Filmekimi Geldi Çattı! Acilen Sinema Salonlarına Koşup Vakit Ayırmanız Gereken 20 Film

-

Filmekimi'nde gösterilecek filmlerin sinema ve seans bilgileri belli oldu.

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından 16.sı düzenlenen Filmekimi'nde her zaman olduğu gibi; eleştirmen ve izleyicilerin dikkatini çekmiş birçok festivalden ödülle dönen filmler yer alacak. 29 Eylül-8 Ekim tarihleri arasında gösterilecek filmlerin seans bilgileri 13 Eylül'de açıklandı.

Lale Kart sahibi üyeleri için bilet satışları 19-22 eylül arası, genel bilet satışlar ise 23 Eylül Cumartesi günü, 10.30’dan itibaren gerçekleştirilecek.

Toplamda 1 sürpriz + 50 filmin yer alacağı Filmekimi'nde ne izleyeceğine karar veremeyenler için dikkat çeken 20 film ve seans bilgilerini bir araya getirelim istedik.

1. Anne! (2017) Mother!

http://www.imdb.com/title/tt5109784

Dünya prömiyerini Eylül’de Altın Aslan için yarıştığı Venedik Film Festivali’nde yapan anne! daha ilk gösteriminde hem eleştirmenleri hem sinemaseverleri ikiye böldü, hem yuhalamalar hem alkışlarla karşılandı. Filmde Jennifer Lawrence’ın canlandırdığı, kocasıyla sakin bir hayat sürdüren bir kadının huzuru, yanlarına yerleşen bir çiftin gelişiyle bozuluyor. Film ekibinin “cesur, benzersiz, eklektik”, eleştirmenlerin “müthiş, ürkütücü, muhteşem” diye tanımladığı, anne!, Darren Aronofksy’nin bugüne kadar yönettiği en şaşırtıcı, en sürprizli film. Black Swan / Siyah Kuğu ile psikolojik gerilim türünde ustalığını kanıtlayan Aronofksy, anne! ile korku-gerilim türüne yeni bir klasik kazandıracak gibi görünüyor.

Seanslar

2. Kare (2017) The Square

http://www.imdb.com/title/tt4995790

2017 Cannes Altın Palmiye, Vulcan Teknisyen Sanatçı Ödülü

Yönetmen Ruben Östlund, izleyeni güldürdüğü kadar rahatsız da eden özgün filmleriyle olay yaratmaya devam ediyor. Cannes’dan Altın Palmiye’yle dönen Kare, Stockholm’deki bir sanat merkezini mesken tutuyor. Bu sanat merkezinin artistik direktörlüğünü yapan Christian, “mükemmel” bir erkek. Sanat sevdalısı, nazik, yakışıklı, kültürlü, donanımlı... İçinde yaşadığı toplum da öyle; refahla yoğrulmuş, capcanlı, zengin ve dost canlısı... Östlund, imajın kâğıt üstündekiliğine, refahın gizliden gizliye yarattığı yozlaşmışlığa ve beslediği riyakârlığa yönelik sivri dilli, yenilikçi ve tartışmaya açık fikirlerle dolu bir filmle karşımızda.

Seanslar

3. Paramparça (2017) Aus dem Nichts

http://www.imdb.com/title/tt5723272

2017 Cannes En İyi Kadın Oyuncu (D. Kruger)

Katja, Türkiyeli bir Kürt olan kocasıyla çocuğunu Hamburg’daki bir terörist saldırıda kaybeden bir kadın. Hakkını aradığı mahkeme, zanlılardan yana tavır koyunca bütün gücüyle sarıldığı yası yavaş yavaş öfkeye dönüşmeye başlar. Hayatına dair her şeyi yaşadığı kayıpla birlikte arkasında bırakan Katja, kendi adaletini sağlamak adına yollara düşer. Paramparça, Fatih Akın’ın güçlü sinema dilinden amansız bir intikam öyküsü, düzene karşı bir başkaldırı... Almanya’daki ırkçı cinayetlerin yarattığı karanlıktan hareketle senaryosunu yazan Akın, kurbanlara adadığı filminde başkarakterini bir an bile yargılamayarak etraflı bir karakter portresi sunuyor.

Seanslar

4. Mutlu Son (2017) Happy End

http://www.imdb.com/title/tt5304464

Günümüz sinemasının en önemli yönetmenlerinden Michael Haneke, Amour / Aşktan bu yana büyük bir heyecanla beklenen yeni filmiyle geri döndü. Usta yönetmen, Mutlu Son’da işlevsiz aile, burjuva gerilimi, intikam, suçluluk ve bastırılmış duygular gibi her zamanki ilgi alanlarının yanına yenilerini de ekliyor. Odakta yine burjuva konformizmini her yönüyle yaşamaya çabalayan, dünyada olan bitene duyarsız bir aile var. Gelgelelim Avrupa eski Avrupa değil, şehirler onların soyut duvarlarla uzak tutmaya çalıştıkları “işgalci” göçmenlerle dolu. Haneke yeni filminde karanlık, rahatsız edici, öte yandan tuhaf bir mizah anlayışına da sahip bir sinema dili tutturuyor.

Seanslar

5. İçimdeki Güneş (2017) Un beau soleil intérieur

http://www.imdb.com/title/tt6423776

2017 Cannes SACD Ödülü–Yönetmenlerin 15 Günü

Juliette Binoche’a uzun zamandır oynadığı en güzel rolü veren Claire Denis’nin son filmi, boşanmış, tek çocuklu bir kadının “gerçek” aşk arayışını ironik bir dille anlatıyor. Binoche’un canlandırdığı Isabelle, 50’li yaşlarını süren, duygularının hayatını yönlendirmesine izin veren, mutsuz ve kararsız bir sanatçıdır. Tanıştığı birkaç erkekle ilişki kurmayı dener, ancak bu adamların uyumsuzlukları, iletişim kazaları, tuhaf ve hatta komik durumlar onu yıldırır. Günümüz dünyası ve ilişkilerinin zorluğuna mizahi bir yolla eğilen film, Cannes’da Yönetmenlerin 15 Günü bölümünden büyük ödülle döndü.

Seanslar

6. You Were Never Really Here (2017)

http://www.imdb.com/title/tt5742374

2017 Cannes En İyi Senaryo, En İyi Erkek Oyuncu (J. Phoenix)

Lynne Ramsay’in yeni filmi, tek başına, sinemanın asla ölmeyeceğinin kanıtı gibi. Sosyopat bir savaş gazisi, kötü insanların eline düşmüş bir kız çocuğu, nüfuzlu birtakım devlet adamlarını da içine alan girift bir suç ağı... Tanıdık motifler olsa da bu filmde kan gövdeyi bambaşka yollardan götürüyor, hikâyeler bilinmezliğe doğru ilerliyor. Kevin Hakkında Konuşmalıyız ile ustalığını ortaya koyan yönetmen Lynne Ramsay, Joaquin Phoenix’in ödüllü performansından güç alan filminde, polisiye kurgusu ile hikâye anlatımında devrim yapıyor. You Were Never Really Here, hiçbir beklentiye prim vermeyen, kafa karıştırıcı, zihin bükücü, her sekansı can alıcı bir film.

Seanslar

7. Kalp Atışı Dakikada 120 (2017) 120 battements par minute

http://www.imdb.com/title/tt6135348

2017 Cannes Büyük Ödül, Kuir Palmiye, FIPRESCI, François Chalais Ödülü

Bir zamanlar bizzat Act-Up Paris’te görev almış olan yönetmen Robin Campillo, Cannes’da izleyiciler kadar eleştirmenlerden de övgü alan yeni filminde, 1990’ların başında AIDS’e karşı farkındalık yaratmaya çabalayan bu aktivist örgütün hikâyesini anlatıyor. Doğulu Çocuklar filmini festivalde izlediğimiz Campillo’nun bu filmi anlatısal olarak çok keskin manevralara sahip, sürprizlerle dolu bir dram. Cannes ana yarışma jürisinin başındaki Pedro Almodovar’ın en çok etkilendiği ve hatta basın toplantısı sırasında gözyaşlarını tutamadığı Kalp Atışı Dakikada 120, duygusal yoğunluğu oldukça yüksek, yaralayıcı ve zihinlere kazanan sinemasal anlar yaratıyor.

Seanslar

8. Kutsal Geyiğin Ölümü (2017) The Killing of a Sacred Deer

http://www.imdb.com/title/tt5715874

2017 Cannes En İyi Senaryo

Yunan yönetmen Yorgos Lanthimos’un The Lobster’dan sonra İngilizce çektiği ikinci filmi, izleyicisini her zamanki gibi tekinsiz, oyunbaz ve özenle tasarlanmış yeni bir lanetli Lanthimos evrenine davet ediyor. Kutsal Geyiğin Ölümü başarılı bir cerrah ve babasının boşluğunu onunla doldurmaya çabalayan bir ergen etrafında dönüyor. Tuhaf ikili, aileleriyle tanıştığında işler daha da tuhaflaşıyor ve muzip bir tür Alacakaranlık Kuşağı hikâyesi ortaya çıkıyor. Lanthimos bedensel şiddetten doğan mizahı da her daim olduğu gibi filmine tatminkar miktarda eklemeye devam ediyor. Aileye, suçluluk duygusuna ve sınıfa dair, etkisinden kurtulması çok zor bir soğuk duş bu film.

Seanslar

9. Aşkın Gücü (2017) The Shape of Water

http://www.imdb.com/title/tt5580390

2017 Venedik Altın Aslan-En İyi Film

Farklı evrenlerden çılgın yaratıklarla dolu, yüreğimizi dağlayan masallarla beyazperdeyi dolduran usta öykücü Guillermo del Toro, ilk gösterimini Venedik Film Festivali’nde yapan bir filmle geri dönüyor. Soğuk Savaş’ın en kızıştığı, 1963 yılında Amerika’da gizli bir devlet laboratuvarındayız. Burada temizlikçi olarak çalışan Elisa, laboratuvarda yürütülen çok gizli bir deneyin varlığını keşfeder ve suda hapsedilen insansı bir yaratığı acımasız deneyden kurtarmaya karar verir. Şiirselliğini ve duygu yoğunluğunu hiç kaybetmeyen Aşkın Gücü, Guillermo del Toro’nun sempatik canavarlar galerisine ve görsel tasarım şaheserlerine yenilerini ekliyor.

Seanslar

10. Kardaki İzler (2017) Wind River

http://www.imdb.com/title/tt5362988

2017 Cannes En İyi Yönetmen–Belirli Bir Bakış

İnsan ya da hayvan, her şeyin av, herkesin tedirgin olduğu sert, tavizsiz bir dünyada geçen çağdaş bir western başyapıtı Kardaki İzlerSicario ve Hell or High Water / İki Eli Kanda filmlerinin senaryo yazarı Taylor Sheridan’ın yönettiği Kardaki İzler, Wyoming’de karlarla kaplı Rüzgârlı Irmak Kızılderili Koruma Bölgesi’nde geçiyor. Jeremy Renner’ın orman korucusu rolünde dikkat çektiği film, ücra bir alanda, karlar altında bir ceset bulunması ve cinayetin araştırılmasını anlatıyor. Cory, FBI’dan yollanan deneyimsiz ajan Jane Banner ile birlikte, bölgenin makûs talihini de belirleyecek bir soruşturmaya girişiyor. Nick Cave ve Warren Ellis’in huzursuzluk yayan müzikleriyle Kardaki İzler, doğanın kanunlarının bazen insan kanunlarından üstün olduğunu bize hatırlatıyor.

