Bursa'da Sahte İçki Operasyonu
BURSA (AA) - Bursa'nın Mudanya ilçesinde düzenlenen operasyonda, kaçak imal edilmiş 723 litre şarap ele geçirildi.Sahte içki yaparak piyasaya süreceği yönünde ihbarı değerlendiren Bursa İl Jandarma Komutanlığı İstihbarat Şube ve Mudanya İlçe Jandarma Komutanlığı ekipleri, söz konusu kişilerin adreslerine operasyon düzenledi.Yalıçiftlik Mahallesi'nde ikamet eden U.A. ve M.A'nın ev ve eklentilerinde yapılan aramada, 3 adet 20 litrelik bidon, 59 adet 0,5 litrelik pet şişe, 3 adet 200 litrelik jelikan bidon, 2,5 litrelik pet şişe, 6 adet 5 litrelik bidon, bir litre cam şişe ve 723 litre el yapımı şarap olduğu değerlendirilen malzeme ele geçirildi.Savcılığın talimatı doğrultusunda tahkikata başlanıldığı bildirildi.
Derleme - Kovid-19 Salgınıyla İlgili Dünyada Son 24 Saatte Yaşanan Gelişmeleri Derleyerek Yayımlıyoruz.
Saygılarımızla.
Aa
SARAYBOSNA (AA) - Dünya genelinde yeni tip koronavirüs (Kovid-19) vaka sayısı 42 milyon 283 bine, virüs nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı ise 1 milyon 146 bine çıktı, iyileşenlerin sayısı 31 milyon 334 bini aştı.Vaka sayısı ABD'de 8 milyon 679 bin, Hindistan'da 7 milyon 761 bin, Brezilya'da 5 milyon 323 bin ve Rusya'da 1 milyon 480 bine ulaştı. ABD'de biyoteknoloji şirketi Moderna'nın Ulusal Alerji ve Bulaşıcı Hastalıklar Enstitüsünün (NIAD) desteğiyle geliştirdiği potansiyel Kovid-19 aşısının klinik denemelerinin sonuca yaklaştığı bildirildi. ABD Gıda ve İlaç Dairesi (FDA), Kovid-19 tedavisinde kullanılmak üzere ilk defa bir virüs kırıcı ilacı onayladığını açıkladı.İspanya'da 15 gün için ilan edilen OHAL süresi yarın dolacak Madrid özerk yönetimi yeni önlemler açıkladı. Buna göre, Madrid'de gece yarısından saat 06.00'ya kadar zorunlu olmadıkça sokağa çıkmaya yasak getirildi. Ekonomik krizden dolayı ticari kuruluşlara uygulanan tedbirleri biraz olsun hafifleten yerel yönetim bar ve restoranlarda doluluk oranını iç mekanlarda yüzde 50, dış mekanlarda yüzde 75 olarak belirledi. Restoranların saat 23.00'ten itibaren müşteri kabul edemeyeceği ve en geç 24.00'te kapanması gerektiği açıklandı.Portekiz'de iktidar partisinin, vaka artışlarını azaltmak için kamuya açık tüm alanlarda ve sokakta maske takılmasını zorunlu kılan önergesi mecliste kabul edildi. İlk aşamada 3 ay geçerli olacak maske takma zorunluluğunun gerekirse uzatılacağı bildirildi. İtalya'da son 24 saatte 19 bin 143 kişide virüs tespit edildi. Böylece salgının ülkede başladığı 21 Şubat’tan beri en yüksek günlük vaka sayısına bugün ulaşıldı.NATO üyesi ülkeler, Avrupa'da salgından en çok etkilenen ülkelerden Çekya'ya 60 solunum cihazı gönderme kararı aldı. Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres, G20'ye üye ülkelere salgınla mücadelede birlik çağrısında bulundu. Belçika hükümeti, artan vakalar nedeniyle yeni önlemler açıkladı. Ülkede bahar aylarındaki gibi 'tam kapanma' olmayacağı ancak eğitim, kültür, spor gibi alanlarda bazı kısıtlamalara gidileceği belirtildi.Slovakya Başbakanı İgor Matovic, yarından itibaren ülkenin 4 bölgesinde, 2 Kasım'dan itibaren ise ülke genelinde sokağa çıkma yasağının uygulanacağını söyledi. Pazartesi gününden itibaren okulların da bir aylığına kapatılacağını kaydeden Matovic, vatandaşların dışarı çıkma yasağı süresince sadece evlerine en yakın market ve eczaneye gidebileceğini belirtti.Polonya'da yarından itibaren geçerli olacak yeni tedbirler açıklandı. Buna göre iki hafta süresince restoran, kafe ve barlar paket servisi dışında hizmet vermeyecek. 16 yaşın altındaki çocukların gün içi 08.00’den 16.00’a kadar yanlarında bir yetişkinle dışarı çıkmalarına izin verilecek. Etkinliklere 5 kişiden fazla katılımcıya izin verilmezken 70 yaş üstü bireylerin dışarı çıkmamaları tavsiye edildi.Macaristan'da bugünden itibaren açık alan etkinliklerin yanı sıra spor tesislerinde de maske takma zorunluluğu getirildi.Çekya’da geçen ay göreve getirilen Sağlık Bakanı Roman Prymula’nın salgın nedeniyle kapalı olması gereken bir restoranda maskesiz fotoğraflarının basına yansıması Başbakan Andrej Babis’in tepkisine yol açtı. Prymula'nın istifa etmesini isteyen Babis, aksi durumda görevden azledileceğini duyurdu.Slovenya Başbakanı Janez Jansa, vaka sayılarındaki hızlı artış nedeniyle en az bir hafta sürecek yeni önlemler aldıklarını açıkladı. Yarından itibaren uygulanmaya başlanacak ek tedbirlere göre, ülke genelindeki restoran, kafe, otel ve alışveriş merkezlerinin kapatılması kararlaştırıldı. Ülkedeki öğrenci yurtlarının yanı sıra kreşlerin de büyük çoğunluğu faaliyetlerine ara verirken, toplu taşıma araçlarının ise 3'te 1 kapasiteyle hizmet vermeye devam edeceği kaydedildi.Bölgesel bazda tedbirlerin alındığı Bosna Hersek'te, başkent Saraybosna'nın da içinde bulunduğu Saraybosna Kantonu'nda liselerin uzaktan eğitime geçilmesine karar verildi.Kazakistan Sıhhi Başhekimi Yerlan Kiyasov, sınırlarda salgına karşı önlemlerin alınmasına ilişkin yeni kararname yayımladı. Buna göre, 27 Ekim'den itibaren havayoluyla Kazakistan'a gelen yabancılar için ülkeye girişte geçerlilik süresi 3 günü geçmeyen Kovid-19 test sonuçlarını gösteren belge zorunluluğu getirildi. Özbekistan Dışişleri Bakanı Abdulaziz Kamilov, sonbaharda Kırgızistan’da düzenlenmesi öngörülen 'Orta Asya Ülkeleri Devlet Başkanları 3. İstişare Toplantısı'nın salgın nedeniyle 2021'e ertelendiğini bildirdi. Almanya Birinci Futbol Ligi (Bundesliga) takımlarından Borussia Dortmund'da forma giyen Türk kökenli Alman milli futbolcu Emre Can Kovid-19'a yakalandı.
