Görüş Bildir
Cerattepe'de Halk ve Jandarma Karşı Karşıya Geldi

FreiGeist
09.07.2015 - 13:27 Son Güncelleme: 09.07.2015 - 17:02

Artvin Cerattepe’de madenciliğe karşı 21 Haziran’dan beri nöbet tutan halk, bölgeye gelen ölçüm ekiplerine izin vermedi. Jandarmanın bölgeye çıkan yolu kapatarak geçişe izin vermemesi nedeniyle vatandaşlar ve jandarma karşı karşıya geldi. Bölge esnafı tepki için kepenk kapatırken Artvin halkı da Valilik önünde toplanarak durumu protesto etti.

Artvin'de madene karşı nöbete Meclis'ten de destek geldi. CHP Artvin Milletvekili Uğur Bayraktutan ve 6 milletvekili TBMM Genel Kurulu'nda Cerattepe için 24 saatlik eylem başlattı. Cerattepe'de çadırlarını kurmaya başlayan vatandaşların madene karşı nöbetleri ise devam ediyor. Ayrıca 61 avukat, 760 davacının vekili olarak açacakları dava ile Türkiye'deki en büyük çevre mücadelelerinden birini başlatacak.

Fotoğraf: Evrensel

Sabah saatlerinde halkın nöbet tuttuğu yere gelen jandarma ekipleri, yarım saat içinde müdahalede bulunacağını söyledi. Ancak müdahale etmedi. Halk gelen ekibin ölçüm yapmasına izin vermedi.

Bianet'in verdiği bilgiye göre bölgede 300'e yakın kişi bulunurken, Kafkasör yaylasından da destek için gelenlerin olduğu bildirildi.

CHP’li vekillerden Meclis’i terk etmeme eylemi

İçeriğin Devamı Aşağıda

Artvin'de esnaf da madenciliğe afişlerle tepki gösterdi.

Çevre köylerden nöbete destek geliyor

Madene karşı Cerattepe'de nöbeti sürdüren vatandaşlar çadırlarını kurarken, çevre köylerden eylemcilere bolca destek geliyor.

Sosyal medyadan yaptığı paylaşımlarla nöbet tutan vatandaşlara destek veren CHP lideri Kılıçdaroğlu da; 'Rant uğruna yeşilin güzelliğini görmezden gelenlere, Cerattepe’de doğaya kast edenlere karşı direnen tüm vatandaşlarımın yanındayım.' ifadelerini kullandı.

CHP liderinden destek mesajı

1800 rakımda Cerattepe için nöbet tutanlar mücadelelerini anlattılar:

Filiz Duyan (Kafkasör yaylası altında kalan köy sakinlerinden)

Artvinli olarak yaşam alanlarıma sahip çıkmak için buradayım. Kafkasör Yaylası’nın altında yaşıyorum, bundan sonra da burada yaşamak istiyorum.  O yüzden göz göre göre buraları yıktırmak istemiyoruz. Gücümüz yettiği derecede burada olacağız, direneceğiz. Birilerinin cebi dolsun diye buraları yıktırmayacağız. Bizler yaşadığımız yerleri korumak istiyoruz.

Emine Abla (Kafkasör yaylası altında kalan köy sakinlerinden)

Burayı bekliyoruz. Yaylamızı bekliyoruz. Madenin çıkmaması için buradayız. Bekliyoruz gelsinler, cesaretleri varsa gelsinler. Biz yıllardır buralarda oturuyoruz, kolay kolay alamayacaklar. Biz beklemezsek buralar yok olacak. Yerlerimiz gidecek. Sadece benim yerim olması için değil, sonuçta buralar Artvin halkının yeri. Yaşam alanlarımızı katletmeye hakları yok. Bir tane buralarda odun alıp soba yakmaya kalksak, alıp evimize getirsek ormancılar tutanak tutarlar. Fasulyemize bir tane sırık yapsak tutanak tutarlar ceza keserler, bu kadar ormanın kesilmesine nasıl müsaade ederler… Kesmeye gelenlerin de cezasını biz vereceğiz.

