen bu parayı ne yaptın?" diyen Melek Subaşı gibiyim şu an...

Çocuk seven, kendini gerçekleştirmek isteyen, anne ya da baba olmayı hayatındaki her şeyin önüne koyan herkes için mutluluğa giden çok büyük bir adım bebek sahibi olmak...

Nasıl olmasın ki? Geleneklere bağlı yaşadığımız toplumda çoğalmak çok önemli neticede. Kendini gerçekleştirmenin en az kariyer kadar önemli bir adımı olarak görülen çocuk yapmak elbette beraberinde pek çok sorumluluğu getiriyor ama bugün sizlere o manevi sorumluluklardan değil, işin ekonomik kısmından bahsedeceğiz. Yok ben illa, yine de, her şeye rağmen bu yükün altından kalkabilirim diyorsanız; en önemlisi rızkıyla geleceğine inanıyorsanız buyurun bakalım...

Öncelikle bebek sahibi olmadan önce düzenli olarak doktora göründüğünüzü varsayıyoruz, çünkü yetişkin her kadının düzenli olarak bir jinekoloğa görünmesi çok ama çok önemli...

Tabii ki bu içeriği sadece kadınlar okumayacak... Beyler, siz de özellikle sperm kalitenizin ne durumda olduğunu öğrenmek ve sürecin nasıl gelişeceğini anlamak adına mutlaka doktorunuza danışın. 

Şimdi gelelim asıl meseleye...

1. Doğum takibinizi ve doğumunuzu devlet hastanesinde yaptırırsanız yalnızca SGK'dan çıkan payı ödersiniz.

Ancak özel hastanede ya da muayenehanede doktora görünüyorsanız tek bir kontrol için en az 400 lirayı gözden çıkarmalısınız. Hamileliğiniz süresince en az 10 kere doktora görüneceğinizi düşünürsek, 4 bin lirayı sadece kontrol için harcadınız bile! Bunun testi, ayrıntılı ultrasonu, NST'ye bağlanması var daha... Bunlar için de bin lira dersek, 5 bin lirayı hamileyken doktor kontrolüne verdiniz.

2. Her anne ve baba adayının aklında mutlaka bir bebek odası fikri var elbette ama bunun ne kadara patlayacağı tabii ki size bağlı...

Yatak, karyola, dolap, bez değiştirme ünitesi, şifonyer, dekorasyon malzemeleri derken masrafların ucu bucağı yok. Ancak biz size ortalama bir rakam verelim de gözünüz korkmasın: Yatak ile karyola bin, bez değiştirme ünitesi 250, şifonyer 400, dolap bin 200, dekorasyon malzemeleri ve boya badana, halı kilim, perde gibi şeyler için de en az 3 bin lira harcarsınız. Etti mi size 5 bin 850 lira; hadi siz ona 6 bin lira deyin de düz hesap olsun. Ama unutmayın, bunun 10 katı da masraf yaparak bir oda hazırlayabilirsiniz; ucu bucağı gerçekten de yok.

3. Her ne kadar ülkemizde çok lüzumlu görünmese de herkesin mutlaka kullanması gereken oto koltuğu ile puset var sırada...

Bebek arabasının 300 lira olanı da var, 7 bin lira olanı da... Biz size ortalama, bebeğinizin rahat edeceği ve güvenli olacağı bir rakam verelim: 2 bin lira. Travel sistem bir bebek arabası almıyorsanız, zaten ileride lazım olacak diyorsanız oto koltuğu için de en az 2 bin lirayı gözden çıkarmalısınız. Burası 4 bin lira etti bile!

4. Tabii ki bir sürü hediye gelecek ama sizin de mutlaka bebeğiniz için alışveriş yapmanız gerekiyor!

Tabii ki bunun da sınırı yok ama bebeğinizin ilk giydiği kıyafetin kendisine 10 gün sonra hiçbir şekilde olmayacağını hesaba katarak alışveriş yapın lütfen. Bu nedenle ilk masraf olarak zıbınından çorabına, şapkasından müslin bezine kadar ortalama bin lira harcarsınız. Yelekleri, hırkaları da bırakın büyükler örsünler!