Pompeo, Azerbaycanlı Ve Ermeni Mevkidaşlarıyla Dağlık Karabağ'ı Görüştü
WASHINGTON (AA) - ABD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo'nun, Azerbaycan ve Ermenistan Dışişleri Bakanlarıyla görüşerek, Dağlık Karabağ'daki çatışmaları ele aldığı bildirildi.ABD Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Morgan Ortagus, Pompeo'nun Azerbaycan Dışişleri Bakanı Ceyhun Bayramov ve Ermeni Dışişleri Bakanı Zohrab Mnatsakanyan ile ayrı ayrı yaptığı görüşmelere ilişkin ortak bir açıklama yayımladı.Ortagus, Pompeo'nun her iki tarafa da devam eden çatışmaların ve sivillere yönelik saldırıların durdurulması çağrısında bulunduğunu belirterek, şu ifadeleri kullandı:'Bakan Pompeo, ayrıca taraflara Helsinki Nihai Senedi ilkelerine dayanarak güç kullanmama, toprak bütünlüğü ve eşitlik ilkeleri kapsamında çatışmalara çözüm bulmak için AGİT Minsk Grubu Eş Başkanları himayesinde müzakerelere girmelerinin önemini vurguladı.'
Denizli'de Eski Karısını Öldüren Sanığın Yargılanmasına Başlandı
DENİZLİ (AA) - Denizli'de, eski eşi Naime Ceylan'ı karnından bıçaklayarak öldüren Ali Rıza Katıtaş hakkında açılan davanın görülmesine başlandı. Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri kapsamında basına kapalı görülen Denizli 6. Ağır Ceza Mahkemesindeki duruşmaya 'tasarlayarak adam öldürme' suçundan ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası talep edilen tutuklu sanık Ali Rıza Katıtaş (53) tutuklu bulunduğu cezaevinden Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) aracılığıyla katıldı.Maktulün ağabeyi Hüseyin Ceylan, yakınları ve avukatları salonda hazır bulundu.Kimlik kontrolünün ardından savunma yapan sanık Katıtaş, diyaliz hastası eski eşi Naime Ceylan'ı (36) tedavi gördüğü diyaliz merkezi önünde karnından bıçakla öldürmesinden dolayı pişman olduğunu söyledi.Sanık Katıtaş, eşinin telefonunu kontrol ettiğinde konuştuğu erkeklerin numaralarının kadın isimleriyle kaydettiğini görünce sinirlendiğini belirterek, 'Eşimi sinirlerime hakim olamadığım için bıçakladım. Pişmanım. Cinayeti tahrik altında işledim.' dedi. Maktulün avukatı Özlem Özkök ise sanık Katıtaş'ın polis merkezinde verdiği ifadelerden cinayeti itiraf ettiğini belirterek, 'Karakolda olayı anlattığı halde işlemiş olduğu suçun cezasını hafifletmek için eşinin başka erkeklerle görüştü yolunda beyanda bulunup haksız tahrik indiriminden faydalanmak istediğini, kabul edilmemesi gerektiğini.' şeklinde konuştu.Mahkeme heyeti dosyadaki eksikliklerin giderilmesi için duruşmayı 5 Aralık'a erteledi.OlayDenizli'nin Merkezefendi ilçesi Merkezefendi Mahallesi'nde 19 Ağustos'ta böbrek hastası Naime Ceylan'ın (36) tedavi gördüğü diyaliz merkezi önünde eski eşi Ali Rıza Katıtaş tarafından karnından bıçakla yaralanmış ve Ceylan kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetmişti.
Kuveyt, Mısırlı Yetkililerin "Haddi Aşan İfadeleri" Nedeniyle Mısır Büyükelçisini Uyardı
KUVEYT (AA) - Kuveyt, Mısırlı yetkililerin 'haddi aşan' ifadeleri gerekçesiyle Mısır'ın Kuveyt Büyükelçisi'ni çağırarak uyardı.Kuveyt Dışişleri Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, bakanlığa çağırılan Mısırlı diplomat Kuveyt Dışişleri Bakan Yardımcısı Halid el-Carallah uyarıldı.Açıklamada, Mısır'ın Kuveyt Büyükelçisi Tarık el-Kuni'nin Mısırlı yetkililerin 'haddi aşan' ifadeleri nedeniyle uyarıldığı duyuruldu.Mısırlı yetkilinin ismine yer verilmeyen açıklamada, 'Kuveyt ve Kuveyt değerlerine yönelik hoş olmayan ve haddi aşan ifadeler' nedeniyle Mısır'ın kınandığı bildirildi.Carallah, Mısır yönetiminden söz konusu açıklamanın soruşturulmasını isteyerek iki ülke arasındaki kardeşçe ilişkilerin yeniden tesis edilmesi için çağrıda bulundu.Mısır Çalışma Bakanlığından dün yapılan yazılı açıklamada, Kuveyt'in doğusundaki bir tıp kliniğinde Mısırlı bir doktorun bir Kuveytli tarafından hakarete ve saldırıya uğradığı belirtilmişti.Yaklaşık 500 bin Mısırlının yaşadığı Kuveyt'te, Mısırlıların maruz kaldığı kötü muamele resmi açıklamalar ve sosyal medya yoluyla gündem olurken, bu durum iki ülke arasındaki ilişkilerin gerilmesine neden oluyor.
