onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Souls Sevdalılarını Buraya Alalım: Dark Souls Oyunlarını Diğer Yapımlardan Ayıran 11 Fark

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video

Souls Sevdalılarını Buraya Alalım: Dark Souls Oyunlarını Diğer Yapımlardan Ayıran 11 Fark

Elden Ring çıkışıyla oyun dünyasını derinden sarsmayı başardı. Aksiyon RPG oyunun başarılı formülündeki en iyi bileşenler ise elbette Dark Souls serisinden geliyor. Oyuncuları unutulmaz serüvenlere davet eden FromSoftware imzalı Dark Souls serisinin sırrı nedir? Zorluğuyla bilinen bu yapımları neden bu kadar seviyoruz?

İşte Souls oyunlarını diğerlerinden ayıran 13 temel özellik...

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

1. Kaybetmek de kazanmak da diğer oyunlarda olmadığı kadar gerçektir.

1. Kaybetmek de kazanmak da diğer oyunlarda olmadığı kadar gerçektir.

Birçok oyun 'A noktasından B noktasına git, başarısız olursan en yakın noktadan tekrar başla' mantığını temel alır. Dark Souls oyunları ise birbirine adeta iğne iplikle bağlanmış bir haritada çeşitli kayıt noktaları sunar.

Oyuncu kaybettiğinde bu noktadan tekrar başlayabilir fakat bu süreçte elde ettiği en önemli kaynağını da yitirir.

2. Zorluk seviyesi temelinde adil bir öğrenme sürecidir.

2. Zorluk seviyesi temelinde adil bir öğrenme sürecidir.

Dark Souls'da saatlerce topladığınız Ruhları düşürdükten sonra geri almanız gerekir. Geri almaya çalışırken karakteriniz bir kez daha ölürse emeklerinize veda edersiniz. 

Çoğu oyunun aksine Souls serisi oyuncuyu gerçek kayıplarla yüzleştirir. Kaybetmenin bu denli ani ve gerçek yapısı sayesinde bu oyunlarda kazanmak çok daha samimi hissettirir.

3. Başta "yok artık, bu bölümü geçmek mümkün değil" diyen oyuncu, yeterince emek sarf ettikten sonra o bölümde ustalaşır.

3. Başta "yok artık, bu bölümü geçmek mümkün değil" diyen oyuncu, yeterince emek sarf ettikten sonra o bölümde ustalaşır.

Dark Souls serisi zorluğuyla ünlenmiş olsa da oyuncuyu adil olmayan sınavlarla test etmez. Oyunlardaki her yeni başdüşman dövüşü yeni bir öğrenme sürecidir. Öğrenmenin yolu da hata yapmaktan geçtiği için ölüm Dark Souls'da başarısızlık anlamına gelmez.

İşte bu yüzden geçilemeyecek gibi hissettiren düşman dövüşlerinde bile ustalaşmak mümkündür.

4. Başdüşman tasarımları oyun dünyasının hafızasında özel bir yer edinmiştir.

4. Başdüşman tasarımları oyun dünyasının hafızasında özel bir yer edinmiştir.

Dark Souls boss karakterlerine karşı verilen mücadeleler hiçbir oyuncunun aklından çıkmaz. Akılalmaz suretleriyle ter aktıran dövüşler sunan bu düşmanlar oyun tarihinin en unutulmaz yüzleri arasında yer alır.

5. Oyun dünyasında gelişme hissinin bu denli güçlü hissettirebilen çok sayıda oyun yoktur.

5. Oyun dünyasında gelişme hissinin bu denli güçlü hissettirebilen çok sayıda oyun yoktur.

Dark Souls'da başlayan maceralarda oyuncu adeta bir gölgeden farksızdır. Bulabildiği herhangi bir keskin kılıçla kendini korumaya çalışan karakterimiz, onlarca saatin ve öğrenilen birçok dersin ardından müthiş bir savaş makinesine dönüşür. 

Tüm bu süreç ise oyunda, oyuncuyu kendine iyice bağlayan güçlü hisler uyandırır.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

6. Dark Souls unutulmuş bir masal gibi anlattığı hikayesinde sembolizm ve felsefeye de yer verir.

6. Dark Souls unutulmuş bir masal gibi anlattığı hikayesinde sembolizm ve felsefeye de yer verir.

İnsan olmak, tanrı unvanı, varoluşçuluk ve nihilizm gibi kadim konular da Dark Souls üçlemesinin potasında eritilir. İlk Ateş, Lord Gwyn ve İnsanlık derken oyuncunun kendisini makale okurken bulması işten bile değildir.

7. Az kelimeyle çok şey anlatır.

7. Az kelimeyle çok şey anlatır.

Dark Souls oyunları birçok oyunun aksine oyuna başlar başlamaz önüne dev bir 'yapılacaklar listesi' bırakmaz. Haritada gidilmesi gereken noktalar yoktur. Sadece oyuncu ve keşfedilmeyi bekleyen korku dolu bir dünya vardır.

8. Kozmik korkunun dibine vurulur.

8. Kozmik korkunun dibine vurulur.

Her köşenin ardından ne tür bir hilkat garibesi çıkacak diye bekler Dark Souls oyuncusu. Lordran ve Drangleic gibi memleketler, uzuvları birbirine girmiş canavarlar, ölmek bilmeyen kayıp ruhlar ve oyuncuya adeta karınca gibi hissettiren dev yaratıklarla doludur.

9. Diğer oyuncuların oyununuza bağlanması mümkündür.

9. Diğer oyuncuların oyununuza bağlanması mümkündür.

Dark Souls çok oyunculu tarafta da keyifli bir deneyim vadeder. Maceranıza devam ederken başka bir oyuncu istilacı adı altında peşinize düşebilir. Aynı şekilde başka oyuncuların oyunlarına bağlanmak ve dünyayı onlara dar etmek de mümkündür.

10. Oyuncunun elinden tutmaz.

10. Oyuncunun elinden tutmaz.

FromSoftware imzalı bu üçlemede oyuncunun elinden tutulmaz. Öğreticiler ise dertlerini kısa ve öz bir şekilde anlatır. Oyuncudan cesaretli olması ve her şeyi kendi kendine öğrenmesi istenir. Bu da keşfetme isteğini artıran tonla etkenden biridir.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

11. Oyunun bölümleri zekice tasarlanmış kısa yollarla birbirlerine bağlanır.

11. Oyunun bölümleri zekice tasarlanmış kısa yollarla birbirlerine bağlanır.

'Nereye düştüm yolum böyle' diyerek kaybolduğunuz Dark Souls haritalarında kendinizi başladığınız yerde bulmak işten bile değildir. Çeşit çeşit zorluğu aşarak, ölmemek için ter akıttığınız her bölgenin bitişinde oyun sizi ödüllendirir. O yolu tekrar yürümemek için devreye akıllıca tasarlanmış kısa yollar girer.

İlginizi Çekebilir

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
4
4
1
0
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
Faruk Ercan

İnsanı verem eder, en nihayetinde başarmanın verdiği hazzı hiçbir oyun vadedemez.