onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Dünya Nüfusunun Yüzde 1'inin Ayrıcalıklı Hayatına Farklı Bir Açıdan Bakan 15 Fotoğraf

Dünya Nüfusunun Yüzde 1'inin Ayrıcalıklı Hayatına Farklı Bir Açıdan Bakan 15 Fotoğraf

Dolores Haze
29.05.2016 - 17:06

Günümüzde küresel servetin %50'sinin, en zengin %1'lik kesimin elinde olduğu bir sır değil. Küratör ve fotoğraf editörü Myles Little, ayrıcalıklı azınlığın hayatını belgeleyen fotoğrafları derleyerek '1% Privilege in a Time of Global Inequality' isimli seçkiyi oluşturdu.

'İnsanların ekonomik adalet, önceliklerimiz ve toplumsal değerlerimiz ile ilgili konuşmaya başlamalarını istiyorum.' diyen Little'ın seçtiği muhteşem fotoğraflar, Business Insider'ın katkılarıyla sizlerle:

Kaynak: http://www.businessinsider.com/a-look...
İçeriğin Devamı Aşağıda chevron-right-grey
Reklam

1. Anna Skladmann'ın "Little Adults" isimli serisinden "Varvara Ev Sinemasında", Moskova, 2010.

1. Anna Skladmann'ın "Little Adults" isimli serisinden "Varvara Ev Sinemasında", Moskova, 2010.

Proje fikrinin, tatil için gittiği Oaxaca, Meksika'da bir küratör arkadaşıyla birlikte fotoğrafçılık, zenginlik ve eşitsizlik konularını tartışırken ortaya çıktığını söylüyor Little. Bu sohbet, Little'a bu üç kavramın kesiştiği parçaları bir araya getirmek konusunda ilham vermiş. 

'Varvara Ev Sinemasında' isimli bu fotoğraf, Rusya'da ayrıcalıklı bir çocuk olarak büyümenin nasıl bir şey olduğunu yansıtıyor. Little, fotoğrafçı Skladmann'ın bu görüntüyü 'kaçmaya çalışan bir kelebek' olarak tanımladığını söylüyor.

2. Daniel Shea'nın "Removing Mountains" isimli serisinden "Cheshire, Ohio", 2009.

2. Daniel Shea'nın "Removing Mountains" isimli serisinden "Cheshire, Ohio", 2009.

Little, kömür madenciliği endüstrisinin Apalaş Dağları'nın kültürü ve manzarası üzerindeki etkilerini inceleyen 'Removing Mountains' serisinde yer alan bu fotoğrafı meşum havası nedeniyle seçmiş. 

Fotoğrafın 'tüketim ve ayrıcalığın çevresel bedelini' gözler önüne serdiğini söyleyen Little, uzun ve güzel ağaçların arkasına gizlenmiş olan zararın bölgedeki insanları etkilediğini dile getiriyor.

3. David Chancellor'dan "Untitled # IV" (Adsız # IV), North Mara Madeni'nde bir güvenlik görevlisi, 2011.

3. David Chancellor'dan "Untitled # IV" (Adsız # IV), North Mara Madeni'nde bir güvenlik görevlisi, 2011.

'Bu fotoğraf Tanzanya'daki bir elmas madeninde çekildi. Chancellor bu seride, madene yakın bir yerde yaşamakta olan ve elmas tozu bulmak için kayaları tırmalayan yoksul yerlileri de belgeliyor. Beni çeken şey, lüksün, madenciliğin çevresel etkilerinin ve ayrıcalık sorgulandığında ortaya çıkan ağır şiddetin tek bir karede bir araya gelmesi oldu.'

4. Peter Bialobrzeski'nin "Paradise Now" isimli serisinden "Paradise Now Nr. 18", 2008.

4. Peter Bialobrzeski'nin "Paradise Now" isimli serisinden "Paradise Now Nr. 18", 2008.

Little, magazin dergileri ve Hollywood'da görmeye alışık olduğumuz tipik zenginlik görüntülerini özellikle seçmediğini dile getiriyor.  'Paradise Now' serisinde yer alan bu fotoğraf, büyük Asya şehirleri tarafından yapay olarak aydınlatılan doğayı gözler önüne seriyor: 'Akıl almaz büyüklükteki, manik ekonomik aktiviteyi gözler önüne sermek istedim.'

5. "Shanghai Falling" (Şanghay Düşüyor), Greg Girard, 2002.

5. "Shanghai Falling" (Şanghay Düşüyor), Greg Girard, 2002.

Little kötü kalpli kodaman banker klişesinden uzak durmak istediğini söylüyor. 'Bu fotoğrafı sevmemin nedeni, zenginlik ve fakirliğin, güzellik ve yıkımın yakınlığını güçlü bir biçimde yakalamış olması.'

İçeriğin Devamı Aşağıda chevron-right-grey
Reklam

6. Paolo Woods and Gabriele Galimberti / INSTITUTE, 2013.

6. Paolo Woods and Gabriele Galimberti / INSTITUTE, 2013.

'Güzel, değerli objelerden oluşan bir seçki hazırlamak istedim.' diyor Little. Bu fotoğrafta, Marina Bay Sands Otel'in 57. katındaki yüzme havuzunda yüzen bir adam ve arka planda Singapur'un finans bölgesini görüyoruz.