Muğla Merkezli 4 İlde Göçmen Kaçakçılığı Operasyonunda 8 Kişi Tutuklandı
MUĞLA (AA) - Muğla merkezli 4 ilde düzenlenen göçmen kaçakçılığı operasyonunda gözaltına alınan 17 zanlıdan 8'i tutuklandı. Muğla, İzmir, Osmaniye ve İstanbul'da düzenlenen göçmen kaçakçılığı operasyonunda gözaltına alınan 17 sanlıdan zanlılardan 4'ü savcılık talimatıyla salıverildi, 13 zanlı ise işlemlerinin ardından adliyeye sevk edildi. Adliyeye sevk edilen zanlılardan 8'i çıkarıldıkları nöbetçi sulh ceza hakimliğince tutuklandı, 5'i adli kontrol şartıyla salıverildi. Marmaris Cumhuriyet Başsavcılığınca yürütülen soruşturma kapsamında, Muğla Göçmen Kaçakçılığıyla Mücadele ve Hudut Kapıları Şube Müdürlüğü ekipleri, düzensiz göçmenlerin deniz yoluyla yurt dışına illegal şekilde çıkarıldığı bilgisi üzerine çalışma başlatmış, 21 Ekim'de Muğla'nın Marmaris, Bodrum, Ortaca ve Datça ilçeleri ile İzmir, Osmaniye ve İstanbul'da belirlenen adreslere eş zamanlı düzenlenen operasyonlarda, 17 şüpheli gözaltına alınmıştı.
Reklam
Konya'da Uyuşturucu Operasyonunda 4 Tutuklama
KONYA (AA) - Konya’nın Seydişehir ilçesinde uyuşturucu satıcılarına yönelik düzenlenen operasyonda gözaltına alınan 9 zanlıdan 4'ü tutuklandı.İl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şubesi ile Seydişehir İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri, kentte uyuşturucu satışı yapıldığı bilgisi üzerine çalışma başlattı. Teknik ve fiziki takibin ardından ekipler, Seydişehir ve Konya'daki 9 adrese eş zamanlı operasyon düzenledi.Adreslerde yapılan aramada, satışa hazır bir miktar uyuşturucu ele geçirildi, 9 şüpheli gözaltına alındı. Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen zanlılardan 4'ü çıkarıldıkları sulh ceza hakimliğince tutuklandı, 5'i ise serbest bırakıldı.
Özel Eğitim Okulları Beş Gün Yüz Yüze Eğitime Geçiyor
ANKARA (AA) - Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin devam ettiği okullarda ve sınıflarda 26 Ekim itibarıyla beş gün yüz yüze eğitime geçilmesini kararlaştırdı. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk imzasıyla 81 ile özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin yüz yüze eğitimlerine ilişkin yazı gönderildi. Buna göre, kademeli olarak yüz yüze eğitimin genişletilmesi kapsamında 26 Ekim itibarıyla tüm kademe ve sınıf seviyelerinde eğitim veren özel eğitim okulları ve özel eğitim sınıflarında beş gün yüz yüze eğitime başlanacak. Yüz yüze eğitim için öğrencilerin okula devamının sağlanmasında velilerin tercihi esas alınacak ve velinin yazılı talebi doğrultusunda yüz yüze eğitime devam etmeyen öğrenciler devamsız sayılmayacak. Yüz yüze eğitimde, her ders saati 30 dakika, teneffüsler ise 10 dakika olacak. Öğretmenler tarafından haftada beş gün okulda yüz yüze eğitim verilecek olması nedeniyle okula devam etmeyen öğrenciler için ayrıca canlı ders yapılamayacak. Bu nedenle yüz yüze devam etmeyen öğrencilerin 'www.orgm.meb.gov.tr' ve “www.eba.gov.tr“ web sayfalarından, 'özelimegitimdeyim' ile 'EKPSSMEBOZEL' mobil uygulamalarından veya 'tid.meb.gov.tr' gibi dijital platformlarından yararlanması, ayrıca EBA ilkokul ve ortaokulda yayınlanan özel eğitim öğrencilerine yönelik hazırlanan ders videolarının takip edilmesi velilere tavsiye edilecek ve takibi sağlanacak. Veli dilekçelerine istinaden bir sınıfa kayıtlı tüm öğrencilerin uzaktan eğitime devam etmesi halinde, ders saati kadar uzaktan canlı dersler yapılacak.
Reklam
Özel Eğitim Okulları Beş Gün Yüz Yüze Eğitime Geçiyor
ANKARA (AA) - Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin devam ettiği okullarda ve sınıflarda 26 Ekim itibarıyla beş gün yüz yüze eğitime geçilmesini kararlaştırdı. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk imzasıyla 81 ile özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin yüz yüze eğitimlerine ilişkin yazı gönderildi. Buna göre, kademeli olarak yüz yüze eğitimin genişletilmesi kapsamında 26 Ekim itibarıyla tüm kademe ve sınıf seviyelerinde eğitim veren özel eğitim okulları ve özel eğitim sınıflarında beş gün yüz yüze eğitime başlanacak. Yüz yüze eğitim için öğrencilerin okula devamının sağlanmasında velilerin tercihi esas alınacak ve velinin yazılı talebi doğrultusunda yüz yüze eğitime devam etmeyen öğrenciler devamsız sayılmayacak. Yüz yüze eğitimde, her ders saati 30 dakika, teneffüsler ise 10 dakika olacak. Öğretmenler tarafından haftada beş gün okulda yüz yüze eğitim verilecek olması nedeniyle okula devam etmeyen öğrenciler için ayrıca canlı ders yapılamayacak. Bu nedenle yüz yüze devam etmeyen öğrencilerin 'www.orgm.meb.gov.tr' ve “www.eba.gov.tr“ web sayfalarından, 'özelimegitimdeyim' ile 'EKPSSMEBOZEL' mobil uygulamalarından veya 'tid.meb.gov.tr' gibi dijital platformlarından yararlanması, ayrıca EBA ilkokul ve ortaokulda yayınlanan özel eğitim öğrencilerine yönelik hazırlanan ders videolarının takip edilmesi velilere tavsiye edilecek ve takibi sağlanacak. Veli dilekçelerine istinaden bir sınıfa kayıtlı tüm öğrencilerin uzaktan eğitime devam etmesi halinde, ders saati kadar uzaktan canlı dersler yapılacak.
Dışişleri Bakanlığı, Bolivya Seçimlerinin Adil Ve Hür Şekilde Yapılmasından Memnun
ANKARA (AA) - Dışişleri Bakanlığı, Bolivya'da 18 Ekim 2020 tarihinde gerçekleştirilen cumhurbaşkanlığı ve parlamento seçimlerinin adil ve hür bir ortamda, sorunsuz bir şekilde gerçekleştirilmesinden memnuniyet duyulduğunu bildirdi.Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, bu çerçevede, seçilen yeni Cumhurbaşkanı Luis Arce'ye başarılar dilendiği belirtilerek, 'Seçim sonuçlarının dost Bolivya halkı için hayırlı olmasını temenni ediyoruz.' ifadeleri kullanıldı. Resmi sonuçları bugün açıklanan cumhurbaşkanlığı ve parlamento seçimlerinin adil ve hür bir ortamda yapıldığına dikkati çekilen açıklamada, seçimlerin sorunsuz bir şekilde gerçekleşmesinden memnuniyet duyulduğu aktarıldı.Bolivya'da genel seçimBolivya Yüksek Seçim Mahkemesi (TSE) ülkede 18 Ekim'de düzenlenen genel seçimin resmi sonuçlarını açıklamış, eski Devlet Başkanı Evo Morales'in daha önce liderliğini yaptığı Sosyalizm Hareketi Partisi'nin (MAS) adayı Luis Arce'nin yüzde 55 oy alarak seçimi ilk turda kazandığını bildirmişti. Ülkede 20 Ekim 2019'daki tartışmalı seçimleri ilk turda kazanan Morales, hile iddialarıyla sokaklara çıkan muhaliflerin şiddet eylemlerine dönüşen protestoları, polisin isyanı ve ordunun çağrısının ardından 10 Kasım'da istifa etmiş ve siyasi sığınmacı olarak önce Meksika'ya, ardından da Arjantin'e gitmişti.Bolivya Çokuluslu Yasama Meclisinin üst kanadı Senatörler Meclisi Başkan Yardımcısı muhalif Jeanine Anez'in geçici devlet başkanlığı görevine getirildiği ülkede, çoğunluğu yerlilerden oluşan Anez karşıtlarının günlerce süren protestolarında 30'dan fazla kişi hayatını kaybetmişti.
Reklam
Emniyet Genel Müdürü Mehmet Aktaş'ın Artvin Ziyareti
ARTVİN (AA) - Emniyet Genel Müdürü Mehmet Aktaş, Artvin'de ziyaretlerde bulundu.Helikopterle Artvin Şehir Stadı'na gelen Aktaş'ı, Artvin Valisi Yılmaz Doruk, İl Emniyet Müdürü Sinan Ergen, İl Jandarma Komutanı Jandarma Albay Mustafa Kılınç, bazı kurum müdürleri ile emniyet mensupları karşıladı. İlk olarak 1200 rakımlı Kafkasör Yaylası'na giden Aktaş, burada Vali Doruk ve diğer ilgililerden kentle ilgili bilgi edindi. Daha sonra Seyitler mevkisinde inşa edilerek kısa bir süre önce hizmete giren Artvin Emniyet Müdürlüğü hizmet binasına giden Aktaş, binada incelemelerde bulunduktan sonra, yürütülen çalışmalar hakkında brifing aldı. İl Jandarma Komutanı Jandarma Albay Mustafa Kılınç'ı da makamında ziyaret eden Aktaş, daha sonra Artvin Valiliğine geçti. Burada Valilik Şeref Defteri'ni imzalayan Aktaş, Artvin Valisi Doruk'la makamında görüştü.Basına kapalı gerçekleşen görüşme sonrasında Doruk, ziyaret anısına Aktaş'a, yöreye özgü Yusufeli bıçağı hediye etti. .
Emniyet Genel Müdürü Mehmet Aktaş'ın Artvin Ziyareti
ARTVİN (AA) - Emniyet Genel Müdürü Mehmet Aktaş, Artvin'de ziyaretlerde bulundu.Helikopterle Artvin Şehir Stadı'na gelen Aktaş'ı, Artvin Valisi Yılmaz Doruk, İl Emniyet Müdürü Sinan Ergen, İl Jandarma Komutanı Jandarma Albay Mustafa Kılınç, bazı kurum müdürleri ile emniyet mensupları karşıladı. İlk olarak 1200 rakımlı Kafkasör Yaylası'na giden Aktaş, burada Vali Doruk ve diğer ilgililerden kentle ilgili bilgi edindi. Daha sonra Seyitler mevkisinde inşa edilerek kısa bir süre önce hizmete giren Artvin Emniyet Müdürlüğü hizmet binasına giden Aktaş, binada incelemelerde bulunduktan sonra, yürütülen çalışmalar hakkında brifing aldı. İl Jandarma Komutanı Jandarma Albay Mustafa Kılınç'ı da makamında ziyaret eden Aktaş, daha sonra Artvin Valiliğine geçti. Burada Valilik Şeref Defteri'ni imzalayan Aktaş, Artvin Valisi Doruk'la makamında görüştü.Basına kapalı gerçekleşen görüşme sonrasında Doruk, ziyaret anısına Aktaş'a, yöreye özgü Yusufeli bıçağı hediye etti. .
