Savaş Önemli Yazio: Netflix Oyun Sektöründe Başarılı Olur mu?
Pandemi döneminde trafiğini katlayan Netflix kazandığını iş alanını genişletmeye harcamaya devam ediyor. Son dönemde yerli prodüksiyonlara büyük bütçeler ayırarak tüm dünyada kendi filmlerini ve TV şovlarını üreten Netflix geçtiğimiz hafta oyun dünyasına girdiğini duyurdu.
Platform şimdi Netflix Games isimli yeni oyun kütüphanesi ile fiziksel oyunlardan akıl oyunlarına ve hatta Squid Games yani kalamar oyunlarına kadar çok çeşitli oyun içerikleriyle üyelerinin hayatına yeni bir eğlence katmaya hazırlanıyor. Aslında Netflix bunun sinyallerini 2018’de yayınladığı interaktif içerik Bandersnatch ile vermişti. 'Kendi Maceranı Kendin Seç' olarak geçen ve sonunun izleyicinin tercihleriyle belirlendiği bir anlatıya sahip olması nedeniyle Bandersnatch özellikle yeni neslin fazlasıyla ilgisini çekmişti.
Netflix’in oyun arşivinde şu an için şu beş oyun var: Stranger Things: 1984 (BonusXP), Stranger Things 3: The Game (BonusXP), Shooting Hoops (Frosty Pop), Card Blast (Amuzo & Rogue Games), ve Teeter Up (Frosty Pop).
Netlflix resmi sitesinden yaptığı açıklamada bu yeni serüven için şu ifadeleri kullandı: “Henüz başında olduğumuz müthiş bir oyun deneyimi yaratma yolculuğumuza sizleri de dahil etmekten büyük heyecan duyuyoruz. Önümüzdeki aylarda mobil oyun deneyimimizi iyileştirmeye devam etmeyi ve sunduğumuz eğlencelere yenilerini eklemeyi dört gözle bekliyoruz.”
Peki Netflix’te oyun oynamak için neye ihtiyacınız var?
OTT pazarındaki kızışan rekabete Netflix’ten oyun hamlesi
Haziran ayında başka bir mecra için kaleme aldığım yazımda, izleyicinin tercihine dayalı video yayın akışı sunan seç-izle (video-on-demand) streaming platformları arasındaki rekabeti anlatmıştım. Yazımda Amazon’un MGM satın almasından yola çıkarak global medya sektöründe dev konsolidasyon dalgasına değinmiş ve oyunun değişen kuralları karşısında pazarın lider oyuncusu Netflix’in verebileceği tepkileri şöyle anlatmıştım:
“Netflix'in video oyun pazarına girmek için iddialı planları olduğu ve 2022 yılına kadar Apple Arcade ile rekabet edecek bir hizmet başlatmayı düşündüğüne dair söylentiler var. Pandemi nedeniyle oyuna giderek artan ilgi ve oyunun yakın geleceğin ana tüketici grubu Z kuşağının hayatındaki önemli yeri nedeniyle bu alana yatırım yapmak için doğru zaman olabilir. Ancak yine de Netflix’in, video oyun endüstrisine girişi ana işinin ötesine geçerek risk alması anlamına geliyor. Ancak bu hareket, kurgu ve video oyunlarını bir araya getirecek içeriklerle etkileşimli eğlence sunarak kullanıcıların ilgisini çekebilir ve platforma yeni aboneler kazandırabilir.”
Netflix 2022 yılına kadar bekleyemedi ve daha erken davranarak oyun pazarına iddialı bir giriş yaptı.
Netflix Games platforma neler katar?
Oyun dünyasının dinamikleri hiçbir sektöre benzemiyor
Öte yandan Netflix’in bu cesur hamlesinin altı çok da boş değil. Platformun oyun alanında tecrübesi olmasa da, şunu hatırlatmak da fayda var. Netflix, 2011'de House of Cards'ı yapmayı kabul ettiğinde kendi içeriğini oluşturma hakkında da tecrübesi yoktu, ama yıllar içinde son derece iyi işler çıkardılar. Oyuna bakışları da bence ‘Neden olmasın?’ın ötesinde şirketin giriştiği işlerdeki en iyisini yapma arzusu. Tabii oyun dünyası sinema ve dizi sektöründen çok farklı. Çok iyi bir film ya da TV dizisi çıkarmak istiyorsanız piyasadaki çok satan isimler bellidir, bedelini öder, onlarla anlaşırsınız ve garanti bir proje ile yola çıkarsınız. Netflix’in House of Cards için David Fincher, Kevin Spacey ve prodüksiyon şirketi Media Rights ile anlaşması gibi.
Ancak kitlelere hitap eden oyunlar yapmak, TV şovları ve filmler yapmaktan çok farklı bir beceri seti gerektirir. Bu yüzden birçok büyük eğlence platformu, oyun sektöründe başarısız oldular. Amazon bu konudaki en iyi örnek. E-ticaret devi 500 milyon dolarlık bir bütçe ile giriştiği oyun işinde henüz somut bir başarı elde edemedi. Dolayısıyla Netflix’in de oyun sektöründe başarısız olması son derece mümkün. Diğer yandan oyun endüstrisinin çok uzun zaman önce Hollywood’ı katladığını düşünürsek, Netflix’in bu alanda şansını denemesi, platform yöneticilerine, “şimdi değilse ne zaman?” sorusunu da sordurmuştur. Netflix’in hamlesi ne kadar doğru, takip edip göreceğiz.
Yorum Yazın
Online mobil oyunları kendi platformuna getirerek kendi kitlesiyle yavaş yavaş gelişir ve kalıcı olmayı başarır.PC piyasası zorlu oldugu için erken bir adım ... Devamını Gör