RTÜK 'Küçük Hata' Dedi: TRT'deki Çizgi Filmde Atatürk'e Saygısızlığa Ceza Çıkmadı

-

TRT Çocuk'ta yayımlanan "İstanbul Muhafızları" isimli çizgi filmde yapılacak kötü talimatlar listesinin altında "Gazi Mustafa Kemal" imzasının yer aldığı skandal görüntüler RTÜK'ün gündemine geldi. Hazırlanan uzman raporunda görüntülerden "küçük hata" olarak söz edildi ve olayın "sehven" yapıldığı belirtilip "ihlal yoktur" denildi. Yapılan oylama sonucu TRT'ye ceza çıkmadı...

Söz konusu görüntülerin gündeme gelip tepki çekmesinin ardından ardından yapımcı şirketten "sehven oldu" açıklaması gelmişti 👇

TRT'nin Tepki Çeken Çizgi Filminin Yapımcı Şirketinden Açıklama: 'Olay Sehven Gerçekleşmiştir' - onedio.com
TRT'nin Tepki Çeken Çizgi Filminin Yapımcı Şirketinden Açıklama: 'Olay Sehven Gerçekleşmiştir' - onedio.com

BirGün'den Mustafa Mert Bildircin'in haberine göre, CHP İzmir Milletvekili Zeynep Altıok’un, “Atatürk’ün manevi şahsiyetine hakaret edilmiş, toplumun Atatürk’le ilgili milli ve manevi değerleri çiğnenmiştir” şikayeti üzerine hazırlanan uzman raporunda, “Görüntü, bir saniyeden az bir süre ekranda kalmıştır ve görsel, yabancı uyruklu biri tarafından sehven seçilmiştir” ifadelerine yer verildi. Uzman raporunda görüntülerden, “Küçük hata” olarak söz edildi ve “İhlal yoktur” denildi.

"TRT kontrol etmediyse bu da suç değil mi?"

Uzman raporuna RTÜK’ün CHP’li üyelerinden tepki geldi. Uzmanlar İsmet Demirdöğen ve İlhan Taşçı, uzman raporuna şu gerekçelerle itiraz etti:

  • Ortada işlenmiş bir suç var. Suçun büyüğü küçüğü olur mu?

  • Suç Atatürk’e karşı işlenmiş. Suçun, ‘Sehven’ savunması olur mu?

  • Yabancı biri yanlış yapmış, TRT kontrol etmemiş mi? Etmemişse bu da suç değil mi?

  • Atatürk’e yapılan bu hakarete, ‘İhlal yok’ diyebilmek için çırpınmak daha da büyük bir suç değil mi?

AKP ve MHP'den gelen ret oylarıyla ceza verilmedi

Tüm bu gerekçeler ile Taşçı ve Demirdöğen’in “İhlal var” oylarına karşın beş AKP’li üye ile bir MHP'li üyenin, “İhlal yoktur” oylarıyla kanala ceza verilmemesine karar verildi. Böylelikle, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve eşi Mihriban Aliyeva’ya yönelik “hakaret içeren yayın”dan dolayı Show Radyo’ya beş kez program durdurma cezası veren RTÜK, Atatürk’e hakareti, “Sehven yapılmıştır” diye değerlendirerek bir skandala daha imza attı.

TRT'nin Kılıçdaroğlu'nun Man Adası belgelerini açıklayacağı sırada yayını kesmesine de ceza çıkmadı

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun yurt dışına para transferiyle ilgili belgeleri açıklayacağı sırada TRT Haber’in yayını kesmesine ilişkin yapılan şikayet de RTÜK Üst Kurulu toplantısında ele alındı. CHP İstanbul Milletvekili Barış Yarkadaş’ın, “TRT Haber, hiçbir haber değeri olmamasına rağmen İbrahim Kalın’ın türkü söyleme sahnesi nedeniyle CHP Grup toplantısını geç yayınlamaya başlamıştır. Bu kasıtlı yapılmıştır” şikayetinin uzmanlarca yanlış anlaşıldığı ve süre ihlali açısından değerlendirdiği öğrenildi.

Kurulda yer alan beş AKP’linin, “ihlal yoktur” değerlendirmesi üzerine TRT Haber’e ceza verilmedi. RTÜK’ün CHP’li üyeleri İlhan Taşçı ve İsmet Demirdöğen’in yanı sıra MHP’li Arif Fırtına da TRT Haber’e ceza verilmesi yönünde oy kullandı. Uzmanların şikayeti yanlış anlayarak değerlendirdiği belirtilerek, şikayetin dikkatli okunarak bir kez daha değerlendirilmesi talep edildi.

Kılıçdaroğlu'nun 'Şimdi Geliyoruz Kutuyu Açmaya' Dediği An Yayını Kesen TRT'ye Tepki Gösteren 17 Kişi - onedio.com
Kılıçdaroğlu'nun 'Şimdi Geliyoruz Kutuyu Açmaya' Dediği An Yayını Kesen TRT'ye Tepki Gösteren 17 Kişi - onedio.com

RTÜK'ün kararına sosyal medyadan gelen tepkilerden bazıları ise şöyle 👇

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!
YORUMLAR İÇİN TIKLAYINIZ

Başlıklar

Adalet ve Kalkınma PartisiAzerbaycanCumhuriyet Halk PartisiFırtınaİstanbulİzmirKemal KılıçdaroğluMilliyetçi Hareket PartisiShow tvTRTTürkiye Radyo ve Televizyon Kurumutrt
Görüş Bildir