onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Oyun Dünyasının En Güçlü Kadını Lara Croft Hakkında "Nereden Nereye Be" Dedirtecek 11 Bilgi

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video

Oyun Dünyasının En Güçlü Kadını Lara Croft Hakkında "Nereden Nereye Be" Dedirtecek 11 Bilgi

Oyunlarda kadın karakter denildiğinde akla gelen ilk isim olan Lara Croft bu ününü pek çok haklı sebebe borçlu. 1996 yılından bu yana oyun dünyasında kadın temsilinin en güçlü örneklerinden olan Lara Croft ve Tomb Raider serisi hakkında duyunca çok şaşıracağınız bazı bilgilere gelin göz atalım ve bir efsanenin geçtiği yollara birlikte bakalım.

Kaynak: https://uproxx.com/gammasquad/15-fasc...
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

1. İlk Tomb Raider oyunu 6 kişilik bir ekibin elinden çıktı.

1. İlk Tomb Raider oyunu 6 kişilik bir ekibin elinden çıktı.

İlk Tomb Raider oyunlarının geliştiricisi olan Core Design ekibi 1993 yılında işe koyuldu ve 1996 yılında oyun dünyasında çığır açacak ilk oyunu yayınladılar. Ekip bu esnada yalnızca 6 kişiden oluşuyordu.

İlk oyunlardan bu yana oyun dünyası hızla değişti. Bu yolculuğun nasıl başladığının yanıtı ise burada!👇

2. İngiliz bir soylu yerine Latin Amerikalı bir kadın olabilirdi.

2. İngiliz bir soylu yerine Latin Amerikalı bir kadın olabilirdi.

Karakter henüz tasarım aşamasınının başlarında Laura Cruz isimli bir Latin Amerikalı olarak düşünülmüştü. Çok daha kaslı ve öldürmekten çekinmeyen bir karakter olarak düşünülen Laura Cruz yerini yavaş yavaş Lara Croft'a bıraktı.

3. Gerçek Lara Croft İngiltere, Derby'de yaşıyor.

3. Gerçek Lara Croft İngiltere, Derby'de yaşıyor.

Karakterin Latin Amerikalı kökenleri terk edilip İngiliz olmasına karar verildikten sonra geliştiriciler ellerine Derby bölgesine ait bir telefon rehberi alıp akıllarındaki eski isme benzer bir isim aramaya başladılar ve Lara Croft adına böylece rastladılar.

4. Lara başlangıçta yalnızca 540 poligondan oluşuyordu.

4. Lara başlangıçta yalnızca 540 poligondan oluşuyordu.

Bu da karakterimizin neden Picasso'nun kübizminden etkilenmiş gibi göründüğünü açıklıyor. 2013 yılına gelindiğinde ise Lara tam 40,000 poligona sahipti! Yani karakterin sadece saçında bile 1996 yılındaki halinin tümünden daha fazla poligon vardı.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

5. Lara'nın anormal meme boyu tamamen kaza olarak ortaya çıktı.

5. Lara'nın anormal meme boyu tamamen kaza olarak ortaya çıktı.

Karakterin baş tasarımcısı Toby Gard Lara üzerinde çalışırken Lara'nın memelerini yanlışlıkla %150 büyüttü. Ekibin geri kalanı ise bu değişikliği anında benimsedi ve Lara'nın böyle daha iyi göründüğü konusunda Gard'ı ikna ettiler.

6. İlk oyundaki Croft malikanesi tek bir hafta sonunda yaratıldı.

6. İlk oyundaki Croft malikanesi tek bir hafta sonunda yaratıldı.

İlk oyunların en ikonik mekanlarından olan Croft malikanesi yaratılırken Toby Gard Core Design'ın genel merkezinin bulunduğu binadan ilham aldı. Evet, stüdyo merkezi bir kalede yer alıyordu!

7. Orijinal seri olarak adlandırdığımız oyunlar boyunca Lara yalnızca 10 kişi için elini kana buladı.

7. Orijinal seri olarak adlandırdığımız oyunlar boyunca Lara yalnızca 10 kişi için elini kana buladı.

2013 öncesi oyunlarda Lara bol bol dinozor, goril, aslan ve timsah öldürmüş olsa da insanlar için eli pek tetiğe gitmedi.

8. Tomb Raider oyunları neredeyse PlayStation'a çıkmayacaktı.

8. Tomb Raider oyunları neredeyse PlayStation'a çıkmayacaktı.

Core Design oyunlarını Sony'e ilk sunduğunda beklediklerini bulamadı. Sony yeni konsollarında yer alacak oyunlar konusunda çok seçiciydi. Bu sebeple geliştiricilerin hedeflediği ilk konsol Sega Satürn'dü. Neyse ki Sony sonrasında bu inadından vazgeçti.

9. Lara'nın sadece Fransa'da yayınlanmış iki müzik albümü bulunuyor.

10. Lara Croft'u çıplak gösteren bir hile olduğu dedikodusu kulaktan kulağa yayıldı.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

11. Lara'nın ikonik saç örgüsüne ikinci oyunla birlikte kavuştu.

11. Lara'nın ikonik saç örgüsüne ikinci oyunla birlikte kavuştu.

Çünkü ilk oyun geliştirilirken boğuşulan teknik yetersizlikler bir saç örgüsü eklemeyi çok zor ve karmaşık bir hale getiriyordu. Örgü için gereken poligon sayısı o kadar fazlaydı ki Lara'nın örgüsü kesilmek zorunda kalındı.

İlginizi Çekebilir

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
13
2
2
2
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
Rendan34

Lara'nın göğüslerinin neresi anormal. Gayet düzgün boyuttalar.

Söyledim gitti

İlk oyun harikaydı gerçekten. Korku, heyecan, keşfetmenin ve bulmaca çözmenin keyfi...

Vengo

97-98 yıllarında o zamanki 2.5 GB lik 🤣Packard Bell bilgisayarımda ne oynardım ama, kızıma bile Lara adını verdim, ne günlerdi ya, hatta oldlar bilir o zaman... Devamını Gör