Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

Son Dönem Türk Tiyatrosunda Göze Çarpan 5 Genç Oyun Yazarı

-

1. GÖKHAN ERARSLAN

MARKET- Çolpan İlhan & Sadri Alışık Tiyatrosu

Bu sezonun en çok ismi duyulan oyun yazarı, zira üç farklı tiyatroda oyunu var.
Tiyatro camiasının adını duyduğu biriydi, sessiz ve derinden geliyordu, bombayı
geçen sene İstanbul Şehir Tiyatroları’nda prömiyer yapan Vakti Geldi adlı
oyunuyla patlattı. Bu sezon İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda Paşa Paşa Tiyatro
yahut Ahmet Vefik Paşa ve Çolpan İlhan & Sadri Alışık Tiyatrosu’nda Market
isimli oyunları da sahnelenmeye başladı. Özellikle genç kuşağın ayağını kestiği
ödenekli tiyatroların can simidi oldu. Market’i ayrıca yönetti. Önümüzdeki
yıllarda daha çok kez bu ismi duyacağız…

2. EBRU NİHAN CELKAN

KİMSENİN ÖLMEDİĞİ BİR GÜNÜN ERTESİYDİ- Altıdan Sonra Tiyatro

İsmini ilk olarak Mitos- Boyut Yayınevi’nin Oyun Yazma Yarışması’nda ödül kazanan oyunu Tetikçi ile duyduk. 17.31, Tilt derken Sumru Yavrucuk’un piyasada almadığı ödül bırakmadığı oyunu Kimsenin Ölmediği Bir Günün Ertesiydi geldi. İyi ki de geldi… Bize şahane bir tek kişilik performans sundu oyun. Hala da sunuyor. 2012 yılında ‘Bütün Dünya Evimiz’ ilkesiyle buluTiyatro’yu kurdu.
Mirza Metin’in yönettiği Nerde Kalmıştık oyununun ardından yönetmen koltuğuna
oturduğu ve içinde Füsun Demirel gibi büyük bir ismi bulunduran oyunu Evim!
Güzel Evim! oyununu sahneye taşıdı.

3. AHMET SAMİ ÖZBUDAK

İZ- Galata Perform / Ve Diğer Şeyler Tiyatro Topluluğu

Gazeteci olarak başladığı serüvenine yazar olarak devam
eden başarılı bir isim. Yeni Metin Yeni Tiyatro Projesi içinde yazdığı oyunu
İz, Galata Perform’da Yeşim Özsoy Gülan rejisiyle sahnelendi ve büyük başarı
kazandı. Hatta oyun kendisine 2014 yılı Afife Tiyatro Ödülleri’nde her yıl
sadece bir oyun yazarına verilen Cevat Fehmi Başkurt Özel Ödülü’nü de getirdi.
Avrupa’da yılın en genç ve en başarılı oyun yazarları arasında gösterildi.
Ardından ilk romanı Masturi Kabare kitapçılardaki yerini aldı. Şimdilerde yeni
oyunu merakla beklenen genç yazarın ilerleyen yıllardaki yükselişini göreceğiz.

4. SAMİ BERAT MARÇALI

ALTI BUÇUK- İkinci Kat

1987 doğumlu genç kuşağın en popüler oyun yazarlarından… Yıldız Teknik
Üniversitesi’nde Endüstri Mühendisliği okudu. Bağımsız Tiyatroların
öncülerinden olan İkinci Kat’ta sahnelediği oyunlarla dikkat çekti. İlk oyunu
Deney ile Uluslararası İnterplay Genç Yazarlar Festivali’ne kabul edildi.
İkinci oyunu Limonata’nın ardından yazdığı ve ilk gösterimi İstanbul Tiyatro
Festivali’nde yapan Yalnızlar Kulübü ile büyük başarı kazandı. Yazarlığının
yanı sıra yönettiği oyunlarla da adını duyurdu. Kendisine neredeyse bağımlı
olan, özgün bir izleyici kitlesi yarattı. Sürpriz, Küçük, Altı Buçuk diğer
oyunları…

5. KEMAL HAMAMCIOĞLU

GARAJ- Craft Tiyatro

Son dönem genç oyun yazarları içinde en fazla sivrilen isimlerden birisi oldu.
Kendisine has bir tarz yakaladı. Craft’ın bize armağan ettiği değerlerin belki
de en kıymetlisi. Askerde yazdığı oyun Kabin ile ilk olarak dikkatleri üzerine
çekti. Ardından sahnelenen ikinci oyunu Garaj hala dillerde... İzlemeyen varsa
izlesin. İpek Bilgin’in yönettiği ve Enis Arıkan ile Güven Murat Akpınar’ın
yıldızlaştığı oyun sıra dışı ama yalın anlatımıyla sevildi. Demet Evgar ile
yaptığı Mek Mak Mok düeti sempatisini daha da arttırdı. Üçlemesinin son
halkasını yazdığı haberleri dolaşıyor. Hatta oyuncuların kimler olacağına dair
dedikodular bile var. Bekleyeceğiz ve göreceğiz.

Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
doukanleon

beckett, ibsen, strindberg hatırın kalmasın çekhov hepinizin ecdadını öpeyim ! seyirci bulmak, gişe yapmak amacıyla yazılmış, bikaç sene içinde esame'si okunmayacak işler. hepsi bu. neden gerçekten sanat yapamyoruz ? çünkü gerçekten bir derdimiz sorunumuz yok, anlatabildiğim görece en derin, en değerli kavram "modernleşme sorunu" tanzimattan bu yana bi bok olduğu yok. yırtının türkler yırtının..

zkertacus

Yunus Emre Gümüş'ün oyunlarını okumanızı tavsiye ederim.

Başlıklar

İstanbulTiyatrooyun
Görüş Bildir