5. Bebeğin giyimi var da annenin olmaz mı?

Dedik ya her adımı anlatıyoruz diye, işte en önemlileri: Emzirme sütyeni, emzirme atleti, hastane için en az 2 adet gecelik, hasta bezi, meme kalkanı, meme ucu kremi ve daha bir sürü şey... Siz yazın bunlar için de en az 500 lira, elinizi bol tutmanızda fayda var!

6. Her şeyin aşırı lüks hale geldiği günümüzde doğumda da tabii ki şatafattan geçilmiyor...

Devlet hastanesinde doğuruyorsanız, kontrolleriniz gibi bunun için de sadece SGK'dan çıkan farkı ödüyorsunuz ama iş özele gelince... En az 4 bin liradan başlayan ve oda süslemesinden ikramlıklara kadar her türlü abartıyı içeren doğum paketleri 15 bin liraya kadar çıkabiliyor. Biz sizin için ortalama bir rakam olan 7'yi seçtik, beğenirseniz...

7. Bebeğinizi leğende yıkamayı istemeseniz...

İnsan diğer herkeste görüp özenebiliyor ya da kolaylıklarıyla cezbedebiliyor bebek küvetleri... Zira ayaklıları filan da var, nefis. Küveti, oturağı, şampuanı, kremi, ıvırı zıvırı derken siz buna da helalinden bir 500 lira yazın. Daha fazlası da var ama eşeğin kulağına su kaçırmayalım!

8. Tanesinin ne kadar geldiğini hesaplayacağınız bebek bezi de burada elbette!

İki saatte bir emzireceğiniz için melek yavrunuz sık sık bezini kirletecek. Biz size 10 günlük bir rakam verelim, siz gerisini düşünün: Günde ortalama 12 bez, 10 günde 120 bez desek, 60'lı paketin 50 lira olduğunu hesaplarsak... Evet, ilk 10 gün için bebeğinizin bez masrafı sadece 100 lira! Islak mendil kullanmayın da bir zahmet poposunu yıkayın. Hem zararsız hem de masrafsız...

Lüks olmamasına ve mutlaka her ebeveynin kullanmasının elzem olmasına rağmen süt pompası, wrap sling, kanguru, kameralı bebek telsizi gibi ihtiyaçlar için de kenara 2 bin lira atın...

Biz bu kalemleri tek tek toplamayalım da siz bizimle kendiniz ne kadar masraf yaptınız, onu paylaşın. Yorumlarda buluşalım!

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
deryamustafa3408

🤷‍♀️ çok abartmışsınız 2. Bebeğim doğdu özel hastane de doğum yaptım ikisiyle de saydığınız masrafları ikisinin toplasam yine etmez:)

birinci-tekil-birey

Bebek için saçma sapan kutlamalar yaparsanız, 10 liralık şeye marka olsun diye 200 lira bayılırsanız kıçınızdaki delik hızla artan bir ivmeyle büyür.... Normal koşullarda ise 18 yaşını doldursun asıl o zaman yandınız (Bende var teki üniversitede öteki 2. sınıfta)

Gizli Kullanıcı

Amcam şöyle bakacak olursak iyi bi ilkokul iyi bi lise, iyi bi lise iyi bi üni, iyi bi üni iyi bi iş, iyi bi iş iyi bi hayat denkleminden gidersek eğer bi çocuğun sadece eğitim masrafları ananı bellemeye yetecektir. Yani delik 18 yaşından önce büyümeye başliycak. Hatta daha kreşteyken başliycak. Çocuk biraz çok yönlü olsun, hayatı tanısın, yeteneklerini geliştirsin, dil öğrensin diyosan kursuydu tatiliydi osuydu busuydu derken, bu ülkenin geleceğini göremiyorum hadi bi de yurt dışına açılsın diye düşünürsen götünde ne don kalıyo ne de götün kalıyo ortada. Hesap belli.

in_justice

1 oğlum var 3 yaşında, hamilelikten doğuma şunu gördüm masraflı olan çocuk değil ebeveynler! Elbette elzem olan şeyler var kabul ama o kadar gereksiz lüzumsuz şeylere para veriliyor ki inanılmaz!! Çocuk size 2 aylıkken marka söylemiyor siz gidip bir emziğe 100 lira veriyorsanız masrafı çocuğa yükleyemezsiniz Ve malesef komik ticari oyunlara benim eşimde geldi :) Özel hastaneler korkunç bir ticari anlayış içindeler hele marka yapmış olanlara yaklaşmayın... Ps: yemişim parasını pulunu, evlat gözlerinin içine bakıp baba/anne dediği zaman dünya duruyor anlatılmaz bir duygu...

tosbiktombik

Hangi hastane o acıbademse tamam da şuan ortalama pek çok özel hastanede doğum fiyatı 2000 civarı. 6 ay önce doğum yaptım herşeyi de güzel ve orta seviye aldım maksimum harcadığım para 5 bin bile olmadı doğum ücreti dahil. Anne giyimi nasıl 500 TL oluyor onu da anlamadım sütyenlerini victorias secret tan mı aldın? 😂

sertac-es

Muayene ve kontroller, testler ve sezaryen doğum dahil annenin kullanacağı folik asit ile vitaminler toplam 5000 TL. Çocuk odası 4000 TL. Bebek arabası oto koltuğu puset 2500 TL. Bez masrafı 1. yaşa kadar ortalama aylık 300 TL (ıslak mendil ve pişik kremi dahil) . Çocuk kontrolleri muayeneler işitme görme testleri ücretli aşılar 1500 TL. Giyim kuşam patik çorap 3500 TL. 1. yaşa kadar ekstra aylık 150 TL. Anne giyim kuşam gebe kıyafetleri emzirme çamaşırları doğum sonrası korseler 2000 TL. Bebek küveti, yıkama süngeri, sabunu, burun aspiratörü, göğüs pompası bebek telsizi yan yastığı hava nemlendiricisi ısı ölçeri ıvırı zıvırı 1500 TL. İlk etapta toplam maliyeti 20.500 Türklirası sonra duruma göre değişebileceğini unutmadan aylık ortalama 500 - 750 TL arası ilk yaşa kadar sonrasında kırtasiyesiydi oyuncağıydı oyun hamuru boya kalemi hafta sonu oyun alanıydı derken bezi bırakmasıyla birlikte ortalama aylık 1000 TL. 2. çocuk yetiştiriyorum iyi ki varlar. Rızıkları ile geldiler.

Gizli Kullanıcı

Eşin çalışmıyo galiba. Yoksa bakıcı-kreş parasını da kitlerler bi güzel. Ya da eşin işteyken anan-kaynanan mı bakıyo çocuğa?

sertac-es

Hayır anne çalışmıyor. En azından çocuklarımız okul çağına gelene kadar çalışmama kararı aldı bende arkasındayım. Anane yanında büyümüş biri olarak sağlıklı gelişimi açısından anne ile bağlarını gün içerisinde koruyarak onunla oyunlar oynayarak gezerek eğlenerek hayatı öğrenmesi zihinsel ve fiziksel gelişimi için çok faydalı olacağına inanıyoruz. Her ne kadar ben de hafta sonları tüm zamanımı onlara ayırsam bile gün boyu anne ile birlikte olmaları onların açısından oldukça iyi. Ayrıca bir bakıcı yardımcımız olsa idi en az 600$ ödeme isteyeceklerini düşünüyorum. Hiç bir zaman gerçek bir aile ortamı kadar faydasını göremeyeceğimiz halde... Kreş konusuna gelecek olursak Kreşler 5 yaş sonrası için faydalı olabilir fiyat aralığı aylık 500 ile 2500 TL arasında çok değişken. Kimi tam gün kimi yarım gün. Bu tamamen ailenin tasarrufuna bağlı.

Görüş Bildir