Görüş Bildir
Haberler
Karadeniz'de gezilmesi ,yenmesi ve yapılması gereken 11 güzel şey ...

zafer demirel
24.08.2014 - 00:37 Son Güncelleme: 24.08.2014 - 11:57

Ufak bir Karadeniz turuna çıkacağız. Tabi gitmeniz görmeniz gereken yerler olduğunu düşünüyoruz..

Ölmeden önce mutlaka gidin ...

2. Boztepe, Ordu

Mutlaka gitmenizi tavsiye ediyorum...

Gidecekseniz eğer teleferik ile çıkın fiyatlar gayet uygun.

3. Uzungöl, Trabzon

Aslında asıl karadeniz daha  yeni başlıyor ... Göl  etrafını gezdikten sonra mutlaka yaklaşık 2-3 km yukarıdaki kafelere çıkın fotoğraftaki manzarayı oradan canlı yakalayın.

4. Sümela Manastırı

Sümela manastırı Trabzon'un Maçka ilçesinde bulunmaktadır ..

Manastır girişini yaptıktan sonra yaklaşık 1 km dik yamaç parkuru var göze alıyorsanız çıkın derim nefis doğanın içinde yürüyüş güzel olur .

'' Ben yürümem '' derseniz de araba ile manastıra paralel bir şekilde otoparklar mevcut. Arabaları bırakıp yan yürüyerek geçebilirsiniz.

Hamsiköy sütlacını unutmayın :)

5. Ayder Yaylası

Ayder aslında yayla özelliklerini yitirmiş, modern yaşam yeri haline gelmiştir... Tam yayla havası istiyorsanız Ayder'den yukarıda Kavrun gibi yaylalar var.. Oraları tavsiye ederim ..

Rafting fırtına deresinin olmazsa olmazıdır. Yaklaşık 5-6 tane rafting yapılabilecek yerler var. Fiyatlar başta pahalı gelebilir fakat pazarlık yapın derim :) Dereye girip yüzmeyi de unutmayın ... En son tavsiye ise rafting'i günün en sonuna saklayın her yeri gezdikten sonra en son rafting yapın zira dere suyu uyku getiriyor :)

7. Mençuna şelalesi

Artvin il sınırı ile sonlara geliyoruz...

İlçe merkezinden yaklaşık 15 km uzaklıkta ama değeceğine inanıyorum... Değeceğine inanıyorum derken asıl 15 km olan uzaklık değil yaklaşık 20 dakika boyunca çıkılan patika yol serüveni. Sürekli dik ve nemli ortam insanı çok sıkıyor. Tavsiye olarak da çıkarken yanınıza havlu alın bir de turu  tamamlayıp aşağıya indikten sonra buz gibi derenin zevkini çıkarın...

Giderken göreceğiniz yol üzerinde çifte köprüler vardır. Durup mutlaka fotoğraf çekin...

8. Kazım KOYUNCU

Karadeniz'in asi çocuğunun mezarı HOPA'da bulunmaktadır. Ziyaret etmenizi tavsiye ederiz...

9. Karagöl

Yine Artvin sınırları içerisinde... Doğa harikası bir yer.

10. Batum

Mükemmel şehir. Gürcistan'ın Antalya'sı diyebiliriz.

Türkiye'den geçiş çok kolay. Kimlik ile geçilebiliyor. Fakat ehliyet ile geçilmiyor, kimlik şart :)

Muhlama yemeden geri dönmeyin diyorum ...

Hopa'da kavurmalı pide, Ardanuç'da cağ kebabı, Çayeli'nde kuru fasulyeyi mutlaka tadın...

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
Pasif Kullanıcı

Avni Aker'i mutlaka ziyaret edin :) malum bu sene yıkılacak :) Başka bir değerdir bizim için Avni Aker Stadyumu ve çimleri :)

hakan a

Sayın modlar, yapılması gereken yer ne demek?