Görüş Bildir
Haberler
Paris Salonlarını Sarsarak Eserleriyle Picasso'yu Etkileyen Paul Cezanne Kimdir?

Paris Salonlarını Sarsarak Eserleriyle Picasso'yu Etkileyen Paul Cezanne Kimdir?

19. yüzyılın bitiminde bir renk patlaması yaşayan resim dünyasının asi ressamı Paul Cezanne! Eşsiz bir sanat yolculuğuna çıkan bu ressam, başta resimlerini sürekli reddeden Paris Salon jürisi tarafından kabul görmeyi başaran, 'hayır' yanıtını kabul etmeyip kendi resim dilini oluşturan efsanevi sanatçı... Göz alıcı renklerle boyanan, kalın ve siyah gölgeli eserlerindeki dikkat çekici teknikler ve özgün bakış açısı, modern sanatı şekillendiren kilit faktörler olmuştur. 

Gelin, Paul Cezanne'ın hayatını, eserlerini ve sanatını daha detaylı keşfedelim. 👇

Kaynak: 1, 2

İçeriğin Devamı Aşağıda

Paul Cezanne, 1839'da Fransa'nın Aix-en-Provence kasabasında dünyaya geldi.

Paul Cezanne, 1839'da Fransa'nın Aix-en-Provence kasabasında dünyaya geldi.

Babası Louis-Auguste Cezanne, şapka ticareti ile zengin olmuş bir iş adamıydı. Bu yüzden varlıklı bir ailede büyüyen Cezanne, College Bourbon'da eğitim aldı.

Okul yıllarında Emile Zola ile tanıştı ve bu tanışıklık, ömür boyu sürecek bir dostluğa dönüştü.

Okul yıllarında Emile Zola ile tanıştı ve bu tanışıklık, ömür boyu sürecek bir dostluğa dönüştü.

Cezanne'ın hayalinde hep ressam olmak vardı.

Cezanne'ın hayalinde hep ressam olmak vardı.

Babası, onun hukuk okumasını ve bu alanda kariyer yapmasını istiyordu. Babasının bu talebine saygı gösteren Cezanne, 1859-1861 yılları arasında Aix Üniversitesi'nde hukuk eğitimi aldı.

1861'de babasının iznini alarak Paris'teki Academie Suisse'de sanat eğitimine başladı.

1861'de babasının iznini alarak Paris'teki Academie Suisse'de sanat eğitimine başladı.

Otoportre

İsviçre Akademisi'nde ve Louvre'da resim çalışmalarına devam ederek Renoir, Pissaro, Sisley, Guillaumin gibi tanınmış sanatçılarla tanıştı ve Delacroix, Courbet, Manet gibi isimlere hayranlık duydu.

İsviçre Akademisi'nde ve Louvre'da resim çalışmalarına devam ederek Renoir, Pissaro, Sisley, Guillaumin gibi tanınmış sanatçılarla tanıştı ve Delacroix, Courbet, Manet gibi isimlere hayranlık duydu.

Otoportre

İçeriğin Devamı Aşağıda

Cezanne, hayatının tümünü resme adadı.

Cezanne, hayatının tümünü resme adadı.

Salon'a sunduğu tüm tabloları reddedilmesine rağmen resim çalışmalarını sürdürmeye devam etti. Eserlerinde genellikle eski İtalyan ustalarının çalışmalarını kopyalayan portreler, natürmortlar ve bazen manzara resimleri çizen Cezanne'ın eserleri, 1864 ile 1869 yılları arasında her sene Paris Salon jürisi tarafından reddedildi.

Eserlerini ilk kez 1863 yılında Salon tarafından reddedilmiş eserlerin sergilendiği Reddedilenler Salonu’nda sergileyebildi.

Eserlerini ilk kez 1863 yılında Salon tarafından reddedilmiş eserlerin sergilendiği Reddedilenler Salonu’nda sergileyebildi.

Nehir Manzarası

Empresyonistlerle, özellikle de İsviçre Akademisi'nde tanıştığı Pissarro ile olan dostluğu, onun renk paletini değiştirmesini sağladı ve parlak, açık tonlu renklere yönelmesine yardımcı oldu.

Empresyonistlerle, özellikle de İsviçre Akademisi'nde tanıştığı Pissarro ile olan dostluğu, onun renk paletini değiştirmesini sağladı ve parlak, açık tonlu renklere yönelmesine yardımcı oldu.

Meyveli Natürmort

1872-82 yılları arasını kapsayan Cezanne'ın Empresyonist Dönemi olarak adlandırılan dönemde, kalın renk katmanları tekniğini terk edip daha hafif fırça vuruşlarıyla noktalama tekniğini kullanmaya başladı.