Seanslar

11. Sevgisiz (2017) Nelyubov

http://www.imdb.com/title/tt6304162

2017 Cannes Jüri Ödülü
2017 Münih En İyi Uluslararası Film

Birbirlerine karşı nefretle dolu bir kadınla bir erkek ve arka odada, korku içinde gözyaşlarına boğulmuş çocukları... Sevgisiz, bu çocuğun ansızın ortadan kaybolması üzerine onu aramaya başlayan, boşanma arifesindeki bir karı-kocanın bezginlik ve pişmanlıkla yaralı çabalarının hikâyesini anlatıyor. Günümüz Rus sinemasının büyük ustası Andrey Zvyagintsev, şiddetle, kavgayla ve sevgisizlikle yoğrulmuş, hayalleri kırılınca ağlamayı bile unutmuş bir toplumun portresini post-modern bilgi çağı filtresinden çiziyor. Yozlaşmış, çürümüş, hayati değere sahip kurumları ardı ardına işlevsiz hale gelmiş Rus toplumu, yönetmenin otopsi masasında.

Seanslar

12. Derin Sular (2017) Submergence

http://www.imdb.com/title/tt3563262

Büyük Alman sinemacı Wim Wenders’in merakla beklenen son filmi, Somali’de kum çöllerinden Normandiya kumsallarına, derin denizin nefes kesen görüntüleri ile müthiş kadrosundan aldığı güçle çarpıcı bir seyirlik sunuyor. San Sebastian Film Festivali’nin açılış filmi olan Derin Sular, Normandiya’da birbirine âşık olup tehlikeli görevler peşinde ülkeden ülkeye seyahat etmek zorunda kalan, ancak kader ve şartlar yüzünden bir türlü kavuşamayan bir hidrolik mühendisiyle bir biyo-matematikçinin romantik hikâyesini anlatıyor. Film, savaş muhabiri J.M. Ledgard’ın romanından beyazperdeye uyarlandı.

Seanslar

13. Günübirlik Sevgili (2017) L'amant d'un jour

http://www.imdb.com/title/tt5642124

2017 Cannes SACD Ödülü–Yönetmenlerin 15 Günü

Fransız sinemasının en saygın isimlerinden Philippe Garrel yine aşkın ve âşıkların gizemli girdabına dalarak karmaşık ilişkileri ele alıyor; siyah-beyaz romantik filmin odak noktasında Garrel’in kızı Esther’in canlandırdığı, sevgilisinden ayrılan genç öğrenci Jeanne yer alıyor. Aşk acısı çeken Jeanne, üniversitede felsefe hocası olan babasının yanına taşınır. Evde ilk karşılaştığı, babasının yeni kız arkadaşı Ariane’dır. Ariane, Jeanne’la yaşıt, üstelik babasının öğrencisidir. Aynı evde farklı aile dinamikleriyle aşk ilişkisi çakışınca ortaya yönetmen Garrel’in alametifarikası, bir yanıyla komik bir yanıyla trajik insani durumlar ortaya çıkar.

Seanslar

14. Soygun (2017) Good Time

http://www.imdb.com/title/tt4846232

2017 Cannes Soundtrack Ödülü (Oneohtrix Point Never)

Sinema coşkusu ve gerçeklik duygusuyla yoğrulmuş zıpkın gibi tecrübe sunan Safdie Kardeşler, alabildiğine ilginç bir suç filmiyle karşımızdalar. Filmin odağında bir ağabey ile kardeşi var. Sonu kötü biten bir soygun girişimi sonrasında zihinsel engelli kardeşi tutuklanan Connie, onu kurtarabilmek için zamana karşı yarışacağı bir gecelik bir yolculuğa çıkıyor. Safdie Kardeşler, bir saat gibi işleyen filmlerinde izleyiciyi sürüklemek için şablonlara ihtiyaç olmadığını kanıtlıyorlar. Soygun kurgusuyla, performansıyla kendini aşan Robert Pattinson’ıyla, Oneohtrix Point Never’ın müzikleriyle ve sonsuz yan karakter geçidiyle sarhoş eden bir film.

Seanslar

15. Foxtrot (2017)

http://www.imdb.com/title/tt6896536

2017 Venedik Gümüş Aslan Büyük Jüri Ödülü

İsrailli yönetmen Samuel Maoz’un 2009 yapımı savaş karşıtı Lebanon / Lübnandan bu yana çektiği ilk film olan Foxtrot, dünya prömiyerini henüz tamamlanan Venedik ve ardından Toronto film festivallerinde yaptı. Film, askerdeki oğlunun ölüm haberini alan bir babanın yas sürecinde akrabalar ve ordu yetkililerinden bunalarak bir öfke nöbetine tutulması ile başlıyor ve sürprizlerle ilerliyor. Yazgı kavramını farklı yönlerden sorgulayan filmin başrolündeki Lior Ashkenazi, 2016’da İstanbul Film Festivali Altın Lale jürisinde yer almıştı.

Seanslar

16. Lucky (2017)

http://www.imdb.com/title/tt5859238

Paris, Texas’tan Inland Empire’a 200’e yakın filmde rol alan ve bu yıl 90. yaşgününü kutlayan benzersiz karakter oyuncusu Harry Dean Stanton’ın başrolü üstlendiği bu bağımsız Amerikan filminin kahramanı çölde bir kasabada yaşayan Lucky. Sabahları güne yoga ve kahvaltıyla başlayan, ilerleyen yaşına rağmen ne sağlık ne de genel olarak hayata dair herhangi bir sorunla karşılaşmayan Lucky, bir ateisttir. Derken bir gün, bu “talihli günlerinin” de sona erebileceği aklına takılır ve Lucky’nin “aydınlanma” yolculuğu başlar. Dünya prömiyerini South by Southwest Film Festivali’nde yapan Lucky, David Lynch’in de dahil olduğu güçlü oyuncu kadrosu ile dikkat çekiyor.

Seanslar

17. Muhteşem Kadın (2017) Una mujer fantástica

http://www.imdb.com/title/tt5639354

2017 Berlin En İyi Senaryo, Teddy Ödülü Ekümenik Jüri–Mansiyon

Filmekimi’nde gösterilen önceki filmi Gloria ile uluslararası alanda büyük başarı elde eden Sebastian Lelio, merakla beklenen yeni filmiyle karşımızda! Muhteşem Kadın’ın odağında kendinden yaşça büyük sevgilisini kaybeden trans kadın Marina var. Marina’nın sırtında ise veda edilen büyük aşkın yüzleşmesi güç tortusu, geride ve yalnız kalmışlığın ağırlığı ve kendisini dışlayan, hırpalayan bir toplumun karanlık yüzü... Yönetmen Lelio, başrolünde trans oyuncu Daniela Vega'nın harikalar yarattığı yeni filminde Şili’de bir trans birey olarak dünyaya var gücüyle göğüs germenin duygu dolu öyküsünü, bitmiş bir aşkı ve mutluluk hayallerini fon alarak anlatıyor.

Seanslar

18. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)

http://www.imdb.com/title/tt5027774

2017 Venedik En İyi Senaryo

Amerikan bağımsız sinemasının en güçlü kalemlerinden, klasikleşen In Bruges’ün yönetmeni Martin McDonagh, Seven Psychopaths’ten sonra uzun zamandır beklenen yeni filmiyle geri dönüyor. McDonagh’ın ilk gösterimini Eylül’de Venedik, ardından Toronto film festivallerinde yapan filmi, kızı bir süre önce evlerine yakın bir yerde tecavüz edilerek katledilen bir anneyi gözlemliyor. Acılı anne Milfred, yetkililerin dikkatini çekebilmek için, karayolundaki üç ilan panosunu kiralıyor ve herkese meydan okuyor. Milfred rolündeki Frances McDormand’ın muazzam performansı, son derece güçlü oyuncu kadrosuyla, kalıpların dışına çıkıp kendi savaşını kendi yöntemleriyle veren güçlü kadınlara adanmış bir ağıt.

