İnsanın En Büyük Düşmanı Kendisidir Sözünü Haklı Çıkaran 11 Negatif Takıntı

-

İnsanın kendi kendini sabote edebilme becerisinin haddi hududu yok. Hepimiz şu hayatta bir şeyleri başarmış olmak, kendimizi güzel yerlerde görmek isteriz; ama bu olamasın diye de bir çoğumuz elinden geleni yapar.

Hem iş, hem de özel yaşantımızda bizi olmak istediğimiz noktadan fersah fersah gerilere iten 11 takıntıyı listeledik.

1. Kendini değersiz görmek.

Kendine bir işi başaramayacağını, beceremeyeceğini, bir işin olmayacağını, hedefe ulaşamayacağını işlemek, yetersiz ve düşük görmek daima 1-0 geride olmaktır. Şu hayatta tamamen senin kontrolünde olan tek bir canlı var; sen. 

Açıkçası kendimize neyi işlersek onu geri alıyoruz. Başarı hiçbirimize gümüş tepsiyle kendiliğinden gelmiyor. Odaklanıp elimizden geleni yapmadan gerçekten neyin olup olamayacağını bilmenin de imkanı yok.

2. Kolayca pes etmek.

Denemeyi bıraktığında, başarıya ulaşma şansını da otomatikman sıfırlamış olursun. Herkes batar, çıkar ve hata yapar. İflaslar eder; yeniden dener, sıfırdan başlar. Bir çıkmaz sokağa girdiysen, basitçe geri geri gelirsin ve olması gereken de budur. Hatalar insanı besler, akıllandırır ve hiç yoktan mükemmel birer öğrenme şansı yaratır. İşler gözünde büyüyüp ilerlemek zorlaştığında, yola devam etmelisin.

3. Senin değerine başkalarının paha biçmesine izin vermek.

Ne yöneticilerin, ne de çevrenin yeteneklerin ve becerilerin hakkında senin yerine değerini belirlemesine izin vermemelisin. Kendinin farkında ol ve olduğun kişiyi doğru şekilde ifade etmeyi öğren. Başkalarının sana biçtiği değeri kabul edip hemfikir olmamalısın.

4. Zihni bin bir türlü olumsuzlukla işlemek.

Negatiflik bir hayali, bir hedefi oracıkta öldürmenin en kestirme yoludur; seni ilerlemekten alıkoyar. Açıkçası beraberinde başarıyı getirmesi imkansız. Zihnini serbest bıraktığında nerelere gittiğini gözlemle. Eğer endişeler, şüpheler ve mazeretler arasında gezinip duruyorsa, düşünce biçimine biraz ayar çekmenin vakti gelmiş demektir.

5. Kendi kendinin moralini bozmak.

Nereye gidersen git, hangi işe girersen gir ve kiminle olursan ol, hepsinin sonunda seni mutlu ya da mutsuz eden tek kişi sensin. Elbette hayat koşulları, iş gerginlikleri, finansal problemler ve başımızdan geçenler bizi dönem dönem hayli mutsuz edecek. Ama zaten mutluluk ortada hiçbir problem olması değildir; problemlerle başa çıkıp o dönemi de geride bırakabildikten sonra hissettiklerimizdir.

6. Gerçek dışı beklentiler içinde olmak.

Tabii ki optimist olmak ve çıtayı yükseklere koymak güzel bir şey; ama ayakların da bir yandan yere basıyor olmalı. Aksi halde hayal kırıklığı ve heves kaybı yaşaman kaçınılmaz olacaktır. Olaylara ve işlere teorik zirveler belirlemek yerine, şu anki durumlarını nasıl en iyi hale getirebileceğine odaklanmalısın.

7. Kendini devamlı başkalarıyla kıyaslamak.

Ulaşmak istediğin hedef, sahip olmak istediğin şey ne olursa olsun; daima oraya senden önce ulaşmış, ona zaten sahip birileri olacaktır. Senin yaşam ve kariyer yolculuğun sana özgü bir şey; senin kişiliğin, seçimlerin ve başka sana ait şeylerle yolunu çiziyor. O nedenle kendini başkalarıyla kıyaslamak, kolaylıkla başarısız veya "geride kalmış" hissettirebilir.

8. Her şeye bir mazeret üretmek.

Mazeretler çok kıymetli zamanı katletmekten başka hiçbir işe yaramıyor. Ne sorunları çözüyor, ne kimseyi ikna ediyor; ne de senin öğrenmeye devam etmeni sağlıyor. Ters giden, veya olmayan her şeyi dışarlıklı sebeplere bağlayıp durmak nereden baksan biraz kolaya kaçıcılık. Bunun yerine, gerçekten değiştirebileceğin etkenlere odaklanmalısın.

9. Geçmişe saplanıp kalmak.

Geride bırakıp devam etmek kolay değildir evet; özellikle de içimizde kalanlar ve başarısızlık hissi söz konusuysa. Ama seni ayaklarından zincirler; nefes alamayacak hale gelinceye kadar boğar ve zihnini negatif ve depresif düşüncelerle doldurur. Geride bırakabildiğinde, aslında nasıl bir esaret içinde debelendiğini hayretler içinde görecek, nihayet özgür kalmanın tadını alacak ve ilerlemeye devam edebileceksin.

10. Kronik kararsızlık.

Kararları dikkatlice muhakeme etmek için kendine zaman tanımak ve acele etmemek elbette iyidir. Ama her karar, başka bir seçimi reddetmektir ve dolayısıyla içerisinde kendine ait riskleri ve dezavantajları da mutlaka barındırır. Bunca ince eleyip sık dokumak ise, bir türlü karar verememenle sonuçlanır. Dolayısıyla, olduğun yerde çakılı kalmanla. Böyle böyle, fırsatlar yanı başından geçip giderken izlemekle yetinirsin. Unutma en kötü karar, kararsızlıktan iyidir.

11. Ve aynı hataları tekrar etmek.

Hiçbir şeyin değişmemesine şaşırmamak lazım. Yeni bir şey denemiyorsan geçmişin replikasını çıkarıp çıkarıp durursun; üstelik de işe yaramadığını defalarca deneyimlediğin halde.

Aptallar, aynı şeyleri yapıp farklı sonuçlar almayı bekleyenlerdir. - A. Einstein

Bu Haber ile İlgili Linkler

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
ipekates

#9 geçmişe saplanıp kalmak diğerlerini beraberinde getiriyor

bahar-can5

Ciddiye almayın her duyguyu her düşünceyi. Zamanla kaybolduklarını görüceksiniz. Şişirmeyin sonra fena patlıyo. Yaw he he etkili çÖzüm %100 çalışıyo.

okuyombenya

al işte istisnasız hepsi var

wanderlusthuman

Savaşmadan ölmek yok.Olmadıysa tekrar deneyin.Tekrar,tekrar...Eğer başaramazsanız bile pişmanlık duymazsınız.Tüm ömrünüzü mağlup geçiremezsiniz,ayağa kalkın.

maskeliduygular

2001'de yapılan bir araştırmaya göre insan beyni pozitif düşüncelere odaklanmaya eğilimlidir, hiçbir negatif duygu ve düşünce olmadan var olur. Negatif düşünceler çevremizin etkisiyle beynimize sızar. Yani arkadaşlar; bu galerideki 11 maddenin hepsi sizde varsa üzülmeyin. Siz bunlarla doğmadınız, bunlara katlanmak zorunda değilsiniz. Sizin doğanız bunlara aykırı, bu yüzden bunlardan kurtulmanız da kolay olacaktır. Siz yeter ki isteyin, her şey sizin elinizde!

Başlıklar

Einstein
Görüş Bildir