Evrimin İzlerini Vücudumuzda Taşıdığımızı Kendi Gözlerinizle Görebileceğiniz Atalarımızdan Kalma İlginç Özellikler

1.1bPAYLAŞIM

Düşünsenize, birisinin binlerce yıl önce sahip olduğu yaşama şeklini bugün vücutlarımızda okuyabiliyoruz!

Vücudunuzun adeta bir doğal tarih müzesi olduğunu hiç fark ettiniz mi?

Dikkatli bakarsanız vücudunuzda siz ihtiyaç duyuyorsunuz diye değil, atalarınız onlara ihtiyaç duydu diye bulunan birçok şeyle karşılaşacaksınız.

Bu özellikler eski fonksiyonlarını artık gerçekleştirmeseler de henüz tamamen kaybolmuş değiller.

Fakat doğal seçilim yoluyla evrimleşerek bugünlere nasıl geldiğimizi anlamamızda büyük bir rol oynuyorlar.

Örneğin kolunuzu düz bir yüzeye koyup baş parmağınızla serçe parmağınızı birleştirin. Elinizin ucunu da hafifçe havaya kaldırın.

Bileğinizin ortasında hafifçe yukarı kalkmış bir kısım görüyor musunuz? Eğer görüyorsanız bu kolunuzun o kısmındaki körelmiş kaslarınızın hala yerinde durduğu anlamına gelir.

Gördüğünüz tendon, palmaris longus kasına bağlanır ve günümüzde insanların %10 ila %15'inin bir ya da iki kolunda da yok olmuş durumdadır.

Bu kasın olmaması sizi daha güçsüz yapmaz. Tutuş gücünüzde hiç de değişiklik yoktur.

Hatta bu yüzden doktorların estetik ameliyatlarda kullanmak üzere çıkardığı ilk kaslardan da biri haline gelmiştir.

Palmaris longus memeli hayvanların çoğunda bulunabilir fakat en çok ön uzuvlarını kullanarak hareket edenlerde görülür.

Örneğin lemur ve maymunlarda daha uzunken şempanze, goril ve ağaçlarda zıplayıp durmayan diğer maymunlarda daha kısadır.

Üstelik vücudumuzda kalan tek eski kas da bu değil.

Dış kulağımıza bağlı üç adet böyle kas bulunur.

Bu kaslar çok hareket etmemize olanak sağlamasa da eskiden geceleyin hareket eden hayvanlara oldukça yararları dokunduğu bir gerçek.

Bu kasların benzer hareketlerini kedi ve köpek kulaklarında görmüş olabilirsiniz. Günümüzde bu kasların geriye kalan hareketlerini elektrotlarla incelemek mümkün. Kaslarımız hala sesin geldiği yöne doğru hareket etmeye çabalıyorlar.

Vücudumuzda kalıntı olarak bulunan başka bir şey ise tüylerimizin diken diken oluşu aslında.

Üşüdüğümüzde kıllara bağlı olan minik kaslar kılları çekerek dikleştirir ve deri üzerinde ufak kabarcıklar oluşur. Tüylü memeli akrabalarımız bunu sıcak kalmak için kullanırlar.

Kışın tüylerini kabartmış kuşları eminiz görmüşsünüzdür.

Üşüdüğümüzde vücudumuz adrenalin salgılar . Bu yüzden karşı koyma mekanizması, tehdit algıladığı zamankiyle aynı hareket eder.

Örneğin kediler tehdit algıladıklarında kendilerini daha büyük göstermek için tüylerini kabartırlar.

Bazı duygusal anların tüylerimizi diken diken etmesinin nedeni de bu olabilir.

Tüm bunlardan başka bir de kuyruklarımız var!

Omurgamızın sonunda kaynaşmış omurlar bulunur. Bazı insanlarda 3 bazı insanlarda 5 tane olan bu omurlar, kuyruksokumu dediğimiz bölgeyi oluştururlar. Günümüzde bu bölge bazı pelvik kaslar için destek işlevi görse de aslında bu omurlar atalarımızın kuyruklarından geriye kalanlardır.

Aslında hepimiz bir noktada kuyruk sahibi olmuşuzdur.

Anne karnında yaklaşık 4 haftalıkken insan embriyosu da diğer omurgalılara oldukça benzer. Bu embriyonun 10-12 gelişmekte olan omuru bulunan kuyruğu da vardır. Çoğu hayvanda bu kuyruk büyümeye devam ederken insanlar ve diğer maymunlarda birkaç hafta sonra kuyruktaki hücreler yok olur.

Çok nadir olsa da bu kuyruğun büyümeye devam ettiği ve kuyruğu bulunan bebeklerin dünyaya geldiği de olur.

Atalarımızdan bize kalan başka bir şey ise palmar kavrama refleksidir.

Bebeklerde yaklaşık 6 aya kadar gözlemlenen bu refleks, hem elde hem ayaklarda görülür. Bebekler tutundukları yerde bir süreliğine kendi vücut ağırlıklarını sadece elleriyle kaldırabilirler.

Tıpkı akrabalarımız olan maymunların ağaçlarda yaptığı gibi.

Bu içerikler de ilginizi çekebilir!

Bilim Meraklılarını Hayretler İçinde Bırakacak Muhtemelen Daha Önce Hiç Görmediğiniz 15 Görsel - onedio.com
Bilim Meraklılarını Hayretler İçinde Bırakacak Muhtemelen Daha Önce Hiç Görmediğiniz 15 Görsel - onedio.com
Acayip Bilgiler Kuşağı: Bomboş Geçen Günlerinizi Bilgi Seline Maruz Bırakacak 15 İlginç Gerçek - onedio.com
Acayip Bilgiler Kuşağı: Bomboş Geçen Günlerinizi Bilgi Seline Maruz Bırakacak 15 İlginç Gerçek - onedio.com
Tüm Teknolojiyi Yerle Bir Edecek Güce Sahip Güneş Patlamaları Dünyamıza Ulaşsa Ne Olurdu? - onedio.com
Tüm Teknolojiyi Yerle Bir Edecek Güce Sahip Güneş Patlamaları Dünyamıza Ulaşsa Ne Olurdu? - onedio.com

Bu Haber ile İlgili Linkler

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
papichulopapichulo

Hamdolsun atalarim maymun degil.

rrr

evet sadece maymunla ortak ataya sahibiz, tabii eğer insan değilsen orası başka!

papichulopapichulo

Inanmiyorum su agaca tirman bakalim sana muz veriyim

suspicious

lan bi de evrim yok diyosunuz, bak yediğini paylaşma noktasına gelmiş bu.

papichulopapichulo

Sen muz yemiyorsun galiba

kemal43

ben size gercek bilgiyi aktarayım dünyadan 3 milyar ışık yolu uzakta devasa bir bilgisayar var orda 3d maxde veya mayada sponsorluğu ile bizi modellemişler 3d yazıcıylada biizi basmışlar salmışlar dünyaya her 100 yılda bir bizi yeniden modelliyorlar üretiyolar dediklerine göre 500 sene sonra kanatsız uçan insanlar yapıcaklarmış inanamıyosanız gidip bakın bilgisayar hala orda duruyo

kemal-demir14

İçerikte anafikir olarak insan mekanizmasının insanın ihtiyacına göre oluştuğu yazıyor. İnsanın boğazında "Yutak" diye bir mekanizma var, insanın nefes almasında önemli olduğu kadar, alınan gıdaların soluk borusuna değil, yemek borusuna gitmesini sağlar. Peki bu hangi ihtiyaca göre evrimleşmiş ve bu ne kadar sürede olmuş. Darvin'in evrim sürecinin çok çok uzun yıllar aldığı tezini temel alırsak, şu an insan diye canlı kalmaz, herkes çoktan ölüp giderdi. Kalbin kanı vücudun her tarafına farklı oranlarla gerektiği kadar iletmesi mesela, bu da bir örnek ve daha bir sürüsü var, bunları evrimle, tesadüfle falan açıklamak mümkün değil. İnsan bizzat Allah'ın tasarımıdır.

pastafaryan2

Ya bilmediğiniz konular hakkında yorum yapmayın salak salak. Sadece kendini küçük düşürüyorsun.

selot

sağdan soldan duyduklarını birbirine karıştırmışsın bide sonun Allaha bağlamışşın. lütfen git biraz belgesel fln izle. yada kardiyologa fln git anlatsın sana kalbi damarını fln. hemde hastaneye gitmişken bide nörologa uğrar beynine baktırsın gerçekten varmı yokmu die.

western53

pastafaryan1 sen biliyorsan açıklarmısın nasıl mümkün? Eğer bilmiyorsan bu yorumun salakça olduğu kanısına nereden vardın?

pastafaryan2

Öncelikle sana bununla ilgili makale attım özelden ingilizcen yeterse, ve yazılanları anlayacak kadar akademik dile sahipsen nasıl evrimleştiğini anlarsın.

pastafaryan2

Bu durum (farinksin evrimi) bilinmiyor olsaydı dahi bu arkadaşın yazdıkları saçmalık. Çünkü bu durumun bilinmemesi evrimi çökertmez. Sadece bu kadar spesifik bir organın nasıl evrimleştiğini bilmediğimiz anlamına gelir. Ayrıca evrime alternatif olarak sunduğu görüşün (Allah) hiçbir bilimsel dayanağı yok. Neden bilimsel olamaz peki ? Çünkü bilimsel olabilmesi için öncelikle bu görüşün sınanabilmesi gerekir. Ya varlığını ya da yokluğunu kanıtlayabilmen gerekir ki Tanrı görüşü için ikisini de yapamazsın.

pastafaryan2

Bir şeylerin açıklanamaz olması onu hayaletlerin yada cinlerin yada uzaylıların yada allahın yaptığı anlamına da gelmez. Yani açıklanamaz her olay için Allah görüşünü öne sürmek ile uzaylıları, görünmeyen bir uçan spagetti canavarını, enerji ve kuantum saçmalıklarını vs. ileri sürmek eşit derecede saçmadır.

pastafaryan2

Üçüncüsü bu kadar karmaşık sistemlerin oluşmasından sorumlu olan Allah hakkında söylenen şeyler (zaman üstü olması, süper üst bir zekaya sahip olması vs) onu da bu evren ve üzerinde yaşayan canlılar kadar, hatta daha da fazla kompleks yapar. Sen ve bu arkadaş bu kadar karmaşık bir varlığın hiç yoktan var olabileceğine inanıyorsunuz ama bir canlının milyonlarca yılda geçirdiği (çevresel, eşeysel, genetik vs bir sürü faktör sayesinde) ufak tefek değişiklikler ile şuanki karmaşık yapısının oluştuğuna bir türlü inanamıyorsunuz. Bence sizin yapmanız gereken ilk şey bilimi sorgulamaktansa, kendi inançlarınız sorgulamaya başlamak olmalı.

kemal-demir14

@pastafaryan. Bugün milyarlarca satır kod yazıp insan takliti bir robotu güç bela yürütüp, takla attırdığımızda bu işi "yapanları" takdir ederken insan gibi bir kompleks canlının arkasında hiçbir iradenin olmadığına, onun tesadüflere bağlı olduğuna inanabiliyorsun. Neye inanıyorsan inan şunu kabul etmen gerekir pastafaryan, tesadüflere bağlı herşey olasılıklara bağlıdır, o zaman senin düşüncene göre insan gibi karmaşık bir canlının meydana gelmesi belki kat be kat trilyonlarda bir olması gerekli, peki o halde madem böyle bir süreç var ortada, her yerde sürekli bu ihtimalin başarısız sonuçlarını görmemiz gerekirdi ki zaten başarısızlık insan gibi bir canlıda olsa, insan doğup büyüyüp yaşamını sürdüremezdi, eğer süreç hep başarılı olduysa, o halde bir ihtimalden bahsetmek mantıksız olur, o halde bu sürecinin arkasındaki iradeyi sorgulaman lazım. Senin evrimin bu kadar mükemmel işlediği düşünmen bile seni bir şekilde bizzat Allah’a götürmeliydi bence.

kemal-demir14

Benim aradığım bütün cevaplar Kuran’da var, başka hiç birşey bana bunların açıklamasını (Kuran’ı aşacak şekilde) yapamıyor, sen deney istiyorum diyorsun, Kuran da öyle yap diyor sana zaten! al işte Yunus 101 : "Bir bakın da görün, göklerde ve yerde neler var?" Fakat iman etmeyecek topluma ne o kanıtların ne de uyarıların yararı olabilir". Göğe ve yere bakınca her şeyin bir matematik kural ve düzleme oturduğunu göreceksin, dişine gidecek kalsiyum miktarı gözüne gidecek olsa kör oluyorsun pastafaryan, bunu bana evrimle açıklayamazsın. Ayetin dediğin gibi zaten kalbin kapalıysa, mantığın da kabul etmeyecek, bunları ya tesadüfe ya da “mükemmel olasılıklı evrim”e bağlayacaksın. Valla ne yaparsan kendin için yaparsın bu dünyada, sen bilirsin dostum.

pastafaryan2

Ben bir şeye inanmıyorum. Sadece işin nasıl boyutuna bakıyorum ve işin nasıl boyutuna girdiğimizde tanrını olmadığını görüyoruz. Hepsi bu. Senin kafana yatmıyor olmasının sebebi oldukça fazla eksik bilgiye sahip olman ve bu konuda yapabileceğim bir şey yok. Her şey olasılıklara bağlı evet. Bu kadar uçsuz bucaksız bir evrende herhangi bir canlı oluşmaması olasılıksız olurdu zaten. Ayrıca bir canlının oluşması sandığın kadar zor değil. Abiyogenez sürecini araştırırsan teorik olarak su ve bir canlının yaşayabileceği düzeyse ısı yeterli olacaktır. (Tabi, kükürt, karbon, demir vs de gerekli ama bunlar çoğu gezegende var zaten.) Başarısız süreçler olmadı mı sanıyorsun. Bir kere pek çok kitlesel yok oluş gerçekleşti. Sadece oksijenli canlılar yüzünden bile yaşayan pek çok canlı türü yok oldu. Bak işte bilmiyorsun, ama hala bilmediğin konularda ahkam kesiyorsun. Sonra biz sizi küçümseyince ateistler bizi küçümsedi diye dolaşıyorsunuz.

