Görüş Bildir

ATKN
22.05.2015 - 13:33 Son Güncelleme: 22.05.2015 - 16:54
İçeriğin Devamı Aşağıda

Ordu-Giresun Havalimanı, bugün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun katılımıyla resmi törenle açıldı. Türkiye'nin ve Avrupa'nın deniz üzerine kurulan tek havalimanı olma özelliğini taşıyan havalimanında tarifeli seferler başladı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Ahmet Davutoğlu, Ordu-Giresun Havalimanı'nın açılış törenine katıldı.

İlk uçak indi

İstanbul Zeytinburnu Belediyesi tarafından kiralanan Türk Hava Yolları'na (THY) ait 180 kişilik uçak, Atatürk Havalimanı'ndan sabah 07.00'de kalkarak, saat 08.38'de Ordu- Giresun Havalimanı'na iniş yaptı.

Bölge işadamlarının bulunduğu uçak, resmi törenden önce havalimanına inen ilk uçak oldu.

'Biz bu milletin hizmetkarıyız'

İçeriğin Devamı Aşağıda

Ordu-Giresun Havalimanı açılışında konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları:

Başbakanlığım dönemininde Sinop'ta havalimanı yoktu, bitirdik ve açtık. Kastamonu'nda yoktu, orada da açtık. Samsun Havalimanını hamd olsun açtık. Şimdi mutluyuz, zira Ordu-Giresun Havalimanı'nı açıyoruz. Değerli Başbakanı'mızında ifade ettiği gibi denize dolgu Artvin'e yapacağız. Dolayısıyla bu millete hizmetkar olmanın hazzını duyuyoruz. Zira biz bu yola çıkarken bu duyguyla çıktık.

Biz bu milletin hizmetkarıyız, efendisi değil. Bu havalimanının işlevi çok önemli, yarım saatte havalimanına geleceksiniz. Yolları kısa ettik ve öyle bir noktaya gelecek ki halkımız ben nasıl ulaşırım endişesinden kurtulacak. Son zamanlarda Kılıçdaroğlu da Ferhat-Şirin hikayesini anlatmaya başlamış daha çok öğreneceği var.

'Teröre rağmen inşa ettik'

Göreve geldiğimizde 26 havalimanı vardı, bugün 54.nü açıyoruz. Biz Allah'tan başka kimsenin huzurunda eğilmedik, eğilmeyiz. Biz bölücü terör örgütünü desteklemiş olduğu partiye rağmen Hakkari'de havalimanını bitirdik. 29. havalimanını. 2 yıl gecikmeli açıyoruz. Bölücü örgütün engellemeleri ile iş bu noktaya geldi. Biz bölücü örgütün desteklemesine rağmen havalimanını bitiriyoruz. Van'da musluklardan kan akıtıyolardı söyledik değiştirdiler. Çamur tamam da kan ne yahu... İstanbul'u bilenler bilir çamur bile akmıyordu.

Hakkari ile birlikte 55 oluyor havalimanı yakında 60'a çıkacak. Sevgili gençler İstanbul'da 150 milyon kapasiteli havalimanına da başladık. Buranın maliyeti 12 milyar avro... Ortada bir tablo daha var 25 yıl kira süreci var. 22 Milyar da ödeyecek. Bu bir sevki idare kabiliyetidir.

'Nal topladılar'

Kılıçdaroğlu 30 yıl sonrasına proje açıklıyor. Kim öle kim kala... Sayın Kılıçdaroğlu bu söylediklerimi Başbakanlık dönemine denk geldiğim için söylemeliyim. Biz 2023 için hedef koyduk. Milli Gelir 10 bin idi 2023'te 25 bin dolar. Bizim görevimiz bitmiyor. 2053'te farklı bir Türkiye, Malazgirt'in bininci yılı 2071'de de hedefimiz var.

Bahçeli hakaret ediyor ben muhatap almayacağım. Köşke çıkarken biz, bunlar nal topladı. Bu ülkeyi zarara soktular. 3,5 yıl kaldılar kaçıp gittiler. Bunlar Düzce Sakarya Kocaeli depreminin altında kaldılar. Konuşmakla olmuyor Kılıçdaroğlu. Maliye Bakanımın yanıdna 200 hesap uzmanı var. Onla televizyona çıkın dertleşin. Maliye Bakanımız gel çıkalım diyor. Neden çıkmıyorsun, çıkamaz bunların dikili ağacı yok.

'Vay Şerefsiz manşeti attılar'

Geçen akşam belgesel yayınlandı Unutma diye. Ahmet Kaya ile ilgili Vay Şerefsiz manşeti attılar. Sonra da orada yoktuk dediler. Benim resmim ile sitenizden yüzde 52'yi neden kaldırdınız tepki gelince... Muhtar olamaz diye başlık attınız. Ben bu ülkede muhtar olamadım ama Cumhurbaşkanı oldum. Kaderin üzerinde bir kader vardır. Mursi meselesinde idama mahkum edenler bu dünyada da öbür dünyada da hayırla anılacaklar, asla... Benim nezlimde Mısır'ın Cumhurbaşkanı Sisi değildir, Mursi'dir. Onu darbeyle indirdiler. Demokrasiden bahsedenler iki yüzlülük yaptı. Menderesi ipe böyle götürdüler. Bu Karadeniz bizi yanıltmadı. 7 Haziran'da da yanıltmayacak.

