Çocukluğumuzun Müthiş Yeşilçam Filmleri İçin Minnet Duymamız Gereken Usta: Sadık Şendil

-

Efsane olarak görüp, televizyonda her rastladığımızda ilk kez izliyor gibi merakla başına oturduğumuz o filmlerin senaristi kim? Kadro ve yönetmen de efsane olsa da, Sadık Şendil Yeşilçam'ın başına gelmiş en güzel şeylerden....

1913 doğumlu sanatçı; hem senarist, hem yazar, hem güftekar hem de tiyatrocuydu.

1986'da öldüğünde çok şey kaybetmişiz değil mi?

Diplomat babasından pek şefkat görmemiş, eğitimle geçen hayatında da çalışma alanı olarak 'Tütün Eksperliği'ni tercih etmek durumunda kalmıştır.

Emekliliği gelene kadar bu işe devam etmiş, yine de senaryo yazmaktan geri durmamıştır.

Emekliliği gelene kadar bu işe devam etmiş, yine de senaryo yazmaktan geri durmamıştır.
Emekliliği gelene kadar bu işe devam etmiş, yine de senaryo yazmaktan geri durmamıştır.

Bu sırada çok sevdiği eşi Lahut Hanım'ı bir hastalık sebebiyle kaybeder. İç acıtan 'Senede Bir Gün' şarkısının güftesi ona ait.

Karısı ölünce de her haftasonu yemekler hazırlayarak dostlarını çağırmıştır. Meşhur 'Sadık Abi' sofrası. Filmlerdeki bu sofralar boşuna değilmiş...

Münir Özkul, Sırrı Gültekin, Savaş Dinçel, Müjdat Gezen gibi bugünün ustaları, o günlerde cumartesi günleri gidip Sadık Abilerinin yemeklerini yermiş.

Ölene kadar da birbirinden güzel, sıcak, Türk ailesi ve insanlarını en güzel şekilde gösteren ve bugün bile yüzümüzü güldüren 150 film yazmıştır!

Bu filmler gibi samimi tek bir tane yazanı, başımızda taşırız şimdi...

1953'te film senaryoları yazmaya başlayıp, 70'lerde ününün doruklara çıkmış ve toplamda 200'den fazla filmin kalemi!

Ertem Eğilmez'in ve oyuncuların, birebir senaryo çalışmalarında yer aldığı da biliniyor.

200 filmi listelemek mümkün olmasa da, en sevdiğimiz Yeşilçam filmlerinin sahibini birkaç filmiyle analım:

“Arzu Film senaryolarındaki imza genellikle Sadık Şendil’e ait olsa da Ertem Eğilmez yönetimindeki Arzu Film ailesi neredeyse tam kadro senaryo çalışmalarına katılmakta ve Yeşilçam standartlarına göre çok uzun ve yoğun bir senaryo üretim sürecine dâhil olmaktadır. Çekim ve çekim sonrası evrelerde de aynı yönetmenler, aynı görüntü ve set ekibi, müzikçiler vb.’den oluşan takım uyum içinde çalışır. Dolayısıyla bu yerli stüdyo sistemi, birbirine benzer, belirli bir standardı yakalamış, özellikle senaryo açısından tıkır tıkır işleyen, iyi yazılmış, iyi oynanmış komedileriyle kitlelere ulaşmayı bilir.” instagram: yesilcamsokagi

Mavi Boncuk * 1974

Salako - 1974

Ah Nerede - 1975

Ah Nerede - 1975
Ah Nerede - 1975

Aile Şerefi - 1976

Süt Kardeşler - 1976

Gülen Gözler - 1977

Gülen Gözler - 1977
Gülen Gözler - 1977

Neşeli Günler - 1978

Ne Olacak Şimdi? - 1979

Gırgıriye Serisi

Gırgıriye Serisi
Gırgıriye Serisi

Hababam Sınıfı

İz bırakmak bu olsa gerek. İyi ki yolu Yeşilçam'dan geçmiş dedirtenlerden!

İz bırakmak bu olsa gerek. İyi ki yolu Yeşilçam'dan geçmiş dedirtenlerden!
İz bırakmak bu olsa gerek. İyi ki yolu Yeşilçam'dan geçmiş dedirtenlerden!

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
fatma-dokur

...

Gizli Kullanıcı

demek o iğrenç filmlerin sorumlusu bu adamdı öldüğü iyi olmuş dünyadan bir gereksiz eksilmiş

43numaraharleybot

bir de erdoğan engin abimiz var ki muhabbeti bol on numara insandır.yeşilçam da birçok filme ve süper baba dizisine görüntü yonetmenlıgı yapmış ve suan mesai arkadaşım olan kişi.Kıymeti biliniyor mu hayır! anca ölünce işte! Allah uzun ömür versin yasayan değerlerimize.

zafer-simsek

Gülen gözler filmi için konulan kapak fotoğrafı bizim aile filmine ait

ozleyen-ama-ozlenilmeyen

1 saat olmuş nerdeyse yorum yok daha böyle büyük bir ustaya .Şeyma denen metresden bozma karıyı koysalardı şimdiye yorum dolardı buralar.Yazıklar olsun o şeymanın kule gibi topuklularıda götün girsin takip edenlerin

FACEBOOK YORUMLARI

Başlıklar

InstagramMünir ÖzkulSavaşTercih
Görüş Bildir