pastafaryan2

Evrim mükemmel işlemez. Nerede mükemmel bir düzen var. Sürekli hatalar meydana geliyor bu hatalar sonucunda canlılar ölüyor soyunu devam ettiremiyor sadece hatasıza yakın olanlar yaşayabiliyor ve türünü devam ettirebiliyor o yüzden biz de bu hataya sahip olanları çoğunlukla görmüyoruz bu mu mükemmel düzen.

pastafaryan2

Evet Kuarn mükkemel açıklıyor. Mesela Peygamberi ziayeret edeceğim zaman kapısın çalacağımı, Muhammedin kimlerle yatabileceğini falan çok güzel açıklıyor haklısın. O kadar üst bir varlık tarafından yazılmış ki kendi yarattığı şeyleri falan lanetliyor valla çok güzel kitap bence de :D. Kuran günümüzde yazılsaydı kitap diye basmazlardı bile sen ne konuşuyorsun. Ancak bu Sadece Şeyma'yı okuyan güruh tarafından okunurdu.

kemal-demir14

Epeyce yazmışsın ama keşke sana verdiğim örnekleri o muhteşem evrim teorisi içinde açıklayabilseydin, daha inandırıcı olabilirdin :) Evet canlı oluşması için belli koşullar şart, sperm ve yumurta gibi değil mi pastaforian, ama şimdi sen dersin ki iki karşı cins “karşılıklı olarak” yeni bir canlı oluşturacak şekilde hem fiziksel hem ruhsal olarak birbirlerini tamamlayacak şekilde, spermiyle, yumurtasıyla, tüm donanımlarıyla o mükemmel olasılıkla evrimleşivermiş, vay canına yahu, neymiş bu evrim :) Sana örnek verdiğim, insan gibi düşünen, hisseden her noktasıyla bir makine gibi bağlı ve sistemsel işleyen karmakarışık bir organizmanın varoluş sürecini, bir bakteriyle karşılaştırman dehşet verici ki bakterinin oluşumu bile kurala bağlı.

kemal-demir14

Su dediğin şey iki hidrojen ve bir oksijen atomundan oluşuyor, üç hidrojen değil, iki oksijen değil, işte bu bir kural, tesadüf değil. Bir bina yaparken “önce” belirlenmiş formüller ve ölçülerle bir proje oluşturulur sonra bina yapılır, bu rakamlar tesadüfi bir araya gelmez :) önceden belirlenmiş bu kurallar olmazsa, ya da hatalı olursa bina da olmaz, olan da çöker yok olur, insanın tasarımında belirlenmiş bir kural olmasaydı ya da hatalı, tesadüfi bir şey olsaydı, kıyamete kadar yaşayacak insan ırkı olmazdı. Özetle kurallar ve ölçüler tesadüfi değildir, bir akıl tarafından önceden oluşturulur, sen kendiliğinden oluşan bir tasarım gördün mü, şu an giydiğin elbise bile tasarım ürünü tesadüfi değil. Yani durumun son derece vahim benden söylemesi :)

kemal-demir14

Kuran’ın yazdığın ayetleri de muhataplarına hitaben yazılmış, sen sana hitap edenle ilgilen ya da başını kuma gömmeye devam edip fosilden medet ummaya devam et, dediğim gibi sen bilirsin. Kuran’ın dediği gibi her nefis ölümü tadacak ve tadıyor da zaten, o zaman anlarsın ;)

pastafaryan2

Hala ruh diyor. Ruhun varlığını kanıtlasana bana, cinlerin, Allah ın. Ondan sonra gel tartışırız. Ama olmayan şeyler üzerinden böyle boş konuşmalar yapmakla uğraşamam. İnsan olmasaydı başka bir şey olurdu ne fark eder. Farklı fizik kuralları olsaydı farklı canlılar olurduk. Belki de hiç olmazdık ve Allah var mı yok mu tartışmazdık burada. Size göre her şey mucize. Senin olman da imkansız o zaman milyonlarca sperm içerisinden kalkıp seni oluşumuna katkı sağlayan sperm döllemiş yumurtayı. Ama aslında mucizevi bir yanı yok. O anlamı sen yüklüyorsun. İnsan sanki çok mükemmel bir canlıymış gibi konuşuyorsun boş boş. Şuan günümüzde yaşayan insanlardan daha yüksek ıq testi çıkaran maymunlar var (ki sen de onlardan biri olabilirsin) neresi mükemmel bu insanın. ben kafamı bilime gömmeye devam edeceğim. Sen de pedofili peygamber ile pezevenk bir Allaha ve onlar etrafında geçen aptal aptal mitolojilere inanmaya devam et.

kemal-demir14

Sana yazdığım tüm örnekler tıp kitaplarında var, yani tümü bilimsel ve kanıtlanmış, muhtemelen o zekası yüksek çıkan maymunu seninle kıyaslamışlardır o yüzden senin anlayamaman normal. Sen Allah'ın olmadığını kanıtla, madem ki bilim herşeyi açıklayabiliyor, ulan senin bilim dediğin daha gribe çare bulamadı, yüz binlerce yıldır insanlar gripten ölüyor, ne saçmalıyorsun “salak salak” bilim herşeyin cevabıymış gibi , bilim dediğin şey yaşamak için gerekli araçtır sadece. Ruh konusunda da sana tavsiyem hiç bekleme git kendini çok yüksek bir yerden at, ruh var mı yok mu anlarsın :D

kemal-demir14

Bu yazı serisini takip eden arkadaşlar varsa işte bir kez daha gördünüz köşeye sıkışınca hakaret eden klasik beyinsiz ateist profilini. Hemen hemen hepsi aynı bunların, maymundan az hallice gelişmiş kaldıkları için onlardan geldiklerini düşünmeleri de normal, konuya hakim birini görünce de hemen küfrederler, eğer din ve ateizm konusunda kararsız kalırsanız, hemen bu beyinsiz gelsin aklınıza, tipik bir örnek, sakın onlar gibi olmayın. Siz bu karakter ve beyin özürlü denyonun dediği gibi önemsiz değilsiniz, kainattaki en önemli canlısınız, her bir can Allah’ın mucizesidir ve çok önemlidir, siz de öylesiniz. Yemin ediyorum sırf o kadar hakarete rağmen bu onedio saçmalığına bulaşmamın tek nedeni bunu algısı açık insanlara göstermek. Bu beyin özürlü gerzek gibi olmayıp, dini değerleri aşağılamadan kalbinizi temiz tuttuğunuz sürece Allah’ın izniyle bir şekilde doğruyu bulacaksınız, inanın bana.

pastafaryan2

Hakaret etmiyorum. Peygamberiniz pedofili 50 yaşında 9 yaşındaki kızla evleniyor. Allah desen cennette göğüsleri yeni tomurcuklanmış kızlar vaat ediyor. Ben bunları dile getirince neden hakaret etmiş sayılayım ki? Bilim hiçbir şeye çare bulmuyor o zaman niye bilgisayar kullanıyorsun, niye grip olduğunda ilaç alıyorsun amk ikiyüzlüsü. Hastalanınca da dua oku o zaman senin gibi aptallardan da kurtuluruz. Maymun kadar beyni yok kendini bir bok zannediyor. Algısı açıkmış mış. Senin gibilerin algısı yüzünden bu kadar boktan durumdayız. Senin gibilerin çoğunlukta olduğu yerleri de biliyoruz benim gibilerin çoğunlukta olduğu yerleri de. Burada ancak boş boş konuşursun ne olduğun ortada zaten. Tıp kitabında allahın mucizesi yazıyormuş. Okuduğum tıp kitapları içerisinde nasıl oldu da göremedim ben bunu :D. Küfür etmeyeyim diyorum ama senin kadar salak insanlara küfür etmeden de olmuyor gerçekten.

paladin61

şimdi o kadar attın tuttun bilimsellikten dem vurdun. bana Peygamberimizin 9 yaşında ki kızla evlendiğine dair bir kanıt sunabilir misin? yazılar var diyeceksin aynı tarihe yazılmış başka yazılarda 21 yaşında olduğundan başka yazılarda 17 olduğundan bahsedilir. Senin ithamın bunlardan birine inanmaktır. yani işine gelene inanmak... kaynağın doğruluğuna yada kaynakta bahsedilene değil okuduğuna iman ediyorsun. gözünle gördüğüne yada test edip deneyebildiğine... bilim her şeye her derde deva ama Yunusunda dediği gibi ilim ilim ilmektir ilim kendin bilmektir. sen kendin bilmezsen ya bu nice okumaktır. şayet sen kendi varlığını bilmiyorsan okumanın sana faydası yada insanlığa faydası ne... Atom enerjisi verdiği faydadan fazla can almadı mı? sana oku gez düşün araştır beni bu beni sev diyen bir kitapta eksiklik yada bilimsellikten uzaklık arıyorsun. şayet tam dogma olsaydı sadece buna uy bunu oku ona göre davran derdi. oku araştır demezdi.