1872-82 yılları arasını kapsayan Cezanne'ın Empresyonist Dönemi olarak adlandırılan dönemde, kalın renk katmanları tekniğini terk edip daha hafif fırça vuruşlarıyla noktalama tekniğini kullanmaya başladı.

San-Victorie Dağı

Cezanne, zamanla izlenimcilikten ayrılan, daha basit ama daha çok işlenmiş ve yapıya daha çok önem veren bir tarza doğru evrildi.

Cezanne, zamanla izlenimcilikten ayrılan, daha basit ama daha çok işlenmiş ve yapıya daha çok önem veren bir tarza doğru evrildi.

Manzara. Doğadan Sonra Çalışmak

İçeriğin Devamı Aşağıda

Sanatının son dönemlerinde, çalışmalarında derinliği kaldırıp, katlama bir perspektif uygulamaya başladı.

Sanatının son dönemlerinde, çalışmalarında derinliği kaldırıp, katlama bir perspektif uygulamaya başladı.

Bibemus'ta Taş Ocağı

Son on yıllık dönemi genellikle lirik dönemi olarak bilinen sanatçı, bu dönemde belli bir lirizme ve daha özgür fırça vuruşlarına yöneldi.

Son on yıllık dönemi genellikle lirik dönemi olarak bilinen sanatçı, bu dönemde belli bir lirizme ve daha özgür fırça vuruşlarına yöneldi.

San-Victorie Dağı

Cezanne, resimlerinde renk ve formu etkileyici bir biçimde kullandı. Özellikle "Sainte-Victoire Dağı" temalı çalışmalarında, ışığı ve formu mükemmel bir şekilde dengeledi.

Cezanne, resimlerinde renk ve formu etkileyici bir biçimde kullandı. Özellikle "Sainte-Victoire Dağı" temalı çalışmalarında, ışığı ve formu mükemmel bir şekilde dengeledi.

Takıntılı bir şekilde Sainte-Victorie dağını defalarca resmetmesiyle ilgili olarak detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.👇

Kendisi doğayı taklit etmeyi değil, onun bir paralelini yaratmayı hedefledi.

Kendisi doğayı taklit etmeyi değil, onun bir paralelini yaratmayı hedefledi.

'Güneş ışığı yeniden üretilemez ancak temsil edilebilir.' diyerek sanata olan bakışını mükemmel bir şekilde özetler.

Louis-Auguste Cezanne, 1886

Louis-Auguste Cezanne, 1886

Bu portre, sanatçının babasını resmettiği bir çalışmadır. Eser, koyu renklerin hüküm sürdüğü, sert ve kasvetli bir atmosfer içerir.

İçeriğin Devamı Aşağıda

Madam Cezanne'in Kırmızı Elbiseli Portresi, 1888-1890

Madam Cezanne'in Kırmızı Elbiseli Portresi, 1888-1890

Cezanne'ın sevgilisi ve sonraki eşi Hortense Fiquet'in portresi olan bu eser, romantikleştirilmemiş gerçekçi bir bakış açısı sunar.

Kağıt Oynayanlar, 1890-1892

Kağıt Oynayanlar, 1890-1892

Bu eser, Cezanne'ın ailesinin Güney Fransa'daki evinde kart oynayan erkekleri tasvir ettiği bir çalışmadır.

Ağaç Çalışmaları, 1904

Ağaç Çalışmaları, 1904

Bu eserde Cezanne, renk ve form arasında mükemmel bir denge kurmuş ve doğadan soyut bir görüntü oluşturmuştur.

Yıkanan Kadınlar, 1906

Yıkanan Kadınlar, 1906

Hayatının son yıllarında gerçekleştirdiği tablo, sanatının doruk noktası olarak kabul edilir.

Çalışmalarında modern resmin önünü açan, fovlar, kübistler ve soyut sanatçılar gibi modern resmin yeni kuşağını büyük ölçüde etkileyen Cezanne, 1906'da fırtına esnasında resim yaparken hastalandı ve zatürre nedeniyle hayatını kaybetti.

Çalışmalarında modern resmin önünü açan, fovlar, kübistler ve soyut sanatçılar gibi modern resmin yeni kuşağını büyük ölçüde etkileyen Cezanne, 1906'da fırtına esnasında resim yaparken hastalandı ve zatürre nedeniyle hayatını kaybetti.

Bu içerikler de ilginizi çekebilir.👇

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
1
1
0
0
0
0
0
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın