Görüş Bildir
Haberler
Strozzi'nin 'Ayna Karşısında Yaşlı Kadın' Tablosunun Gizli Detaylarını Fark Edince Büyüleneceksiniz!

Strozzi'nin 'Ayna Karşısında Yaşlı Kadın' Tablosunun Gizli Detaylarını Fark Edince Büyüleneceksiniz!

Elif
19.01.2023 - 14:47

Sanat tarihçisi Celil Sadık, İtalyan Barok akımının en önemli eserlerinden biri olan Strozzi'nin 'Ayna Karşısında Yaşlı Kadın' tablosuna dair harika bir inceleme yapmış. Detaylarında kaybolup altında yatan mesajı öğrenince büyüleneceğiniz tablonun incelemesi içi buyurun... 👇

Kaynak

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Sanat tarihi için birbirinden değerli eserlerin dünya ile buluştuğu İtalya'nın kıyı ili Genova'da izini bırakan bir sanatçının eserinden bahsedeceğiz bugün: Bernardo Strozzi.

Sanat tarihi için birbirinden değerli eserlerin dünya ile buluştuğu İtalya'nın kıyı ili Genova'da izini bırakan bir sanatçının eserinden bahsedeceğiz bugün: Bernardo Strozzi.

İtalyan Barok akımının öncülerinden olan Strozzi, Claudio Monteverdi ve Fanceso Erizzo gibi isimlerin portreleriyle olduğu kadar 'Ayna Karşısında Yaşlı Kadın' tablosu ile biliniyor.

İtalyan Barok akımının öncülerinden olan Strozzi, Claudio Monteverdi ve Fanceso Erizzo gibi isimlerin portreleriyle olduğu kadar 'Ayna Karşısında Yaşlı Kadın' tablosu ile biliniyor.

Sanat tarihçisi Celil Sadık'ın 'Ayna Karşısında Yaşlı Kadın' tablosuna dair Twitter hesabından paylaştığı incelemeyi sizlere aktaracağız.

Sanat tarihçisi Celil Sadık'ın 'Ayna Karşısında Yaşlı Kadın' tablosuna dair Twitter hesabından paylaştığı incelemeyi sizlere aktaracağız.
twitter.com

Kendisinin Twitter hesabına buradan, Instagram hesabına ise buradan ulaşabilirsiniz!

Öncelikle Strozzi'nin 1615 yılında, Barok tarzda yaptığı bu eser günümüzde Moskova’da bulunan Puşkin müzesinde sergileniyor.

Öncelikle Strozzi'nin 1615 yılında, Barok tarzda yaptığı bu eser günümüzde Moskova’da bulunan Puşkin müzesinde sergileniyor.

Resmin merkezinde yer alan kadın figürü aynada kendini izlemekle meşgul. Henüz yaşlandığının farkına bile varmamış.

Resmin merkezinde yer alan kadın figürü aynada kendini izlemekle meşgul. Henüz yaşlandığının farkına bile varmamış.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Ayna ve aynanın önündeki eşyalar hem kadının zenginliğinin bir göstergesi hem de dünyevi zevklerin bir sembolüdür.

Ayna ve aynanın önündeki eşyalar hem kadının zenginliğinin bir göstergesi hem de dünyevi zevklerin bir sembolüdür.

Barok sanat genellikle bize anlık bir sahne sunmak ister. Bunu yaparken de zıtlıklar kullanmayı çok sever.

Bu resimde yaşlı bir kadını, iki tane genç kızın süslediğini görüyoruz. Yaşlı kadın dekolte bir kıyafet giymiş.

Bu resimde yaşlı bir kadını, iki tane genç kızın süslediğini görüyoruz. Yaşlı kadın dekolte bir kıyafet giymiş.

Işık-gölge zıtlığı en önemli özelliklerindendir ancak, figürler ve sembollerle de bazı zıtlıklar oluşturulur.