paladin61

gelelim inandığın bilime... bilimsel olarak bana Allah'ın olmadığını hiç var olamayacağını ve tüm evrenin hiçlikten (hiç yoktan) bir enerjiye dönüşüp sıkışıp patlayıp toz haline geldiğini ve katılaşarak gezegenleri yıldızları güneş sistemlerini galaksileri oluşturup sürekli olarak genişlemesini (bunlar gözlemleyebildiğin ki bilim henüz ortada hiç bir atom zerresi dahi bulunmadan hiçlikten bir madde oluşturup kanıtlayabilmiş değil. ve bütün bu sürecin sonunda yaşama elverişli bir ortamın oluşarak yaşamın tesadüfen başlayıp birden evrilmeye karar verip kompleks yapılar oluşturmaya bunların birbirleri olan mücadeleri ve tıpkı var olmaya karar verdikleri gibi varlıklarını sürdürme uğruna evrimleştiklerini İSPATLADIĞIN GÜN SANA İNANABİLİRİM...

paladin61

bilimi severim ancak BİLİM VE İNANÇ ayrılmaz bir ikilidir. ayrıldığı takdirde senin gibiler ortaya çıkar... etik gözetmeden saldırırlar... kulun Yaradıcısına olan isyanında bayraktarlık yapıyorsunuz... ve kılıfınız bilim. kitap okumaya düşkün olamayan insanları safsatalarınızla kandırıp Ateizmi dünya üzerinde yaymaya başlıyorsunuz. Aşk neden var dediğimde feromen diyeceksin üzüntü dediğimde hormonlar diyeceksin... :D sevgi ya yüreğinde hissettiklerin? onlarda mı hormonlar... Ruh için ispat arıyorsun... öldüğünde keşke toprak olsaydım diyeceksin ama olamayacaksın böyle devam edersen...

pastafaryan2

Ya ben bunları onlarca kez tartıştım. Aişe'nin oyuncak bebekle oynadığı, arkadaşlarıyla salıncakta sallandığı, bir şeyler izlemek için Muhammed'in omuzlarının üstüne çıktığı vs bunların hepsi hadislerde yazıyor. Üstelik Buhari en güvenilir kaynaklardan biri olarak kabul edilir ve Buhari'de yazıyor 6 yaşında nişanlanıp 9 yaşında evlendiği. Bunun aksini savunmak artık gerçeği ret etmektir kimse kusura bakmasın.

pastafaryan2

Oku araştır demez kuran. Hatta sorgulama diyen ayetler var neyin kafasını yaşıyorsunuz. "İnananlar, açıklandığı vakit hoşunuza gitmeyecek şeyler hakkında sorular sormayın. Kuran’ın ışığında sorarsanız size açık olurlar. ALLAH özellikle onlardan söz etmedi. ALLAH Bağışlayandır, Halimdir." Şimdi bunlara da kılıf uydurursunuz. Orada öyle demek istemedi bilmemle diye. Ama bununla da ilgili ayet var biz Kuran'ı apaçık indirdik diye.

pastafaryan2

Bilim iyi yada kötü değildir. Bilim sadece var olan olgulardır. Sen bu açıklamaları istersen Dünya'yı daha iyi hale getirmek için kullanırsın istersen daha kötü hale getirmek için kullanırsın. Yukarıda saydıklarının bir kısmının sonucunu bulmaya çok yaklaştılar. Abiyogenez ile ilgili bir sürü deney yapılıyor şu anda bile. Evrim zaten artık tartışmaya açık bir konu değil bilim dünyasında. Evrenin nasıl başladığı ancak matematiksel olarak yorumlanabilir şu anki bilgi birikimimizle. Bunun için süper bilgisayarlarda simülasyonlar yapıyorlar ve evrenin nasıl başladığını bu şekilde bulmaya çalışıyorlar. Bir sürü farklı görüş var bununla ilgili ama hiçbiri tam anlamıyla kanıtlanmış değil.

paladin61

hı hı başka kaynaklarda da hicretten sonra evlendiği hicrette şu yaştaydı bu yaştaydı yazıyor... kısacası bir çok kaynakta farklı ifadeler bulunan ve hakkında ne bir bilgi bulunmayan kısacası ispat edebileceğin kesin kanıtın olmadığı bir hususta bilimsellikten uzak bir şekilde birini itham ediyorsun iş evrime gelince ben bilimselim diyorsun... hadi oradan....

pastafaryan2

İspatlandığı gün inanmazsın. O zaman bilirsin zaten. Ama öyle bir şey olsa bile evrim gibi bu gerçeği de ret edecektir insanlar ve bir Tanrı'ya inanmaya devam edeceklerdir. Ayrıca ben evrenin nasıl başladığını bildiğimi iddia etmiyorum. Sizin aksinize ben bilmediğimi söylüyorum. Bilmiyorum, emin değilim. Bu yüzden tutup hiçbir hipotezi fanatikçe savunmam. Hepsine şüpheyle yaklaşırım. Tanrı (şimdilik) bir hipotez bile değil sadece bunu söylüyorum.

