Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

Milyonlarca Facebook Kullanıcısını Hunharca Trolleyen 'O' Yazı Hakkında İç Acıtan Gerçekler

 > -
3 dakikada okuyabilirsiniz

Dostlar şayet aşağıdaki metni bir şekilde paylaştıysanız, baştan söyleyelim trollendiniz. Neden mi? Buyurun hep birlikte bakalım..

Kaynak: http://yalansavar.org/2012/11/26/faceboo...

1. Çoğu Facebook kullanıcısının, özel hayatlarının gizliliği ile ilgili endişeler taşıdığını biliyoruz.

2. Aşağıdaki metin de, bu olgunun bir tezahürü. Zira her gün onbinlerce insan tarafından paylaşılıyor.

3. Hem de dünyanın dört bir köşesinde...

4. Peki salt böyle bir metni profilinizde yayınlamak, sizi koruyabilir mi? Cevap gayet net bir şekilde, "hayır!"

5. Çünkü bu metin milyonlarca insanı trollemek dışında, başka bir amaca hizmet etmiyor. Nasıl mı? İsterseniz hep birlikte bakalım..

6. Öncelikle metinde geçen 'Berner konvansiyonu' ibaresi hatalı. Çünkü öyle bişey yok. Burada hatalı bir çeviri söz konusu. Çünkü doğrusu 'Bern' olmalıydı.

7. Peki nedir bu 'Bern' konvansiyonu?

Bern Konvansiyonu (tam adıyla Edebi ve Sanatsal Eserlerin Korunması için Bern Konvansiyonu), edebi ve sanatsal eserlerin telif haklarının uluslararası düzeyde korunması amacıyla 1886’da imzalanmıştır ve bu konvansiyona göre tescil edilse de edilmese eseriniz otomatikman telif hakkı kapsamına girer. Bu durumda böyle bir not koyulsa da koyulmasa da yayınladığınız ürününüz telif hakkı kapsamındadır.

8. Fakat ne yazık ki, bu açıklama sizi bağlamıyor. Çünkü Bern Konvansiyonuna göre hangi ülkenin vatandaşı iseniz eseriniz o ülkenin telif haklarına göre değerlendirilir.

9. Bu durumda da muhatabınız, 'Bern Konvansiyonu' değil, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri kanunudur.

Buyurun 5846 sayılı kanun da böyle bişey.

10. Metinde referans gösterilen 'UCC' ise, ABD’nin federal yapısı içerisinde, eyaletler arası ticari ve yasal düzenlemelerle ilgili bir yönetmeliktir.

İnanmayanlar buraya bakabilir!

11. Yani telif haklarıyla bir ilgisi yoktur. Olsa bile, hangi ülkenin vatandaşlarını bağlayacağı, aşikar değil mi?

12. UCC'nin hemen yanında yer alan 'Roma Yönetmeliği' kısmı ise tam bir garabet.

13. Zira orijinali 'Rome Statue' olan taahhütname insanlığa karşı işlenen suçlarla ilgili olup kapsamı daha çok uluslararası savaş, soykırım ve saldırı suçları ile ilgilidir.

14. Bu arada, Facebook'un 'halka açık bir şirket olması' vurgusu da, paylaştığınız içeriklerin de aynı şekilde halka açacağı anlamına gelmez.

15. Şayet gizliliğiniz bu kadar önemliyse, öncelikli olarak yapmanız gereken şey Facebook'un 'Hak ve Sorumluluklar Bildirimi'ni okumanızdır.

Buyurun: Hak ve Sorumluluklar Bildirimi

16. Kısacası, Facebook'ta kullanıcıların içerikleri, yani paylaştığı şeylerin sorumlulukları kendilerine aittir. Bu dün de böyleydi, bugün de böyle, radikal bir karar alınmadığı sürece yarın da böyle olacak.

www.hurriyet.com.tr

17. Eğer gerçekten bilgilerinizi korumak istiyorsanız bunu 'Gizlilik' ayarlarına girerek yapabilirsiniz. Bir şey paylaşırken ise sadece 'Arkadaşlar' ibaresini kullanabilirsiniz.

18. Sonuçta, kullanım koşullarını baştan kabul ettiğinizi düşünecek olursak, paylaştığınız bu metnin hiçbir anlamı yok. Bari artık boşuna trollenmeyin...

Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

FACEBOOK YORUMLARI

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
Gizli Kullanıcı

Hayır bir de buna benzer daha önceden de trollenme oldu.Nasıl ders alınmıyor?Yazıyı ilk gördüğümde bakalım kaç sazan atlayacak demiştim. :P sazan havuzu varmış bende.Maşallah :D

king-arthur

Ulan adam bacanağıyla yaptığı mangalın fotoğrafını paylaştığı Facebook hesabını korumaya almak için Bern Konvansiyonuymuş yok ihtarmış. Yürü git amcam yaa.

cesaret-hapi

çok da fifi

corpse-bride

sosyal deney gıbı bırsey bı yayalım bakalım kımler ne yapacak dıye yapılmıs facebooktakı cogu kısı suru mantıgı guduyor demek kı

enda

ya bu kadar önemli ise gizliliğiniz kullanmayın anacım :)

Başlıklar

Amerika Birleşik DevletleriFacebookSavaş
Görüş Bildir