Halil Amca (Kafkasör yaylası altında kalan köy sakinlerinden)

Ya beni konuşturma ben konuşursam olay olur. Biz buraya sahip çıkıyoruz. Ormanlarımızı keseceklermiş bekliyoruz. Çay içiyoruz. Sizin aracılığınızla da söylüyorum. Buraları eğer hükümet birilerine satıyorsa biz satın alacağız. Altın çıkarmak için değil, buralara sahip çıkmak için. Bize satsınlar.

Avni Ertaş (Fındıklı Halk Evi)

Biz bugün buraya mücadele kardeşlerimizle dayanışmaya geldik,  Fındıklı Halkevi olarak buradayız. Bilen biliyor zaten, biz yıllardan beri HES’lere karşı mücadele veren Fındıklı halkının bir parçası olarak buradayız. Artvin sadece topraklarında çam ağaçlarının bittiği bir yer değil aynı zamanda onurlu insanların da yaşadığı bir yer. Fındıklı halkı olarak burayı görmek, öğrenmek ve gördüklerimizi paylaşmak için geldik. Bu insanlar burada geleceğine sahip çıkıyor. Binlerce ağaca, kuşa kurda sahip çıkıyor. Bu güzelim doğayı geldik yerinde gördük. Yazımızı da astık “Fındıklı halkı yanınızda” diye. Direnenlerden yana, mücadele edenlerden yana her zaman mücadele kardeşliğini göstermek istiyoruz. Buna inanıyoruz. __Yaşam alanlarımızı, yeraltı ve yer üstü kaynaklarımızı talan etmek isteyen uluslararası sermaye öyle bir üzerimize geliyor ki herhangi bir vadi, köşe bucak, herhangi bir yerin tek başına bu saldırıları göğüslemesi güç. Geçmişte derelerin kardeşliği yaratıldığı gibi bugün direnenlerin kardeşliğini, mücadele kardeşliğini yaratmak gerektiğini düşünüyoruz. Bunun için 8 yıldır HES yaptırmayan, dere başlarında, vadilerde nöbet tutan Fındıklı halkı olarak bugün buradayız. Hep burada olacağız, halka küfreden Cengiz İnşaat Artvin’den sökülüp atılana kadar… Artvin halkının yanında olmaya devam edeceğiz.

Maden'e karşı direniş hukuk mücadelesiyle de sürecek

Sendika.org'un haberine göre Cerattepe’de 24 yıldan bu yana devam eden maden girişimine karşı 61 avukat, 760 davacının vekili olarak Türkiye’nin en büyük çevre mücadelesi davasını açacak.

Sabah saat 9’da Artvin Adliyesi’nde bir araya gelecek avukatlar, dosyalarını Rize İdare Mahkemesi’ne gönderilmek üzere teslim edecek.

Validebağ Savunması'ndan eylem çağrısı

Artvin Cerattepe’de halk 20 yıldır madenciliğe karşı mücadele ediyor

@srdronay

Cerratepe bölgesi, Türkiye'deki en önemli 41 alandan biri. Artvin'in tüm içme suları Cerrattepe'den geliyor. Yanı başında Hatina Milli Parkı, altında ise Kafkasör Turizm Koruma ve Geliştirme alanı var. Bölge 2 bin bitki türü, 124 endemik tür, yüzlerce hayvan türü barındırıyor.

Dünyanın en zengin bitki örtülerinden birine sahip Cerattepe, Kafkasör Yaylası ve Genya Dağı'nda halk yıllardır yapılmak istenen altın, bakır, çinko, gümüş madenciliğine karşı mücadele ediyor.

Ne olmuştu?

Son olarak 5 Ocak 2015’te Cerattepe’de çıkarılması planlanan bakır madeni projesinin Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) olumlu kararı iptal edilmişti. Şimdi yine aynı yerde Mehmet Cengiz’in sahibi olduğu Cengiz Holding'in ortağı Özaltın şirketi Bakır Maden kırma Eleme Tesisi ve Teleferik Hattı projesi için ÇED olumlu kararı aldı.

Kararı duyan halk 21 Haziran’dan beri Cerattepe’de nöbet tutuyor. Daha önce de bölgeye gelen iş makinelerini durdurmuşlardı.

#ArtvindeMadeneDurDe TT oldu

Kaynaklar: Bianet ve Ajanslar

Röportajlar: Sendika.org

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!