7. Jesse Chehak'ın "Fool's Gold" isimli kitabından "Hollywood, California", 2007.

7. Jesse Chehak'ın "Fool's Gold" isimli kitabından "Hollywood, California", 2007.

'Hollywood, California', Chehak'ın Batı Amerika'nın ikonik manzaralarını inceleyen kitabı 'Fool's Gold'dan alınmış. Little, bu fotoğrafa muazzam finansal ve kültürel güç sembolünü yakından ve yüceltici olmayan bir biçimde yansıttığı için tutulduğunu söylüyor.

8. "Roma Hills", Michael Light, 2012.

8. "Roma Hills", Michael Light, 2012.

Henderson, Nevada'da yer alan bu site, Little'ın aklına sürdürülebilirlik sorusunu getirmiş: 'Bu fotoğraf, ayrıcalığın çevresel etkilerini gözler önüne seriyor. Nevada'da bir çölde çimenlerin bu kadar yeşil gözükmesi için çok fazla su harcanıyor. Manzarada böyle bir oluşum oldukça yabancı duruyor ve cidden merak ediyorum, bu ne kadar sürdürülebilir?'

9. "Legless Star Cleaner on the Hollywood Walk of Fame", Juliana Sohn, 2005.

9. "Legless Star Cleaner on the Hollywood Walk of Fame", Juliana Sohn, 2005.

Little, bacakları olmayan bir temizlikçiyi Hollywood Bulvarı'ndaki yıldızlardan birini temizlerken gösteren bu fotoğrafla ilgili şunları söylüyor: 'Güçsüzlerin güçlüleri yüceltmesi Amerika'da sıklıkla gördüğüm bir şey. Fotoğraftaki adamı eleştirmekten kaçınmak istiyorum; benim ilgimi çeken şey buradaki metafor, yani görüntünün arkasındaki genel fikir.'

10. "Chrysler 300", Floto+Warner, 2007.

10. "Chrysler 300", Floto+Warner, 2007.

Chrysler'ın büyüleyici görüntüsünün altında yatanları görüntüleyen bu fotoğraf, Little'a makineleşmenin orta sınıf üzerindeki etkisine dikkat çekme fırsatı vermiş: 'Orta sınıf üzerindeki baskıdan bahsetmemiz gerekiyor ve makineleşmenin de bu konunun önemli bir parçası olduğunu düşünüyorum.'

İçeriğin Devamı Aşağıda chevron-right-grey
Reklam

11. Mike Osborne'un "Floating Island" isimli kitabından "Projector" 2012.

11. Mike Osborne'un "Floating Island" isimli kitabından "Projector" 2012.

'Projector', Wendover (Utah) ve West Wendover'da (Nevada) yeni inşa edilen casino'ları ve çürümekte olan askeri yapıları inceleyen bir kitapta alınmış. 

'Hoşuma giden şey şu: İnanılmaz derecede baştan çıkarıcı, göz alıcı bir arzu nesnesi var karşımızda, ancak bu aldatıcı. Gördüğümüz bir kapı değil, bir tavan. Başlangıç değil, bir son.'

12. "A Street Preacher in New York Appeals to Wall Street to Repent," 2011, Christopher Anderson/Magnum Photos

12. "A Street Preacher in New York Appeals to Wall Street to Repent," 2011, Christopher Anderson/Magnum Photos

New York şehrinde bir sokak vaizi, Wall Street'e tövbe etmeleri için çağrıda bulunuyor. Little'a göre bu 'Amerika'da finansın en ikonik görüntülerinden biri.'

13. "Opéra de Monte-Carlo,", David Leventi, 2009.

13. "Opéra de Monte-Carlo,", David Leventi, 2009.

Little, zengin insanlarla aynı dilden konuşan işleri seçmeyi hedeflemiş. 'Bu sergi, ayrıcalık ve imtiyazla ilgili; yani ayrıcalık ve zenginliğin dilini kavramların kendisini eleştirmek için kullanıyorum.' Little'ın dikkatini çeken, Monte Carlo'daki bu opera salonunun 'yüksek risk ve tonlarca para' barındıran bir casino'nun içinde yer alması olmuş.

14. "The Highline: Above 34th Street Eastward", Jesse Chehak, 2004.

14. "The Highline: Above 34th Street Eastward", Jesse Chehak, 2004.

Little şunu özellikle belirtiyor: 'Tüm zengin insanların kötü oldukları gibi bir düşünceye sahip değilim. Bu yüzden varlıklı insanların yüklü bağışlarıyla inşa edilen New York'taki High Line Park'ın fotoğrafını da seçkiye dahil ettim. Bu park, şehre mükemmel bir katkı.'

15. "Harvard University" Shane Lavalette, 2006.

15. "Harvard University" Shane Lavalette, 2006.

Little, bu fotoğrafı Amerika'daki eğitim sistemine dikkat çekmek için seçkiye dahil etmiş. 'Eğitimdeki uçurumdan bahsetmenin çok önemli olduğuna inanıyorum.' diyor ve ekliyor: 'En iyi üniversitelerden bazılarının Amerika'da olduğu doğru olabilir, ancak Amerika'da iyi olmayıp da öğrencilere bir servete mal olan bir sürü üniversite de var.'

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda chevron-right-grey
Reklam

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
119
37
23
17
12
11
5
Yorumlar Aşağıda chevron-right-grey
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
Efe Aksay

Bu orospu çocukları Neden Sosyalizm sorusunun cevabıdır.

Nur Kızıl

Gene mi para babalarının lüks yaşamları gözümüze sokuluyor bu galeride diye girdim, ama aradaki uçurummuş anlatılan. Güzel çalışma.