'Siyaseti koltuk meselesi olarak görmeyiz'

Başbakan Davutoğlu, 'Seçim neticesi ne olursa olsun sorumluluğu üstleniyoruz. Biz, siyaseti koltuk meselesi olarak görmeyiz' dedi.

Başbakan Ahmet DavutoğluOrdu-Giresun Havalimanının açılışında yaptığı konuşmada, '(Demirtaş) Dedi ki 'Ben bırakırım ama eğer barajın altında kalırsam ve başarısızlığım benden kaynaklanırsa bırakırım.' Böyle genel başkan olunur mu? Genel başkan dediğin, lider dediğin, başarının da başarısızlığın da sorumluluğunu üstlenir. İşte biz. Seçim neticesi ne olursa olsun sorumluluğu üstleniyoruz. Bir taraftan da küçük aklıyla ve zayıf ahlakıyla kendisi gibi zannediyor, diyor ki 'Sayın Davutoğlu, kazansa bile başkanlık sistemi gelecek ve koltuğunu bırakacak'. Be hey gafil, buradan sesleniyorum, bizim siyaset anlayışımız sizin anlayışınız gibi değildir. Biz, siyaseti koltuk meselesi olarak görmeyiz' dedi.

Davutoğlu'nun diğer açıklamalarından satır başları şöyle:

AK Parti'nin mega projeleri hayata geçtikçe Kılıçdaroğlu da kendince mega hayaller kurmaya başladı. Ama fark şu biz hayalleri gerçek yaparız o hayal kurar.

Dünyanın en büyük havalimanı İstanbul'da inşa ediliyor. Kim inşa ediyor? Yine duysunlar. Dünyadaki en uzun kuleli asma köprü, 3. Köprü'yü inşa ediyoruz. Kanal İstanbul'un proje çalışmaları hızla ilerliyor. Dünyada ilk kez 3 katlı tünelle iki kıtayı birleştiriyoruz. Kılıçdaroğlu yeni keşfediyor coğrafyayı. Biz o merkezleri birleştiriyoruz. Biz onları yazdık, inşa ettik. Biz tarih yazıyoruz o arkadan takip ediyor.

Dünyanın en uzun 4. Asma köprüsünü İzmit Körfezi'nde inşa ediyoruz. Dünyanın en uzun ikinci çift tüp tünelini Ovit'te inşa ediyoruz. Onlar hayalleriyle yarışıyor biz dünyayla yarışıyoruz. Mega projeler ilk 3'e ilk 5'e girmiş projeler. Yüksek Hızlı Trenlerle Türkiye'yi donatıyoruz.

Çalıntı fikirlerle Türkiye merkez ülke diyor. Biz tarih yazıyoruz o arkadan takip ediyor. Anavatanla su tüneli ile kim birleştiriyor. Bunların hepsi mega proje. Bunları hayal bile edemezler. Dünyada 3. Deniz üzerindeki havalimanını inşa ettik. İnşallah Rize'de de aynı yöntemle inşa edeceğiz. İktidara geldiğimizde 26 havalimanı vardı. Ordu-Giresun da 54.'ncü… Türkiye merkez ülke oldu. Bu bizim iddiamız.

MHP'nin 2002'deki ulaştırma bakanına sormuşlar bunu biz değil torunlarımzı göremez demişler. Biz yaptık. 3500 Km'yi aşan hızlı tren hattı kuracağız. Asya'nın derinliklerinden gelen bütün demiryolları anadoludan geçecek. Doğu batı kuzey güney aksında tüm demiryolları birleşecek. Karadeniz, Akdeniz'e kadar ulaşacak. Yeni geleceğe Yeni Türkiye'ye var mısınız? Bütün mega projeleri kim yaptı? Onlar konuşur Ak Parti yapar. Bu millet için daha büyük hizmetlere ahdettik. 2023'e kadar tüm mega projeler hayata geçecek. Asya'ya Avrupa'ya yeni yollar kuracağız.

Denize yapılan ilk havalimanı

2011 yılında temeli atılan Ordu-Giresun Havalimanı, dünyanın ikinci, Avrupa'nın ve Türkiye'nin ise denize inşa edilmiş ilk havalimanı.

36 milyon ton taş dökülerek deniz ortasına inşa edilen havalimanı, 3 kilometrelik piste ve 30 bin metrekareden fazla bir alana sahip.

İlk seferler 26 Mayıs'ta

İlk seferler 26 Mayıs’ta başlıyor. Havalimanı, Karadeniz’in şiddetli dalgalarına karşı dalgakıranlarla çevrili. Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, 4-5 metreyi bulan çok şiddetli dalgalarda bile havaalanının zarar görmediğini açıklamıştı.

'300 milyon liranın üzerinde para harcandı'

Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, Nisan ayında yaptığı açıklamada proje için 300 milyon liranın üzerinde para harcandığını belirtmişti.

AA, DHA ve Onedio

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!