Güncelleme -Trump, Sudan Ve İsrail'in İlişkilerini Normalleştirme Konusunda Anlaşmaya Vardığını Açıkladı
WASHINGTON (AA) - ABD Başkanı Donald Trump, Sudan ile İsrail'in ilişkilerini normalleştirme konusunda anlaşmaya vardığını söyledi.Trump, Oval Ofis'te gazetecilere yaptığı açıklamada, 'İsrail ve Sudan, barış yapmak ve ilişkilerini normalleştirme konusunda anlaşmaya vardı.' ifadesini kullandı. İsrail ile barış yapmak için bekleyen en az 5 ülke daha olduğunu iddia eden Trump, bu ülkelerden birinin de Suudi Arabistan olduğunu vurguladı. Trump hiçbir maddi bedel ödemeden Kosova, Sırbistan ve İsrail gibi ülkeleri barış anlaşmalarına aracılık ettiğini savunarak 'Biz bundan çok mutluyuz.' diye konuştu. Yönetimi döneminde Orta Doğu konusunda attığı adımları öven Trump, Demokrat rakibi Joe Biden'a atıfta bulunarak 'Bibi (Netanyahu) sence Uykucu Joe tüm bunları başarabilir miydi? Hiç sanmıyorum.' dedi. Trump, Birleşik Arap Emirliklerine (BAE) F-35 satılıp satılmayacağına ilişkin bir soruya ise 'Bu süreç devam ediyor. BAE ile uzun süreli çok iyi bir ilişkimiz var. Bu sürecin hızlı ilerlemesini umuyoruz.' yanıtını verdi. Oval Ofis'teki toplantıya İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ve Sudan Başbakanı Abdullah Hamduk da telekonferans yoluyla katıldı. Netanyahu, burada yaptığı konuşmada, Trump'a anlaşmadaki ara bulucu rolü için teşekkür ederek, 'Barış çemberimizi sizin liderliğinizde genişletiyoruz.' yorumunu yaptı. Trump'tan Dağlık Karabağ yorumu Öte yandan, Trump, Dağlık Karabağ'da Azerbaycan ve Ermenistan arasındaki çatışmaları da yakından izlediklerini belirterek 'Bu konuda konuşuyoruz. Ermenistan ile çalışıyoruz. Ermenistan ile çok iyi ilişkilerimiz var. Onlar çok iyi insanlar. Ne olacağını göreceğiz.' şeklinde konuştu. Azerbaycan ile Ermenistan arasındaki görüşmelere ara buluculuk ettiğini söyleyen Trump, Azerbaycan ya da Ermenistan liderleri ile görüşüp görüşmediğini söylemeyi reddetti. Trump, 'Ne olacağını göreceğiz. Çok iyi yol katedildi. Bu ülkede Ermenistan'dan gelip yaşayan birçok insan var. Çok iyi insanlar. Biz onlara yardım edeceğiz.' diye konuştu.Trump Sudan'ı 'teröre destek veren ülkeler' listesinden çıkarmıştı Trump Oval Ofis'te gazetecilerin karşısına çıkmadan dakikalar önce, Beyaz Saray, Sudan konusunda bir açıklama yapmış ve Trump'ın Sudan'ı 'teröre destek veren ülkeler' listesinden çıkarma kararını imzaladığını Kongre'ye bildirdiğini aktarmıştı. Söz konusu adımın Sudan'ın 'terör kurbanlarına 335 milyon dolarlık ödemeyi yapması'nın hemen ardından atıldığına işaret edilen açıklamada, ülkenin yönetimine gösterdiği anlayış için de teşekkür edilmişti.BAE ve Bahreyn de İsrail ile normalleşmiştiUzun süredir başta BAE olmak üzere Körfez ülkeleri ile İsrail arasında perde arkasında yürütülen temas süreci, ABD Başkanı Donald Trump'ın, 13 Ağustos'ta BAE'nin, 11 Eylül'de de Bahreyn'in İsrail ile normalleşme anlaşmasına vardığını açıklamasıyla aleni hale geldi.Beyaz Saray'da 15 Eylül'de düzenlenen resmi törende, İsrail ile BAE ve Bahreyn arasında 'ilişkilerin normalleştirilmesine' yönelik anlaşmalar imzalanmıştı.
Reklam
Çanakkale'de Sahte İçki Operasyonu: 5 Gözaltı
ÇANAKKALE (AA) - Çanakkale'nin Biga ilçesinde düzenlenen operasyonda 609 litre kaçak içki, 2 bin 918 litre etil alkol, bin 943 adet kaçak sigara ile 3 litre viski kiti ele geçirildi.İl Jandarma Komutanlığı Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şubesi ile Gümrük Muhafaza Müdürlüğü Kaçakçılık ve İstihbarat Bölge Amirliği ekiplerince kaçak ve sahte içki üreten, satışını yapan kişilere yönelik operasyon düzenledi.Operasyon kapsamında bir araçta kaçak içki bulunması üzerine ilçedeki 3 iş yeri, 2 depo ve 1 araçta daha arama yapıldı. Aramalarda 609 litre kaçak içki, 2 bin 918 litre etil alkol, bin 943 adet kaçak sigara ile 3 litre viski kiti ele geçirildi.Gözaltına alınan 5 şüpheliden 4'ü ifadelerinin alınmasının ardından serbest bırakıldı, diğer şüpheli ise adliyeye sevk edildi.
Çanakkale'de Sahte İçki Operasyonu: 5 Gözaltı
ÇANAKKALE (AA) - Çanakkale'nin Biga ilçesinde düzenlenen operasyonda 609 litre kaçak içki, 2 bin 918 litre etil alkol, bin 943 adet kaçak sigara ile 3 litre viski kiti ele geçirildi.İl Jandarma Komutanlığı Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şubesi ile Gümrük Muhafaza Müdürlüğü Kaçakçılık ve İstihbarat Bölge Amirliği ekiplerince kaçak ve sahte içki üreten, satışını yapan kişilere yönelik operasyon düzenledi.Operasyon kapsamında bir araçta kaçak içki bulunması üzerine ilçedeki 3 iş yeri, 2 depo ve 1 araçta daha arama yapıldı. Aramalarda 609 litre kaçak içki, 2 bin 918 litre etil alkol, bin 943 adet kaçak sigara ile 3 litre viski kiti ele geçirildi.Gözaltına alınan 5 şüpheliden 4'ü ifadelerinin alınmasının ardından serbest bırakıldı, diğer şüpheli ise adliyeye sevk edildi.
