onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
League of Legends'in yeni sihirdar vadisi!

League of Legends'in yeni sihirdar vadisi!

Emre Gündoğdu
16.11.2014 - 15:17 Son Güncelleme: 16.11.2014 - 15:43

4. sezonun bitmesiyle birlikte yayınlanan yeni sihirdar vadisi sihirdarların beğenisini bekliyor!

'Daha işe başlamadan, en büyük önceliğimizin, haritanın gezinti ağını korumak olduğunu biliyorduk. Gezinti ağı; haritada nerelerin üstünde yürünüp nerelerde yürünemeyeceğini belirleyen sistemdir. Ancak çeşitli nesneler geliştirip onları ağla eşleştirirken, başta ormanın kuzey tarafında olmak üzere çok sayıda tutarsızlık bulduk. Şu anki haritada, gezinti ağı duvarların görsel sınırlarıyla pek de uyuşmuyor ve çıkıntı yapan uçlar bazı yerlerde görüşü engelliyor. Bunun için detaylı bir tarama yaptık. Artık gidilebilecek yerler haritanın iki kısmında da aynı ve çıkıntı yapan uçlar toteminizin önünden çekildi.

Bu sorunlar ormana özgü değildi. Çoğunuz üslerin duvarlarını büyü ve yetenekler ile aşmayı en az bir kere deneyip başarısız olmuşsunuzdur. Buradaki sorun iki yönlü: duvarların görünümü gezinti ağına uymuyor, üstelik kalınlıkları farklı noktalarda ciddi anlamda değişkenlik gösteriyor. Güncelleme ile kulelerin yakınındaki üs duvarlarını ince ve aşılabilir, üslerin arasındaki duvarları ise kalın hale getireceğiz. Bu sayede Nidalee gibi kısa mesafelere atılabilen şampiyonların oyuncuları, hangi duvarın üstünden aşılabileceğini bir bakışta anlayacak. Bu değişiklik, harita Açık Beta aşamasındayken gereğince ayarlanıp düzeltilecek.

Sonsuz Uçurum çıktığında, bazı keskin gözlü oyuncularımız kamerada bir değişiklik olduğunu hemen fark etti. Gerçekten de, bahis konusu uçurumu daha iyi göstermek ve uzun menzilli yetenek atışlarıyla yapılan saldırıların aniliğini azaltmak için kamerayı birazcık uzaklaştırmıştık. Sihirdar Vadisi’nde bu kadar büyük bir şey olmayacak, ama yine de kameranın yaşam kalitesini arttırmak için yapılabilecek 1-2 değişiklik bulduk.

Kamera yere açılı olarak dönük olduğu için, oyunun görüş alanı dikdörtgen değil, ikizkenar yamuk (Ç.N.: evet, bu isimde bir geometrik şekil var) şeklinde. Bu da, oyuncuların ekranın üst kısmını daha çok görmesi, dolayısıyla ekranın üst kısmından yaklaşan tehditlerle alt kısmından yaklaşan tehditler arasında bir eşitsizlik olması anlamına geliyor. Ek olarak, şu anki oyun alanı şekli ekranın kenarlarında perspektifi bozarak, yetenek atışlarını ve hedefleme göstergelerini belli belirsiz saptırıyor.

Yeni Sihirdar Vadisi’nde, bunu telafi edecek ayarlamalar yaptık. Görüş alanı azaldı ama kamera yatay düzlemden daha yukarı çekildi. Bu da üst ve alt kısımlar arasındaki görüş farklarını dengeledi. Çoğu oyuncu bu değişiklikleri belki fark bile etmeyecek, ama oynanış açısından rahatlık sağlayacaklarını umuyoruz.

Sihirdar Vadisi güncellemesiyle beraber, League of Legends’ın genelde daha anlaşılır bir oyun olması konusunda çalışmalar yürütüyoruz. Profesyonel oyunculuk öne çıktıkça, oyunun hem oynayanlar hem de seyredenler açısından anlaşılır olması önem kazanmaya başladı. Sonuçta bu oyun arayüze ya da görsellere değil, diğer oyunculara karşı müdahale etmek üzere yapıldı. Bu yaklaşım, yeni Vadi geliştirilirken tasarım ve görsellik konusundaki kararların verilmesinde bize ilk günden itibaren rehberlik etti.

Anlaşılırlıkla görsel çekicilik genellikle birbiriyle çekişir – görsel açıdan ne kadar çok özellik ve janjan eklerseniz, oyun o kadar dağınık görünür. Hele içerik de arttıkça bu durum iyice vurgulanır. Bilmem kaçıncı yordle şampionun da hem türünün geri kalanı gibi ufak tefek, hem de yüz küsur tane karakter arasından bir bakışta seçilebilecek kadar kendine özgü olması gerekir. Eski içeriğimizden bazılarının, örneğin çok sevilen minyonlarımızın, anlaşılırlık konusunda oldukça şanslı kararlar olduğunu gördük. Bacakları olmayabilirdi ama devrile devrile yürümeleri ve kendilerine özgü siluetleri, tanınmalarını kolaylaştırıyordu. Bununla beraber, minyonlara da bir görsel yenileme yapma zamanı gelmiş de geçiyordu. Yeni minyonlarımız artık yürüyen üçgenlerden ibaret olmayacak, ama eski minyonlar kadar sade ve kolay tanınır olacak.'

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Sihirdar Vadisi: Oynanış

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
0
0
0
0
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın