23 Haziran Seçimi Sonrası Hangi Gazete, Nasıl Manşet Attı?

 > -

İstanbul 83 gün sonra tekrar sandık başına gitti. Oyların yüzde 54'ünü alan Millet İttifakı adayı Ekrem İmamoğlu seçimi yeniden kazandı. Seçime katılım oranı 31 Mart'a göre yaklaşık 1 puan arttı. İki aday arasındaki fark 800 bine yaklaştı ve İmamoğlu'nun oyu önceki seçime göre yüzde 5 arttı. Aradaki fark ise 9 puan oldu. 

Peki İmamoğlu'nun 23 Haziran zaferi gazete manşetlerine nasıl yansıdı?  Hükümete yakınlığı ile bilinen medya haberi “İstanbul seçimini yaptı” ve “İstanbul kararını verdi” gibi benzer başlıklarla aktardı. 

Detaylara hep birlikte bakalım... 

Bir dönem Türk basının "amiral gemisi" olarak adlandırılan Hürriyet "İstanbul'un Tercihi" manşetini attı.

Milliyet "İstanbul Seçimini Yaptı" başlığı ile duyurdu.

Sabah "Demokrasi kazandı" başlığı ile seçimi manşete taşıdı.

Cumhuriyet "Halkın Zaferi" dedi.

Yeni Şafak da "İstanbul Seçimini Yaptı" başlığını tercih etti.

Akşam gazetesi Türkiye'nin gündemindeki İstanbul seçimini manşete taşımadı, sürmanşetten yer verdi.

Birgün gazetesi "Yolun sonu göründü" başlığını kullandı ve manşette "AKP'nin en ağır yenilgisi" vurgusunu yaptı.

Star yine "İstanbul Seçimini Yaptı" başlığını kullandı, İmamoğlu'nun küçük bir fotoğrafı kullanıldı.

Evrensel bugün "Halk Tokadı" manşetiyle çıktı, AKP'nin tüm ilçelerde oy kaybettiği vurgulandı.

Türkiye gazetesi "İstanbul İmamoğlu'na Teslim" dedi ve farkın 9 puan olduğunun altını çizdi.

Sözcü gazetesi "Tarihi Fark" dedi ve ekledi: "Geçmişi 1923 olmayanın hedefi 2023 olamaz"

Güneş de hükümete yakınlığı ile bilinen pek çok gazete gibi "İstanbul'un Kararı" başlığını seçti.

İstanbul seçimini "25 Yıl Sonra Sola Teslim" başlığıyla manşete taşıyan Akit, "Yalan siyaseti kazandı" dedi.

Diğer gazete manşetleri ise şöyle 👇

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!
YORUMLAR İÇİN TIKLAYINIZ
Görüş Bildir