Reklam
Lübnan'da Hükümeti Kurmakla Görevli Hariri: "Ülkenin Tüm Sektörleri Krizden Etkilenmiş Durumda"
BEYRUT (AA) - Lübnan'da yeni hükümeti kurmakla görevlendirilen eski Başbakan Saad Hariri, ekonomik krize karşı reformları hayata geçirecek 'teknokrat hükümetini' kuracaklarını söyledi.Ülkedeki ekonomik kriz nedeniyle düzenlenen protestolar sonucu 29 Ekim 2019'da istifa etmek zorunda kalan Müstakbel Hareketi lideri Hariri, hükümeti kurma görevini aldıktan sonra bir gün sonra bugün siyasi güçlerin liderleriyle istişare görüşmelerini yaptı.Hariri, Meclis binasındaki görüşmelerin ardından düzenlediği basın toplantısında, Fransız girişimi kapsamındaki reformlar doğrultusunda teknokratlar hükümeti kuracaklarını belirtti.Yeni hükümeti kurma kurmak için kaybedecek zamanları olmadığını dile getiren Hariri, 'Ülkede bir çöküntü var. Bizlerin de ihtilafları bir kenara bırakarak bu fırsatı değerlendirmenin yanı sıra Lübnanlılar ile uluslararası toplumun devlete olan güvenini geri kazanmamız için pozitif tutumlar sergilemeliyiz.' dedi.Lübnan'da ekonomik krizin etkilemediği hiçbir alanın kalmadığını vurgulayan Hariri, sözlerini şöyle sürdürdü:'Sağlık ve döviz başta olmak üzere ülkenin tüm sektörleri krizden etkilenmiş durumda. Bizim bundan kurtulmamız için de zamana ihtiyacımız var ancak uzun süredir hayata geçirmemiz gereken reformlara odaklanmalıyız. Tek kurtuluş yolu, bu reformları Uluslararası Para Fonu'nun (IMF) programı doğrultusunda hayata geçirecek hükümetin bir an önce kurulmasıdır. Bu adımları attığımız anda ekonomik çöküntüyü durdurmuş ve Beyrut'u yeniden imara başlamış oluruz.'Ekonomik krize karşı geçen yıl düzenlenen kitlesel protestolarla yönetimi bırakmak zorunda kalan Hariri, Beyrut Limanı'ndaki patlamaya tepki eylemlerinin ardından 10 Ağustos'ta istifa eden Hassan Diyab hükümetinin yerine yeni kabineyi oluşturmak üzere dün yeniden görevlendirilmişti.Ülkedeki ekonomik durumKamu borcu 90 milyar doları aşan Lübnan, 1975-1990 yıllarındaki iç savaştan bu yana en büyük ekonomik krizlerden birini yaşıyor.İşsizliğin yüzde 35 ve yoksulluğun yüzde 50'nin üzerinde olduğu ülke, 4 Ağustos'ta Beyrut Limanı'nda meydana gelen büyük patlamayla daha da zor duruma düştü.Yerel para birimi Lübnan lirası, Merkez Bankasının kuru sabit tutmasına rağmen değer kaybetmeye devam ediyor. Resmi kura göre 1 ABD doları 1515 Lübnan lirası olsa da karaborsada dolar bugün itibariyle 7 bin Lübnan lirasıyla işlem görüyor.İlaç, un ve temel gıda ürünlerinin ithalatçılarına yaklaşık bir yıldır resmi dolar kuru üzerinden kredi temin eden Lübnan Merkez Bankası, ağustos ayında rezervlerdeki sert düşüş nedeniyle ilaç gibi temel ihtiyaç maddelerini sübvansiyona devam edemeyeceği uyarısında bulunmuştu.Merkez Bankasının, temel ürünlere yönelik sübvansiyonu bir iki ay içinde kaldıracağı yönündeki söylentiler, halkta ciddi endişelere yol açmıştı.
Kktc Cumhurbaşkanı Tatar'ın İlk Konuğu Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay Oldu
LEFKOŞA (AA) - Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Cumhurbaşkanı seçilen ve görevi bugün devralan Ersin Tatar'ın ilk konuğu Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay oldu. Tatar ve Oktay, KKTC Cumhurbaşkanlığındaki ikili görüşmelerinin öncesinde basına açıklamalarda bulundu. Cumhurbaşkanı Tatar, Oktay'ın KKTC'ye ziyaretinden ve yemin törenine katılmasından dolayı çok memnun olduğunu belirterek teşekkürlerini iletti. Tatar, 'Her zaman biz Türkiye ile birlikte ulus müşterek davasının yürütülmesinde fevkalade önemli adımlar attık. Geçmişe bakıldığında çok fedakarlıklar ve özverilerde bulunulmuştur. Türkiye en zor anımızda her zaman bizim yanımızdaydı.' diye konuştu.Kıbrıs görüşmeleri bağlamında Türkiye ile önemli çalışmalar yapmanın ve dünyaya verilecek mesajın son derece önemli olduğuna dikkati çeken Tatar, şöyle devam etti:'Ben Türkiye'ye çok önem veriyorum çünkü Türkiye bizim anavatanımızdır. Doğu Akdeniz'de yaşanan bu gelişmeler, ulusal çıkarlarımız ve müşterek menfaatlerimiz, bizlerin uyumlu çalışmasını gerektirmektedir. Bu uyumlu çalışmayla benim cumhurbaşkanlığımın bu 5 yılında önemli adımlar atılması ve dünyaya Kıbrıs Türk halkının çıkar ve menfaatlerinin, Kıbrıs Türk halkının geleceği için ne kadar önemli olduğunu bir kez daha vurgulayarak Kıbrıs Rum yönetiminin yaptığı birtakım yanlışların görülmesi bakımından önemli olacaktır.' Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’nun '5’li Konferans' önerisi olduğunu anımsatan Tatar, bu öneriyi Crans Montana'dan sonra çöken sürecin nasıl ileriye götürüleceğini değerlendirmek ve doğruları tartışmak adına önemsediklerini söyledi.Tatar, ilk resmi ziyaretini pazartesi günü Ankara'ya düzenleyeceğini aktararak 'Biz her zaman Türkiye Cumhuriyeti’nin desteğiyle KKTC'yi güçlendirdik ve güçlendirmeye devam edeceğiz.' dedi.KKTC'nin 5. Cumhurbaşkanı olarak arzu ve temennisinin Kıbrıs Türk halkının hak ve çıkarlarının, refah ve mutluluğun güvenlik içerisinde ilelebet geleceğe taşınması olduğunu vurgulayan Tatar, 'Yanıbaşımızda anavatan Türkiye'yi her zaman görmek bizi fevkalade mutlu etmektedir. Bu müşterek bir davadır. Kıbrıs Türkü'nün tüm dünyaya karşı tek başına verebileceği bir mücadele değildir.' açıklamasında bulundu.Tatar, Maraş açılımına ilişkin ise 46 yıldır kapalı olan bölgenin hem insanlık hem de KKTC ekonomisi ve turizmi açısından gelecek vadettiğini ve bu adımın Birleşmiş Milletler kararlarına ters düşmediğini belirtti.'Müşterek bir davamız var'Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye Cumhuriyeti devleti ve milleti adına Tatar'a tebriklerini ileterek 'KKTC bir demokrasi şöleni, bayramı çerçevesinde bir süreç yaşadı. Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını ortamında seçim sürecini başarıyla tamamladınız. Yürekten tebrik ediyorum.' ifadelerini kullandı.Türkiye ve KKTC'nin çok daha güçlü ve sıkı iş birliğinde refah seviyesini daha da yukarıya çıkaracak şekilde güzel işler yapacağına inandığını dile getiren Oktay, Tatar'ın başarılı bir başbakanlık süreci yürüttüğüne işaret etti. Oktay, Türkiye'nin Kovid-19 sürecinin yönetiminde de KKTC'ye her türlü desteği sunduğuna dikkati çekerek Tatar'ın başbakanlık döneminde de tarafların her alanda birlikte başarılı çalışmalar yürüttüğünün altını çizdi.Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Tatar'ı pazartesi günü Türkiye'ye davet ettiğini anımsatan Oktay, sözlerini şu şekilde sürdürdü: '46 yıldır sadece iyi niyet göstergesi için kapalı kalan bir bölgenin, neredeyse çok kompleks ve karmaşık ifade edilen Maraş sorununun, aslında çok basit bir çözümünün olduğunu (gösterdiniz). Bölgenin ekonomik anlamda kalkınma damarı olabilecek Kıbrıs'taki gençlerin geleceğini tesis edecek, ümit vadedecek bir yerin farelere teslim edilmesi içimiz acıttı. Böyle bir karar aldınız biz de sonuna kadar yanınızda olduk. Bu kararlı çalışmamız devam edecek. Tüm Kıbrıs'ın gelişmesi için çalışmalarımız önümüzdeki süreçte devam edecek.'Kıbrıs Türkü'nün haklı davasına ilişkin doğru mesajın dünyaya verilmesinin büyük önem taşıdığına işaret eden Oktay, şunları kaydetti:'Bizim müşterek bir davamız var. Doğu Akdeniz'de daha büyük resme baktığımızda, orada da davamız müşterektir. Kıbrıs Türkü’nün siyasi eşitliği, KKTC'nin egemenlik hakları ve kaynakların hakça paylaşımı bizim olmazsa olmazlarımızdandır.'
Akar'dan Nato Savunma Bakanları Toplantısı Değerlendirmesi
ANKARA - Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, Türkiye'nin, NATO Savunma Bakanları Toplantısı sırasındaki teklifi üzerine Türkiye ve Yunanistan'ın ilan ettiği NAVTEX'leri iptal etme kararı aldığını belirterek, 'NATO Karargahı'ndaki Daimi Temsilciliğimiz ve Askeri Temsilciliğimizdeki arkadaşlarımız bu konu üzerinde çalışıyorlar. Önümüzdeki günlerde işlemlerini tamamlamalarını bekliyoruz ve konuyu takip ediyoruz.' dedi.Akar, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) önlemleri kapsamında video konferans yöntemi ile gerçekleştirilen NATO Savunma Bakanları Toplantısı'nın ardından açıklamalarda bulundu.NATO üyesi 30 ülkenin savunma bakanlarının katılımıyla video konferans yöntemiyle gerçekleştirilen ve iki gün süren toplantıda bölgesel, küresel konularla savunma ve caydırıcılık konularının ele alındığını aktaran Akar, şunları söyledi:'Türkiye olarak bütün görüşlerimizi ifade ettik. Özellikle NATO faaliyetleri çerçevesinde dile getirilen konular arasında bölgemizde, ülkemizde ve sınırlarımız ötesinde yaklaşık 8 milyon Suriyeli kardeşimiz hayatlarını idamesi için gayret gösterirken diğer taraftan Kovid-19 ile mücadelemiz devam ediyor. Tüm bunlarla birlikte diğer tehdit, risk ve tehlikelere rağmen başlatmış olduğumuz operasyonların da kesintisiz şekilde devam ettiğini de ifade ettik. Ayrıca NATO'ya karşı karada, denizde ve havada yaptığımız bazı taahhütler var. Bu operasyonlarımız kesintisiz şekilde devam ederken bunları da eksiksiz, aksaksız ve başarılı bir şekilde arkadaşlarımızın yerine getirdiğini de orada gerekli somut bilgileri ortaya koyarak sayın bakanların dikkatlerine sunduk.'Toplantıda Azerbaycan ve Ermenistan arasındaki gelişmelerin de ele alındığını bildiren Akar, 'Barış ve istikrarın sağlanması için neler yapılması gerektiği konusundaki değerlendirmelerimizi ifade etme fırsatı bulduk. Bizim söylediğimiz temel konu, Güney Kafkasya'daki barış ve istikrarın sağlanmasının temel şartı, Ermenistan'ın işgal ettiği Azerbaycan'ın öz topraklarından çıkması ve burayı bir an önce terk etmesi. Bu hususu da konuşmalar sırasında dile getirdik.' diye konuştu.Türkiye'nin Azerbaycan Türkü ile beraber olduğunu, haklı davalarında Azerbaycan'ın yanında yer aldığını tekrar tekrar söylediklerini dile getiren Akar, toplantıda ele alınan diğer bir önemli konunun ise Ege ve Akdeniz'deki gelişmeler olduğunu söyledi.'Bir teklif ortaya koyduk'Türkiye'nin sorunların çözümünde uluslararası hukuktan, iyi komşuluk ilişkilerinden, diyalogdan ve siyasal çözümlerden yana olduğunu yineleyen Akar, 'Bugüne kadar yaptıklarımızı ve beklentilerimizi açık ve net bir şekilde ortaya koyduk.' ifadelerini kullandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile NATO Genel Sekreteri Jens Stoltenberg'in görüşmesi sonrasında kararlaştırılan Türkiye-Yunanistan askeri heyetleri arasındaki 'Ayrıştırma Usullerinin' ele alındığı teknik toplantıların NATO Karargahı'nda yapıldığını anımsatan Akar, sözlerine şöyle devam etti:'Bu toplantıları bizim ön koşulsuz olarak kabul ettiğimizi, dolayısıyla komşumuzun da aynı şekilde ön koşulsuz olarak toplantıya katılmasını bekliyoruz. Bu konudaki fikirlerimizi her zaman, her yerde söyledik, söylemeye devam ediyoruz. Diğer taraftan da bugün 8'incisi yapılması gereken bu toplantının ertelenmesinden duyduğumuz hayal kırıklığını da toplantı sırasında ifade etme fırsatı bulduk. Biz diyaloğu, görüşmeleri, uluslararası hukuku desteklediğimizi, iyi komşuluk ilişkilerinden yana olduğumuzu ifade ederken Türkiye'nin hak ve menfaatlerinin korunması ve kollanması konusunda azimli ve kararlı olduğumuzu da herkesin bilmesi lazım. Bunları Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere ilgili bakanlarımız ve ilgili kurum kuruluşlarımızın yetkilileri ifade etti, etmeye devam ediyor.'Türkiye'nin hak ve hukukunun çiğnendiği hiçbir oldu bittiye göz yummayacaklarını bir kez daha vurgulayan Akar, şunları kaydetti:'Biz, Ege ve Doğu Akdeniz'de sorunların çözümünde daima hukuktan, diyalogdan ve siyasi çözümden yana olduk. NATO Genel Sekreteri de konuşmasında diyalog konusunu destekler açıklamalar yaptı. Komşumuz tarafından daha önce 29 Ekim'i kapsayacak şekilde bir NAVTEX ilan edilmiş, biz de buna karşılık 28 Ekim'de NAVTEX ilan etmiştik. Bugünkü gelişmeleri değerlendirdik. Toplantının genel akışına, prensiplerine uygun bir şekilde bir teklif ortaya koyduk. İyi niyet göstergesi olarak, diyaloğu artırıcı bir katkı sağlamak maksadıyla bu NAVTEX'imizi iptal edebiliriz, siz de ederseniz. Bunu son derece olumlu bulan Sayın Genel Sekreter teklifimizi destekledi. Daha sonra da Yunan mevkidaşımız da bunu desteklediğini, olumlu yaklaştığını ifade ettiler. NATO Karargahı'ndaki Daimi Temsilciliğimiz ve Askeri Temsilciliğimizdeki arkadaşlarımız bu konu üzerinde çalışıyorlar. Önümüzdeki günlerde işlemlerini tamamlamalarını bekliyoruz ve konuyu takip ediyoruz.'
İspanya'da Kovid-19 Vakalarındaki Artış Bölgesel Ohal'i Zorunlu Kılıyor
MADRİD (AA) - Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınında son 24 saatte 19 bin 851 yeni vakanın tespit edildiği İspanya'da olağanüstü hal (OHAL) uygulanmasını isteyen özerk bölgelerin sayısı gün geçtikçe artıyor.Sağlık Bakanlığı, dün 1 milyon 26 bin 281 olarak açıkladığı toplam vaka sayısını bugün 19 bin 851 artışla 1 milyon 46 bin 132 olarak güncelledi.İspanya'da ayrıca pandemi kaynaklı ölümlerde sayının son 24 saatte 231 arttığı görüldü.Bakanlık, son 7 günde 655 kişinin salgından hayatını kaybettiğini ve toplam sayının 34 bin 752'e çıktığını duyurdu.Diğer yandan, Kovid-19'daki yüksek vaka artışlarından dolayı serbest dolaşımı kısıtlayan tedbirler alan özerk bölgelerin sayısı arttı.Bask, Asturias, Extremadura özerk bölgeleri ile Fas topraklarında olup İspanya'ya bağlı olan Melilla kenti de bölgesel OHAL ilan edilmesi için merkezi hükümete başvurdu. Son bir haftadır bar ve restoranları kapatan Katalonya özerk hükümeti de benzer ek tedbirler alınmasını görüşmek üzere olağanüstü toplandı.15 gün için ilan edilen OHAL süresi yarın dolacak Madrid özerk yönetimi ise yeni önlemler açıkladı.Buna göre, Madrid'de gece yarısından sabah saat 06.00'a kadar zorunlu olmadıkça sokağa çıkmaya yasak getirildi.Ekonomik krizden dolayı ticari kuruluşlara uygulanan tedbirleri biraz olsun hafifleten yerel yönetim bar ve restoranlarda doluluk oranını iç mekanlarda yüzde 50, dış mekanlarda yüzde 75 olarak belirledi.Restoranların saat 23.00'ten itibaren müşteri kabul edemeyeceği ve en geç 24.00'te kapanması gerektiği açıklandı.Başbakan Pedro Sanchez de düzenlediği basın toplantısında, 'Kovid-19'un bulaşmasını önlemek için dolaşımı kısıtlamak ve sosyal mesafeyi korumak gerekiyor. Bunun başka bir yolu yok.' dedi.İspanyollara ve siyasi partilere salgına karşı mücadelede 'birlik ve sosyal uzlaşı' çağrısı yapan Sanchez, 'Salgının başlarında vakaların sadece yüzde 30'u tespit ediliyordu. Şimdi bunu yüzde 70'e çıkardık. Yani şu anda 1 milyon vakadan konuşuyorsak gerçekte bu salgının bulaştığı kişilerin sayısının 3 milyondan fazla olduğunun bilincinde olmalıyız.' şeklinde konuştu.Portekiz'de sokakta maske takma zorunluluğu getirildiPortekiz Sağlık Bakanlığı, Kovid-19'dan son 24 saatte 31 kişinin hayatını kaybettiğini ve 2 bin 899 yeni vaka tespit edildiğini duyurdu.Ülkede bugüne kadar Kovid-19'dan hayatını kaybedenlerin sayısı 2 bin 276 olurken, vaka sayısı da 112 bin 440'a ulaştı.Portekiz'de iktidar partisinin, vaka artışlarını azaltmak için kamuya açık tüm alanlarda ve sokakta maske takılmasını zorunlu kılan önergesi mecliste kabul edildi.İlk aşamada 3 ay geçerli olacak maske takma zorunluluğunun gerekirse uzatılacağı bildirildi.Salgına karşı ek önlemlerin alındığı Portekiz'de Kovid-19'un yoğun görüldüğü kentlerde serbest dolaşıma kısıtlama uygulanıyor.
Reklam