paladin61

''Kuşkusuz, göklerin ve yerin yaratılışında, gece ve gündüzün değişmesinde, insanlara fayda veren yüklerle denizde seyreden gemilerde, Allah’ın gökten indirerek onunla ölü haldeki toprağa can verdiği ve orada her çeşit canlının yetişmesini sağladığı yağmurda, rüzgârları ve gökle yer arasında emre hazır bekleyen bulutları evirip çevirip yönlendirmesinde aklını işleten bir topluluk için elbette nice deliller vardır.'' evet akıl işletmek akıl yürütmek araştırmak olmuyor... sorgulamak olmuyor... sana doğadan misal verip bak gör başka bir gözle ve bul demiyor... bir çok ayetinde yazan bu gerçekleri örtemezsin...

paladin61

sorgulanamaz oluşu Hak olmaktan gelir. Sana sorgulamadan itaat et demiş olsaydı neden insan olarak özgür bir irade versin? hiç düşündün mü_?

paladin61

peygamberin Hz. Aişe ile evlendiği yaşı buhariden kaynak gösteriyorsun... ve Allah'ı inkar ediyorsun. E buhari Allah var diyor... bu ne yaman çelişki kardeş?

paladin61

içinde bulunduğun çıkmazları çelişkileri belirsizlikleri saymakla bitmez bu yüzden dine iftira atacağına oturup bilminle uğraş... olur mu?

pastafaryan2

Bilim ve inanç iki zıt şeydir. Bilim adı üstünde bilmekten gelir. Sen ancak bilmediğin bir şeye inanabilirsin. Duyguların evrimsel pek çok avantajı vardır. Örneğin aşkın evrimsel avantajlarını say say bitiremem. Ruh için bırak ispatı bir gerekçe bile yok. Senin hafızan, duyguların, kişiliğin vs bunların hepsi beyinde kimyasal faaliyetler ile aktifleşiyor ve bu bilinen bir gerçek. Senin kişiliğini, duygularını her şeyini beyin oluşturuyorsa ruh dediğin şey ne onu tanımlasana bir bana. Mesela başına ağır bir darbe aldığında ruhun zedelendiği için mi hafızan zarar görüyor, yada genetik kusurlar sonucu ruhu yanlış yaratıldığı için mi kişilik bozuklukları yaşıyor insanlar ?

paladin61

kılıf uydurmaya gerek yok. kuranın ışığında sormak nedir? düşündün mü? düşünen toplumlar için bir çok fayda vardır demek nedir? düşünüyormusun düşünmüyor musun? ayet veriyorsun verdiğin ayet seni yalanlıyor. verdiğin ayetin özü zaten seni düşünmeye sevk ediyor.... inanmamaya inanmış olabilirsin anlarım ancak dinime dil uzatıyorsan orada bi duracaksın... senin inancın sana benimki bana... ANLADIN?

paladin61

^^Anlayabilesiniz diye biz onu Arapça bir Kur’an olarak indirdik.^^ peki neyi anlayacaksın? bi anltsana... yine kendini yalanlıyorsun... bunlar kulp takmak değil. verdiğin bütün ayet örnekleri anlamak aramak araştırmak ve düşünmeye sevk etmek için inmiş ayetler. :D ön yargılarınla değil anlamak için oku...

paladin61

e yunus da söylemiş madem ilim ilim ilmetir ilim kendin bilmektir. sen kendin bilmezsen ya bu nice okumaktır.... insan nedir? sadece bir organizma mı? düşünebilen, duyguları olan, varlığını sorgulayabilen ama var olmak için elinden geleni yapan... konu felsefeye kaydı... :D kimyasal faliyetler ile aktifleşiyor beynin emrediyor... bedenine... kalbini durdurabilir misin? var olma iç güdüne mi aykırı yoksa... al sana bir tezat daha... şayet duygular sadece alelade bir kimyasal reaksiyon sonucu oluşsaydı hiç bir şekilde kontrol edemezdin... ama kontrol edebiliyorsun... Ahlak ve etik ilkelere kendini şartlayabiliyorsun. inanmayı tercih edebiliyor araştırmaya kendini adayabiliyorsun. yani kendi kendine karar verebilen oto bir mekanizma sahibisin... ve bütün bunların kontrol merkezi beynim diyorsun. kısmen...

pastafaryan2

Senin ve bir çok din insanının yaptığı şey işine gelen hadisleri alıp işine gelmeyenleri almamak. Buhari sahih hadis diyorsunuz oradan alıyorum ama o yalan diyorsunuz sonra. Beni çürütme şeklinde buhari de allah var yazıyor bu mu yani :D. Komiksiniz gerçekten. Sorgulanamaz oluşu hak olmaktan gelir demişsin. Onun hak olduğunu nereden bileceğiz mesela. Bildiğin, beni ve benim söylediklerimi sorgulamayın demiş işte buradan farklı bir şey anlamak kılıf uydurmaktan başka bir şey değil.