Ayrıca bu resimde verilmek istenen bir mesaj vardır. Kuzey Rönesans döneminde başlayıp, barok dönemde çeşitli bölgelerde 'memento mori' yani 'ölümü hatırla' düşüncesinin bir yansımasıdır.

Ayrıca bu resimde verilmek istenen bir mesaj vardır. Kuzey Rönesans döneminde başlayıp, barok dönemde çeşitli bölgelerde 'memento mori' yani 'ölümü hatırla' düşüncesinin bir yansımasıdır.

Özellikle dindar ressamların bu tarz eserleri sık şekilde yaptığını da biliyoruz.

(Tablo: Vanitas Still Life, Maria van Oosterwijck, 1668)

Bernardo Strozzi de oldukça dindar bir ressamdır. Hatta kendisi Fransisken tarikatının bir üyesidir. Resim yaparak geçinmeye çalışıp ailesine bakmaya çalıştığı için tarikat tarafından hapse atılsa da ne inancına ne sanatına küsmüştür.

Bernardo Strozzi de oldukça dindar bir ressamdır. Hatta kendisi Fransisken tarikatının bir üyesidir. Resim yaparak geçinmeye çalışıp ailesine bakmaya çalıştığı için tarikat tarafından hapse atılsa da ne inancına ne sanatına küsmüştür.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Strozzi bu eserinde dünyevi zevklere sıkı sıkıya bağlanmış bir insanı yansıtıyor. Ne kadar yaşlandığını göremeyecek kadar bu dünyaya bağlanmış, içinde kendini hala yanındaki genç kızlar gibi hisseden ancak dışardan asla öyle gözükmeyen bir kadın görüyoruz.

Strozzi bu eserinde dünyevi zevklere sıkı sıkıya bağlanmış bir insanı yansıtıyor. Ne kadar yaşlandığını göremeyecek kadar bu dünyaya bağlanmış, içinde kendini hala yanındaki genç kızlar gibi hisseden ancak dışardan asla öyle gözükmeyen bir kadın görüyoruz.

Süsleniyor, başına çiçekler ve kurdeleler bağlatıyor ve donuk bir şekilde kendini izliyor. Ölümü ve zamanı unutan, gerçeklikten kopan bu kadın, hayatı boyunca süslenmekten ve gösterişten başka bir şey düşünmemiştir.

Süsleniyor, başına çiçekler ve kurdeleler bağlatıyor ve donuk bir şekilde kendini izliyor. Ölümü ve zamanı unutan, gerçeklikten kopan bu kadın, hayatı boyunca süslenmekten ve gösterişten başka bir şey düşünmemiştir.

Ayna bile ona gerçeği gösteremez.

Kadın kendini elinde tuttuğu zarif ve güzel pembe gül gibi görüyor olabilir. Ancak kendi yansımasını görmüyor. Biz ise hem aynaya hem kadına gerçek bir bakış açısıyla bakıyoruz.

Kadın kendini elinde tuttuğu zarif ve güzel pembe gül gibi görüyor olabilir. Ancak kendi yansımasını görmüyor. Biz ise hem aynaya hem kadına gerçek bir bakış açısıyla bakıyoruz.

Ve son!

Ve son!

Peki siz nasıl buldunuz eseri? Buyurun yorumlara...

Bu içerikler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
82
25
6
4
2
1
1
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
1.Harald

zamanında sefalet içinde olan ressamların, yazarların eserlerinin şuan paha biçilemez olması..

Deniz Yilmaz

Bence etrafındaki genç yasinda şaşakcilarin onu güzele dönüştürme güzelsin demesine aldanan ve bunun için yaşlandigini unutmaya yüz tutmuş bir kadın tıpkı gü... Devamını Gör

Elif Nazlı

Çok zevkli bi içerik. Keşke daha sık bu tarz güzel içerikler paylaşılsa. Umarım böyle içeriklere devam edersiniz.