Görüş Bildir

etiket Türkiye'de Tarihi Eserlere Verilen Değeri Gösteren 14 Güzide Örnek

Haberler
> Türkiye'de Tarihi Eserlere Verilen Değeri Gösteren 14 Güzide Örnek

Yani adamlar tarihi tapınağın eskimiş merdivenlerine gıcır gıcır alçıpan yapıyor yine de size yaranamıyor... Sizin niyetiniz belli anacım.

1. Bulunduğu şekilde tekrar gömülen Allianoi

1. Bulunduğu şekilde tekrar gömülen Allianoi

Zaten aslında tarihi bir değeri bile yokmuş ki, bakan beyimiz söyledi. Bildiğin kaplıcaymış. Şimdi üzerini bir güzel kumla kapattılar ki ileride kazı yapanlar da aynı şekilde bulsun. Resmen insanları sevindirmek üzerine hareket eden bir bakanımız var. Biz bulduk sevindik, sonra başkaları da bulup sevinsin diye tekrar gömdük, harikulade!

2. Apollon tapınağı, ne kadar eski, yıkık dökük.

2. Apollon tapınağı, ne kadar eski, yıkık dökük.

İnsanın ziyaret edesi gelmiyor, harabeye dönmüş, sütunları yok, merdivenden çıkayım desen düşersin.

İşte restorasyon harikası Apollon tapınağı

İşte restorasyon harikası Apollon tapınağı

Merdivenleri resmen bal dök yala olmuş. Koşarak çık, zıplayarak in, hiçbir şey olmaz. Rengi biraz sırıtmış ama kullanıla kullanıla eskisine benzer. Şimdi hükümetten bir ricam eksik sütunların tamamlanması. Ne o öyle analık gibi 3 sütun? Yaptırın alçıdan hepsini de millet tarihe doysun.

3. Burada da tapınağın gücü kamyon ile test ediliyor.

3. Burada da tapınağın gücü kamyon ile test ediliyor.

Bakalım yoğun insan kalabalığına dayanabiliyor mu diye tamamen bilimsel bir test yürütülüyor.

4. Zeugma

4. Zeugma

Neymiş efendim, tarihin üzerinde topuklu ayakkabılarla yürümüşler. Efendiler efendiler! Zeugmalılar bu mozaikleri bakalım diye mi yapmış? Kendileri sandaletleriyle basmamışlar mı? Eğer basılmasın isteselermiş illaki tavana, havaya falan yaparlarmış. Yani Zeugmalı basacak ama Fatma Şahin hanımefendi basınca 'vay tarihe saygısızlık!' yok öyle yağma.

5. Çanak çömlek

5. Çanak çömlek

Marmaray gibi bir velinimetten yararlanmamızı aylarca geciktiren şeyler. Neymiş eski liman varmış, İstanbul'un ilk yerleşim alanı bulunmuş falan filan. Efendim Marmaray gibi Pekin ile Londra'yı birleştiren bir hizmeti neden bu abuk sabuk şeylere mahkum ediyoruz?

6. Liman kalıntısı

6. Liman kalıntısı

Aynı Marmaray kazısında bulunan bir diğer şey. Gemiler, mezarlar, çanak çömlek. Peh!

7. Al bu da Marmaray mezarlığı

7. Al bu da Marmaray mezarlığı

Yani iki parça kemik için Dünya liderlerinin açılışına geldiği bir şeyi geciktirmek cidden akıl karı değil.

8. Hasankeyf

8. Hasankeyf

Yani şimdi hem elektrik kesintileri oluyor diye bağıracaksın hem de barajların yapılmasına uyduruk gerekçelerle karşı çıkacaksın. Bir Hasankeyf gider bin Hasankeyf gelir yahu. Bırakın bu da barajın dibini güzelleştirsin de elektriğe doyalım. HES'lere de karşısınız, e ne olacak? Mum ışığında mı oturalım?

9. Antiphellos antik tiyatrosu

9. Antiphellos antik tiyatrosu

Bakın tiyatro bu. Yıkık dökük, harabe. Ama ne yapmışlar, çok güzel bir şey yapmışlar.

İşte restorasyon bu!

İşte restorasyon bu!

Tabanına komple beton dökmüşler. İnsanlar rahat rahat yürüsün, tadını çıkarsın demişler ama siz buna da karşısınız tabii ki. Yazık.

10. 3. Selim'in tahtı

10. 3. Selim'in tahtı

Şimdi 3.Selim nerede? Ölmüş, e tahtı çürüsün mü? Ona müze müdürü oturmayacak da ben mi oturacağım? Ya arkadaş el insaf. Adam devlet bütçesinden oturma grubu harcaması yapmamak için elindeki imkanları zorluyor sizin derdinize bak ya.

11. Termessos antik tiyatrosu

11. Termessos antik tiyatrosu

Adamlar tiyatronun kaybolan basamaklarının yerine, bire bir aynısı, betonlar döktürüyor, yine saygısızlık oluyor. Ya eğri büğrü yerlere oturmaya amma da meraklısınız be!

12. Eskişehir ETİ Arkeoloji müzesi

12. Eskişehir ETİ Arkeoloji müzesi

Şimdi koskoca müdürün elinde bir mekan var, o bilmez miydi şehrin en iyi otelinde düğün yapıp devlete fatura etmeyi? Ama yapmıyor, müzeyi iki balonla süsleyip kullanıyor. Kullanmasın mı? Ne yapsın?

13. Mezar taşı

13. Mezar taşı

E müze müdürünün müzeyi düğün salonuna çevirdiğini gören vatandaş da tarihi mezar taşını harç ile restore ediyor ki haklı.

14. Ve Atatürk Orman Çiftliği

14. Ve Atatürk Orman Çiftliği

Yeni Türkiye'nin simge binasını, beton yığınını Ankara'da nereye yapsalardı? Türkiye'nin gelişmesini hep bu ağaçlar, zeytinlikler, korular engelliyor zaten. HES yapılacak, 'vay efendim vadi', Termik santral genişletilecek, 'vay efendim zeytinlik', cami yapılacak 'vay efendim koru'... Nedir ya sizden çektiğimiz.

Ama hakkını yemeyelim içini yeşillendirdiler....

Ama hakkını yemeyelim içini yeşillendirdiler....

Bonus: Sakarya Milletvekili Ali İhsan Yavuz, Tarihi İshak Paşa Camii'ni ziyaret ediyor.

Bonus: Sakarya Milletvekili Ali İhsan Yavuz, Tarihi İshak Paşa Camii'ni ziyaret ediyor.

15. Bonus 2: Karaman kaya mezarları

15. Bonus 2: Karaman kaya mezarları

Şimdi aldığımız bir habere göre....

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
294
132
125
64
26
22
14
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?