paladin61

Ruh için bir gerekçeye ihtiyacın yok... Rüya araştırmalarını bir okuman yeterli.. sana gereken ispatı sağlayacaktır. zira aşk dediğin olgu beyinde değil çekimde başlar... kalıtsal bir çok etken tercihte etkili olabilir ama kararı beynin değil kalbin verir... kayba üzülmek beynin koruma refleksi değildir misal... üzüntü bedene eziyet verir... bedene zararı olabilecek bir olguya beynin izin vermesi... :D

paladin61

sanırım buda yanlış evrimin sonucu olsa gerek... EVET YER YÜZÜNDE BİR EVRİM MEVCUTTUR ANCAK BU TÜRLERİN TÜRLERE EVRİMLEŞMESİ DEĞİL BİLGİNİN EVRİMİ VE AKTARIMIDIR. HİÇ BİR BİLGİ BEDENSEL DEĞİŞİMLERE YOL AÇMAZ. zira günümü teknolojik koşullarında bir çok işlevi yerine getirecek araç ve gereçler var ancak senin kesici dişlerinde bir evrim söz konusu bile değil. hemde milyonlarca yıldır.

pastafaryan2

Benim dediğim ayet şuydu : İşte böylece biz onu apaçık âyetler olarak indirdik. Kuşkusuz Allah dilediğini doğru yola iletir. Yani yoruma açık değil demek istiyor. Okunduğu gibi anlaşılması gerekir diyor. Ama sen sürekli orada öyle demek istemedi böyle diyorsun. Yaptığın şey kuranla çelişiyor. Bunu söylemeye çalıştım ama onu da yanlış anlamış ve çeliştiğimi söylemişsin :(

paladin61

bilimsel açıdan bir çok zıtlık barındıran bir teze inanç misali sarılmana anlam veremem. Allah varlığı kul kalbinde inanmayanlar için bile bir gerçektir. şayet öyle olmasa ölümden varlığının sona ermesinden insan neden korksun. yok olup gideceksin. yok olup gidecek bir organizma neden geleceği için endişe sahibi olsun? neden çalışsın biriktirsin? neden arzularının peşinden koşsun. yine mi kimya :D hırs kıskançlık haset nefret bütün bunlar kimyasal reaksiyonların sonucu... :D kıskanarak kendini kimden koruyacaksın? türün devamı için erkek bireylerin kavga ettiği her organizmada görülür ancak dişilerin kavganın sonucunu beklemesi güçlü olanı seçme ve onunla çiftleşme güdüsünden gelir. o halde insan olan dişi neden kıskanır?

pastafaryan2

Kuran'ın hiçbir kısmında okuyun araştırın demez yine söylüyorum. Zaten araştıran bir insanın inanması mümkün değil çünkü bir çok bilimsel yanlış da var. Ama big bang kuranda yazıyordu değil mi :D

paladin61

bu soruları o kadar çok uzatabilirim ki... sonunu bulamazsın. bu yüzden kısa kesiyorum dinime saldırmayıp iftira atmadığın sürece neye inandığın beni alakadar etmez... senin inancın sana benimki bana....

pastafaryan2

Ben biyoloji okuyorum evrimin ne olduğunu senden öğrenecek değilim.

paladin61

yanlışın var onu siz yapıyorsunuz... ben hadise ve kur_an a bakar ehli sünnet çizgisinde ise kabul eder uyamaya çalışırım... o bahsettiklerin bana çok uzak...

pastafaryan2

Rüya bilinç altının dışa vurumuyla ilgili. Hatta artık kabus terapileri üzerinde çalışıyorlar rüyaları yönlendirmeye çalışıyorlar. Başarılı da oldurlar. Yakında böyle bir sektör bile görebiliriz. Yaptıkları şey basit aslında sadece uyku esnasında bir dizi komut veriyorlar.

paladin61

e sen o halde iki ayet arasında da çelişki var diyorsun... bir taraftan anlayabilesiniz diye apaçık ve arapça bir kuran olarak indirdik diyecek diğer tarftan sorgulama diyecek diğer taraftan sürekli olarak 90 küsür yerde aklınızı kullanmıyormusnuz diye sana soracak... öğütler verecek... ve sorgulama diyecek :D bak tekrar yazıyorum o halde seçim hakkın neden var?

paladin61

bilimsel olan yanlışalara bir kaç örnek verebilir misin?

pastafaryan2

Evet aklınızı kullanmıyor musunuz dediği kısımlar sadece inançla ilgili. Aklınızı kullanıp medenileşin demiyor.

vito-corleone

Bunlar hep amarigan oyunu krdşlerim , sizin atalarınız maymun olabilir ama bizim atalarımız Osmanlıdır.

kuntay-sonmez

Evrime inanmayani Allah çarpar 😂

Görüş Bildir