Geleceğin En Popüler Sporuyla Tanışın! E-Spor ile İlgili Bilmeniz Gereken Her Şey

-

İstatistik sitesi Statista'ya göre 2018 yılı sonunda E-Spor sektörünün piyasa değeri 906 milyon dolara ulaştı. 2012 yılında bu rakamın 130 milyon dolar olduğu düşünüldüğünde sektörün inanılmaz bir şekilde kendini sadece 6 yılda 7'ye katladığı ortaya çıkıyor. E-Spor'un bu performansı ile geleceğin en popüler sporu olmaya aday olduğunu söylemek abartı olmaz. İşte bu durdurulamaz sektör hakkında bilmeniz gereken her şey.

Nedir bu E-Spor?

E-Spor (veya elektronik spor) profesyonel video oyunları yarışmalardır. Büyük para ve prestij vadeden turnuvalarda profesyonel oyuncular birbirleriyle rekabet halinde video oyunlar oynarlar. Bu turnuvalar küçük yerel maçlardan binlerce insanın doldurduğu stadyumlara kadar uzanabilir.

Tahmin ettiğiniz kadar yeni bir spor değil.

İlk E-Spor turnuvası 1972 yılında, Stamford Üniversitesi öğrencilerinin kendi aralarında çevirdikleri Spacewar turnuvası ile gerçekleşti. Turnuvanın oynandığı platform radar sistemlerinden türetilen PDP-1 bilgisayarı oldu.

90'lar dönüm noktası oldu.

90'lı yıllar E-Spor için dönüm noktası oldu, zira "E-Spor" deyimi de bu dönemde ortaya çıktı. Ayrıca Sega ve Nintendo gibi yapımcıların da turnuva düzenlemeye başlamasıyla oyuncular artık 15.000 dolara kadar ödüller için oynamaya başladı.

MOBA oyunlar en popüler olanlar.

LoL, Dota, Heroes of Storm ve bunlar gibi, çok oyunculu çevrimiçi savaş alanı oyunları en çok oynanan E-Spor oyunları. CS: GO, PUBG gibi FPS oyunlar da yakından takipte.

Seyirci rakamları dudak uçuklatıyor.

165 milyon düzenli takipçi ve 215 milyon dönemsel takipçi ile birlikte E-Spor totalde 380 milyon takipçiye sahip. Twitch ve Youtube gibi platformların yanı sıra ESPN gibi televizyon kanallarının da büyük turnuvaları canlı vermeye başladığını belirtelim.

Günümüzün popüler sporlarını solladı bile...

Dünyanın en popüler spor etkinliği olarak bilinen Amerikan futbolu finali Super Bowl 103 milyon izleyici sayısına ulaşırken League of Legends 2018 Dünya Şampiyonası finali 200 milyonun üzerinde anlık izleyici sayısına ulaşmayı başardı.

Asya gelirlerde başı çekiyor.

2017 yılının verilerine göre Asya bölgesi 406 milyon dolarlık geliri ile E-Spor sektöründen en çok para kazanan bölge konumunda.

En bonkör Dota 2!

Dota 2 International 2018 turnuvası toplamda 25 milyon dolar ödül dağıtarak sektörde bir rekora imza attı. Sektör içinde dağıtılan ödüllerin yüzde 38'inin de yine Dota 2 turnuvalarından geldiği düşünüldüğünde amiral geminin Dota 2 olduğunu söylersek yanlış olmaz.

En çok kazanan oyuncu "KuroKy".

Dota 2 oyuncusu KuroKy toplamda kazandığı 4 milyon dolar ödül ile en çok kazanan E-Spor oyuncusu konumunda. Kendisini yine Dota 2 oyuncuları takip ediyor. En çok kazanan League of Legends oyuncusu Faker ise şu ana kadar 1 milyon dolar kazanmış durumda. Oyuncuların gelirlerinin yalnızca turnuva ödülleri olmadığını ve sponsorluk da aldıklarını hatırlatmakta fayda var.

Profesyonel spor takımları E-Spor'un farkında.

Futboldan basketbola birçok profesyonel takım E-Spor branşı açmış durumda. Paris Saint Germain, Manchester City, Philadelphia 76ers gibi takımlar çoktan sektöre adım attı bile.

Peki ya Türkiye?

Türkiye bu yıl kurulan E-Spor Federasyonu ile sektörün düzenli bir şekilde büyümesini sağlamak üzere bir adım attı. Federasyon lisans işlemleri, turnuva düzenlenmesi ve E-Spor'un popülerliği üzerinde çalışacak.

Türkiye'de binlerce E-Spor takımı ve oyuncusu bulunuyor.

Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın hazırladığı rapora göre Türkiye'de 15.000'e yakın E-Spor takımı ve 60.000'e yakın E-Spor oyuncusu bulunuyor. Rapor aynı zamanda 4 milyon civarında Türk E-Spor takipçisinin de bulunduğunu belirtiyor.

Birçok köklü ve başarılı Türk E-Spor takımı mevcut.

Dark Passage, Supermassive, Royal Bandits, Space Soldiers ve daha birçok başarılı ve umut vadeden Türk E-Spor takımı bulunmakta.

En çok kazanan Türk "Xantares".

Can Dörtkardeş, veya daha bilinen adıya Xantares, şu ana kadar kazandığı 187 bin dolar ödül ile en çok kazanan Türk E-Spor oyuncusu konumunda. Kendisi BIG takımıyla CS: GO oynamakta.

Bazıları sektörün ciddiyetinin halen farkında değil...

Espor oyuncuları tescilli başarılarına rağmen halen vize problemleriyle karşılabiliyor. BAU eSports takımı Avrupa Şampiyonu olmasına rağmen Çin'deki Dünya Şampiyonasına katılamadı. Türkiye E-Spor Federasyonu ise yaptığı açıklamada sorunların giderilmesi için çalışma başlattıklarını açıkladı.

Her şeye rağmen E-Spor büyümeye devam ediyor.

Sektörün 2021 yılında 1.6 milyar dolarlık bir değere sahip olması ve 600 milyona yakın izleyiciye ulaşması bekleniyor. Ayrıca Uluslararası E-Spor Federasyonu 2024 Olimpiyatlarında E-Spor'un da yer alması için yoğun bir çalışma içinde olduklarını belirtiyor. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda E-Spor'un yakın gelecekte en popüler spor olmaya doğru emin adımlarla gittiği görülüyor.

Onedio Ekibiyle oyun oynamak ve yakında yapılacak ödüllü turnuvalarımıza katılmak için Facebook sayfamızda yaptığımız canlı yayınları kaçırmayın! Facebook sayfamızı beğen, yayınları kaçırma.

Discord sunucumuza katılarak yayınlardan haberdar olup, bizimle oyunlar oynayabilirsiniz.

Sadece oyun içerikli olan ''Onedio Gamer'' sayfamızı takip edip, oyun dünyasındaki haberleri ilk siz duyun!

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
orhan-baltali

Dünyanın en popüler spor etkinliği olarak bilinen Amerikan futbolu finali Super Bowl değildir,fifa dünya kupasıdır,final maçını milyar insan izliyor.

ahubostanciii

lol cok zevkli , turnuvalarida takip ediom, zeka yetenek ongru refleks gerektirio

erhan-armada-ozsoy

Can Dörtkardeş, veya daha bilinen adıya Xantares, şu ana kadar kazandığı 187 bin dolar ödül ile en çok kazanan Türk eSpor oyuncusu konumunda. Kendisi Space Soldiers takımıyla CS: GO oynamakta. idi olacak zira artık BIG takımıyla anlaştı. ki SS Patladı.ayrıca CS:go TARIK var türk(Amerakan kırma)oyuncu onuda atlamışınız=Cloud9'la ortalığın tozunu attırmıştı gerçi şimdi MİBR diye bir takımda. ayrıca bu federasyonun acil gelişmesi lazım sadece vize sorunu değil olay "OYUN" piyasası ve geleceği! zula gibi çakma CS oyunlarıyla değil daha fazla var olabilmeliyiz takımlarımızla. ayrıca bunların spor olduğu unutulmamalı zira çocukların beyni kandırılmaya müsait geleceklerinide Para kazanılıyormuş ya diye mahvetmemek lazım bu yüzden üniversiteler çok önemli.

zafer-conkerderlerdendegil

biri özetlesin şunu.

erhan-armada-ozsoy

niye okuma yazmanız yokmu?

can-balkan1

Türkçe hocana saygılar

Görüş Bildir