Görüş Bildir
Haberler
Dünyanın Yarısı Gamer: Son Araştırma Verileri Oyuncu Sayısı ve Tercihlerini Ortaya Koydu

Dünyanın Yarısı Gamer: Son Araştırma Verileri Oyuncu Sayısı ve Tercihlerini Ortaya Koydu

Oyunlar artık basit eğlence araçlarından çok eğlence endüstrisinin önemli bir dişlisi. Son yapılan araştırma da dünya nüfusunun neredeyse yarısının bir şekilde oyun oynadığını ortaya koydu.

Kaynak: https://www.dfcint.com/product/global...
İçeriğin Devamı Aşağıda

Video oyunları uzunca bir süredir yükselişte. Öyle ki görece daha yeni bir kol olmasına rağmen pek çok köklü sektörü de sollamış durumda.

Video oyunları uzunca bir süredir yükselişte. Öyle ki görece daha yeni bir kol olmasına rağmen pek çok köklü sektörü de sollamış durumda.

Özellikle pandemi döneminde pazar payını ciddi oranda yükselten video oyunları yükselişine de emin adımlarda devam ediyor. Zira oyunlar hala eğlenmenin en kestirme ve görece ucuz yollarından.

Yapılan son araştırma da konu hakkında dikkat çekici bir veriyi gözler önüne seriyor. Günümüzde dünya nüfusunun neredeyse yarısı bir şekilde oyun oynuyor.

Yapılan son araştırma da konu hakkında dikkat çekici bir veriyi gözler önüne seriyor. Günümüzde dünya nüfusunun neredeyse yarısı bir şekilde oyun oynuyor.

Pazar araştırmaları yapan GFC Intelligence'ın son raporu oyun dünyası hakkında kritik bilgiler sunuyor. Rapora göre dünya çapındaki oyuncu sayısı 3,7 milyara ulaşmış zaviyette.

Fakat burada kritik bir nokta da var. Bu sayının içerisinde kendini "gamer" olarak tanımlayan, yani oyunlara yaklaşımı daha ciddi olan kesim hala genele göre çok az.

Fakat burada kritik bir nokta da var. Bu sayının içerisinde kendini "gamer" olarak tanımlayan, yani oyunlara yaklaşımı daha ciddi olan kesim hala genele göre çok az.

Oyun oynayan kişilerin çok büyük bir kısmı bu eylemi mobil cihazları üzerinden gerçekleştiriyor. Bir gaming PC veya konsola göre ulaşması daha kolay olan ve günümüzde temel ihtiyaç seviyesinde sayabileceğimiz akıllı telefonlar oyunlara erişimi de kolaylaştırıyor.

Oyunlara harcama yapan çekirdek kitle ise yalnızca yüzde 10'larda.

Oyunlara harcama yapan çekirdek kitle ise yalnızca yüzde 10'larda.

Oyuncu sayısı son üç yıl içerisinde 700 milyon artmış olsa da sektörün gelirini hala yüzde 10'luk azınlık sağlıyor. PC veya konsol gibi daha 'ciddi' oyunların çıktığını söyleyebileceğimiz platformlardaki oyuncu sayısı ise 300 milyon civarında. Bu pazara en çok katkı sağlayan ülkeler ise sırasıyla ABD, Japonya ve Birleşik Krallık.

İlginizi Çekebilir

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
0
0
0
0
0
0
0
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
ömer

Cebimizden mi gidiyor hayatımızdan gidiyor kime ne arkadaş susma haykır gamerlar vardır ✊🏻😎

Otto Skorzeny

"Oyunsuz bir dünya düşünülemez." - Nikos Yennaris

ömer

Abim bu oyunu napacaz 3.5 gb indirdik oynamıyoz mu hani 👀👀

Diğdem Çakır

Eline PC alan kendini gamerım sanıyor normal değil mi?

Otto Skorzeny

Değil , ben gamerım demiyorum ama oyun oynamayı çoook seviyorum :)