Görüş Bildir
Haberler
Sanal Dünyada Gerçek Pandemi: World of Warcraft'ın Bozuk Kan Salgını

Sanal Dünyada Gerçek Pandemi: World of Warcraft'ın Bozuk Kan Salgını

Pandemiler ve salgınlar yalnızca bizim dünyamızda değil, sanal dünyalarda da kendilerini gösteriyorlar. Oyun dünyasına damga vurmuş MMORPG oyunu World of Warcraft'ta meydana gelen planlanmamış bir pandemi de sanal bir dünyada salgının nasıl yayılabileceğini gözler önüne seren ilginç bir olay.

Kaynak: https://www.wired.co.uk/article/world...
İçeriğin Devamı Aşağıda

Takvimler 2004 yılını gösterirken oyun dünyasının en çok ses getiren yapımlarından World of Warcraft ile tanıştık.

Takvimler 2004 yılını gösterirken oyun dünyasının en çok ses getiren yapımlarından World of Warcraft ile tanıştık.

Bizleri devasa ve fantastik bir dünyaya konuk eden World of Warcraft kısa sürede oyuncuların büyük beğenisini topladı. Oyun içerdiği her detayı, karakterleri, hikayesi, ince düşünülmüş olayları ile oyuncuların hayallerini süslüyordu.

Oyunun çıkışından yaklaşık bir yıl sonra ise bu uçsuz bucaksız dünyayı bir felaket pençesine aldı: Pandemi!

Oyunun çıkışından yaklaşık bir yıl sonra ise bu uçsuz bucaksız dünyayı bir felaket pençesine aldı: Pandemi!

Evet, tıpkı şimdilerde uğraştığımız Covid-19 salgını gibi bir pandemi de World of Warcraft dünyasında gerçekleşti. Üstelik bir oyun içi etkinlik ya da sürpriz olarak da değil, tamamen geliştiricilerin kontrolü dışında gelişen bir süreçti bu. Tıpkı doğal bir süreçte olacağı şekilde yayıldı.

Gelin şimdi olayın en başına gidip Bozuk Kan pandemisinin ortaya çıkış ve yayılışına bir bakalım.

Gelin şimdi olayın en başına gidip Bozuk Kan pandemisinin ortaya çıkış ve yayılışına bir bakalım.

Oyunda yer alan zorlu bir boss olan Hakkar the Soulflayer oyuncuların korkulu rüyasıydı. Oldukça güçlü olan bu boss ile karşılaşmak için oyuncular gruplar halinde yaratıkla mücadele etmek için bulunduğu konumu ziyaret ediyorlardı. Hakkar the Soulflayer ise gerçekten de korktukları kadar vardı. Güçlü fiziksel saldırılarının yanı sıra bu boss bir de büyü saldırıları ile rakiplerine azap yaşatıyordu. Bozuk Kan da onlardan biriydi. Bulaştığı oyuncunun ve pet'ini gittikçe güçsüzleştirip canını azaltan bu büyü ayrıca savaş esnasında partideki diğer karakterlere de bulaşabiliyordu, etki süresi ise kısıtlıydı.

Ancak işler geliştiricilerin planladıklarının dışına çıktı ve oyun dünyasının ilk pandemisi böylece başlamış oldu.

Ancak işler geliştiricilerin planladıklarının dışına çıktı ve oyun dünyasının ilk pandemisi böylece başlamış oldu.

Bozuk Kan büyüsü etkisinde olan oyuncular savaşların ardından haliyle başka bölgelere döndüler. Büyünün belirttiğimiz üzere boss bölgesi dışında etki etmemesi ve kısa süreli olması gerekiyordu. Ancak ne olduysa tam da bu noktada oldu. Şehirlere, ovalara ve zindanlara giden oyuncuların üzerinden bu büyü kalkıyor olsa da pet'ler bunun dışında kalıyordu!

Tıpkı Covid-19 pandemisinde olduğu gibi Bozuk Kan da hayvanlardan oyunculara bulaşmaya başladı.

Tıpkı Covid-19 pandemisinde olduğu gibi Bozuk Kan da hayvanlardan oyunculara bulaşmaya başladı.

Boss bölgesi dışında, Bozuk Kan etkisinde olan bir evcil hayvan bu pandemiyi başlatmış oldu. World of Warcraft evreninin her yanında oyuncular ve evcil hayvanlar bu hastalığa yakalanarak ölmeye başladılar. Pandemi hızla yayılıyordu, bu da bir oyuncunun hastalık sonucu öldükten çok kısa bir süre sonra yeniden hasta olmasına yol açıyordu. Çünkü sunucular insan kaynıyordu ve hastalıklı bölgeden uzaklaşamadan enfekte bir kişi ile anında karşılaşıyordunuz.

İçeriğin Devamı Aşağıda

World of Warcraft'taki Bozuk Kan salgını süreci o zamanlar için anlaşılmaz, şimdi ise epey tanıdık gelen bazı olayları da beraberinde getirdi.

World of Warcraft'taki Bozuk Kan salgını süreci o zamanlar için anlaşılmaz, şimdi ise epey tanıdık gelen bazı olayları da beraberinde getirdi.

Örneğin kimi kullanıcılar bilerek hastalığa yakalanıyor ve bunu yaymaya çalışıyorlardı. Kimi oyuncular insan yoğunluklu yerlere adım bile atmadan günlerini geçirdiler. Kimi oyuncular ise alınan önlemleri ve geliştiricilerin çabalarını yetersiz bularak isyan ediyor, salgının sonunun ne zaman geleceği konusu forumları meşgul ediyordu.

Beklenen tedavi ise neredeyse 1 ay sonra geldi.

Beklenen tedavi ise neredeyse 1 ay sonra geldi.

Geliştiricilerin yoğun çalışmaları ancak 25 gün sonra sonuç verdi. Pet'ler sayesinde yayılan bu hastalığın önüne hayvanların hastalık etkilerinden tamamen hariç tutulması ile geçilebildi. Artık WoW evreninde pet'ler hastalığa yakalanmayacaklardı. Bu güncellemenin ardından şehirlerdeki son hasta oyuncular da ölüp yeniden dirildikten sonra Bozuk Kan yalnızca Hakkar the Soulflayer'ın olduğu bölge ile sınırlı kaldı. Tıpkı en başta olması gerektiği gibi.

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
3
1
0
0
0
0
0
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın