Bir Annenin Doğum Sonrası Vücudunu En Gerçekçi Şekilde Sergilediği Anlamlı Fotoğraf

-
4 dakikada okuyabilirsiniz

Hamilelik zor, doğum daha zor, doğum sonrası çok daha zor... Bir annenin BuzzFeed'de rastladığımız fotoğrafı, toplumun hamilelik ve doğum algısı hakkında aslında çok şey anlatıyor.

Kaynak: https://www.buzzfeed.com/morganshanahan/...

Elise Grossman, Avustralyalı 3 çocuk annesi bir kadın ve dünyanın her yerinde mükemmel vücut algısını alt üst eden bir kahraman.

Temmuz ayında, en küçük kızı Willa'yı dünyaya getirdikten hemen sonra Instagram'da çıplak bir fotoğrafını paylaştı.

Amacı ise, doğum sonrası kadın vücudunun gerçekçi bir görüntüsünü ortaya koyabilmek ve insanların bir şekilde dikkatini çekmekti.

İşte geçtiğimiz hafta istediği kitleye ulaştı ve bu konuda bir muhabbet açıldı.

Instagram fotoğrafının altına tam olarak şunları yazdı:

"Hadi doğum sonrası vücutlardan bahsedelim! Willa'nın doğumundan yalnızca saatler sonra, en doğal ve savunmasız halimle Belle Verdiglione'dan bu fotoğrafı çekmesini istedim. Acı içerisindeydim ve bir duygu yığını tarafından alt üst edilmiştim. Güzel kızımızı dünyaya getirmiş olmaktan memnundum, benim ve vücudumun başardığı işle de gurur duyuyordum. Bebeğinizi kucağınıza aldığınız halde, üç defa yapmış olmanıza rağmen aşağı bakıp koca bir şişlik görmek tuhaf geliyor. Eve bebeğiniz kucağınızda dönerken hala hamile kıyafetleri giyiyor olmak kolay değil. İlkinde hemencecik toparlayacağım konusunda kararlıydım. Herkes "Sen gençsin! Hamilelik kilolarını çabuk verirsin!" dedi. Ancak biliyor musunuz? Veremedim. Hatta hiçbir zaman. Her yeni bebekle birkaç kilo aldım ve yeni çatlaklar oluştu. Eskiden, 'yeni doğurmuş' evresini saklamaya çalışırdım, bu süreçte ben bile vücudumu görmek istemiyordum, niye başka biri istesin ki? Anlamam için 3 bebek gerekti, ancak sonunda farkına vardım: Doğum sonrası vücut saklanacak bir şey değil! Bu vücudun verdiği ve kutsallaştırdığı her şey ile gurur duyuyorum. Vücudumun bebek taşıyıp doğal yollarla doğurabilmesinden müteşekkirim. Bir sürü yeni çatlağımdan ve doğum sonrası vücudumdan utanmıyorum. Siz de utanmamalısınız! Hadi doğum sonrası vücutları tüm şanıyla kutlayalım. Kadın vücudu inanılmaz ve benimkinin yaptıklarıyla gurur duyuyorum!"

Bu güzel sözler doğum yapmış kadınları oldukça etkiledi.

"En büyüğüm 21 yaşında, en küçüğümse 5. Keşke ilk bebeğimde böyle bir resim görseydim. Çatlakları ve sarkıkları olan bir tek benim sanıyordum. Fotoğraflarına bayılıyorum... Keşke benim de o zamanlar, nasıl olduğumu kaydedebilecek bir telefon kameram olsaydı."

Gelecek ebeveynleri de:

"Ne kadar da güzel bir fotoğraf! Doğumdan hemen sonra vücudumdan ne bekleyeceğim konusunda hiçbir fikrim yoktu ve hiçbir zaman doğumun arkasındaki gerçeği görmediğimizi fark ettim. Bu yüzden teşekkür ederim."

❤

"Bunu paylaştığın için teşekkürler. Vücudumu sevip yaptığı muhteşem şeyler için hak ettiği saygıyı göstermem için tam 7 çocuk gerekti. En küçüğüm 3 aylık ve bazen doğum sonrası vücuduma bakıp cesaretim kırılıyor, ancak gönderin bana vücudumun inanılmaz bir iş çıkardığını hatırlattı ve belli ki inanılmaz bir amaç için."

Orijinal fotoğrafının aldığı ilgiden sonra, ikinci bir fotoğraf paylaştı Elise.

Bu fotoğrafının altında ise onun ilk fotoğrafı paylaşma nedenini sorgulayan insanlara seslendi:

"Doğum sonrası fotoğrafım geçtiğimiz hafta internet üzerinde birkaç kere paylaşıldı. Bolca destek almama ve birçok annenin doğum sonrası fotoğraflarını paylaştığını görmeme rağmen bir sürü insanın bu kadar kişisel bir fotoğrafı neden sosyal medyaya yüklediğimi sorguladığını gördüm. Açıklamam gerektiğini düşündüm. Peyton'a hamileyken, doğum sonrası hakkında hiçbir fikrim yoktu, zaten bebeğiniz olana kadar tam olarak anlamıyorsunuz! Ben arkadaşlarım arasında ilk hamile kalanlardandım, bu yüzden hamilelik ve doğum hakkında sorular sorabileceğim bir destek grubum da yoktu. Doktorum bana hamilelik sonrasının nasıl olduğunu açıklamaktansa tıbbi olarak gereksiz bir doğum tarihi ayarlama kaygısındaydı. Kimse bana dördüncü üç aylık süre hakkındaki gerçeği söylemedi! Doğum yaptıktan sonra bu kadar hamile görünebileceğimi hiç düşünmezdim. Herkes bana genç olduğumu, direkt toparlayacağımı söyledi, ben de onlara inandım. Her kadın gibi ben de medyaya göz atardım, ünlülerin doğumdan birkaç hafta sonrası süpermodel vücutlarını incelerdim. Benim için de aynısı olacağını sanırdım. Bu yüzden, doğumdan dört gün sonra eve döndüğümde, hala altı aylık hamile gibi dururken 'Bir yerde yanlış yapmış olmalıyım.' diye düşündüm. Bebekten sonra nasıl onlar gibi görünemedim? Neden herkesin dediği gibi direkt toparlamadım? Bebekten önceki pantolonlarıma sığmak nasıl bir yıl sürdü? Çünkü, birçok kadın gibi benim de kafamda yarattığım doğum sonrası vücut algısı gerçekçi değildi! Doğumdan sonra dış görünüşümüz üzerine hem kendimizden hem de toplumdan kaynaklanan koca bir baskı var. Ancak çoğu bu görünüşe ulaşamıyor ve bu önemli değil! O fotoğrafı paylaştım, çünkü keşke ben hamileyken biri aynen benimki gibi bir fotoğraf paylaşmış olsaydı. Keşke birisi vücuduma ve zihnime neler olacağını gerçekçi bir şekilde açıklasaydı. Dördüncü üç aylık süreç tabu gibi. Benim yaşadıklarımı yaşayan diğer annelerin yalnız olmadıklarını bilmelerini istiyorum. Doğum sonrası deneyimleri nasıl olursa olsun bu normal, bu sıkıntı değil ve bu her zaman övülmeli! Kendim için, senin için ve onun için yaptım!"

Bu ufaklıklar senin gibi bir anneye sahip oldukları için çok şanslılar Elise.

Hepimiz öyleyiz ❤

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

FACEBOOK YORUMLARI

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
buda-benden-olsun

annelik kutsal bişe

faffa

İnsanlar para kazanmak için de ağrı çekiyor (hatta askerlerse ağır yaralanıyorlar), fıtık oluyor, kamburlaşıyor, ayakları nasırlanıyor filan, acı çekilmesi vahşi olduğu anlamına gelmez, sevdiğin insan dışındakilere alımlı görünme çabasını saçma buluyorum ama günümüzde kadınlığa ait özellikler sürekli aşağılandığı için annelikle, hamilelikle ilgili vahşi ilkel tarzı yorumlar görünce üzülüyorum. Bi insanın dünyaya gelirken onu karnında ağırlamak çok güzel bi duygu olmalı. Her güzel şeyin zorluğu var, kadınlığınızla barışın kadınlar.

haralagurele

Vahşi ve ilkel olması güzel veya kutsal olmadığı anlamına gelmiyor. Anlatmak istediğim doğum bir peri masalı değil. Acı verici ve insanın tüm dış dünyadan bağımsız, aklın ve mantığın sıfırlandığı, içgüdüsel hisler yaşadağı tek an. Hayvana en yakın olduğumuz an. Bu yüzden çatlaklarımızla, sarkıklarımızla, yara izlerimizle barışmalıyız. Onu biz yaptık, o doğumu biz gerçekleştirdik ve hiç de kolay bişey değil yaptığımız. Kadınsal olmak demek süse, makyaja batmak, doğum anında gözüne takma kirpik taktırmak değil: Tüm gerçekliği ile kabul etmek ve yaşamak. Anlatmak istediğim bu.

haralagurele

Böyle cesur kadınlara hayranım. Hamileliği instagram modelliğine indirgeyenler, bundan pirim kasanlar yüzünden etraf kuaförüyle, makyözüyle doğuma giren kadınlardan doldu. Gözümle gördüm inanamadım. Fotoğraf çekilecek ya... Bir yandan sancı çekiyor bir yandan takma kirpik takılıyor valla delircem sandım. Doğum böyle vahşi, böyle ilkel bir şey işte...

denizsizzz

doğumdan önce bana dediler ki süslü gecelik al terlik al vs ben de salak gibi gittim aldım 20 saat sancı çektim doğumdan sonra hiçbir şeyi gözüm görmedi hiç birini de giymedim valla saçma sapan şeyler zaten canımın derdine düşmüşüm

Başlıklar

Instagramhamilehamilelik
Görüş Bildir