Seanslar

19. Beni Adınla Çağır (2017) Call Me by Your Name

http://www.imdb.com/title/tt5726616

2017 Sydney İzleyici Ödülü

Yıl 1983, yer Kuzey İtalya... Tatilini ailesiyle birlikte geçiren 17 yaşında bir erkek çocuğu, güneş, yaz ve yazlık havası... Bu tatlı yaz kasabasında her yarın, bir düne benzemektedir. Ta ki ailenin arasına her şeyi değiştirecek bir yabancı karışıncaya kadar. İnsan ruhuna hem büyük bir yara hem de şifalı bir merhem olan ilk aşkın tohumları bu yabancının bohçasındadır. İtalyan yönetmen Luca Guadagnino, James Ivory ile birlikte Andre Aciman’ın çok sevilen romanını beyazperdeye uyarlarken bütün maharetlerini benzersiz bir sinema duygusuyla bir araya getiriyor. Beni Adınla Çağır, her saniyesi üstün bir sinema aşkıyla örülmüş, temas ettiği tüm hisleri izleyiciye geçirmeyi başaran muazzam bir film. Şüphesiz yılın en iyilerinden.

Seanslar

20. The Beguiled (2017)

http://www.imdb.com/title/tt5592248

2017 Cannes En İyi Yönetmen

Amerika İç Savaşı sırasında Kuzeyli Onbaşı McBurney yaralanınca, erkeklerini savaşa uğurlamış bir grup kadının ikâmet ettiği bir okula sığınır. Onbaşı, yardıma muhtaç halde düşmandan merhamet beklemekte, iyileşip güvenli bölgeye kavuşmanın hayallerini kurmaktadır. Bir korku öznesi olarak bulunduğu evde bir arzu nesnesine dönüşmesi ve evdeki dengeleri büsbütün bozması uzun sürmeyecektir. Amerikan bağımsız sinemasının en heyecan verici yönetmenlerinden Sofia Coppola, 1971’de Don Siegel’ın Clint Eastwood’la beraber oldukça “erkeksi” bir yerden sinemaya aktardığı hikâyesine sil baştan bir kadın bakış açısı kazandırıyor. Hem gerilimli hem komik The Beguiled, cinsiyetler gerilimi üzerinden yol alan, alabildiğine yaramaz, zımba gibi bir dönem filmi.

Seanslar

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

FACEBOOK YORUMLARI

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
mavivildan

şöyle imterstellar tarzında bir film bekliyorum. umutluyum gelecek:)

mavivildan

interstellar:)

kutsal-kase

efsane kadrolar goruyorum .)

neferpitou89

bu filmlere ve bu yönetmenlere insan nasıl çöp diyebilir anlayamıyorum. öyle diyorsan o zaman sen hayatın boyunca "çöp" olarak tabir edilebilecek yapımlar izlemişsindir bence. bu galeride Haneke var yahu? Aç bak Haneke kimmiş. Aranofsky var. Bunların yanında daha yeni,ama yapımlarıyla hakikaten ses getirmiş,son yıllarda üslubuyla çok konuşulmuş yönetmenler var. Ha bilmemek ayıp değil de,bilmeden bu emektar insanların eserlerini "çöp" olarak nitelendirmek ayıp (!) Bence.

birol-resitoglu

Mother filmine dün gittim ve iyi ki gitmişim. Hayatımda böyle bir film görmedim. Diğer gerilim filmlerinden çok farklıydı. Alın kankanızı yahut sevgilinizi o da yoksa tek gidin ama mutlaka gidin. *-*

marie-tudor

Şu Wind River bizim ülkede vizyondaydı geçen ay. Harikaydı bence tavsiye ederim.

Başlıklar

2016AlmanyaAltınAşkCasusİstanbulİtalyaLübnanSavaşSinemaSiyah BeyazTecavüzVenedik Film FestivaliYunanistanaşkolaytatlıtrans
Görüş Bildir