Görüş Bildir
Haberler
Gelin Size Az Para Harcayarak Krallar Gibi Tatil Yapmanın Sırlarını Açıklayayım!

Yıllardır gitme hayali kurduğumuz şehir olan Barselona'ya gitme hikayemizdir bu. Önce uzun bir süre çıkacak masrafı hesaplayıp tatili ertelemek zorunda kaldık ama en sonunda cahil cesaretine kapılıp gitmeye karar verdik.

Sonuç mu? Duyduğumuz, okuduğumuz birkaç ipucunu deneyelim ne kaybederiz dedik ve sonuç bizim tatil hesapların yarı fiyatına geldi. O önerileri bu içerikte size de anlattım. Mutlaka denemelisiniz.

İçeriğin Devamı Aşağıda

Hayallerimizdeki tatili en uygun fiyata gerçekleştirmek için güzel bir plan yapmak gerekiyordu. Gezilecek yerlerin tarihini, turistik alanlarını, günlerce araştırıp işi resmileştirmek için bir adım attık.

Normal bir tatilden farklı olan kısmına burada başlıyoruz. Tatiller genelde hafta sonu başlayıp bir sonraki hafta sonu biterken bizim tatilimiz salı günü başladı.

Aklınızda olsun, salı ve çarşamba günleri uçmak her zaman daha ucuzdur. Aynı zamanda biletinizi 2 ay kadar erken alırsanız yine en iyi fırsatlardan yararlanırsınız.

Saat konusunda da bir ipucu isterseniz öğleden sonra 2 ve 4 arası en uygun fiyatta satılıyor.

Yok ben hafta sonu için gidiyorum diyorsanız cumartesi gününden uzak durun. En pahalı biletler hep cumartesini buluyor.

Bütün biletleri bir arada bulunduran internet siteleri var. Tercihlerinize göre size çok iyi fırsatlar sunuyorlar.

İçeriğin Devamı Aşağıda

Biletlerimizi aldık, araştırmalarımızı yaptık ve yola koyulduk...

Gelelim otel kısmına. Uçaktaki gibi erken alma stratejisi mantıklı gelse de eğer oteli internetten halledecekseniz son anı beklemeye bakın.

Biz böylece hem son dakika fırsatlarından yararlandık hem de o geceyi boş geçirmek istemeyen otel bize indirim bile yaptı.

Ama asla çaresiz bir şekilde gidip oda istemeyin, standart odayı kral süiti parasına tutarsınız.

Gece yatacak yeri de hallettikten sonra tek yapmamız gereken bir turist olarak şehirde kaybolmak oldu.

Aklımdaki ilk yer olan La Sagrada Familia'ya doğru tüm heyecanımla yol alırken karşılaştığım manzara ve sonrasındaki yüz ifadem aşağıdaki gibi...

İçeriğin Devamı Aşağıda

Bir türlü inşaatı bitmeyen kilisenin önünde yine asla bitmeyecek bir sıra vardı. Sıra beklemek yerine şehri gezmek ve var olan turlara bakmak için etrafta dolanmaya başladık.

Tabii turist kapmaca oynatan rehberlik firmalarının yanından fiyatları duyunca koşarak kaçmaya başladık.

Rehber fiyatlarının şokunu atlattıktan sonra tüm ulaşımımızı kolaylıkla sağlayacak toplu taşımalar için bir tane akbil aldık.

Ve gerçekten çok iyi yaptık! ^^

Akşam interneti kurcalarken bilet almanın çok daha kolay bir yolunu bulduk.

Müzelerin ve çeşitli biletle girilen yerlerin internette bilet satış adresleri var. Böylelikle hem sıra beklemekten kurtulduk hem de internetten aldığımız her bilette belirli bir oranda indirim yapılmasını sağladık. Aman diyeyim sahte sayfalara dikkat edin. Ayrıca bazı yerlerde hem bilet kuyruğu hem de giriş kuyruğu var. Bileti alırken saatine dikkat eder o saatte giderseniz iki kuyruğu da es geçersiniz.

Biletler için daha ucuz ve kolay bir çözüm ararken rehberlik turları hakkında da bazı güzel alternatifler bulduk.

Bir sürü üniversite öğrencisi rehberlik için gönüllü çalışıyor. İnternetten yazdıkları saatte adreste olursanız size genel bir Barselona turu attırıyorlar. Sonundaysa gönlünüzden ne koparsa veriyorsunuz. Harika değil mi?

Bir ülkenin kültürünü öğrenmek için yemek kültürünü öğrenmek şart.

Bunun için turist lokantaları yerine hem halkın yemek yediği yerleri bulmalıydık hem de marketlerine bir göz atmalıydık. İstediğimiz tarzda yerleri bulmak için bolca ara sokaklarda kaybolduk, böylece tüm şehri gezme fırsatımız da oldu. Marketten aldığımız ufak atıştırmalıklar da çok işimize yaradı.

İçeriğin Devamı Aşağıda

Tabii biz şehrin büyüsüne kapılınca, az harcayalım diye kendimizi yırtarken bir tane cüzdandan da olduk! 😢

Şansa içinde sadece kredi kartları ve az bir miktarda nakit para vardı. Kartları hemen iptal ettirip bir sıkıntı yaşamadan kurtardık. Nakitte başımızın gözümüzün sadakası olsun dedik. O yüzden siz ne olursa olsun o çantaya sahip çıkın, benden söylemesi!

Kimlik için konsolosluk, polis derken tabii cüzdan geri gelmedi. Ama gelmişiz Barselona'ya, keyfimizi de kaçıramadı.

Ne yazık ki her güzel şey gibi -tabii ki unutmak istediğimiz birkaç kötü anı dışında- bizim bu tatilimiz de bir çırpıda bitti.

İnsan beyni iyi şeyleri hatırlamaya meyilliymiş ne de olsa...

Bize birkaç aylık maaşa patlaması beklenen bu tatili birkaç önemli ipucuyla çok daha az hasarla atlattık.

Hatta öyle ki şimdiden yeni bir tatili planlamaya bile başladık. Takipte kalın...

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
Selman Kamçı

Siz sırları veya ipuçlarını değilde, kendi tatilinizi anlatmışsınız. Bu tarz yazılar İnternette bolca var zaten. Ya başlığı "Barcelona Tatilimiz" yapın, yada... Devamını Gör

Ewok The Hutt

Benim az paramda yok ki. :'(